PETO VANREDNO ZASEDANJE, 01.07.2011.

5. dan rada

PRIVREMENE STENOGRAFSKE BELEŠKE
(neredigovane i neautorizovane)

REPUBLIKA SRBIJA
NARODNA SKUPŠTINA

PETO VANREDNO ZASEDANJE

5. dan rada

01.07.2011

Sednicu je otvorila: Slavica Đukić-Dejanović

Sednica je trajala od 10:10 do 17:05

OBRAĆANJA

...
Demokratska stranka

Gordana Čomić

Za evropsku Srbiju | Predsedava
Trideset sekundi.
Reč ima Snežana Samardžić-Marković.

Snežana Samardžić Marković

Ako ste mislili samo na to učešće, na tu vrstu učešća, ona se već podrazumeva u ovim ostalim elementima rada Saveta.
...
Demokratska stranka

Gordana Čomić

Za evropsku Srbiju | Predsedava
Da li još neko želi reč? (Ne.)
Na član 16. amandman su zajedno podneli narodni poslanici Zlata Đerić, Srđan Spasojević i Miroslav Markićević.
Da li neko želi reč? (Ne.)
Na član 16. amandman su zajedno podneli narodni poslanici Bojan Đurić, Marija Bugarčić i Kenan Hajdarević.
Da li neko želi reč? (Da.)
Narodna poslanica Marija Bugarčić.
...
Liberalno demokratska partija

Marija Bugarčić

Liberalno demokratska partija
Uvažena predsedavajuća, uvažena ministarko, poštovane dame i gospodo narodni poslanici, podneli smo amandman na član 16. u kome smo hteli da dodamo stavove 4. i 5. Složila bih se sa mojim prethodnim kolegom da je stav 4. mahom isti – Savet za mlade je obavezan da podnosi izveštaje o radu nadležnom ministarstvu. To je moj prethodni kolega iz DSS objasnio zašto je to bitno, iako je to volonterski, kao što ste vi, gospođo ministre, malopre obrazložili. Mislim da ima volje i želje među mladim ljudima, kada već sve to rade u Savetu volonterski, da urade i izveštaj. Mislim da je tu trebalo obratiti pažnju na stav 4.
Takođe, u stavu 5. smo hteli – da mandat članova Saveta se ograniči na određeni period. Predvideli smo da to bude četiri godine.
Hteli smo, u stvari, da se ovim amandmanom obezbedi monitoring nad Savetom za mlade, što omogućava ipak transparentniji rad celog saveta. Smatramo da je ipak ovo ograničenje rada Saveta za mlade, tj. da im se ograniči mandat, recimo, mi smo predložili na četiri godine. Ipak će afirmisati i podsticati mnogo više mladih ljudi da učestvuju u svemu ovome. To nam je bio cilj ovog amandmana.
Takođe, moram da izrazim žaljenje što nijedan amandman LDP nije prihvaćen. Rekla bih i nešto o amandmanu na član 13, što smo malopre preskočili, pa samo bih se nadovezala, u kome smo rekli, u stavu 3. posle "članstva da mogu učestvovati" dodaju se reči: "i organi upravljanja". Šta smo time takođe hteli da kažemo? Hteli smo da kažemo da nije dovoljno da se uslov veže za okolnost, ako je dve trećine. Dve trećine članstva treba da čine mladi, neophodno je, znači u cilju podsticanja i preuzimanja odgovornosti i na neposredniji način učešće mladih i u odlučivanju, ne samo da budu članovi, nego i da budu na mestima gde se odlučuje. Pogrešno je postojećom zakonskom odredbom podsticati tutorstvo starijih i situaciju u kojoj udruženjima upravljaju stariji članovi i funkcioneri, dok se u članstvu u ogromnoj meri, tj. u najvećoj meri nalaze mladi ljudi.
Znam da ćete reći da je to neka vrsta diskriminacije, ali verujte da je to pozitivna diskriminacija koja uvek može da deluje podsticajno i afirmativno, a nikako negativno. Cilj nam je bio da pospešimo rad ovih saveta i svega ovoga.
Drago mi je što me pojedine kolege ovde citiraju, ali mi nije drago što vade iz konteksta moje izjave. Shvatam potrebu nekih kolega da brane ovaj zakon, prosto oni su iz vladajuće koalicije, ja sam iz opozicije, a prosto i bliže se izbori, pa treba da se pozicionirati što bolje na predstojećoj listi za izbore za narodne poslanike.
...
Demokratska stranka

Gordana Čomić

Za evropsku Srbiju | Predsedava
Minut i 25 sekundi iskorišćeno je od vremena poslaničke grupe.
Reč ima Snežana Samardžić-Marković. Izvolite.

Snežana Samardžić Marković

Hvala, gospođo predsedavajuća. Povodom amandmana na član 13, gde ste vi predložili da u upravnim odborima udruženja za mlade budu jedna trećina, odnosno da budu u upravnim odborima i predstavnici mladih ljudi, mogu odmah da vam kažem da smo mi želeli da taj amandman prihvatimo, naročito da bismo obezbedili ne samo u Skupštini, već i u organima upravljanja participativnost mladih.

Međutim, Zakonodavni odbor ovog parlamenta i mnogi drugi su utvrdili da je to neustavna kategorija, odnosno da vaš amandman nije u skladu sa Ustavom i mi nismo bili u prilici da ga prihvatimo.

Što se tiče amandmana na član 16, znači, što se tiče stava 4, po Poslovniku Vlade zaista nije moguće da savet koga ustanovljava Vlada izveštaje podnosi nadležnom ministarstvu. Njegova je uloga savetodavna i pre može ministarstvo da podnosi izveštaj savetu nego obratno.

Međutim, što se tiče stava 5, gde ste vi predložili ograničavanje na period od četiri godine, za nas bi to bio prihvatljiv stav, međutim, ne možemo ceo amandman da prihvatimo. Znači, ili mogu ceo amandman ili ne mogu. Ne mogu ovaj stav zbog toga da prihvatim, a možda ni zbog toga što u izvesnom smislu već u Poslovniku o radu Vlade postoji u članu 23. - Odluka o obrazovanju povremenog radnog tela prestaje da važi istekom vremena na koje je ona obrazovana. Tako da bi to bio izvestan pleonazam. U tom smislu, nismo mogli da prihvatimo nijedan od vaša dva amandmana. Hvala.
...
Demokratska stranka

Gordana Čomić

Za evropsku Srbiju | Predsedava
Da li još neko želi reč? (Ne.)
Na član 17. amandman su zajedno podneli narodni poslanici Meho Omerović, Munir Poturak i Bajram Šehović.
Da li neko želi reč? (Ne.)
Na član 18. amandman je podnela grupa od 21 narodnog poslanika poslaničke grupe Napred Srbijo.
Da li neko želi reč?
Narodni poslanik Mićo Rogović dobija reč.

Mićo Rogović

Napred Srbijo
Poslanička grupa SNS podnela je amandman na član 19. Da se u startu ne bi pogrešno razumeli, moram da obrazložim ovo što smo hteli, da se zakonski predlog u članu 18. izbriše iz razloga što lokalne samouprave članovima 182. do 193. Ustava propisano je da lokalne samouprave mogu da uređuju i obezbeđuju delatnosti i osnivaju službe odlukama svojih organa i statutom.
Odredbe ne propisuju obavezu osnivanja kancelarija, kao što je predviđeno članom 18. postojećeg Predloga zakona. Ovim se praktično legalizuje stanje dosadašnjih osnovnih kancelarija za mlade. Sve to stoji, ali onda ovaj član 19. moram da povežem sa članom 22. i amandmanom koji smo podneli na pomenuti član, da se Predlog zakona na član 22. stav 2. briše, gde kaže da nosioci programa i projekti iz člana 21. stav 1. tačka 2) ovog zakona moraju da imaju osnovne kancelarije za mlade.
Neko može da ima osnovne kancelarije za mlade ili je u prethodnom periodu osnovao, međutim, deo opština to još uvek nije niti uradio, verovatno ima problema sa svojim budžetskim sredstvima. Moraćete priznati da osnivanje kancelarija za mlade nosi i neke dodatne troškove i sve to što uz to ide, a budžeti siromašnih opština verovatno svojim odlukama i statutom to još nisu uradile iz razloga što za to nemaju potrebna i neophodna budžetska sredstva.
Pitanje je da li će deo opština to i ubuduće uraditi. Po članovima 182. do 193. Ustava, može to da radi i referent, recimo, za mlade, da ne bude kancelarija, nego da neki referent, u okviru svojih poslova ili u okviru svog posla ili da bude referent za mlade, da radi ovaj program koji je predviđen ovim zakonom i bez obzira na sve druge stvari koje nisu predviđene i podrazumevaju se, a vezane su u radu mladih ljudi i njihovih aktivnosti. Automatski se pojavljuje diskriminacija tih opština da ne mogu konkurisati iz Ministarstva za neophodna sredstva, s obzirom da nemaju kancelarije za mlade.
Ova dva člana sam morao da povežem da ne bi jednostavno bio posmatran samo član 18, nevezano sa članom 22, jer kada se povežu, zaista postoji problem u realizaciji sredstava, odnosno konkurisanju za sredstva koja Ministarstvo raspisuje, a vezana su za opštine, pogotovo siromašne opštine koje ne mogu konkurisati, s obzirom da nemaju otvorene kancelarije za mlade, a ona može da nosi i neki drugi naziv, da u obliku nekog organa koji je referent, vodi ovo i radi poslove za mlade. Zahvaljujem.
...
Demokratska stranka

Gordana Čomić

Za evropsku Srbiju | Predsedava
Jedan minut iskorišćen je od vremena poslaničke grupe.
Reč ima Snežana Samardžić-Marković. Izvolite.

Snežana Samardžić Marković

Hvala. Pre svega ću vam reći da je nama uslov prosto da finansiramo program kancelarije za mlade – postojanje kancelarije za mlade. Kako da finansiramo program kancelarije za mlade, ako ona ne postoji?

Po pitanju referenata o kojima vi govorite, da bi mogao jedan referent koji je inače za omladinu zadužen da to radi, smatram da je to ispravno i da ne treba opštinama nametati nove izdatke za nove plate, ali je stvar onda smo njihove administrativne odluke da ta ista osoba radi u kancelariji za mlade, da se ona osnuje jer ona ne predstavlja nikakve posebne troškove, nego je jedan institucionalni signal brige o mladima i mogućnost da se onda ovakvi programi sprovode u delu. Hvala.