Druga sednica Drugog redovnog zasedanja , 04.11.2025.

1. dan rada

OBRAĆANJA

...
Srpska napredna stranka

Marina Raguš

ALEKSANDAR VUČIĆ - Srbija ne sme da stane | Predsedava
Hvala.
Sada prelazimo na utvrđivanje dnevnog reda.
U sazivu ove sednice koji vam je dostavljen, sadržan je predlog dnevnog reda. Pre utvrđivanja potrebno je da Narodna skupština odluči o predlozima za stavljanje na dnevni red akata po hitnom postupku predlozima za dopunu predloženog dnevnog reda, predlogu za spajanje rasprave i predlogu za vođenju pretresa u pojedinostima, odmah po završetku načelnog pretresa pojedinog predloga zakona.
Narodni poslanik, dr Uglješa Mrdić predložio je da se, po hitnom postupku, stavi na dnevni red Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o jedinstvenom biračkom spisku, koji je podneo Narodnoj skupštini 2. novembra 2025. godine.
Stavljam na glasanje ovaj predlog.
Molim poslanike da se izjasne.
Zaključujem glasanje i saopštavam: od 178 prisutnih narodnih poslanika, 126 je glasalo – za, protiv – 22, nije glasalo 30.
Konstatujem da je Narodna skupština prihvatila ovaj Predlog.
Sto deset narodnih poslanika u Narodnoj skupštini, predložilo je da se, pod hitnom postupku, stavi na dnevni red Predlog zakona o posebnim postupcima, radi realizacije projekta revitalizacije i razvoja lokacija u Beogradu, između ulica Kneza Miloša, Masarikove, Birčaninove i Resavske, koji su podneli Narodnoj skupštini 2. novembra 2025. godine.
Stavljam na glasanje ovaj predlog.
Molim poslanike da se izjasne.
Zaključujem glasanje i saopštavam: od 179 prisutnih narodnih poslanika, za je glasalo – 127, protiv – 40, nije glasalo 12.
Konstatujem da je Narodna skupština prihvatila ovaj predlog.
Narodni poslanik Tatjana Pašić, na osnovu člana 92. Poslovnika Narodne skupštine, predložila je da se dnevni red sednice dopuni tačkom Predlog zakona o dopunama zakona o socijalnoj zaštiti, koji je 12 narodnih poslanika podnelo Narodnoj skupštini 22. novembra 2024. godine.
Da li narodni poslanik Tatjana Pašić želi reč? (Da.)
Reč ima Tatjana Pašić.
Izvolite.
...
Stranka slobode i pravde

Tatjana Pašić

Stranka slobode i pravde
Ponovo smo predložili, nećemo prestati da predlažimo da se Zakon roditelj – negovatelj stavi na dnevni red. Prošli put sam ponovo detaljno obrazložila značaj ovog zakona za hiljade porodica u Srbiji.

Jasno je da odluku o tome da li će ovaj zakon biti na dnevnog redu zavisi isključivo od vaše koalicije i poslanika Srpske napredne stranke, hajte da vidimo da li ćete to danas uraditi ponovo ili ne.

Hvala.
...
Srpska napredna stranka

Marina Raguš

ALEKSANDAR VUČIĆ - Srbija ne sme da stane | Predsedava
Hvala vama.
Stavljam na glasanje ovaj predlog.
Molim poslanike da se izjasne.
Zaključujem glasanje i saopštavam: od 172 prisutna narodna poslanika, za je glasalo – 45, protiv – jedan, nije glasalo 136.
Konstatujem da je Narodna skupština nije prihvatila ovaj predlog.
Narodni poslanik Marijan Rističević, na osnovu člana 92. Poslovnika Narodne skupštine, predložio je da se dnevni red sednice, dopuni tačkom Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o elektronskim medijima.
Da li poslanik Marijan Rističević želi reč? (Da.)
Reč ima Marijan Rističević.
Izvolite.
...
Srpska napredna stranka

Marijan Rističević

ALEKSANDAR VUČIĆ - Srbija ne sme da stane
Zahvaljujem.

Dame i gospodo narodni poslanici, poštovani „piculići“, dakle, svesno toga da ovaj predlog neće proći, čisto da shvatite da sam ja sam shvatio situaciju po medijima, shvatio situaciju pritisaka iz EU, pritisaka Nemaca, pritisaka Hrvatske, koji ovi piculjići aktivno služe, u Srbiji postoje dve vrste medija, jedni elektronski mediji su iz nadležnosti Republike Srbije, a drugi su, takozvani mediji, koji reemituju program.

Mediji, iz nadležnosti Republike Srbije plaćaju sve takse, REM-u, RATEL-u, autorska prava itd. Mediji koji, navodno reemituju program ne plaćaju ništa. To su mediji, takozvani luksemburški, ima ih tridesetak kanala, ima i drugih klasičnih prekograničnih medija poput „CNN“, „Sky“ itd. koji se drže Zakona o prekograničnoj televiziji, dakle reemituju program.

Tridesetak kanala fingira da reemituje program, pritom tog emitovanja nema ni u Luksenburgu, pa se postavlja pitanje – kako reemitovanje vamo ako početno emitovanje ne postoji, što je luksemburški regulator i potvrdio?

Ti mediji su naprosto pod zaštitom ovih „piculića“, kako ih ja zovem i s obzorom na tu okolnost ja ne očekujem da na ovoj sednici bude usvojen moj Predlog zakona.

Što se tiče medija iz Republike Srbije, s obzirom da plaćaju sve oni imaju pravo po Zakonu o oglašavanju na izvorne, odnosno na reklame namenjene srpskom tržištu. Dakle, plaćaju sve, imaju prihode od reklama i to je sasvim normalno.

Ovi drugi mediji po članu 27. Zakona o oglašavanju nemaju pravo na domaće reklame, oni ih uporno godinama emituju i tako potkradaju regularne domaće televizije, a izgleda da je u modi u poslednje vreme da je bolje biti nezakonit u Srbiji nego zakonit.

Dakle, oni koji poštuju zakone, koju poštuju i medijske slobode na teritoriji Republike Srbije oni nemaju nikakvu zaštitu za razliku od onih koji nezakonito emituju program, što Zakon o prekograničnoj televiziji može da potvrdi i da sve reemituju program kao što tvrde takav program ne sme biti namenjen zemlji prijema u potpunosti, sadržinski ili pretežno.

Dakle, oni non-stop krše zakone, na određeni način urušavaju medijske slobode tako što nezavisnost medija zavisi od prihoda. Ukoliko otimaju prihode domaćim televizijama koje plaćaju sve televizije koje ne plaćaju ništa, ukoliko to rade nezakonito oni bitno ugrožavaju nezavisnost medija i slobodu medija u Srbiji što svi ovi „piculići“ se zalažu za to.

Po pitanju slobode medija često oni luksemburški mediji kažu – u Srbiji nema medijskih sloboda. Oni uporno tvrde da uređivačke odluke donose tamo negde u Luksemburgu i da odande rukovode tom svojom televizijom, ponavljam, koja ne emituje program u Luksemburgu što je njihov regulator potvrdio, znači fingiraju reemitovanje da ne bi plaćali obaveze, a pri tome, konzumiraju prava koja pripadaju domaćim medijima. S toga ja očekujem da u nekom narednom periodu ovaj moj Predlog bude usvojen.
...
Srpska napredna stranka

Marina Raguš

ALEKSANDAR VUČIĆ - Srbija ne sme da stane | Predsedava
Hvala.
Stavljam na glasanje ovaj Predlog. Molim poslanike da se izjasne.
Zaključujem glasanje i saopštavam: od ukupno 181 narodnih poslanika, za je glasalo – pet, protiv – 25, uzdržanih – nije bilo, nije glasalo – 151.
Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila ovaj Predlog.
Narodni poslanik Milija Miletić, na osnovu člana 92. Poslovnika Narodne skupštine, predložio je da se dnevni red sednice dopuni tačkom – Predlog zakona o hitnoj medicinskoj pomoći, koji je podneo Narodnoj skupštini 19. avgusta 2024. godine.
Reč ima narodni poslanik Milija Miletić.
Izvolite.
...
Srpska napredna stranka

Milija Miletić

Narodni poslanici koji nisu članovi poslaničkih grupa
Zahvaljujem, uvažena.

Predložio sam zakon o hitnoj medicinskoj pomoći pošto do sada nemamo taj zakon, a svi znamo koliko je to bitno da hitna medicinska pomoć može da stigne do svakog čoveka, do svake opštine.

Inače, sada postojeći pravilnik koji važi jeste da opština koja ima manje od 25.000 stanovnika nema pravo na službu hitne pomoći. To je skoro trećina opština u Srbiji.

Ovim zakonom sam hteo da se obezbedi mogućnost da svaka opština ima službu hitne medicinske pomoći, da se naprave dispečerski centri u upravnim okruzima gde bi to bilo centralizovano, gde bi se iz tih upravnih okruga, iz tih centara moglo da se koordinira pozivima, a da služba medicinske hitne pomoći bude prisutna u svakoj opštini i da se ne gleda kao do sada, da opština ima toliki broj stanovnika, odnosno preko 25.000 stanovnika, već na ovaj način bi se u okviru tog upravnog okruga gledalo da se prema broju stanovnika, prema starosnoj granici, prema demografskoj sredini, prema nadmorskoj visini, prema svim tim parametrima da se obezbede službe hitne pomoći i u tim malim sredinama.

Recimo moja opština Svrljig nema službu hitne medicinske pomoći, imamo nešto slično ali to nije služba medicinske hitne pomoći, već je to mogućnost da se nekom čoveku pruži hitna pomoć kad ima neki problem, da li je to neka, ne daj Bože nesreća, da li je neki problem sa srcem, da li je moždani udar ili nešto slično, naši ljudi i doktori iz Doma zdravlja u Svrljigu oni izađu, imaju ta dežurstva, ali na konto njega posle toga trpi druga služba jer nema dovoljan broj doktora koji bi mogli taj posao da rade.

Inače, još jednom, za mene kao čoveka vrlo je bitno da se ovaj zakon stavi na dnevni red, da se izglasa zato što je svaki život koji spasimo na ovaj način veliki plus, jer svi znamo da opštine koje su demografski ugrožene, nerazvijene, koje imaju veliku populaciju starih ljudi, da tim opštinama treba Hitna pomoć da bude što više prisutna. Recimo, opština iz koje ja dolazim, a ima možda još takvih preko 70, da u takvim opštinama sigurno ne možete stići do svakog čoveka ali kad imamo službu Hitne pomoći, kad imamo dispečarski centar ako neki doktor iz Svrljiga trenutno nije mogao da dođe može da dođe iz neke okolne opštine. Okolna opštine, recimo, je do nas Bela Palanka koja se graniči sa nama, tu je Knjaževac. Neko odatle ko je bliži njima može da dođe i da pruži hitnu pomoć tom čoveku. Imamo veliki broj ljudi koji je to potrebno.

Još jednom, mislim da je veoma bitno da se ovaj zakon stavi na dnevni red, da se usvoji i da se svakoj opštini obezbedi služba Hitne pomoći, da na taj način ljudi budu sigurni, da budu obezbeđeni, da do svakog čoveka može da se stigne, da li on živeo u Svrljigu, Beloj Palanci, Gadžinom Hanu ili nekoj drugoj opštini.

Inače, jedna bitna stvar jeste da bi se ovim zakonom definisalo da se beneficirani radni staž obezbedi da bude isti staž i za onog doktora i za onu sestru i za onog vozača koji dežuraju i rade i službi Hitne pomoći.

Hvala još jednom.
...
Srpska napredna stranka

Marina Raguš

ALEKSANDAR VUČIĆ - Srbija ne sme da stane | Predsedava
Hvala, gospodine Miletiću.
Stavljam na glasanje ovaj Predlog.
Molim kolege da se izjasne.
Zaključujem glasanje: od 179 prisutnih za je glasalo osam, niko protiv, niko uzdržan, nije glasalo 171 narodnih poslanika.
Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila ovaj predlog.
Narodni poslanik Milenko Jovanov, na osnovu člana 92. stav 2, člana 157. stav 1, člana 170. i shodno članu 157. stav 2. Poslovnika, predložio je da se obavi zajednički načelni jedinstveni pretres o tačkama od 1. do 8. dnevnog reda.
Stavljam na glasanje ovaj predlog.
Molim da se izjasnite.
Zaključujem glasanje: od 180 prisutnih za je glasalo 130, protiv devetoro, nije glasalo 41 narodnih poslanika.
Konstatujem da je Narodna skupština prihvatila ovaj predlog.
Narodni poslanik Ana Brnabić, na osnovu člana 92. stav 2, u skladu sa članom 157. stav 7, predložila je da se pretres u pojedinostima o predlozima zakona iz tačaka od 1. do 5. predloženog dnevnog reda obavi odmah po završetku načelnog pretresa tih predloga zakona.
Stavljam na glasanje ovaj predlog.
Molim da se izjasnite.
Zaključujem glasanje: od 180 prisutnih za je glasalo 131, protiv petoro, nije glasalo 44 narodnih poslanika.
Konstatujem da je Narodna skupština prihvatila ovaj predlog.
Pošto smo se izjasnili o predlozima za stavljanje na dnevni red akata po hitnom postupku, predlozima za dopunu predloženog dnevnog reda, Predlogu za spajanje rasprave i Predlogu za vođenje pretresa u pojedinostima odmah po završetku načelnog pretresa pojedinog predloga zakona, na osnovu člana 93. stav 3. Poslovnika Narodne skupštine, stavljam na glasanje Predlog dnevnog reda u celini.
Molim, izjasnite se.
Zaključujem glasanje: od 180 prisutnih za je glasalo 130, protiv 23, nije bilo uzdržanih, nije glasalo 27 narodnih poslanika.
Konstatujem da je Narodna skupština utvrdila dnevni red Druge sednice Drugog redovnog zasedanja Narodne skupštine Republike Srbije u 2025. godini, u celini.
D n e v n i r e d
1. Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o jedinstvenom biračkom spisku, koji je podneo narodni poslanik dr Uglješa Mrdić;
2. Predlog zakona o posebnim postupcima radi realizacije projekta revitalizacije i razvoja lokacije u Beogradu između ulica Kneza Miloša, Masarikove, Birčaninove i Resavske, koji je podnelo 110 narodnih poslanika u Narodnoj skupštini Republike Srbije;
3. Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o obligacionim i osnovama svojinsko-pravnih odnosa u vazdušnom saobraćaju;
4. Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o radnom vremenu posade vozila u drumskom prevozu i tahografima;
5. Predlog zakona o stavljanju na tržište drveta i drvnih proizvoda;
6. Predlog zakona o potvrđivanju Sporazuma između Vlade Republike Srbije i Vlade Svete Lucije o ukidanju viza za nosioce običnih pasoša;
7. Predlog zakona o potvrđivanju Sporazuma između Vlade Republike Srbije i Vlade Republike Benin o ukidanju viza za nosioce diplomatskih, službenih i servisnih pasoša;
8. Predlog zakona o potvrđivanju Sporazuma o saradnji u oblasti bezbednosti i javnog reda između Vlade Republike Srbije i Vlade Republike Ekvatorijalne Gvineje.
Prelazimo na rad po utvrđenom dnevnom redu sednice.
Saglasno Odluci Narodne skupštine da se obavi zajednički načelni jedinstveni pretres o predlozima zakona iz tačaka od 1. do 8, pre otvaranja zajedničkog načelnog jedinstvenog pretresa, podsećam vas da, shodno članu 97. Poslovnika Narodne skupštine, ukupno vreme rasprave za poslaničke grupe iznosi pet sati, kao i da se ovo vreme raspoređuje na poslaničke grupe srazmerno broju narodnih poslanika.
Molim poslaničke grupe, ukoliko to već nisu učinile, da odmah podnesu prijave za reč sa redosledom narodnih poslanika.
Saglasno članu 157. stav 1. i članu 170. stav 1. otvaram zajednički načelni jedinstveni pretres o predlozima zakona iz tačaka od 1. do 8.
Da li predlagač, odnosno predstavnici predlagača žele reč?
Reč ima gospodin Milenko Jovanov.
Izvolite.