ČETVRTA SEDNICA, PRVOG REDOVNOG ZASEDANjA, 08.04.2003.

1. dan rada

OBRAĆANJA

...
Građanski savez Srbije

Nataša Mićić

| Predsedava
Poštovane dame i gospodo narodni poslanici, otvaram Četvrtu sednicu Prvog redovnog zasedanja Narodne skupštine Republike Srbije u 2003. godini.

Prema službenoj evidenciji sednici prisustvuju 202 narodna poslanika.

Molim vas da radi utvrđivanja kvoruma ubacite identifikacione kartice u vaše poslaničke jedinice.

Konstatujem da je primenom elektronskog sistema utvrđeno da imamo kvorum za rad i odlučivanje, pošto sednici prisustvuju 202 narodna poslanika.

Obaveštavam vas da su sprečeni da prisustvuju sledeći narodni poslanici: Nenad Lemajić, Branimir Trajković, Biači Anton, Borivoje Drakulović i Slobodan Pavlović.

Obaveštavam Narodnu skupštinu da su pozvani da sednici prisustvuju predsednik, potpredsednici, ministri i sekretar Vlade Republike Srbije.

Prelazimo na usvajanje zapisnika sa prethodnih sednica.

Dostavljeni su vam zapisnici Druge i Treće sednice Prvog redovnog zasedanja Narodne skupštine u 2003. godini.

Pošto imamo kvorum za odlučivanje i pošto je proverom u službi za poslove Administrativnog odbora utvrđeno da tom odboru niko od narodnih poslanika nije dostavio u pisanom obliku primedbe na zapisnike sa navedenih sednica, prelazimo na odlučivanje o zapisnicima.

Stavljam na glasanje zapisnik Druge sednice Prvog redovnog zasedanja Narodne skupštine u 2003. godini, održane 25. i 26. marta i 1. aprila 2003. godine.

Za 150, protiv niko, uzdržanih nema, nije glasalo 60, ukupno 210 narodnih poslanika.

Konstatujem da je Narodna skupština usvojila zapisnik Druge sednice Prvog redovnog zasedanja Narodne skupštine.

Stavljam na glasanje zapisnik Treće sednice Prvog redovnog zasedanja Narodne skupštine u 2003. godini, održane 1. i 2. aprila 2003. godine.

Za 134, protiv niko, uzdržanih nema, nije glasalo 78, ukupno 212 narodnih poslanika.

Konstatujem da je Narodna skupština većinom glasova usvojila zapisnik Treće sednice Prvog redovnog zasedanja Narodne skupštine.

U sazivu ove sednice, koji vam je dostavljen, sadržan je predlog dnevnog reda sednice.

Pre utvrđivanja dnevnog reda, saglasno odredbama Poslovnika, potrebno je da odlučimo o predlozima za stavljanje na dnevni red akata po hitnom postupku.

Komisija za pripremu zakona o načinu i postupku promene Ustava Republike Srbije predložila je da Narodna skupština, po hitnom postupku, stavi na dnevni red Predlog zakona o načinu i postupku promene Ustava Republike Srbije, koji je podnela Narodnoj skupštini 3. aprila 2003. godine.

Stavljam na glasanje ovaj predlog.

Za 117, protiv niko, uzdržanih nema, nije glasalo 98, ukupno 215 narodnih poslanika.

Konstatujem da je Narodna skupština većinom glasova prihvatila ovaj predlog.

Vlada Republike Srbije predložila je da Narodna skupština, po hitnom postupku, stavi na dnevni red Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o organizaciji i nadležnosti državnih organa u suzbijanju organizovanog kriminala, koji je podnela Narodnoj skupštini 4. aprila 2003. godine.

Stavljam na glasanje ovaj predlog.

Za 116, protiv jedan, uzdržanih nema, nije glasalo 99, ukupno 216 narodnih poslanika.

Konstatujem da je Narodna skupština većinom glasova prihvatila ovaj predlog.

Vlada Republike Srbije predložila je da Narodna skupština, po hitnom postupku, stavi na dnevni red Predlog zakona o izmeni Zakona o oružju i municiji, koji je podnela Narodnoj skupštini 4. aprila ove godine.

Stavljam na glasanje ovaj predlog.

Za 118, protiv niko, uzdržanih nema, nije glasalo 98, ukupno 216 narodnih poslanika.

Konstatujem da je Narodna skupština većinom glasova prihvatila ovaj predlog.

Vlada Republike Srbije predložila je da Narodna skupština, po hitnom postupku, stavi na dnevni red Predlog zakona o izmeni Zakona o Visokom savetu pravosuđa, koji je podnela Narodnoj skupštini 4. aprila ove godine.

Stavljam na glasanje ovaj predlog.

Za 115, protiv niko, uzdržanih nema, nije glasao 101, ukupno 216 narodnih poslanika.

Konstatujem da je Narodna skupština većinom glasova prihvatila ovaj predlog.

Vlada Republike Srbije predložila je da Narodna skupština, po hitnom postupku, stavi na dnevni red Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o javnom tužilaštvu, koji je podnela Narodnoj skupštii 4. aprila 2003. godine.

Stavljam na glasanje ovaj predlog.

Za 117, protiv niko, uzdržanih nema, nije glasalo 100, od ukupno 217 narodnih poslanika.

Konstatujem da je Narodna skupština usvojila ovaj predlog većinom glasova.

Vlada Republike Srbije predložila je da Narodna skupština, po hitnom postupku, stavi na dnevni red Predlog zakona o izmenama i dopunama Krivičnog zakona Savezne Republike Jugoslavije, koji je podnela Narodnoj skupštini 4. aprila 2003. godine.

Stavljam na glasanje ovaj predlog.

Za 116, protiv niko, uzdržanih nema, nije glasalo 100, od ukupno 216 narodnih poslanika.

Konstatujem da je Narodna skupština usvojila ovaj predlog većinom glasova.

Vlada Republike Srbije predložila je da Narodna skupština, po hitnom postupku, stavi na dnevni red Predlog zakona o izmenama i dopunama Krivičnog zakona Republike Srbije, koji je podnela Narodnoj skupštini 4. aprila 2003. godine.

Stavljam na glasanje ovaj predlog.

Za 115, protiv niko, uzdržanih nema, nije glasalo 100, od ukupno 215 narodnih poslanika.

Konstatujem da je Narodna skupština usvojila ovaj predlog većinom glasova.

Vlada Republike Srbije predložila je da Narodna skupština, po hitnom postupku, stavi na dnevni red Predlog zakona o javnom informisanju, koji je podnela Narodnoj skupštini 3. aprila 2003. godine.

Stavljam na glasanje ovaj predlog.

Za sedam, protiv 144, uzdržana dva, nisu glasala 64, od ukupno 217 narodnih poslanika.

Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila ovaj predlog.

Vlada Republike Srbije predložila je da Narodna skupština, po hitnom postupku, stavi na dnevni red Predlog zakona o republičkim administrativnim taksama, koji je podnela Narodnoj skupštini 4. aprila 2003. godine.

Stavljam na glasanje ovaj predlog.

Za pet, protiv 107, uzdržana dva, nije glasalo 105, od ukupno 219 narodnih poslanika.

Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila ovaj predlog.

Vlada Republike Srbije predložila je da Narodna skupština, po hitnom postupku, stavi na dnevni red Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o porezu na finansijske transakcije, koji je podnela Narodnoj skupštini 4. aprila 2003. godine.

Stavljam na glasanje ovaj predlog.

Za šest, protiv 105, uzdržanih nema, nije glasalo 108, od ukupno 219 narodnih poslanika.

Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila ovaj predlog.

Vlada Republike Srbije predložila je da Narodna skupština, po hitnom postupku, stavi na dnevni red Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o porezu na dobit preduzeća, koji je podnela Narodnoj skupštini 4. aprila 2003. godine.

Stavljam na glasanje ovaj predlog.

Za 11, protiv 104, uzdržan jedan, nisu glasala 102, od ukupno 218 narodnih poslanika.

Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila ovaj predlog.

Vlada Republike Srbije predložila je da Narodna skupština, po hitnom postupku, stavi na dnevni red Predlog zakona o izmenama Zakona o akcizama, koji je podnela Narodnoj skupštini 4. aprila 2003. godine.

Stavljam na glasanje ovaj predlog.

Za devet, protiv 111, uzdržana tri, nije glasalo 95, od ukupno 218 narodnih poslanika.

Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila ovaj predlog.

Narodni poslanici Novica Đurašković, Bojan Kostreš, Zoran Bošković, Branislav Grubački, Branislav Pomoriški i Višnja Nežić predložili su da Narodna skupština, po hitnom postupku, stavi na dnevni red Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o javnim nabavkama, koji su podneli Narodnoj skupštini 3. aprila 2003. godine.

Stavljam na glasanje ovaj predlog.

Za 14, protiv 103, uzdržanih nema, nije glasao 101, od ukupno 218 narodnih poslanika.

Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila ovaj predlog.

Narodni poslanik Ivan Andrić, sa grupom narodnih poslanika, predložio je da Narodna skupština, po hitnom postupku, stavi na dnevni red Predlog liste kandidata Narodne skupštine za izbor jednog člana Saveta Republičke radiodifuzne agencije i izbor članova Saveta Republičke radiodifuzne agencije sa lista koje su podneli ovlašćeni predlagači.

Stavljam na glasanje ovaj predlog.

Za 146, protiv dva, uzdržanih nema, nije glasao 71, od ukupno 219 narodnih poslanika.

Konstatujem da je Narodna skupština prihvatila ovaj predlog.

Narodni poslanik Tomislav Nikolić, predsednik poslaničke grupe Srpske radikalne stranke, predložio je da Narodna skupština, po hitnom postupku, stavi na dnevni red Predlog odluke o obrazovanju anketne komisije Narodne skupštine Republike Srbije radi utvrđivanja činjenica i okolnosti vezanih za ubistvo predsednika Vlade Zorana Đinđića, koji je podneo Narodnoj skupštini 1. aprila 2003. godine.

Stavljam na glasanje ovaj predlog.

Za 91, protiv 113, uzdržanih nema, nije glasalo 15, od ukupno 219 narodnih poslanika.

Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila ovaj predlog.

Narodni poslanik Siniša Mitrović, na osnovu člana 136. Poslovnika Narodne skupštine, predložio je da se obavi zajednički načelni pretres o Predlogu zakona o izmenama i dopunama Zakona o organizaciji i nadležnosti državnih organa u suzbijanju organizovanog kriminala, Predlogu zakona o izmeni Zakona o oružju i municiji, Predlogu zakona o izmenama i dopunama Zakona o Visokom savetu pravosuđa, Predlogu zakona o izmenama i dopunama Zakona o javnom tužilaštvu, Predlogu zakona o izmenama i dopunama Krivičnog zakona Savezne Republike Jugoslavije i Predlogu zakona o izmenama i dopunama Krivičnog zakona Republike Srbije (tačke 2. do 7. predloženog dnevnog reda).

Da li narodni poslanik Siniša Mitrović želi reč? (Ne želi.)

Stavljam na glasanje ovaj predlog.

Za 117, protiv 99, uzdržanih nema, nisu glasala tri, od ukupno 219 narodnih poslanika.

Konstatujem da je Narodna skupština prihvatila predlog narodnog poslanika Siniše Mitrovića.

Saglasno odredbama Poslovnika Narodne skupštine, sve tačke prihvaćene po hitnom postupku uvršćuju se u dnevni red sednice po redosledu njihovog predlaganja, odnosno prihvatanja i o njima će nadležni odbori, odnosno Vlada Republike Srbije, ukoliko to već nisu učinili, podneti svoje izveštaje, odnosno mišljenja u toku trajanja sednice.

Pošto smo se izjasnili o predlozima za hitan postupak, molim narodne poslanike da se izjasnimo o dnevnom redu sednice u celini.

Stavljam na glasanje Predlog dnevnog reda u celini.

Za 118, protiv 49, uzdržanih nema, nije glasao 51, od ukupno 218 narodnih poslanika.

Saopštavam da je Narodna skupština utvrdila dnevni red Četvrte sednice Prvog redovnog zasedanja Narodne skupštine.

D n e v n i r e d:

1. Predlog zakona o načinu i postupku promene Ustava Republike Srbije, koji je podnela Komisija za pripremu zakona o načinu i postupku promene Ustava Republike Srbije,

2. Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o organizaciji i nadležnosti državnih organa u suzbijanju organizovanog kriminala, koji je podnela Vlada Republike Srbije,

3. Predlog zakona o izmeni Zakona o oružju i municiji, koji je podnela Vlada Republike Srbije,

4. Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o Visokom savetu pravosuđa, koji je podnela Vlada Republike Srbije,

5. Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o javnom tužilaštvu, koji je podnela Vlada Republike Srbije,

6. Predlog zakona o izmenama i dopunama Krivičnog zakona Savezne Republike Jugoslavije, koji je podnela Vlada Republike Srbije,

7. Predlog zakona o izmenama i dopunama Krivičnog zakona Republike Srbije, koji je podnela Vlada Republike Srbije,

8. Predlozi za prestanak funkcije, izbor, imenovanja i razrešenja nosilaca pravosudnih funkcija,

9. Predlog liste kandidata za izbor jednog člana Saveta Republičke radiodifuzne agencije i izbor članova Saveta Republičke radiodifuzne agencije sa lista koje su podneli ovlašćeni predlagači.

Prelazimo na 1. tačku dnevnog reda: PREDLOG ZAKONA O NAČINU I POSTUPKU PROMENE USTAVA REPUBLIKE SRBIJE (načela)

Primili ste Predlog zakona, sa zaključcima koje je podnela Komisija za pripremu zakona o načinu i postupku promene Ustava Republike Srbije.

Primili ste izveštaj Odbora za ustavna pitanja, sa zaključcima i izveštaj Zakonodavnog odbora.

Odbor za ustavna pitanja predložio je da Narodna skupština usvoji zakon u predloženom tekstu, bez podnošenja amandmana, većinom glasova od ukupnog broja narodnih poslanika.

Za izvestioca Odbora određen je narodni poslanik Stevan Lilić.

Da li narodni poslanik želi reč? (Želi.)

Stevan Lilić

Čast mi je i zadovoljstvo da u ime Odbora za ustavna pitanja Narodnoj skupštini podnesem izveštaj o Predlogu zakona o načinu i postupku donošenja novog ustava Srbije. Pitanja koja su raspravljana u okviru ustavnog odbora vezana su, između ostalog, za postupak promene Ustava Srbije, u tom smislu da su postojeće revizione klauzule Ustava takve da ne odgovaraju i ne pružaju mogućnost promene Ustava, imajući u vidu sadašnju situaciju i okolnosti.
Zbog toga je Narodna skupština i donela odluku na osnovu koje je obrazovana posebna komisija koja će utvrditi Predlog zakona o načinu i postupku donošenja ustava Srbije. Ova komisija je imala veoma kratak rok i u tom roku je podnela Narodnoj skupštini, odnosno ustavnom odboru, Predlog zakona o načinu i postupku promene Ustava Srbije. Zajedno sa zakonom, o kojem će biti poseban izveštaj, predsednik komisije će podneti detaljan izveštaj o sadržini ovog zakona. Takođe su podneti i predlozi zaključaka. Predlog zaključaka je podnet zbog toga što je procedura za promenu Ustava morala da teče po posebnom osnovu, ne po onom osnovu koji je bio i koji je utvrđen u revizionim klauzulama članova od 132. do 134. Ustava Srbije.
Odbor za ustavna pitanja je prihvatio tekst zakona, prihvatio je i zaključke, praktično u celini, između ostalog, da se predlog zakona usvoji u integralnom tekstu, bez podnošenja amandmana. Na ovaj način su postignute dve stvari. Prvo, omogućena je efikasnost rada to ovom značajnom pitanju, sa druge strane, obezbeđen je osnovni demokratski princip da se o zakonu može izjašnjavati za ili protiv.
Takođe, ustavni odbor je prihvatio i predlog koji je vezan za pitanje određivanja sastava komisije, odnosno određivanja sastava komisije u slučaju da se ne odredi jedan broj članova komisije.
Najznačajnije pitanje je vezano za prihvatanje ustavne deklaracije. Komisija je, zbog toga što je sama materija vezana za ustavnu deklaraciju takve prirode da ne može činiti sastavni deo zakona, predložila u vidu zaključaka da Narodna skupština usvoji ustavnu deklaraciju, odnosno da ustavna komisija izradi ustavnu deklaraciju.
Iako je po ovom pitanju bilo različitih mišljenja u samoj komisiji, stalo se na stanovište da bi, zbog političkog značaja pristupanja izradi novog ustava, ovakva ustavna deklaracija bila ne samo jedna vrsta političkog konsenzusa, već i određeni pravni osnov, imajući u vidu da Ustavna povelja Srbije i Crne Gore u članu 65. kao imperativ nalaže donošenje novog ustava Srbije.
Iz tog razloga, u ime Odbora, predlažem Narodnoj skupštini da prihvati Predlog zakona o načinu i postupku izrade novog ustava Republike Srbije.
...
Građanski savez Srbije

Nataša Mićić

| Predsedava
 Za reč se javio ministar pravosuđa, gospodin Vladan Batić.

Vladan Batić

Uvaženo predsedništvo, poštovane dame i gospodo narodni poslanici, cenjeni gosti, samo nekoliko reči u ime Komisije za pripremu zakona o načinu i postupku promene Ustava Republike Srbije.
Želim da izrazim svoje zadovoljstvo što je komisija vrlo efikasno, odgovorno, konstruktivno i kooperativno, i to svi članovi komisije, u roku koji je predviđen odlukom, a koji je za nekoliko dana bio prekinut zbog tragičnih događaja i ubistva predsednika Vlade Republike Srbije, izradila predloženi tekst zakona, uz napomenu da je komisija, imajući u vidu da je njen stvarni sastav brojao 21 člana, dvotrećinskom većinom, sa 14 glasova za i, da tako kažem, jednim kovertiranim glasom potpredsednika Vlade gospodina Isakova, koji nije bio prisutan, koji je bio petnaesti glas, usvojila nacrt ovog zakona.
Gospodin Lilić, kao izvestilac Odbora za ustavna pitanja, obrazložio je razloge zbog kojih je komisija predložila i određene zaključke, koje je Odbor za ustavna pitanja prihvatio. Želim samo da kažem da zakon ima nekoliko poglavlja, pre svega opštu odredbu koja konstatuje šta se ovim zakonom reguliše, zatim odredbu koja se tiče načina obrazovanja i rada buduće ustavne komisije, odredbu o javnoj raspravi, o načinu usvajanja ustava i, konačno, o ustavnom zakonu za sprovođenje ustava.
Moram da kažem da su svi rokovi koji se u tekstu predloga zakona pominju usaglašeni sa obavezom koja proističe iz Ustavne povelje, sa rokom od šest meseci i sa terminom 4. avgust, kao datumom kad ustav treba da se nađe na usvajanju u republičkom parlamentu. Naravno, to ne zavisi od volje članova Komisije za pripremu zakona, ali mi smo se držali tih rokova.
Skrenuo bih pažnju na odredbu člana 4. koja reguliše sastav buduće ustavne komisije, sa željom da ustavna komisija u samom parlamentu bude definisana u pogledu svog stvarnog sastava, jer postoji bojazan da neke poslaničke grupe ili političke stranke neće delegirati svoje predstavnike za ustavnu komisiju, kao i da to možda neće učiniti i Skupština AP Kosova i Metohije.
Bilo je, naravno, polemike, i nje će verovatno i u samom parlamentu biti, oko potrebne većine za usvajanje ustava. Ponavljam, dvotrećinski stav Komisije za pripremu zakona je bio da je to apsolutna većina od 126 narodnih poslanika, ali da taj ustav treba da bude potvrđen od strane građana, čime bi dobio apsolutno pun legitimitet, jer je volja naroda ono što je presudno u ovakvim okolnostima.
Želim da kažem da ovakvo rešenje praktično jasno manifestuje želju da ustav bude donet, a ne da bude predmet maratonskih političkih rasprava i stranačkih, odnosno partijskih nadmetanja.
Znači, ako na referendumu, koji treba da bude sproveden po najvišim evropskim standardima, ustav koji bi prethodno usvojila Skupština, i to apsolutnom većinom dobije podršku građana, on će imati pun legitimitet.
U ime Komisije za izradu zakona o načinu i postupku promene ustava još jednom želim da se zahvalim svim članovima Komisije na zaista korektnom i konstruktivnom radu. Hvala.
...
Građanski savez Srbije

Nataša Mićić

| Predsedava
Po Poslovniku, narodna poslanica Gordana Pop-Lazić, zamenica predsednika poslaničke grupe SRS.

Gordana Pop-Lazić

Srpska radikalna stranka
Dame i gospodo narodni poslanici, današnju sednicu počeli smo sa radom sa sat i po vremena zakašnjenja; na stolovima ovde u Skupštini smo zatekli izveštaj Odbora za ustavna pitanja u kome u stavu 2. Odbor predlaže da; u skladu sa zaključcima koje je usvojila i dostavila Komisija za pripremu zakona o načinu i postupku promene Ustava Republike Srbije, Narodna skupština usvoji zakon u predloženom tekstu, znači po sistemu - uzmi ili ostavi, bez podnošenja amandmana, i to većinom glasova od ukupnog broja narodnih poslanika.
Pozivam se na član 75. Poslovnika, i ja ću vam pročitati član 75. Poslovnika iz koga ćete videti da Odbor nema ova ovlašćenja, da ne govorimo o tome da svaka odluka, svaki zakon koji se razmatra ovde u Narodnoj skupštini mora, prema našem Poslovniku, da se razmatra u načelu i u pojedinostima.
Da vas podsetim da Narodna skupština prilikom donošenja odluke o formiranju ove komisije, nije dala toj komisiji, ovlašćenje da ona u naše ime pripremi ovaj akt, a da mi ne možemo naknadno da intervenišemo u tom aktu. To je apsolutno protiv bilo kakve parlamentarne demokratije, a da ne govorim o nekom našem unutrašnjem aktu na osnovu koga treba da radimo.
Ovako možemo da radimo po svakom zakonu i ne bi me čudilo da sutra na dnevnom redu bude neki zakon i da opet neko iz odbora, nažalost, profesor univerziteta, izađe i kaže - pozivam se na član 75, odbor je doneo zaključak i smatramo da ovaj zakon ne treba razmatrati u pojedinostima, već samo u načelu. Ne vodi to ničemu dobrom.
Idemo ka donošenju najvišeg pravnog akta, ustava, a već u startu ne dozvoljavamo da se poslanici ovde izjašnjavaju o nekim osnovnim, da kažem proceduralnim stvarima, jer smo još uvek u fazi proceduralnih akata. Kako će to onda izgledati kada dođemo ovde da razgovaramo o konačnom tekstu ustava?
Pošto sam se javila da reklamiram povredu Poslovnika, da me predsednik posle ne bi naknadno opominjala, ja ću pročitati taj član 75: "Nakon završetka pretresa, odbor podnosi Narodnoj skupštini izveštaj koji sadrži mišljenje i predloge odbora". To se nikako ne odnosi na to da li se jedan akt razmatra samo u načelu ili može i treba da se razmatra i u pojedinostima, jer se to jednostavno apriori podrazumeva. To se ne dovodi u pitanje. Odbor određuje izvestioca koji, po potrebi, na sednici Narodne skupštine obrazlaže izveštaj odbora.
Mi smo, gospodo, pisali amandmane na ovaj predlog odluke, smatrajući da je to u duhu Poslovnika Narodne skupštine Republike Srbije, a vi možete da ih ne prihvatite, jer sam ja već iz obrazloženja koje je dato uz Predlog odluke videla da vam je to namera, ali vam je obrazloženje apsolutno nezadovoljavajuće, jer zaštita demokratskih principa, uvažavanje suprotnog mišljenja, nije na ovaj način prihvaćena...
...
Građanski savez Srbije

Nataša Mićić

| Predsedava
Upozoravam vas na prekoračenje vremena, drugi put.

Gordana Pop-Lazić

Srpska radikalna stranka
... jer to da se o zakonu može glasati protiv ne znači da smo poštovali sve principe parlamentarne demokratije. Ali, vi možete da odlučite kako hoćete, dokle god imate tu veštački stvorenu većinu jedne nelegitimne Skupštine koja će, samim tim, doneti oktroisani ustav.
...
Građanski savez Srbije

Nataša Mićić

| Predsedava
 Narodna poslanica je istakla da je izvršena povreda člana 75. Poslovnika;  smatram da nema povrede Poslovnika, zato što jasno kaže da odbor podnosi Narodnoj skupštini izveštaj koji sadrži mišljenje i predloge odbora.
U svom izveštaju odbor je predložio da se ovaj predlog zakona usvoji u utvrđenom tekstu, bez amandmana, i o tome će se Narodna skupština izjašnjavati, mislim o tom predlogu.
Po Poslovniku? Stavljam na glasanje ... narodni poslanik Žarko Obradović, a ja vas pitam da li se javljate po Poslovniku, evo, narodni poslanik Žarko Obradović, po Poslovniku.
...
Socijalistička partija Srbije

Žarko Obradović

 Nema razloga za nestrpljenje i za takvo reagovanje, jer ja sam želeo u ime poslaničke grupe SPS-a da ukažem na povredu Poslovnika,  vezano za ovaj stav Odbora za ustavna pitanja i da ponovim jedan stav koji smo kolega Zoran Anđelković i ja istakli i na samoj sednici Komisije, a tako smo radili i kasnije  na Komisiji. Evo, gledao sam detaljno odredbe Poslovnika, vezano i za vanredno stanje i za amandmane, od člana 141. do 145, odredbe vezane za rad Odbora za ustavna pitanja, i nigde ne piše da se ne mogu na jedan predlog zakona davati amandmani.
Ne vidim razloga, niti neku bojazan, za veliku priču, jer zakon ima 12 članova i ne može biti bog zna koliki broj amandmana; na kraju krajeva, to se vidi i prema broju predloženih amandmana. Postoji, jednostavno, i poslovnička i svaka druga obaveza Narodne skupštine da omogući narodnim poslanicima da ulože predlog amandmana na ovaj predlog zakona.
Inače, u drugom pogledu onda ovo nema smisla. Hvala.