Petnaesto vanredno zasedanje, 24.07.2015.

OBRAĆANJA

...
Srpska napredna stranka

Maja Gojković

Srpska napredna stranka | Predsedava
Poštovane dame i gospodo narodni poslanici, otvaram sednicu Petnaestog vanrednog zasedanja Narodne Skupštine Republike Srbije u 2015. godini.
Na osnovu službene evidencije o prisutnosti narodnih poslanika, konstatujem da sednici prisustvuje 95 narodnih poslanika.
Molim, radi utvrđivanja kvoruma, da ubacite svoje identifikacione kartice u poslaničke jedinice elektronskog sistema za glasanje.
Konstatujem da je, primenom elektronskog sistema za glasanje, utvrđeno da je u sali prisutan 131 narodni poslanik i da postoje uslovi za rad Narodne skupštine.
Obaveštavam vas da su sprečeni da sednici prisustvuju sledeći narodni poslanici: Dragan Šutanovac, Jovana Jovanović, Vesna Martinović, Vesna Marjanović, Milena Ćorilić, Branko Ružić, Đorđe Čabarkapa, Sabina Dazdarević, Vesna Besarović i Branko Đurović.
Saglasno članu 86. stav 2. i članu 87. stav 2. Poslovnika Narodne skupštine, obaveštavam vas da sam ovu sednicu sazvala u roku kraćem od roka utvrđenog u članu 86. stav 1. Poslovnika Narodne skupštine.
Uz saziv sednice Petnaestog vanrednog zasedanja Narodne skupštine u 2015. godini, koja je sazvana na zahtev 224 narodna poslanika, dostavljen vam je i zahtev za održavanje vanrednog zasedanja, sa određenim dnevnim redom sadržanim u zahtevu.
Kao što ste mogli da vidite, određen je
D n e v n i r e d:
1. Predlog odluke o razrešenju člana Zdravstvenog saveta Srbije, koji je podnela Vlada, od 24. aprila 2015. godine,
2. Predlog odluke o izboru članova Zdravstvenog saveta Srbije, koji je podnela Vlada, od 24. aprila 2015. godine,
3. Predlog odluke o izboru sudije koji se prvi put bira na sudijsku funkciju, koji je podneo Visoki savet sudstva, od 25. juna 2015. godine,
4. Predlog odluke o izboru sudije koji se prvi put bira na sudijsku funkciju, koji je podneo Visoki savet sudstva, od 15. juna 2015. godine,
5. Predlog odluke o izboru sudija koji se prvi put biraju na sudijsku funkciju, koji je podneo Visoki savet sudstva, od 24. aprila 2015. godine,
6. Lista kandidata za izbor jednog člana Saveta regulatornog tela za elektronske medije, na period od pet godina, koji je podneo Odbor za kulturu i informisanje, od 21. maja 2015. godine i
7. Predlog odluke o izmeni Odluke o izboru članova i zamenika članova Odbora Narodne skupštine Republike Srbije, koji je podnela poslanička grupa Boris Tadić – Socijaldemokratska stranka, Zajedno za Srbiju, Zeleni Srbije, od 7. jula 2015. godine.
Narodni poslanik Zoran Babić, u skladu sa odredbama Poslovnika člana 92. stav 3. i saglasno članu 95. alineja 7), predložio je skraćene vremena za raspravu. Izvinjavam se, na sednici Narodne skupštine obavlja zajednički jedinstveni pretres o Predlogu odluke o razrešenju člana Zdravstvenog saveta Srbije i Predlogu odluke o izboru članova Zdravstvenog saveta Srbije, kao i zajednički jedinstveni pretres o: Predlogu odluke o izboru sudije koji se prvi put bira na sudijsku funkciju, koji je podneo Visoki savet sudstva, od 25. juna 2015. godine; Predlogu odluke o izboru sudije koji se prvi put bira na sudijsku funkciju, koji je podneo Visoki savet sudstva, od 15. juna ove godine i Predlogu odluke o izboru sudija koji se prvi put biraju na sudijsku funkciju, koji je podneo Visoki savet sudstva, od 24. aprila 2015. godine; jedinstveni pretres o Listi kandidata za izbor jednog člana Saveta regulatornog tela za elektronske medije, na period od pet godina; jedinstveni pretres o Predlogu odluke o izmeni Odluke o izboru članova i zamenika članova odbora Narodne skupštine Republike Srbije, koji je podnela poslanička grupa Boris Tadić – Socijaldemokratska stranka, Zajedno za Srbiju, Zeleni Srbije.
Da li narodni poslanik Zoran Babić želi reč? (Ne.)
Stavljam na glasanje ovaj predlog.
Molim da se izjasnimo.
Zaključujem glasanje.
Da vidim šta smo uradili. Šta ste radili sa karticama, pošto ja nemam ništa. Molim vas, ponovite. Slušajte, ovo je glasanje, a ja nemam ništa na ekranu. Hajde, pogledajte šta se dešava. Ja nemam ništa, kao da niko nije glasao. Ne znam šta se dešava. Molim vas, saslušajte me, glasamo o ovim zajedničkim jedinstvenim pretresima, a posle o skraćenju vremena o raspravi.
Molim vas da ponovimo glasanje.
Ubacite kartice i glasajte o zajedničkom jedinstvenom pretresu kako je predložio poslanik Zoran Babić.
Zaključujem glasanje i saopštavam: za – 127, protiv – niko, uzržanih – nema, nije glasalo sedam poslanika od ukupno prisutna 134 narodna poslanika.
Konstatujem da je Narodna skupština, većinom glasova, prihvatila ovaj predlog.
Narodni poslanik Zoran Babić, na osnovu člana 92. stav 2, člana 157. stav 2. i članova 192. i 193. Poslovnika Narodne skupštine …
Izvinjavam se, meni ovaj sinopsis nije u redu. Samo momenat.
Sada smo glasali prvo o zajedničkom pretresu, a sada treba da glasamo o skraćenju vremena rasprave na pola.
Stavljam na glasanje skraćenje rasprave, koje je takođe predložio poslanik Zoran Babić.
Molim službe koje rade pripremu sednice da obrate pažnju kakav sinopsis su dali meni, kao predsedavajućem, sada. Nadam se da nas gospodin Šuput gleda.
Zaključujem glasanje i saopštavam: za – 129, protiv – niko, uzdržanih – nema, nije glasalo pet od ukupno prisutna 134 narodna poslanika.
Konstatujem da je Narodna skupština, većinom glasova, prihvatila i ovaj predlog.
Saglasno članu 90. stav 1. Poslovnika Narodne skupštine, obaveštavam vas da sam pozvala da današnjoj sednici prisustvuju: dr Zlatibor Lončar, ministar zdravlja, prof. dr Berislav Vekić, državni sekretar u Ministarstvu zdravlja i Vinka Kojadinović, viši savetnik u Ministarstvu zdravlja, povodom rasprave o 3, 4. i 5. tački dnevnog reda i Miroljub Tomić, izborni član Visokog saveta sudstva iz reda sudija, i Vesna Janjić, samostalni savetnik u Odeljenju za statusna pitanja sudija Visokog saveta sudstva.
Ali, to ljudi koji pripremaju sinopsis da znaju da ovo što sam pročitala, to je za drugu sednicu. To je opomena koju sam izrekla sada ljudima koji pripremaju sinopsis predsedavajućem. Bolje da ne vidite kakav je haos ovde, zato ću malo sporije da vas uvodim u sednicu.
Prelazimo na prve dve tačke dnevnog reda koja su objedinjene.
Molim poslaničke grupe, ukoliko to već nisu učinile, da odmah podnesu prijave za reč sa redosledom narodnih poslanika.
Saglasno članu 192. stav 3. a shodno članu 157. stav 2. Poslovnika Narodne skupštine, otvaram zajednički jedinstveni pretres o Predlogu odluke o razrešenju članova Zdravstvenog saveta Srbije i Predlogu odluke izboru članova Zdravstvenog saveta Srbije.
Da li možda predsednik predlagača ministar zdravlja želi reč? (Da.)
Izvolite. Prijavite se samo. Doktor Zlatibor Lončar.
...
Srpska napredna stranka

Zlatibor Lončar

Poštovana predsednice, predsedavajući, dame i gospodo narodni poslanici, poštovani građani Republike Srbije, Zdravstveni savet Srbije je najviše stručno i savetodavno telo koje se stara o razvoju i kvalitetu sistema zdravstvene zaštite, organizacije zdravstvene službe iz sistema zdravstvenog osiguranja.
Osnivanje Zdravstvenog saveta prvi put je predviđeno Zakonom o zdravstvenoj zaštiti iz 2005. godine. Za članove Zdravstvenog saveta biraju se u skladu sa kriterijumima utvrđenih zakonom istaknuti stručnjaci iz oblasti zdravstvene zaštite i zdravstvenog osiguranja i to iz redova redovnih profesora medicinskog, stomatološkog i farmaceutskog fakulteta, predstavnika Srpske akademije nauka i umetnosti, predsednika Komora zdravstvenih radnika, predstavnika Srpskog lekarskog društva, predstavnik Udruženja zdravstvenih ustanova, predstavnika iz oblasti zdravstvenog osiguranja finansiranja zdravstvene zaštite istaknutih stručnjaka iz oblasti javnog zdravlja.
Imajući u vidu, nadležnosti Zdravstvenog saveta koje su utvrđene Zakonom o zdravstvenoj zaštiti uloga u ovom stručnom telu je od izuzetnog značaja, a posebno se ogleda u sledećem – da prati razvoj sistema zdravstvene zaštite i zdravstvenog osiguranja u Republici Srbiji i njihovo usklađivanje sa evropskim međunarodnim standardima, da predlaže mere za očuvanje i unapređenje zdravstvenog stanja i jačanje zdravstvenog potencijala stanovništva. Da predlaže mere za ravnomerno ostvarivanje zdravstvene zaštite svih građana kao i mere za unapređenje zdravstvene zaštite ugroženih populacija. Da predlaže mere za funkcionisanje zdravstvenog sistema zasnovanog na principima održivosti i efikasnosti. Da predlaže mere za funkcionisanje obaveznog zdravstvenog osiguranja na principima održivosti, ekonomičnosti, efikasnosti kao i mere za uspostavljanje i razvoj drugih vidova zdravstvenog osiguranja. Da daje mišljenje o upisnoj politici na fakultetu i škole zdravstvene struke. Da daje inicijativu i predlaže mere u cilju sprovođenja reformi oblasti zdravstvene zaštite i zdravstvenog osiguranja. Da vrši postupak procene kvaliteta programa kontinuirane edukacije zdravstvenih radnika i zdravstvenih saradnika i da razmatra i druga pitanja iz oblasti zdravstvene zaštite iz zdravstvenog osiguranja i pruža stručnu pomoć državnim organima, organizacijama i ustanovama u realizaciji zadataka koji se odnose na društvenu brigu o zdravlju.
Imajući u vidu, mandate da mandat članova Zdravstvenog saveta traje pet godina, da je on istekao svim članovima Saveta izabranih odlukom Narodne skupštine 2009. godine, osim članu Zdravstvenog saveta prof. dr Draganu Saviću koji je izabran za člana ovog stručnog tela 2011. godine, potrebno je izabrati nove članove Zdravstvenog saveta.
Kako se prof. dr Dragan Savić izjasnio da neće učestvovati u daljem radu Zdravstvenog saveta, Vlada Republike Srbije utvrdila je i dostavila Narodnoj skupštini Predlog odluke o razrešenju dužnosti imenovanog člana Zdravstvenog saveta i Predlog odluke o imenovanju novih članova zdravstvenog saveta.
Predlog novih članova Zdravstvenog saveta je pripremljen u skladu sa kriterijumima propisanih Zakonom o zdravstvenoj zaštiti u postupku izrade odluke o izboru novih članova Zdravstvenog saveta pribavljeni su predlozi svih ustanova i organizacija koje su zakonom predviđene da predlažu istaknute stručnjake iz svojih redova za ovo visoko stručno telo.
Nadam se da će novoizabrani članovi Zdravstvenog saveta imajući u vidu značajnu ulogu kojom se poverava izborom u ovoj stručnoj savetodavno telo, kao iskustvo o radu članova Zdravstvenog saveta u prethodnom periodu doprineti da razvoj sistema zdravstvene zaštite i zdravstvenog osiguranja bude na većem i kvalitetnijem nivou.
Takođe, imajući u vidu, da je istekao mandat članovima Zdravstvenog saveta koji su ovu funkciju obavljali u prethodnom periodu kao značaj i ulogu Zdravstvenog saveta, to je doprinelo da Narodna skupština donese po hitnom postupku odluku o razrešenju člana Zdravstvenog saveta prof. dr Dragana Savića i odluku o izboru novih članova Zdravstvenog saveta. Hvala.
...
Srpska napredna stranka

Maja Gojković

Srpska napredna stranka | Predsedava
Da li se izvestilac nadležnog Odbora javlja za reč? (Da.)
Slavica Đukić Dejanović. Izvolite.
...
Socijalistička partija Srbije

Slavica Đukić-Dejanović

Socijalistička partija Srbije
Poštovani ministre, uvaženi profesore Vekiću, cenjena predsednice, koleginice i kolege, koristim priliku u skladu sa tendencijom da suštinu danas iznesemo ovde u plenumu, a da ne budemo predugi, da istovremeno govorim i kao predstavnik, odnosno izvestilac Odbora za zdravlje, a zapravo stavovi koje smo imali na Odboru se potpuno podudaraju i sa stavovima poslaničkog kluba SPS, te će moje izlaganje biti ujedno i jedno i drugo.

Dozvolite da izrazim zaista zadovljstvo što danas ukazujemo poverenje ljudima koji će kao članovi Zdravstvenog saveta svoju savetodavnu i stručnu funkciju sigurno upodobiti Zakonu o zdravstvenoj zaštiti i odredbama članova od 150. do 154. jer upravo naša obaveza je da kada nam Vlada predloži imena, personalna, da se danas izjasnimo o njima i da ih izaberemo i da omogućimo da Savet svojim pre svega savetodavno stručnim radom pomogne bolju organizaciju zdravstvenog sistema i naravno pomogne boljem kvalitetu zdravstvene zaštite.

Nezavisna tela imaju svoju autonomiju i garancija da će ovo telo raditi kvalitetno proističe iz činjenice da su predlagači bile najrenomiranije institucije koje se bave zdravstvenim sistemom na različite načine. Dva predstavnika medicinskog fakulteta, po jedan stomatološkog i farmaceutskog, predstavnici svih komora koji su više nego relevantne za rad zdravstvenog sistema, lekarske komore, komore medicinskih sestara i tehničara komora, farmaceuta, stomatologa, komora zdravstvenih ustanova, svi imaju svoje predloge ovde i dostavili su ih Vladi. Ono što je jako važno, oni dobri poznavaoci zdravstvenog prava, posebno u domenu finansija i dobri poznavaoci osiguranja, njihova imena takođe danas imamo ovde, dakle, SANU, Srpsko lekarsko društvo.

To su sve garanti da je predlog koji se nalazi pred nama takav da možemo očekivati da će Savet apsolutno u životu, u praksi ispuniti onu ulogu koja je toliko potreban zdravstvenom sistemu zdravstvenog osiguranja. Dosta dugo govorimo o tome da zdravstvo treba da pretrpi određene reforme i dosta dugo znamo da nema reformi zdravstvenog sistema bez zdravstvenog osiguranja.
...
Srpska napredna stranka

Maja Gojković

Srpska napredna stranka | Predsedava
Vreme, znate da smo skratili na 50% i imate dve i po minute. Potrošili ste dve i po minute i nemate više vremena.
...
Socijalistička partija Srbije

Slavica Đukić-Dejanović

Socijalistička partija Srbije
U redu. Hvala vam.
...
Srpska napredna stranka

Maja Gojković

Srpska napredna stranka | Predsedava
Hvala vam.
Da znate, sada smo prepolovili sva vremena na 50%, molim vas, da imate to u vidu.
Da li neko od predsednika, odnosno predstavnika poslaničkih grupa želi reč? (Da.)
Reč ima narodni poslanik Mileta Poskurica.
...
Srpska napredna stranka

Mileta Poskurica

Srpska napredna stranka
Zahvaljujem.
Gospođa predsedavajuća, gospodine ministre, državni sekretaru, dame i gospodo narodni poslanici, pred nama je izbor jednog važnog regulatornog tela, jednog od tri koja su stručna i savetodavna prema Zakonu o zdravstvenoj zaštiti, a jednog od dva koje bira Vlada i predlog kandidata dostavlja Narodnoj skupštini. Dakle, nije predviđena izbor ovog tela na nivou personalne odluke kakve su republičke stručne komisije koje bira ministar i koje primarno pomažu ministru u rešavanju određenih administrativnih, tehničkih i stručnih problema sa kojima se susreće. Ovo bira Vlada, ove ljudi i to znači da će bitne odluke koje će ovo tela donositi biti važne za zauzimanje strategije zdravstvenog razvoja zdravstvene službe i razvoja i definisanja smisla i pravca razvoja novih vidova i sadašnjeg unapređenja rada službe zdravstvenog osiguranja.
Prema onome što prema zakonu ovo telo ima sebi kao obavezu vidi se da je ono veoma važno. Na ovom mestu bih hteo da kažem da i telo koje je prethodno, koga sada menjamo zbog isteka mandata, učinilo značajne napore, najpre organizacionog tipa. Da se organizuje, da stvori svoja akta, da počne da funkcioniše i da konačno predoči probleme u svojim izveštajima redovni. Nemamo doduše zadnja dva izveštaja, zadnje dve godine, ali praktično oni nisu u mandatu ove godine da bi nam podneli izveštaj Narodnoj skupštini. U zadnjem vrlo sadržajnom izveštaju koji stoji na sajtu iz 2012. godine oni su i podneli svoja zapažanja iz delokruga svojih nadležnosti. Nadležnosti kojima se oni bave su jako važne i jako velike. Od svih pobrojanih o kojima je ministar govorio, hajde samo da izdvojimo, značaj ravnomernosti razvoja službe u zdravstvenom sistemu.
U regionalnoj ravnomernosti to je veliki problem, da li je ona ujednačena, jeste ili nije, zato je i sastav, personalni sastav ovog tima, veoma bitan.
Da li su svi regioni jednako zastupljeni ili srazmerno ili zastupljeni uopšte ili ne, da li postoje drugi načini kako se Vlada i Ministarstvo mogu informisati o stanju razvoja zdravstvene službe. Naravno da postoje.
To zapravo i hoću da kažem, jer jedno od ovih zapažanja je da regionalno uzmem Kragujevac, recimo, nije zastupljen, Novi Sad je bio, ali je voljom profesora koji je želeo da da ostavku da ne bi bio u tzv. novom mandatu, mada su, ponavljam, mandat za tri člana ovog saveta koji su i ranije bili u savetu, prosto zakonom to nije limitirano, da je određeno koliko mandata ko može da ima, svojom voljom je izašao, tako da na kraju krajeva, ako i tu nemamo predstavnika iz naše pokrajine, možemo se pitati zašto recimo neko iz regiona Šumadije nije stavljen na ovu listu. Te stvari postoje. Ili nije imao dovoljno konkursnih prednosti ili su zatajile ustanove koje su to predlagale.
No, to ne znači da će se zdravstvena ustanova i zdravstveni sistem tog regiona naći pod nepovoljnim okolnostima, jer postoje brojni načini kako se tu može pomoći, kako se preko različitih drugih načina može steći informacija o značaju potrebama i značaju razvoja ustanove u kojoj gravitira bar dva miliona stanovnika.
Sa druge strane, nadležnosti koje se tiču kontinuirane medicinske edukacije, su nešto što je i pređašnji Zdravstveni savet izložio kao značajan problem.
Uočili su, a bilo je teško, zato što su unutar četiri godine, koliko su oni pratili razvoj imali ste 35, 36 hiljada prijavljenih tema za kontinuiranu medicinsku, da kažem nemedicinsku kontinuiranu medicinsku, jer je tu i medicinska i farmaceutska, i stomatološka itd.
Toliki broj tema, sa tako malo članova komisije koji pokrivaju neposredno zaduženost Zdravstvenog saveta, je veliki i težak posao, i njima je zaista potrebna i tehnička podrška i dobra podrška organizaciona, finansijska podrška, da bi u tome isplivali.
Potrebni su i određeni akti i odlazeći savet je predložio i nekoliko akata kojima bi se pratio kvalitet i rešavali problemi. Problemi su bili vrlo različiti, od toga da su se neke edukacije vodile bez klasičnog prijavljivanja, da su se bodovi dobijali nesrazmerno značaju i težini seminara koji je predviđen kao edukacija. Da su se retrogradno mnoge edukacije kontinuirane edukacije prijavljivale i retrogradno verifikovali bodovi itd, itd.
Sa mesta sa koga ja dolazim, znam da to ide vrlo regularno, da prva institucija medicinski fakultet dobro pretrese svaki predlog edukacije i da na Zdravstveni savet idu oni predlozi tema koji su apriori prihvaćeni, nikada nikakvog problema nije bilo. No nije svuda tako.
Hoćemo li mi razmotriti da li nam je princip edukacije i način kakav jeste, dobar ili ne, kako je to tada zamišljeno, a kada je Zakon donet, sada posle pet godina provođenja ili šest godina, mi možemo to staviti kao predmet razmatranja i mislim da će to i biti nešto od onoga što će raditi u novom mandatu.
Ako personalno gledate biografije, da, neću naravno ad persona govoriti, jer su tu i ljudi koji su neki od njih bili i moji učitelji, raspon starosti je 43 godište do 73 godišta, što govori, a prema biografijama koje vidimo da su se mnogi od njih usavršavali u inostranstvu, da su mnogi iskazali u svojim biografijama veliki broj stručnih publikacija, da su se zaista neki bavili organizacionim, savetodavnim poslovima, ta heterogenost članova garantuje i heterogenosti multidisciplinarnost pristupu problema koje imaju i čime će se ovi ljudi u ovom mandatu morati da bave i da što više budu bliži ministru i bliži Vladi, da daju preporuke za strateške promene, jer premijer je najavio da od iduće godine i prosveta i zdravstvo potpadaju pod njegov poseban interes i ja verujem da će on tada imati jednako vremena da posveti, kao nevladinom sektoru, koga mesečno prima i sa njima razgovara.
Dakle, da osetimo poboljšanje na tom važnom sektoru koji je vrlo disciplinovano i mirno prihvatio sve mere štednje, sve mere odricanja, obezbedio visok kvalitet obrazovanja, visok kvalitet zdravstvenih usluga srazmerno onome što možemo.
Kada je reč o onom što hoću da kažem, da članovi Saveta koji su boraveći u inostranstvu, stekli zaista visoke predstave ili realne predstave o visokim mogućnostima onoga što se u inostranstvu pruža, da u jednoj od nadležnosti Saveta, a to je kreiranje vodiča dobre kliničke prakse, budu racionalni i Srbiji kreiraju takve stvari koje Srbija može da provede, da niko ne bude na uštrb kvaliteta pružene usluge i da se ne očekuje nemoguće od našeg zdravstvenog sistema koji raspolaže sa tim sa čim raspolaže.
Mislim tu i na sistem zdravstvene zaštite i sistem zdravstvenog osiguranja. Zato, verujući da ovako upodobljena lista, nadam se da će biti efikasna.
Drugo, potpuno svesno i upućeno u način rada kako su to radili ljudi iz prethodnog Saveta, posebno profesor Dragan koji je bio predsednik tog Saveta, jer je izneo veliki posao, veliki teret posla je podneo, pa verujem da će imati zaista dovoljno kvalifikovnaih ljudi da taj posao odrade na najbolji mogući način .
Ja bih hteo da ponešto kažem još i o nadležnosti koja se tiče upisne politike. Mi zaista dugo vremena imamo problem u toj interakciji, makar što se tiče fakulteta zdravstvene struke i onoga što očekujemo stalno, pa smo nekada ovde i ranije ministre prozivali, ministre prosvete, ministre zdravlja, gde je ta interakcija, zašto mi previše primamo na fakultete medicinske struke, stomatološke, farmaceutske, pa ta deca ostaju bez posla, pa se govorilo da će se uključiti Fond za zapošljavanje ili kako se već zove, da ne pogrešim, tačnu adresu institucije, Nacionalna služba za zapošljavanje, da li treba da se uključe fakulteti, da li treba da se uključi i Ministarstvo zdravlja, da bi se nekako našlo.
To je jedan od velikih zadataka ako bi samo to uspeo da uradi u kratkom vremenskom roku, u narednom periodu, za ovaj Savet to bi bio veoma značajan iskorak. Modaliteti su različiti.
Uopšte nisam razmišljao, jer naša prilika i pravo da dajemo predloge šta bi oni i kako bi trebalo da reše, ali očito da bi nešto trebalo da se na tom planu učini, da nemao hiper produkciju ljudi i kadrova koji će danas ili sutra krenuti u pravcu odlaska u inostranstvo, sa veoma skupim iznosom školovanja koje dajemo, a potpuno referentni i kompetentni i zakonom obavezni da Ministarstvu i Vladi daju predloge te vrste, da makar oni pokušaju da objedine različite vizure, tog važnog programa. Ima i drugih važnih programa, ali ostavljam da o tome govore kolege koje će se javiti posle mene ispred naše poslaničke grupe.
Želim da se zahvalim starim članovima Saveta i da novim članovima, kada budu izabrani, ukoliko budu, pretpostavljam da će takva odluka biti svih poslanika, jer će biti izabrani, poželim uspeh u radu koji će im biti sigurno težak i odgovoran, a na kraju krajeva, koristan za celu naciju. Hvala.
...
Srpska napredna stranka

Maja Gojković

Srpska napredna stranka | Predsedava
Reč ima dr Muamer Bačevac.
...
Socijaldemokratska partija Srbije

Muamer Bačevac

Socijaldemokratska partija Srbije
Uvažene koleginice i kolege narodni poslanici, uvaženi ministre, gosti, ulaganje u zdravlje je ulaganje u održivu budućnost našeg društva i naše zemlje i mislim da i samo formiranje ovog Saveta 2009. godine bilo izuzetno bitno, izuzetno važno.
Gledajući nadležnosti Saveta, a ima ih devet, vidimo čime se ovaj Savet bavi i koju funkciju ima. Ono što je najbitnije, a jeste, što ovaj Savet prati i planira reforme, inicira promene i usaglašavanja sa standardima EU i to je nešto što je ovaj Savet relativno dobro činio.
Želim da kažem da neke stvari koje je današnja Vlada i današnji ministar nasledili i nisu toliko loše, čak mogu da kažem da su veoma dobre, a jedna od tih stvari jeste ono što je uradio vaš prethodni ministar, gospodin Tomica Milosavljević, a to je bilo formiranje ovog Saveta.
Kao što vidimo, ovaj Savet je izuzetno bitan, kako u polju planiranja, i pravljenja uslova za reforme, ali on se brine i o nekim drugim vrlo bitnim stvarima, stvarima kao što su planiranje kadrova u zdravstvu i određivanje upisnih kvota za fakultete medicinskog profila. Mislim da će zaista ovaj Savet imati puno toga da čini, jer mi se čini, ovo o čemu je pričao uvaženi prof. Poskurica, je postao veliki problem i dobro savetovanje u tom polju je zaista bitno.
Mogu da pohvalim dosadašnji rad dosadašnjeg Saveta, a pre svega predsednika ovog dosadašnjeg odbora, jednog velikog entuzijastu i čoveka koji je puno uradio na podizanju zdravstvene zaštite u našoj zemlji, profesora Delića. Mogu da kažem da je dosadašnji Savet radio puno na polju borbe protiv korupcije u zdravstvenom sistemu Republike Srbije i na tom polju zaista bio najglasniji, ali i na drugim poljima.
Gledajući biografije ljudi koji su predloženi, mogu da kažem da će i budući saziv zaista imati kompetentne ljude, ljude od struke, ljude iza kojih stoje zaista velika naučna dela i ozbiljne karijere. Vidimo da su tu zastupljeni sva značajnija strukovna udruženja, od fakulteta, akademija nauka, preko Srpskog lekarskog društva itd, i gledajući biografije nemam sumnje da će ovaj Savet raditi dobro.
Pred ovim Savetom je zaista ozbiljan posao, obzirom da je ovo ministarstvo na čelu sa gospodinom Lončarom zaista ozbiljno ušlo u reformu i mi ne samo da viđamo ministra, već uočavamo i značajne pomake na polju podizanja zdravstvene zaštite u našoj zemlji. To mogu da kažem i kao predstavnik jednog lokalnog dela. Mi imamo izuzetno dobru koordinaciju i dosta toga smo uradili u Novom Pazaru, baš zahvaljujući zaista visprenom radu ovog ministarstva koje je ozbiljno stupilo u reforme.
Na kraju, želim da kažem da je 15 ljudi malo, da mi u ovoj zemlji zaista imamo još puno ljudi koji zaslužuju svakako da budu deo ovog tima. Ja bih mogao ovde da vam nabrajam zaista veliki broj ljudi koji i svojim znanjem i svojim drugim karakteristikama bi mogli da budu i trebali da budu deo ovog tima. Nažalost, takva je procedura, takav je zakon.
Naravno, pozivam mnoge profesora, a primetio sam i da u ovom predlogu Saveta ima puno naših učitelja, učitelja svih lekara u ovoj zemlji, da budu otvoreni u svojim idejama i da se pronađe nekakav kanal kojim bi svi oni koji poznaju ovu materiju, pa i bivši učesnici u političkom sistemu, iz zdravstvene branše mogli da daju kvalitetne ideje i kvalitetne predloge kojim bi pomakli stanje na bolje.
U svakom slučaju, pred Savetom je zaista ozbiljan posao, obzirom da će ono praviti plan i inicirati reforme koje ovo ministarstvo zaista jednim ozbiljnim tempom pokušava da vuče i pokušava da ostvari u našoj zemlji. Hvala.