Član 25. govori o uslovima u pogledu voznog parka koje treba da ispunjava privredno društvo, drugo pravno lice ili preduzetnik ako u vlasništvu ili u lizingu ima: 1) najmanje jedan registrovan autobus za obavljanje domaćeg vanlinijskog prevoza, 2) najmanje tri registrovana autobusa za obavljanje domaćeg linijskog prevoza, 3) najmanje dva registrovana autobusa za obavljanje međunarodnog vanlinijskog prevoza proizvedeno posle 1. oktobra 1993. godine, 4) najmanje tri registrovana autobusa za obavljanje međunarodnog linijskog prevoza proizvedena posle 1. oktobra 1993. godine. Privredno društvo, drugo pravno lice ili preduzetnik može autobuse uzeti u zakup na period od najmanje šest mesec, ako ispunjava uslove iz stava 1. ovog člana. Znači, ako ima najmanje jedan registrovan autobus u vlasništvu, pretpostavljam. Ugovor o zakupu iz stava 3. ovog člana mora biti overen kod organa nadležnog za overu ako je jedna od ugovornih strana fizičko lice.
Dali smo amandman na tačku 3) i 4), gde kažemo – što se tiče međunarodnog prevoza najmanje dva registrovana autobusa za obavljanje međunarodnog vanlinijskog prevoza za koje od godine proizvodnje do godine izdavanja licence za prevoz nije proteklo više od 15 godina i 4) najmanje tri registrovana autobusa za obavljanje međunarodnog linijskog prevoza za koje od godine proizvodnje do godine izdavanja licence nije proteklo više od 15 godina.
Ovo smo dali iz razloga što smatramo, mada ste vi u načelnoj raspravi rekli da su to međunarodni normativi, standardi, da ćemo ovako 25% prevoznika, ako sam ja dobro zapamtio da dovedemo u problem, jer imaju starija vozila. Ali, ako pođemo sa druge strane o bezbednosti, mada postoji i ono da pri registraciji vozila moraju da se ispune rigorozni uslovi tehničkog pregleda da bi ona bila registrovana, ali složićete se samnom, ako su mlađa vozila, ona su sigurnija i bolja za prevoz putnika. Ako imamo apriori želju i nameru da prvo gledamo korisnike usluga, a da oni koji pružaju usluge moraju da ispunjavaju rigorozne uslove da bi korisnici usluga, tj. putnici bili bezbedni u tom saobraćaju, mislim da je logično da mimo toga koje su okvirne vrednosti koje propisuje EU mi možemo da imamo zahtev da vozila budu mlađa i nije mi jasno ako ste ovde precizirali za međunarodni saobraćaj da vozila imaju po dvadeset dve, tri godine šta je sa domaćim saobraćajem? To znači da u gradskom prevozu može da se vozi sve ono što može da prođe tehnički pregled.
Ponavljam, moguće je da prođe vozilo tehnički pregled. Drugo pitanje je koje se nameće - da li mi želimo da uslovi prevoza budu kvalitetni ili idemo na to da gledamo da zadovoljimo potrebe prevoznika u pogledu investicija, ako sam se ja lepo izrazio, kod kupovine autobusa. Ja mislim da nam je cilj da podižemo standard usluga, a usluge pružaju, pošto zagovaramo tržišnu privredu oni koji mogu da konkurišu na tržištu. Rekli smo, dogovorili smo se da je prevoz putnika i robe ekonomska kategorija da nije socijalna kategorija, pa molim da još jedanput razmislite i eventualno prihvatite naš amandman. hvala.