Zahvaljujem.
Poštovana predsedavajuća, poštovani narodni poslanici, koristim pravo iz člana 2087. Poslovnika Narodna skupština, da postavim pitanja i svoje današnje pitanje upućujem Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Na početku bih iskoristila priliku da pohvalim izgradnju, odnosno završetak i puštanje u rad brze pruge Beograd-Subotica, deonica brze pruge između Novog Sada i Subotice je duga 108 kilometara i time je završena jedna od najvažnijih projekata u Srbiji, železnička pruga Beograd-Novi Sad-Subotica i granica sa Mađarskom se približila, ukupne dužine 183 kilometara. Za građane Subotice je ovo istorijski trenutak jer je putovanje koje je do Beograda trajalo nekih četiri i po sata, je skraćeno na sat i 40 minuta.
Kao poslanica koja dolazi iz Kraljeva pohvalila bih i što je usvojen projekat „Modernizacija i rekonstrukcija železničke pruge Stalać-Kraljevo“. U planu je uspostavljanje jednokolosečne pruge prilagođene mešovitom saobraćaju sa brzinom do 120 kilometara na sat.
Ono što ja želim da pitam danas Ministarstvo za saobraćaj i infrastrukturu je kada se planira rekonstrukcija železničke pruge Kraljevo-Kragujevac-Lapovo? S obzirom da u ovom trenutku vozovi na toj relaciji voze nekih 30 kilometara na sat, kada će se uraditi ova rekonstrukcija i time ponovo biti vraćena direktna železnička linija Kraljevo-Beograd.
To je prvenstveno značajno ne samo za Kraljevčane nego i za građane Kragujevca jer mnogi Kragujevčani koji žive u selima između Kraljeva i Kragujevca rade u kompaniji „Leoni“ koja je u Kraljevu, koja zapošljava nekoliko hiljada građana, a sa druge strane mnogi Kraljevčani rade u Kragujevcu, a takođe i mnoga deca iz Kraljeva studiraju u Kragujevcu.
Kada bi se uradila rekonstrukcija pruge Kraljevo-Kragujevac, mislim to ne mora da bude projekat brzine 120 kilometara kao što je planirano na deonici Kraljevo-Kruševac, to može biti i brzina do 80 kilometara na sat, vozovi bi na liniji Kraljevo-Kragujevac stizali za nekih 40 minuta, a to je opet brže neko kolima, jeftinije, sigurnije, a do Beograda bi samim tim se stizalo za nekih dva, dva i po sata.
Znamo da se glavna železnička stanica nalazi u samom centru Beograda i građanima koji dolaze u Beograd bi bilo mnogo lakše da se orijentišu i dođu do mesta zbog kojeg su došli u Beograd, prvenstveno, nažalost, građani iz provincije u Beograd dolaze zbog Kliničkog centra, tako da bi im sam Klinički centar bio mnogo bliži.
S obzirom da znam da su razlozi zbog kojih je pre nekoliko godina ukinuta direktna železnička linija Kraljevo-Beograd su nedovoljan broj voznih sredstava i nedovoljan broj zainteresovanih putnika, jer se putovalo nekih pet sati do Beograda, a u poslednjem periodu „Železnice Srbije“ su nabavile nove modernije vozove, koji bi na rekonstruisanoj pruzi Kraljevo-Kragujevac mogli da saobraćaju i time pruže pun komfor putnicima, tu mislim na pristup internetu, moderna udobna sredstva, sigurnost i sve to. Verujem da bi i broj ljudi koji bi putovali za Beograd bio ogroman, time bi pospešili rad železnice i kvalitet putovanja, ali i našim građanima bi pružili veću sigurnost, jer znamo da je železnički saobraćaj mnogo sigurniji i bezbedniji od drumskog.
Znajući podatak da mašinovođe iz Kraljeva voze iz Užica voz za Beograd, znači Užice ima direktnu liniju za Beograd, znači da Kraljevo ima i stručan kadar i tim mašinovođama bi pružili mogućnost da iz svog grada upravljaju vozovima do Beograda, a ne iz Užica. Zahvaljujem.