TREĆE VANREDNO ZASEDANjE, 26.06.2007.

6. dan rada

PRIVREMENE STENOGRAFSKE BELEŠKE
(neredigovane i neautorizovane)

REPUBLIKA SRBIJA
NARODNA SKUPŠTINA

TREĆE VANREDNO ZASEDANjE

6. dan rada

26.06.2007

Sednicu je otvorio: Oliver Dulić

Sednica je trajala od 10:05 do 18:35

OBRAĆANJA

Oliver Dulić

| Predsedava
Naravno da vam se računa ...

Momir Marković

Zato što tražim ponovo poslaničko pitanje, tako da se ovaj deo ne računa.

Oliver Dulić

| Predsedava
Hajde ovako, prvo ćemo da pričamo o amandmanu, pošto se javila gospođa Tabaković, takođe o amandmanu.

Momir Marković

Završio sam o amandmanu.

Oliver Dulić

| Predsedava
Molim vas, onda da napustite govornicu i da priča o amandmanu Jorgovanka Tabaković, pa da onda vi dobijete novo vreme kao poslaničko pitanje.

Momir Marković

Je l' mislite da će u međuvremenu stići neko novo obrazloženje za ovaj lopovluk koji sam pokrenuo?

Oliver Dulić

| Predsedava
Meni je žao što niste zadovoljni odgovorom. Izvolite, o amandmanu Jorgovanka Tabaković.
...
Srpska radikalna stranka

Jorgovanka Tabaković

Član 28. je predložio rešenje kojim su propisane novčane kazne da svi oni obveznici koji su bili u sistemu PDV, a sada više neće biti, naprave popis stanja i imovine i da ono što su iskoristili po zakonu, dok su bili obveznici PDV stave na papir i sa državom raščiste račune. Apsolutno ništa nemam protiv, naprotiv, zalažem se za odnos čistih računa.
Amandman koji smo podneli ustanovio je princip za koji se zalažemo, u međunarodnim odnosima, u ljudskim odnosima, i iznad svega u odnosima sa državom, a zove se reciprocitet, odnosno partnerstvo uz međusobno uvažavanje.
Ne može država da propisuje kaznene mere, da određuje vrlo visoku kaznenu kamatu za kašnjenje u plaćanju poreskih obaveza, a da sa druge strane sama svojim činjenjem, nestručnim činjenjem, namerno nestručnim činjenjem ili nekim pojavama koje se zovu ucenjivanje, dovodi određene firme na prosjački štap, uništava porodice i čini mnogo toga ružnog.
To nije stotinu slučajeva, ali neka je jedan u sto, neka jedan nevin strada, zakon nema smisla.
Znači, vi ste za lokalnu samoupravu u ovim zakonima predvideli kod budžeta kaznu, ukoliko neko ne poštuje ona ograničenja vezana za povećanje plata preko 10%, u odnosu na septembar mesec.
Da li ste ijednim zakonom ustanovili obavezu za svoje nadležne organe, institucije, finansijske policajce ili ljude zaposlene u poreskoj upravi ako naprave ovakav prekršaj. Mi to ovim amandmanom tražimo, ne očekujući da vi to usvojite kao rešenje, ali prosto da shvatite, ne može država samo da traži odgovornost, mora sa svoje strane da bude odgovorna.
Ja držim u ruci jedan predmet koji je sa presudom suda, koji se sažeo u jedan jedini novinski tekst koji se zove "Bankrot u režiji države", jedan pošten radnik poreske uprave vodio je postupak koji je ostao mrtvo slovo na papiru, jer ljudima i firmi kojima je oduzeta imovina, kojima je naplaćena navodno nezakonito obračunata poreska obaveza, po sistemu – plati pa se žali, a kada je greška ustanovljena presudom suda, niti je roba vraćena, niti je novac vraćen poreskom obvezniku.
O kakvoj državi je reč, o kakvom odnosu prema ljudima je reč? Dok neko za ovo ne odgovara, za ovakvo činjenje, ovo je slučaj iz Bačke Palanke, ima ih dva, ja ne očekujem da poreski organi rade svoj posao stručno ili da ga rade objektivno, ali ne možete vi kada vam dođe neko i ko treba da konkuriše u procesu javnih nabavki da kažete – platio si porez na dobit, a trenutno duguješ porez na firmarinu. Onaj porez na dobit je plaćen u iznosu od 100 hiljada, a duguje vam par hiljada i vi kažete, ne možeš da dobiješ potvrdu da si prema državi izmirio poreske obaveze.
To što je on po jednom osnovu u preplati, a u drugom, u minusu daleko beznačajnijem, pa tamo njemu protekne rok i ne prijavi javnu nabavku, to se vas ne tiče, ali mene nemojte uveravati da su institucije zgrade, da institucije ne misle svojom glavom, jer u ime institucija rade ljudi, a državu predstavljate vi, poreskim organima donosite propise vi.
SRS vam savetuje, uvažavanje onih od kojih se izdržavate, uvažavanje onih koji pune budžetsku kasu je minimum objektivnosti koji je neophodan i jednom se sa tim mora početi.
Ja vas molim, da zaista ozbiljno razmotrite ovu kaznenu odredbu kojom se i poreski organi dovode u ravan ljudi, koji nisu nedodirljivi, nepogrešivi i ono što je najvažnije nisu iznad svih ostalih građana. Hvala.

Oliver Dulić

| Predsedava
Reč ima narodni poslanik Momir Marković, po Poslovniku.

Momir Marković

Član 226. kaže da, narodni poslanik ima pravo da bude informisan. Vraćam se na poslaničko pitanje gde ste me prekinuli, gospodine predsedniče.
Usput da vas obavestim da vam je stala ova mašina što kopa tunel od ove do one zgrade, vidite šta se dešava dok ja završim sa ovim.
Dame i gospodo narodni poslanici, ministar Velja Ilić je odgovorio da u zakonu ne postoji član koji reguliše koliku će proviziju da uzme i analogno tome on nije uzeo proviziju, niti zna ko je uzeo proviziju. Pitam građane Srbije, pitam vas, gospodo narodni poslanici, ako postoji polu auto-put od Horgoša do Novog Sada, ako postoji auto-put od Novog Sada do Beograda, ako postoji podignut kredit, dakle, sredstva su već u Srbiji od 122 miliona evra za izgradnju drugog mosta kod Beške i ako postoji naplata putarine koja dnevno donosi toliko da bi se normalno mogla čitava građevinska operativa uključiti i raditi, ko je taj koji je dobio koncesiju na gotov auto-put i ko je taj ko je dobio pravo da narednih 33 godine pljačka državu?!
Pri tom ne mislim na one pogodnosti koje dolaze samim tim što auto-put prolazi na dozvolu za izgradnju benzinskih pumpi, na motele, hotele koji se inače grade pored auto-puteva, na auto-servise, a jedan od poslanika je pre neki dan vrlo dobro rekao da sve to košta i koliko to košta. Takva koncesija se ne daje ni bratu rođenom ako ne plati, koliko znam, gospodine ministre. Ne, ako ne plati državi, nego ako ne plati u džep.
Što se tiče odgovora i jednog i drugog nisam zadovoljan, jer gospodin Balać je, koliko ja imam informacije, bio komercijalni direktor ''Rafinerije'' Novi Sad u vreme kada su bile sve one muljavine sa ''Trizonom'' i pitam: Zašto nije taj deo istražen, zašto krivične prijave nisu pokrenute i protiv ostalih koji su u tom kompletu oko ''Trizona''? Zašto su krivične prijave koje su podnete ostale na nivou krivičnih prijava? Zašto istražne radnje nisu završene do kraja i zašto se ti ljudi ne nalaze u zatvorima, nego i dalje vrše vrlo odgovorne funkcije u javnim preduzećima i drugim ustanovama?
Dame i gospodo, na osnovu ovih odgovora na pitanja ja mogu da zaključim samo jedno – gotovo svi su u igri, samo ne znam ko koliko dobija.