Šesta sednica Drugog redovnog zasedanja , 27.11.2019.

6. dan rada

PRIVREMENE STENOGRAFSKE BELEŠKE
(neredigovane i neautorizovane)

REPUBLIKA SRBIJA
NARODNA SKUPŠTINA

Šesta sednica Drugog redovnog zasedanja

01 Broj 06-2/286-19

6. dan rada

27.11.2019

Beograd

Sednicu je otvorila: Maja Gojković

Sednica je trajala od 10:10 do 16:35

OBRAĆANJA

...
Srpska napredna stranka

Maja Gojković

Poslanička grupa Srpska napredna stranka | Predsedava
Zahvaljujem.
Narodni poslanik Nada Lazić želi repliku.
Izvolite.
...
Liga socijaldemokrata Vojvodine

Nada Lazić

Poslanička grupa Liberalno demokratska partija - SDA Sandžaka
Što se tiče Fruškogorskog koridora, ja ću vas podsetiti da zbog izgradnje železničke pruge, brze pruge za Budimpeštu, Novi Sad i deo Vojvodine je bukvalno odsečen do 2022. godine.

Ako izgradnja Fruškogorskog koridora nije bila prioritet, ja ne znam šta bi drugo bilo prioritet. Sad je odjedanput iskrslo da je prioritet Ruma – Loznica – Šabac. Vidim u obrazloženju da će građani Platićeva, Hrtkovaca, itd. imati veću prohodnost i tome slično.

Sa svim tim mogu da se složi, ali građani Iriga trpe takav teški saobraćaj kroz samo naselje, da se kuće ruše.

Kada je pre izvesnog vremena moja koleginica spomenula da i ginu ljudi, onda se zakačilo samo za tu izjavu – ginu ljudi.

Na svu sreću, valjda do ovog trenutka niko nije poginuo, ali takav saobraćaj koji se tamo odvija kroz Nacionalni park Fruška gora, ako on ni za narednu godinu nije prioritet, a nije prioritet.

To što vi govorite, to su samo namere, isto kao što govorite da su namere za izgradnju postrojenja za tretman otpadnih voda za vodovode, to su samo namere koje ćemo videti da li će se u narednoj godini realizovati, jer se radi o nekih preko devet milijardi evra zaduživanja koja treba da se odbore ovde u ovoj instituciji.

Prema tome, nemojte mi pričati nešto što je realno. Mi u ovom momentu na Fruškoj gori nigde oko tog puta ne vidimo ni jedan ašov, ni jednog radnika da nešto radi, nego vidimo ogroman transport, teški transport koji se prema Bosni odvija.

Stiče se utisak da se cela ova čvorišta i ovi putevi grade u službi Beograda. Evo, govori se da se planira brzi put, auto-put prema Zrenjaninu, auto-put prema Vršcu.

Znači, mi nemamo nikakve spojeve između, recimo, Kikinde i Sombora ili, ne znam, između Zrenjanina i Sombora, i na ovoj karti koju sam ja pokazivala, gde je Vojvodina bela površina, kada su u pitanju planirani putevi, to se za budžet za narednu godinu ne vidi, to što vi govorite.

Što se tiče „Zelenog fonda“, što se tiče tih sredstava i tog napretka, što vi kažete u vreme kada ste vi bili ministar i do sada, znate, visok procenat u odnosu na malu vrednost je i dalje mala vrednost.

Ako pogledate, recimo, namene za IT sektor, ja ne zameram to, pozdravljam, on je nekih 60 i nešto posto povećan u odnosu na odvajanja prošla.
...
Srpska napredna stranka

Maja Gojković

Poslanička grupa Srpska napredna stranka | Predsedava
Vreme replike.
...
Liga socijaldemokrata Vojvodine

Nada Lazić

Poslanička grupa Liberalno demokratska partija - SDA Sandžaka
Ja se izvinjavam, ne znam da li imam vreme još poslaničke grupe.
...
Srpska napredna stranka

Maja Gojković

Poslanička grupa Srpska napredna stranka | Predsedava
Ne, tražili ste repliku.
...
Liga socijaldemokrata Vojvodine

Nada Lazić

Poslanička grupa Liberalno demokratska partija - SDA Sandžaka
Ništa, onda toliko.
...
Srpska napredna stranka

Maja Gojković

Poslanička grupa Srpska napredna stranka | Predsedava
Hvala.
Reč ima ministar Nedimović.
...
Srpska napredna stranka

Branislav Nedimović

| Ministar poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede
Poštovana predsedavajuća, poštovani poslanici, samo radi javnosti. Molim da se ovo pokaže.
Ovo je Predlog zakona o budžetu. Imate tačno gde piše – Projekat izgradnje brzih saobraćajnica Novi Sad – Ruma – Šabac, sa ciframa.
Koliko ja znam, ako bude sutra glasanje i ovo se usvoji to je zakon, a ne neka buduća neizvesna okolnost o kojoj vi pričate – šta bi bilo, kad bi bilo.
Pre zore, vi ste u pravu, ne može da svane, ali sad je svanulo za ovaj auto-put. A, pitajte i one pre 20 godina zašto ga nisu ni projektovali, nego samo potpisivali neke memorandume sa Kinom.
Ne želim ja da pričam na takav način.
Ima jedna druga stvar. U najavi je projektovanje auto-puta, odnosno brzih saobraćajnica koje će ići Sombor – Vrbas – Kikinda, da se i taj deo uveže, ako pažljivo pratite. Nikad se ovoliko nije radilo auto-puteva i brzih saobraćajnica, a to što neko misli da je u članu 3. buduća neizvesna okolnost, ja vas molim – sutra pritisnite, glasajte „DA“ i onda je izvesna okolnost.
...
Srpska napredna stranka

Maja Gojković

Poslanička grupa Srpska napredna stranka | Predsedava
Reč ima poslanik Vladimir Đurić.
Izvolite.
...
Stranka moderne Srbije

Vladimir Đurić

Poslanička grupa Stranka moderne Srbije
Poštovani ministri, poštovane kolege poslanici, da se manemo propagande, da se držimo struke.

Dakle, dobro je što u budžetu stoje predviđena sredstva za izgradnju Fruškogorskog koridora kao dela deonice od Novog Sada, preko Rume, Šapca, do Loznice. Bolje je nego da ne stoje, kao što je prethodnih godina bio slučaj.

Ali, da budemo potpuno iskreni prema građanima i da damo precizan podatak i preciznu informaciju. Ono što je budžetom predviđeno da se za izgradnju ove deonice potroši, vidi se na rashodima budžeta i to je samo 200 miliona dinara u 2020. godini.

Dopuniću informaciju. Krediti koji su predviđeni, to su krediti koji su predviđeni, to nije novac koji je planiran da se na izgradnju ove deonice potroši u 2020. godini. Na potrošnju u 2020. godini se predviđa na rashodima 200 miliona dinara.

Krediti koji su predviđeni za 2020. godinu i nadalje, a ne znamo još do kada, su milijardu evra za ovu deonicu. Tri kredita imate u budžetu. Milijardu evra za deonicu od 130 kilometra, to je preko sedam, skoro 7,5 miliona evra po kilometru.

Imate azerbejdžanski kredit, 250 miliona evra; imate kineski kredit, 550 miliona evra i imate kredit stranih investicionih korporacija, fondova i banaka, 200 miliona evra. To je milijardu evra, ali to nisu rashodi za 2020. godinu, za ovu deonicu.

To su krediti od čega će se 200 miliona dinara, da li iz tog kredita ili iz drugih izvora potrošiti za ovu deonicu u narednoj godini. Dve stotine miliona dinara je nedovoljno da se ozbiljno čak i započnu radovi na toj deonici.

Dakle, nije poenta ovde u tome da li ima. Ima, ali je poenta u tome da mora, kako ste govorili pre sedam godina, brže, jače i bolje, zato što je bolje moguće. Da su prošle godine investicije u vojnu i policijsku opremu bile smanjenje 50%, vojska i policija bi kroz te investicije ponovo bili najveći budžetski dobitnik, veći nego godinu dana ranije, ali bi se time oslobodilo 30 do 40 milijardi dinara za neke druge politike, socijalne. Da se vrate novci penzionerima koji su im kroz umanjenje četiri godine uzimani, na primer. Da nam majke i porodilje ne dobijaju poruke iz banaka da im je uplaćeno 850 ili 2.500 dinara mesečno. U krajnjoj liniji da se ova deonica ozbiljnije započne raditi.

Mi ćemo, svakako podržati kreditna zaduženja, pod uslovom da tekstovi posebnih zakona budu prihvatljivi. Zato što smatramo da su te deonice potrebne, ali nemojmo pričati da ćemo milijardu evra potrošiti za izgradnju te deonice u 2020. godini, jer to se neće dogoditi. Na rashodima ste predvideli 200 miliona dinara u 2020. godini. Milijardu evra su krediti za naredne godine i videćemo kad i kako.

Setite se koliko smo godina čekali na početak Moravskog koridora. Dakle, pustite propagandu i nemojmo da polemišemo po principu – valjda više veruješ mojim rečima, nego sopstvenim očima.

Vi ste Sremac, vas pod rotacijom, verovatno, voze u koloni koja teretni međunarodni saobraćaj provozi kroz srce Nacionalnog parka Fruška gora decenijama, kad idete na relaciji Ruma – Novi Sad. Hvala.