PRVA SEDNICA, DRUGOG REDOVNOG ZASEDANjA, 08.10.2010.

5. dan rada

PRIVREMENE STENOGRAFSKE BELEŠKE
(neredigovane i neautorizovane)

REPUBLIKA SRBIJA
NARODNA SKUPŠTINA

PRVA SEDNICA, DRUGOG REDOVNOG ZASEDANjA

5. dan rada

08.10.2010

Sednicu je otvorio: Nikola Novaković

Sednica je trajala od 11:15 do 19:05

OBRAĆANJA

Nikola Novaković

Ujedinjeni regioni Srbije | Predsedava
Hvala vama. Gospođa Gordana Rajkov ima reč, izvolite.

Gordana Rajkov

Ujedinjeni regioni Srbije
Hvala, poštovani gospodine Novakoviću. Uvaženi gospodine ministre, predstavnici Vlade, odnosno Ministarstva, koleginice i kolege narodni poslanici, na Predlog zakona o vazdušnom saobraćaju podnela sam tri amandman, na član 127. koji govori o uslugama zemaljskog opsluživanja, član 128. o pružaocima ovih usluga i član 258. koji govori o kaznenim odredbama u slučaju neispunjavanja ovih odrednica.
Razlozi zbog kojih sam podnela ove amandmane su, naravno, da se dopuni i unapredi zakon, ali pre svega razlog je da bi se obezbedio prevoz u vazdušnom saobraćaju pod jednakim uslovima i bez diskriminacije za sve građane Srbije, samim tim uključujući i osobe sa invaliditetom i osobe sa teškoćama u kretanju.
Kao što je i u obrazloženju ovih amandmana pisalo, razloga za ovo ima više, počevši od Ustava, člana 21, koji zabranjuje diskriminaciju na osnovu fizičkog i telesnog, psihičkog oštećenja, preko Zakona o diskriminaciji osoba sa invaliditetom koji zabranjuje diskriminaciju u javnom saobraćaju, pa do Konvencije UN o pravima osoba sa invaliditetom, član 9, koji propisuje obaveze država potpisnica da se obezbedi pristup javnom prevozu. Takođe postoji uredba Evropskog parlamenta iz 2006. godine, koja govori o pravima osoba sa invaliditetom kada se prevoze vazdušnim saobraćajem.
Do sada ovo pitanje nije bilo regulisano na odgovarajući način u postojećoj pravnoj regulativi. To je stvaralo velike probleme u korišćenju vazdušnog saobraćaja osoba sa invaliditetom, jer su postojale brojne nedoumice i procedure, kada neko ko ima poteškoća sa kretanjem dođe do aerodroma, da bi došao do vazduhoplova i dobio svoje potrebne usluge koje su neophodne.
Kao što je koleginica rekla, predstavnica Odbora, ovaj amandman u toj formulaciji u kojoj sam ga predložila, kao ni ostala dva, nisu prihvaćena. Razumela sam zbog toga što je trebalo da se usaglase tehnički sa ostalim delom zakona, ali je zato Odbor za saobraćaj i veze, praktično, u svojim amandmanima, ugradio sva ova tri amandmana koja sam podnela.
Htela bih pre svega da izrazim zadovoljstvo što je i Odbor za saobraćaj i veze, a i predstavnici Ministarstva što su ovu inicijativu prepoznali i prihvatili kao nešto što je važno da se reguliše i budući da je suštinski praktično ovo pitanje razlog zbog koga sam podnela amandmane postiglo svoju svrhu kroz amandmane koje je podneo Odbor, povlačim svoj amandman na član 127, kao i ostala dva, na članove 128. i 258, jer je njihova svrha postignuta amandmanima Odbora.

Nikola Novaković

Ujedinjeni regioni Srbije | Predsedava
Hvala, gospođo Rajkov.
Na član 128. amandman, pošto ste ga povukli, nema potreba da vam dajem reč, podnela je narodni poslanik Gordana Rajkov. Zahvaljujem.
Na osnovu člana 157. stav 6. Poslovnika, Odbor za saobraćaj i veze podneo je amandman na član 128. Reč ima gospođa Jasmina Milošević.

Jasmina Milošević

Praktično i suštinski je samo preformulisan tehnički, da bi se složili sa zakonom, to su zapravo predlozi, odnosno amandmani Odbora za saobraćaj i veze.

Nikola Novaković

Ujedinjeni regioni Srbije | Predsedava
Izvolite, ministre.
...
Socijalistička partija Srbije

Milutin Mrkonjić

Mi prihvatamo svih osam amandmana koji su danas na Odboru diskutovani, dakle član 127, 128, neću da čitam amandmane, samo čitam brojeve njihove, član 171, 174, 188, 194, 241. i 258. Svih tih osam amandmana smo prihvatili danas na Odboru. Hvala vam.

Nikola Novaković

Ujedinjeni regioni Srbije | Predsedava
Zahvaljujem, ministre. Reč ima gospođa Milošević.

Jasmina Milošević

Htela bih da se konsultujem, pošto je prihvaćeno par amandmana koje smo i mi kao poslanička grupa predali, a i ostalih odbora, pa me zanima da li da sačekam da dođu na red, prosto bih volela da javnost zna šta je to zapravo od amandmana ono što je Vlada prihvatila. Da sačekam da dođemo do tih amandmana? Dobro, hvala puno.

Nikola Novaković

Ujedinjeni regioni Srbije | Predsedava
Na član 129. amandman je podneo narodni poslanik Momčilo Duvnjak. Da li neko želi reč? (Ne.)
Na član 131. amandman je podnela Vlada. Odbor za saobraćaj i veze prihvatio je amandman. Zakonodavni odbor smatra da je amandman u skladu sa Ustavom i pravnim sistemom. Konstatujem da je ovaj amandman postao sastavni deo Predloga zakona.
Na član 131. amandman je podneo narodni poslanik Srboljub Živanović, koji ima reč.

Srboljub Živanović

Srpska radikalna stranka
Hvala, gospodine Novakoviću. Vidite, amandman se ne prihvata zato što je tekst tog amandmana istovetan tekstu amandmana broj 23, koji je podnela Vlada. Smatram ipak da je ovaj amandman trebalo da bude prihvaćen, baš zbog toga što ga je i u istovetnom tekstu podnela Vlada.
Sada ću ga obrazložiti, da bi mogli da razumete, verovatno niste imali prilike ni mogli sve ove amandmane i članove da proučite. Kaže – visinu naknade za korišćenje aerodromske infrastrukture koja se plaća za ovakvu uslugu određuje operator aerodroma, uz prethodnu saglasnost vlasnika aerodroma.
Pitam vas, ovo je jedan veliki i totalni apsurd, jer Predlog zakona omogućava privatniku da kupi aerodrom, što predstavlja monopol, a onda mu još zakon garantuje da formira cenu po sopstvenoj volji. Plašim se, dame i gospodo, poštovani građani Srbije, da verovatno Aerodrom "Nikola Tesla" već nije u proceduri prodaje.
Ako pogledamo šta je direktor beogradskog Aerodroma "Nikola Tesla" Velimir Radosavljević izjavio jeste da "Britiš ervejz" više ne leti. Iako je nova kompanija "Viz er" preuzela tu ulogu, šta to podrazumeva? Podrazumeva se da i pored toga, i pored naše velike želje da uđemo u tu veliku evroligu, nismo momci tog kapaciteta koji bi mogli da igramo takve utakmice i verovatno smo diskvalifikovani, ali imamo i dalje veliku želju da se približimo ovima velikim.
Pitam vas, isto avioni "Britiš ervejz" su sletali na Aerodrom "Nikola Tesla", kontrolori naši su vršili kontrolu, a evo, vi sada vidite iz ovog zakona, proučavajući na Odboru za saobraćaj, čiji sam član, takođe moram vam reći da kontrolori koji su danas u Srbiji su pod znakom pitanja, da li će kontrola leta kroz Srbiju biti u Srbiji ili će biti u susednim zemljama? Može da se desi da to bude na KiM.
Prema tome, mislim da ovo što danas ovim zakonom vi ste bili prisutni, osim gospodina ministra, koji nije bio na Odboru za saobraćaj, bili ste svi ostali koji su sa gospodinom ministrom i videli ste da ovih 40 amandmana, kao što smo i pitali da li suštinski, jer ih nismo imali kod sebe, menjaju značaj ovog zakona, rečeno nam je – ne.
Međutim, moram vam reći iskreno, kada sam proučio, video sam da u stvari oni suštinski menjaju zakon. Još jednom vas molim, pošto se poklapa moj amandman sa amandmanom Vlade, da ga gospodin ministar, koga izuzetno uvažavam, prihvati.