Gospođo predsedavajuća, gospodine ministre, ovo je takođe jedan važan amandman i nastavljamo onu priču od sinoć.
Još jednom da podsetim poslanike koji nisu bili tu i čitavu javnost da ste vi prihvatili amandman koji obavezuje poslodavca na stručno usavršavanje najmanje 30% manje zastupljenog pola.
Sa druge strane, ovde je kolega Stevanović intervenisao u skladu sa međunarodnim konvencijama, sa Ustavom Republike Srbije i sa činjenicom da je vaspitanje nešto što svako od nas nosi iz kuće i da to ne može da se stavi u odredbe zakona.
Ali, zato obrazovanje i unapređivanje svesti o tome da jedno društvo može da se razvija ukoliko se pružaju jednake mogućnosti, dakle, od ranog detinjstva, i dečacima i devojčicama, da se obrazuju, da stiču znanja i kasnije da se oduže u skladu sa svojim potencijalima, a svako društvo želi, pa i Srbija, da ima pun potencijal. Sada su mnogi naši najbolji studenti i đaci otišli od 2000. godine do današnjeg dana van zemlje, iako ste im vi posle 5. oktobra obećali i nova radna mesta i besplatno školovanje itd.
Dakle, bilo je neophodno i mnogo je bolja ova formulacija kolege Stevanovića da se na taj način reaguje.
Da li postoje stereotipi i predrasude? Mislim da mi nismo to društvo koje ima tu vrstu netolerancije. To postoji, mi smo videli u izveštaju Parlamentarne skupštine Saveta Evrope, pošto aktivno učestvujem u radu tog Odbora za ravnopravnost polova tamo, da u mnogim zemljama članicama Saveta Evrope postoje te predrasude i diskriminacije u oblasti obrazovanja zbog nekih verskih i tradicionalnih faktora koji su prisutni u tim zemljama.
U Srbiji to nije slučaj, bez obzira na versku i nacionalnu pripadnost. Ipak je to slobodno i dostupno svima, što se tiče osnovnog obrazovanja, koje i Ustav naše zemlje garantuje.
U tom smislu mi i te kako napredujemo u odnosu na druge zemlje, sinoć sam pominjala podatak da ima 60 miliona devojčica u svetu kojima nije dostupno osnovno obrazovanje, a toga ima i u zemljama EU, za vašu informaciju, da ne mislite da je sve tamo med i mleko. To su zvanični podaci koje mi dobijamo u toj instituciji, odnosno u tom parlamentarnom telu u kome su i sve zemlje članice EU.
Prema tome, prihvatite ovaj amandman, jer zaista je tačno, ti stereotipi i predrasude postoje, ali to nisu adekvatni termini za jedan zakonski predlog.
Ovde mora da bude jasno definisano, na osnovu Ustava Republike Srbije, da niko ne sme, kako je to kolega Stevanović i rekao u svom amandmanu, kada je u pitanju vaspitanje, odnosno mogućnost obrazovanja, da se ponaša i deluje sa ciljem sprečavanja nekoga da to radi, odnosno da sprečimo svaki vid diskriminacije zasnovan na polnim razlikama, od osnovnog obrazovanja do stručnog usavršavanja. Hvala.