Zahvaljujem. Imam pitanje za Ministarstvo unutrašnjih poslova i tužilaštvo. Prema navodima BIRN-a, postoje sumnjive okolnosti pod kojima su privatni prevoznici dobili posao za prevoz putnika u Beogradu u vrednosti od 1,2 milijarde evra naših para.
Naime, prema izjavama svedoka koje je BIRN naveo u ovom članku, zakazan je bio sastanak i održan u pančevačkom hotelu „Tamiš“, za koji takođe postoje informacije nezvanične od ljudi koji žive u Pančevu i koji rade u hotelu, da taj hotel je u stvari u vlasništvu Branka Malovića, sive eminencije SNS i potpredsednik izvršnog odbora SNS.
Na tom sastanku prisustvovali su privatni prevoznici, koji su želeli da učestvuju i na tenderu, kao i ljudi iz gradske uprave. Tada im je rečeno da bi mogli da učestvuju na tenderu i da dobiju posao da prevoze putnike u Beogradu, treba da plate u kešu izvesnoj osobi iz gradske uprave. Postojala je tarifa 30.000 evra po zglobnom autobusu, 25.000 evra po solo autobusu i još 10.000 evra za svaki minibus. Oni koji nisu želeli da plate, nisu imali priliku da učestvuju na tenderu i nisu mogli da dobiju posao.
Dakle, imali smo jedan konzorcijum privatnih prevoznika koji se prijavio za posao i oni su dobili posao u vrednosti od 1,2 milijarde evra, i to dve firme povezane sa Zvonkom Veselinovićem, čovekom koji je zajedno sa svojim partnerom Milanom Radojičićem poslednjih godina postao jedan od najbogatijih Srba, koji zida i gradi i dalje po Beogradu, iako se nalazi na međunarodnim listama za sankcije zbog organizovanog kriminala i koji je hapšen u vreme prošlih vlasti zbog droge i zbog krađe kamiona. Da ne govorim o tome da je prevoznik C&LC, poznat po brojnim incidentima sa vozilima koja nisu bila bezbedna. Znamo da se više puta linija 511 koja vozi za Sremčicu, koja je u njihovom vlasništvu, samozapaljivala i da je rizik po bezbednost građana.
Dakle, postavljam pitanja Ministarstvu unutrašnjih poslova i tužilaštvu – da li je sprovedena istraga o potencijalnoj korupciji, te nepravilnostima u poslovanju i sigurnosti vozila koja saobraća na beogradskim ulicama? Ako nije, zašto nije i kada će sprovesti istragu? Da li je sprovedena istraga o navodima da su pojedini prevoznici bili prinuđeni da plate nadoknadu u gotovom novcu da bi učestvovali na tenderu? Ako nije, zašto nije i kada će? Jer izuzetno je važno da se svi ovi navodi detaljno ispitaju, kako bi se osiguralo da se tenderi sprovode na zakonit i transparentan način, u interesu građana Beograda i bezbednosti putnika u javnom prevozu.
Drugo pitanje je za gospodina Vesića, a vezano je za Fabriku za preradu otpadnih voda u Velikom Selu. Gospodin Vesić, Siniša Mali i Aleksandar Vučić od 2019. godine obmanjuju građane da se gradi i radi Fabrika za preradu otpadnih voda u Velikom Selu. Mi smo bili u Velikom Selu, evo, pogledajte kako to tamo izgleda. Tamo nema ničega, ni „f“ od fabrike, nema radnika, nema mašina, ali zato ima ono što vi volite da kažete – zmija, pacova i žaba, ja ih lično videla svojim očima.
Pa me zanima, pošto sam ja već postavila pitanje Goranu Vesiću kada će se graditi i kada će biti završena Fabrika za preradu otpadnih voda u Velikom Selu, odgovor glasi – s obzirom na činjenicu da izgradnja postrojenja za preradu otpadnih voda nije ugovorena, u ovom trenutku ne postoji ni precizno određen rok za izgradnju istog.
Pa me zanima, dakle, pitanje za gospodina Vesića, zašto je pet godina lagao građane da se gradi Fabrika za preradu otpadnih voda, kada sada u ovom odgovoru vidimo da još nisu ni započeti pregovori za izgradnju? Jer znate, kad kažete građanima da se nešto gradi, oni misle da se zaista tamo nešto gradi, a ne da je tamo sve obraslo u korov i da ljudska noga nije kročila.
Drugo pitanje, zašto se nije nastavilo sa projektom "Interceptora" koji je Dragan Đilas izgradio 2012. godine? To je kolektor koji sakuplja sve fekalne vode i onda je samo trebalo nastaviti projekat. Zašto je obustavljen projekat? Na to je Goran Vesić odgovorio da je taj posao bio u nadležnosti gradskog građevinskog zemljišta grada Beograda i da on nema odgovor na to pitanje.
Gospodin Vesić treba da prestane da se pravi blesav i da se ponaša kao da je juče došao na vlast. U Beogradu je 10 godina bio vlast, 2013. je bio sekretar privremenog organa, 2014. je bio gradski menadžer.
(Predsednik: Molim vas, privodite kraju.)
Tako da je to pitanje za njega - da li može, kao ministar, da da odgovor zbog čega je prekinut ovaj projekat?
Gospodin Vesić ne bi trebalo da nam govori… (Isključen mikrofon.)