DRUGA SEDNICA, PRVOG REDOVNOG ZASEDANjA, 11.04.2006.

6. dan rada

PRIVREMENE STENOGRAFSKE BELEŠKE
(neredigovane i neautorizovane)

REPUBLIKA SRBIJA
NARODNA SKUPŠTINA

DRUGA SEDNICA, PRVOG REDOVNOG ZASEDANjA

6. dan rada

11.04.2006

Sednicu je otvorio: Vojislav Mihailović

Sednica je trajala od 10:10 do 20:10

OBRAĆANJA

Predrag Marković

G17 Plus | Predsedava
Hvala vam. To je bilo po Poslovniku, a ne prijava povrede Poslovnika.
Pošto smo obavili pretres Predloga zakona, u načelu i u pojedinostima, Narodna skupština će u danu za glasanje odlučivati o Predlogu zakona, u načelu, pojedinostima i u celini.
Gospodine Todoroviću, molim vas da sačekate dok ne otpočnemo sledeću tačku dnevnog reda, jer sam dužan pojašnjenje.
Vrlo jasno radim po Poslovniku. Nadam se da podržavate, na osnovu odluke koja je ovde saopštena pre četiri sata, dakle, danas ćemo raditi do 20,00 časova onu tačku dnevnog reda čiji pretres u pojedinostima, po Poslovniku, počnemo pre 18,00 časova.
Poštujući vašu spremnost, dozvolite mi da radimo dva sata duže od predviđenog.
Prelazimo na 4. tačku dnevnog reda: – PREDLOG ZAKONA O IZMENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O PLANIRANjU I IZGRADNjI (pojedinosti)
Primili ste amandmane koje su na Predlog zakona podneli narodni poslanici: Branislav Nedimović, Velimir Simonović, Meho Omerović; zajedno Milan Ninić, Sanja Čeković i Staniša Stevanović; zajedno Branka Bošnjak, Vladimir Homan i Vladimir Milankov; Aleksandar Đorđević, Gordana Pop-Lazić, Vjerica Radeta, Zoran Krasić, Nemanja Šarović, Miljko Četrović, Milan Stevović, Vojislav Milajić, Božidar Koprivica, Tihomir Đuričić, Petar Jojić, Sreto Perić, Nataša Jovanović, Branislav Blažić, Momir Marković, Dragan M. Jovanović, Rajko Baralić i Miloje Savić.
Primili ste izveštaje Odbora za urbanizam i građevinarstvo i Zakonodavnog odbora, kao i mišljenje Vlade o podnetim amandmanima.
Narodni poslanici Branka Bošnjak, Vladimir Homan i Vladimir Milankov pisanim putem povukli su dva amandmana koja su podneli na član 17. stav 1. i član 17. stav 2. i podneli su novi amandman na član 17. Predloga zakona.
Narodni poslanik Vladimir Milankov, na sednici Odbora za urbanizam i građevinarstvo, povukao je amandmane koje je podneo na članove: 8, 9, 11, 12, 18, 20, 22, 29, 36. i 44. Predloga zakona.
Narodni poslanici Branka Bošnjak i Vladimir Homan pisanim putem povukli su amandmane koje su podneli na članove: 8, 9, 12, 18, 20, 22, 29, 36. i 44. Predloga zakona.
Narodni poslanik Rajko Baralić povukao je amandman koji je podneo na član 37, a kojim je predložio dodavanje novog stava 2. i podneo amandman kojim predlaže izmenu člana 37. Predloga zakona, u celini.
Pošto je Narodna skupština obavila načelni pretres, saglasno članu 140, stav 3. Poslovnika Narodne skupštine, otvaram pretres Predloga zakona, u pojedinostima.
Sada pojašnjenje, u nekoliko navrata sam pokušao da pojasnim, pridružujem se i zahvaljujem, kao što ste rekli, gospođo Radeta, gospođi Pop-Lazić, zamoliću je još malo da mi pomogne u vođenju ove sednice.
Različitim članovima je precizirano kada se kome daje reč. Naravno, po Poslovniku, narodni poslanik dobija reč kada se završi prethodno izlaganje. Takođe, član 93. alineja 2. kaže: "Predlagač akta, odnosno ovlašćeni predstavnik grupe predlagača akta, dobija reč kada je zatraži i na njega se ne odnosi ograničenje u pogledu trajanja izlaganja".
Po tom osnovu sam bio, naizgled se može učiniti, nekorektan, ali zahvaljujem vam se na razumevanju, pa sam morao da dam reč prvo ministru, jer je prethodni govornik bio predsedavajući i završio je pitanjem: "Da li ministar želi reč?" To je naprosto forma.
Dozvolite mi da to objasnim poslanicima koji su zbunjeni načinom vođenja sednice u prethodnih 15 minuta.
Potom je data reč, po Poslovniku. Mada se ne odnosi na gospođu Radetu, već na gospodina Krasića koji je ovlašćeni predstavnik te tačke dnevnog reda, u tom smislu, ako je pomenuta poslanička grupa, a u ovom slučaju jeste pomenuta u vašem izlaganju poslanička grupa SRS, zato se reagovalo. Iz korektnosti sam dao reč. Isto tako, mogu sada iz korektnosti i vama da dam reč.
Ali, verujte mi, uvredljivih izraza nije bilo ni sa jedne, ni sa druge strane, nego različitih stavova o načinu glasanja, te vas molim, gospodine Todoroviću, da odustanete, ako se slažete. (Ne.)
Izvolite, dajem vam pravo na repliku. Potom će narodni poslanik Zoran Krasić. Hvala vam, gospodine Todoroviću, na razumevanju.

Jovan Todorović

Socijalistička partija Srbije
Dame i gospodo, hajde o jednoj stvari da se razumemo.
Gospođo Radeta, znate da sam vrlo korektan narodni poslanik i da zaista meni niko ne može da pripiše nekorektnost, a da za to ima argumenta. Gospodin Marković mi je rekao da je to neka vrsta demagogije, a sada vama i građanima Srbije kažem, da kada se saberu glasovi tih poslaničkih grupa o kojima ste govorili, nažalost SRS i SPS imaju manjak glasova za rušenje ovog zakona. To je ono što je činjenica.
Sada vas podsećam da se dešava da čak vi kao poslanička grupa pokrenete neku inicijativu, zakon ili rezoluciju, pa kada dođe dan za glasanje da se to uvrsti u dnevni red ne budete svi tu u sali. Evo, recimo, poslednja rezolucija je upravo taj primer. Od 80 poslanika vas bude šezdeset dvoje, troje ili petoro, a očekujete da sa glasovima 22 poslanika SPS-a to prođe. Mi dođemo, svih 22, potpišemo inicijativu koju ste pokrenuli, vas dođe manje nego što vas ima i naravno da to nije bilo moguće.
To nije bio slučaj jedanput. Sada to neću da zameram, ali prosto, kad me prozovete da sam nekorektan, onda moram da vam kažem da je to ipak činjenica. Nemam nikakvu demagogiju u svojoj priči i nikad je nisam imao. Zato mislim da ovde nije reč o tome da li je demagogija ili nije, već je prosto reč o odnosu snaga u ovoj skupštini.
Postoji većina koja će najverovatnije da podrži ovaj zakon, odnosno nema dovoljne većine da taj zakon ne prođe i to je ono što je istina. Budite onda do kraja dosledni. Ne možete sada da kažete da sam demagog, u smislu, kako mogu da dođu demokrate ili SPO u Skupštinu, jer oni nikada neće doći.
Uopšte ne vidim razliku između vas i njih, u delu koji se odnosi na glasanje, jer ni vi ne učestvujete ni u jednom glasanju. Demokrata nema u sali, samim tim što nisu tu fizički prisutni ne mogu da glasaju, ali vi budete u sali, a ne stavite kartice i ne glasate ni "za" ni "protiv".
Za mene je to suštinski isto kao i pozicija Demokratske stranke, kada je reč o odlučivanju u ovom parlamentu, ali ne kada je reč o diskusijama.
Učestvujete u raspravi i to poštujem, ali kada je do glasanja onda ste u istom statusu, zato što ne dajete glasove ni "za" ni "protiv". Ako hoćete korektnost, onda je o tome reč, a ne ono o čemu ste govorili.

Gordana Pop-Lazić

Srpska radikalna stranka | Predsedava
Gospodin Krasić, po Poslovniku.
...
Srpska radikalna stranka

Zoran Krasić

Srpska radikalna stranka
Izašao sam da reklamiram povredu Poslovnika, ali predsednik je izašao, a povredu Poslovnika je izvršio predsednik Narodne skupštine. Sada ću vam objasniti i koji član i kako.
To je onaj uvodni član koji govori o tome da se on stara. Staranje ne znači da dobije što više godina, nego da brine. Drugi je onaj član koji kaže da je to povreda Poslovnika, član 100.
Treći član koji je povredio je član 104. Predsednik Narodne skupštine vrlo dobro zna da svakog utorka u šest posle podne Komitet za odbranu Vojislava Šešelja ima sastanak, čujemo se sa Vojislavom Šešeljem i dogovaramo oko toga kako da se pripremi i da mu se pomogne u njegovoj odbrani.
Taj isti Predrag Marković uvek kada je zasedanje Narodne skupštine utorkom produži sednicu. Nije to uradio u ponedeljak, ali utorkom produžava, jer je u koaliciji sa Karlom del Ponte, koja mu kaže – napravi tamo poremećaj da se otežaju uslovi pripreme odbrane. Smeškajte se vi.
To je povreda Poslovnika, jer zloupotrebljava navodno neka svoja ovlašćenja u Poslovniku koji je sam sebi doneo, a većina mu je to izglasala i dala ekskluzivno pravo da može da proceni do koliko časova će da traje sednica Narodne skupštine, kada će da da pauzu, kada će da se vrati.
To sve tolerišemo, ali vidite, svakog utorka on produžava sednicu i opet ide veliko objašnjenje: biće na dnevnom redu ona tačka dnevnog reda koja se nađe u raspravi do 20,00 časova, a sutra ćemo da prekinemo zbog ovih 15-20 amandmana. Ako se sada ne donese sve ima da se pokvari. Kao da je nešto hitno.
Ako je toliko hitno, mogao je u januaru, februaru ili martu da održi sednice, nego zloupotrebljava svoje ovlašćenje predsednika Narodne skupštine na vrlo bezobrazan način, jer zna za naše obaveze i u koaliciji sa Karlom del Ponte i ovim drugim gleda da oteža uslove, zato što je duboko svestan da je Vojislav Šešelj tamo iz političkih razloga, jer je bila procena da će na sledećim predsedničkim izborima da bude izabran za predsednika Republike, a to se DOS-u ne sviđa. Pre bi sekli vene, nego da ovaj bude predsednik Republike. Ovo pričam više zbog građana Republike Srbije.
Gospođo Pop-Lazić, zbog vas ne pričam, zato što ste i vi povređeni ovom odlukom predsednika Markovića, ali treba javnost da zna, ovo nije teorija zavere, ali su se pokazali mnogo efikasnije ovi "pešadinci" NATO pakta sa prezimenom na -ić, koji postižu daleko bolje rezultate nego bombarderi, avioni i druge stvari.
Kada sam već izašao, samo još jednu rečenicu. Ovde se radi o velikom nesporazumu. Odnos prema nekom zakonu može najupečatljivije da se izrazi i na jedan od mogućih načina, a to je da se ne uđe u salu kada se bude glasalo o ovom predlogu zakona.
Verujte, ništa ne boli, mi već mesecima ne ulazimo u salu kada se glasa, iz razloga što DS preko svojih medija zna da okrene sve i svašta.
Ako vas je neko od poslanika SRS zamolio ili predložio da u danu za glasanje možete da iskažete svoj stav da ovi zakoni nisu dobri tako što nećete da stavite kartice i da učestvujete uopšte u procesu glasanja, to ništa nije uvredljivo.
To je benigni politički stav koji, budite sigurni, kada su u pitanju ove dve tačke dnevnog reda o kojima smo danas razmatrali, mnogo znače za ovaj narod. Što se tiče birača, svako neka vodi računa o svojim biračima.

Gordana Pop-Lazić

Srpska radikalna stranka | Predsedava
Nisam u mogućnosti da vam dam odgovor na vašu izrečenu povredu Poslovnika, jedino mogu da kažem da se slažem sa vama.
Na član 1. amandman je podneo poslanik Dragan M. Jovanović.
Vlada nije prihvatila amandman, Odbor za urbanizam i građevinarstvo prihvatio je amandman, a Zakonodavni odbor smatra da je amandman pravno moguć.
Da li neko želi reč? (Ne.)
Na član 1. amandman, sa ispravkama, podneo je narodni poslanik Branislav Nedimović.
Vlada je prihvatila amandman, sa ispravkama, Odbor za urbanizam i građevinarstvo prihvatio je amandman, sa ispravkama, bez ispravke od 5. aprila 2006. godine, a Zakonodavni odbor smatra da je amandman, sa ispravkom od 5. aprila 2006. godine, pravno moguć.
Da li neko želi reč? (Ne.)
Na član 8. amandman je podneo poslanik Rajko Baralić.
Vlada i Odbor za urbanizam i građevinarstvo nisu prihvatili amandman, a Zakonodavni odbor smatra da je amandman pravno moguć.
Da li neko želi reč? (Da.)
Reč ima narodni poslanik Rajko Baralić.
Izvolite.

Rajko Baralić

Socijalistička partija Srbije
Gospođo potpredsednice, gospodine ministre, saradnici, dame i gospodo narodni poslanici, na osnovu člana 145. Poslovnika Narodne skupštine podneo sam amandman na Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o planiranju i izgradnju i to da se član 8. stav 2. briše. Dozvolite da pročitam obrazloženje, a kasnije ću još nešto da prokomentarišem.
Instrument kontrole usklađenosti prostornog plana opštine sa Zakonom o planiranju i izgradnji i ostalim planskim dokumentima donetim od strane nadležnog ministarstva već je obezbeđen u članu 29. stav 6. zakona koji je definisao nadležnost komisije, koju obrazuje ministar nadležan za poslove prostornog planiranja.
Takođe, kontrola usklađenosti obezbeđena je i članom 138. stav 1. tačka 2) zakona kojim je definisana nadležnost urbanističkog inspektora da proverava da li je plan donet u skladu sa zakonom i ostalim propisima donetim na osnovu zakona. Vrlo je precizno obrazloženje.
Nadležni odbor smatra da je amandman pravno moguć. Predlažem da ga ministar prihvati i da na taj način postane sastavni deo ovog zakona, zato što ovde ima problema, prostorni plan kao najvažniji planski akt i najširi za razne učesnike u raznim postupcima komplikovan je iz različitih razloga. Ne bih to ovde posebno objašnjavao.
Dakle, molim vas, ako je moguće da prihvatite, ako ne, molim kolege da mi u danu za glasanje podrže amandman.

Gordana Pop-Lazić

Srpska radikalna stranka | Predsedava
Da li se još neko javlja za reč? (Ne.)
Na član 10. amandman su zajedno podneli narodni poslanici Branka Bošnjak, Vladimir Milankov i Vladimir Homan.
Vlada i Odbor za urbanizam i građevinarstvo nisu prihvatili amandman, a Zakonodavni odbor smatra da je amandman pravno moguć.
Da li neko želi reč? Reč ima poslanik Branka Bošnjak.
...
Socijaldemokratska partija Srbije

Branka Bošnjak

Uvažena predsedavajuća, uvaženi ministri, samo bih ukratko rekla da se ovaj amandman suštinski odnosi na izmene člana 27, stav 1.
Obzirom da je zakonom već predviđeno koja i kakva preduzeća izrađuju plansku dokumentaciju, mislimo da je ova izmena bila dobra. Znači, da se postupi po predlogu amandmana, obzirom da je to samo usklađivanje sa postojećim zakonom. Hvala.

Gordana Pop-Lazić

Srpska radikalna stranka | Predsedava
Hvala vama. Da li još neko želi reč? (Ne.)
Na član 11. amandman su zajedno podneli narodni poslanici Branka Bošnjak, Vladimir Milankov i Vladimir Homan.
Vlada i Odbor za urbanizam i građevinarstvo nisu prihvatili amandman, a Zakonodavni odbor smatra da je amandman pravno moguć.
Da li neko želi reč? (Ne.)
Na član 12. amandman je podneo poslanik Meho Omerović.
Vlada i Odbor za urbanizam i građevinarstvo nisu prihvatili amandman, a Zakonodavni odbor smatra da je amandman pravno moguć.
Da li neko želi reč? (Ne.)
Na član 13. amandman, u istovetnom tekstu, zajedno su podneli narodni poslanici Branka Bošnjak, Vladimir Milankov i Vladimir Homan, kao i narodni poslanik Meho Omerović.
Vlada i Odbor za urbanizam i građevinarstvo nisu prihvatili amandman, a Zakonodavni odbor smatra da je amandman pravno moguć.
Da li neko želi reč? Reč ima poslanik Branka Bošnjak.
...
Socijaldemokratska partija Srbije

Branka Bošnjak

Evo još par reči vezano za ovaj naš amandman.
Mi mislimo da se predloženim izmenama postojećeg zakona uvodi parcelacija u procesu izrade planske dokumentacije. Mislimo da je to nešto što nije dobro.
Znači, ukidanje plana parcelacije, kao sastavnog dela urbanističkog plana, imalo je za cilj stvaranje uslova za efikasnije planiranje, pa mislimo da ukoliko bi se parcelacija vratila u proces izrade planske dokumentacije, da će to samo usporiti izradu. Suštinski, ne mislimo da je to nešto sporno i loše. Obzirom na potrebu efikasnijeg donošenja planova, mislili smo da ovaj amandman donosi efikasnost izrade planskih akata.