U izvornom zakonskom tekstu je bilo predviđeno - u proširenom sastavu Visokog saveta pravosuđa da ne budu ministar pravde i republički javni tužilac, a sada Vlada izmenama i dopunama traži da budu i u proširenom sastavu.
E sada, šta je sve besmisleno u ovom zakonu - prvo, što postaje stalni i pozivni članovi Visokog saveta pravosuđa. Drugo, što su tužioci, advokati i ministar pravde, članovi tog Visokog saveta pravosuđa, ne bi trebalo i ne bi smelo da bude.
Ali, koliko je sve to bilo nejasno kreatoru ovog zakona, govori činjenica da je on u užem sastavu. I zašto u jednom državnom organu uži i širi sastav?
To je besmisleno da državni organ ima svoj uži i širi sastav i to ne bi smelo da se dešava nigde, ni u jednoj sferi vlasti. Koliko kreator ovog zakonskog teksta nije vodio računa o samom sadržaju, on je predvideo da ministar pravde i tužilac budu u užem sastavu, a da ne budu u širem sastavu. Sama logika kaže da onaj ko je u užem sastavu po prirodi stvari mora da bude u širem sastavu. Predlagač izmena i dopuna zakona doduše tu udovoljava logici po tom pitanju, ali očigledno ga je mrzelo da se dublje pozabavi suštinom Zakona o visokom savetu pravosuđa, da se otklone .. Ko je pisao - Malinovac? Kakve veze ima to ko je pisao, neko iz DOS-a, valjda, Malinovac je iz DOS-a, odakle je? Iz DSS-a? A, da li ste DSS izbacili iz DOS-a? Niste još, znači iz DOS-a je u širem smislu, a iz DSS-a u užem smislu. Tako vam je kao i ovaj visoki savet pravosuđa u užem i širem smislu. Svi ste vi ovo izglasali, samo ste tada bili u ljubavi, a sada više niste, ali to je vaša stvar. Od ljubavi do mržnje obično je potreban samo jedan korak.
Mislim da i ovaj član pokazuje da ovo nije ozbiljno rađeno i da je najvažnije da se ovaj zakon o Visokom savetu pravosuđa što pre menja, da se podvrgne reviziji, možda potpuno da se ukine. Najbolja bi ideja bila da se Visoki savet pravosuđa bira iz reda sudija Vrhovnog suda, da sve sudije na zajedničkoj sednici učestvuju u njihovom izboru i to je jedini objektivan način.