Bilo bi daleko bolje da smo to učinili, nego što po hitnom postupku i dalje donosimo zakone, a po hitnom postupku ne činimo mnogo više čime bi mogli da odbranimo naš narod.
Koalicija "Vojvodina" neće glasati za ovaj predlog zakona, kojim se menja prethodni Zakon o uređenju prostora u Srbiji, jer se mi u principu iz političkih razloga ne možemo složiti s tim da se celina prostornog plana razvoja za Srbiju donosi u Narodnoj skupštini, a da se regionalni plan razvoja donosi na nivou Vlade Republike Srbije.
Mi smatramo da je regionalni razvoj Vojvodine nužno staviti pod ingerencije Skupštine Vojvodine, a pojedine aspekte u okviru toga predati Vladi Autonomne pokrajine Vojvodine. Naravno, strateški pravci prostornog razvoja Srbije moraju biti pod upravom Narodne skupštine i njene Vlade. To su strateški pravci za železnicu, za puteve i druge elemente. Međutim, od regionalnog značaja putevi, železnice itd. u Vojvodini moraju biti stavljeni pod upravu Skupštine Vojvodine i vojvođanske vlade. Mi ne možemo dopustiti da se infrastrukturna mreža Vojvodine neprekidno raspada i truli. Vojvodina ima najbogatiju železničku mrežu u Srbiji, putnu mrežu, a ta mreža više nije u nadležnosti Skupštine Vojvodine. Mi ne možemo dozvoliti da to propada, da mi ne možemo ni na koji način uticati na odluke koje se donose. U ovoj skupštini, čak i pod pretpostavkom da se svi Vojvođani ujedine, 55-56 poslanika, mi ne bismo, pod uslovom da svi drugi ne misle kao mi, mogli izdejstvovati ona rešenja koja su od interesa za Vojvodinu.
Može biti da neko misli da je za nas od koristi da se upravo u ovoj skupštini sve odluke donose koje se tiču Vojvodine, ali ako se nekome u Srbiji dopada to što nekim železničkim prugama u Srbiji i dalje ide lokomotiva koja je nasleđena iz doba Aleksandra Obrenovića i Drage Mašin, ona je u upotrebi. Mi nismo za to da u Vojvodini takve lokomotive idu, mo želimo moderne lokomotive.
Mi želimo da sami donesemo odluku da konačno infrastrukturno povežemo Banat sa Sremom, decenijama ova skupština ne dozvoljava da se Banat i Srem povežu jednim mostom. Kada Banaćanin ode u Srem, on mora prvo iz Banata da dođe u Beograd, pa iz Beograda da pređe u Srem, dakle, preko Srbije mora da uđe, a ne može direktno i obrnuto Sremac u Banat da dođe, mora prvo da dođe u Beograd, da bi iz Beograda prešao u Banat. Da je do nas Vojvođana, mi bismo odavno doneli odluku da se izgradi bar jedan most na Dunavu između Banata i Srema i da se ovi regioni koji čine Vojvodinu ...(čuje se dobacivanje iz sale Vojislava Šešelja...) Da, ali Batajnica nije više kod tebe u Vojvodini, sasvim si dobro čuo (Tomislav Nikolić dobacuje s mesta, ali se ne čuje.), tebi ću reći kasnije, polako.
Dakle, mi u Vojvodini zato što nemamo snage, pravno smo obesnaženi, nismo u stanju ni da infrastrukturno povezujemo svoje regione. Ovaj zakon, koji strogo centralizuje celokupnu vlast u prostornom planiranju u Srbiji, samo se sparuje sa svim onim zakonima koji se u međuvremenu donose u ovoj skupštini i kojim se iz Vojvodine odnosi novac i materija.
Primera radi, nekada, pre 20 do 30 godina, samo grad Pančevo je učestvovao u porezu na promet sa 48%, a sada od kada je centralizovana vlast u Srbiji, Pančevo raspolaže sa 7 ili 8% učešća u porezu na promet i to je situacija u celoj Vojvodini. To je ono protiv čega mi protestujemo, to je ono zbog čega smatramo da je nužno izvršiti regionalizaciju i to političku, administrativnu regionalizaciju cele Srbije, jer nije samo u interesu Vojvodine da ona odlučuje na svojoj teritoriji o osnovnim infrastrukturnim kapacitetima i pravcima razvoja. To je, pretpostavljamo, i te kako od interesa i za Šumadiju i za mnoge druge regione u Srbiji, koji osećaju nužnost da sami gospodare svojim privrednim potencijalom i svojim prostornim planom. Otuda su ovo razlozi koji nas rukovode da ne glasamo za ovaj zakon, mada time uopšte ne odbijamo ideju i mislimo da je nužno da strateški zahvati prostorne prirode u Srbiji, moraju biti pod ingerencijom Narodne skupštine, ali da Vojvodina na svojoj teritoriji, ono što nije u krugu strateških interesa, mora sama vladati.