SEDMO VANREDNO ZASEDANjE, 30.06.2005.

6. dan rada

OBRAĆANJA

Predrag Marković

G17 Plus | Predsedava
Pošto na listama poslaničkih grupa više nema prijavljenih za reč, pre zaključivanja načelnog pretresa, pitam da li žele reč predstavnici, odnosno predsednici poslaničkih grupa ili još neko ko nije iskoristio svoje prave iz člana 93. Poslovnika? (Ne.) Hvala.
Zaključujem načelni pretres.
Prelazimo na 41. tačku dnevnog reda: – PREDLOG ZAKONA O IZMENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O ZALOŽNOM PRAVU NA POKRETNIM STVARIMA UPISANIM U REGISTAR
Želeo bih da vas obavestim, pošto je ovo 41. tačka, a sledeća 42. tačka dnevnog reda, isto ministarstvo je predlagač ispred Vlade, jeste Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o registraciji privrednih subjekata. Rado ću tolerisati ako se govori i povodom obe tačke objedinjeno. Inače nije objedinjena rasprava, da se razumemo. Ova 41. tačka jeste Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o založnom pravu na pokretnim stvarima upisanim u registar, a 42. tačka dnevnog reda jeste Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o registraciji privrednih subjekata.
Dakle, puna tolerancija da se govornici obraćaju i o jednom i o drugom. Hvala vam mnogo na razumevanju. Dakle, u tom smislu odlučiće poslaničke grupe da li će tek kod druge tačke priložiti liste ili će kod prve. Svaka poslanička grupa će odlučiti. Govorim o efikasnosti rada i da bismo se koncentrisali na problem.
Primili ste Predlog zakona koji je podnela Vlada Republike Srbije. Primili ste izveštaj Zakonodavnog odbora.
Pre otvaranja načelnog pretresa podsećam vas da, prema članu 94. Poslovnika Narodne skupštine, ukupno vreme rasprave u načelu za poslaničke grupe iznosi pet časova, kao i da se ovo vreme rasporedi na poslaničke grupe, srazmerno broju narodnih poslanika članova poslaničke grupe.
Pošto ukupno vreme rasprave u načelu za poslaničke grupe iznosi pet časova, konstatujem da je vreme rasprave po poslaničkim grupama sledeće: Srpska radikalna stranka – jedan sat 37 minuta 12 sekundi, Demokratska stranka Srbije – jedan sat 3 minuta 36 sekundi, Demokratska stranka – Boris Tadić – 44 minuta 24 sekunde, G17 plus – 37 minuta 12 sekundi, Socijalistička partija Srbije – 26 minuta, 24 sekunde, Srpski pokret obnove – Nova Srbija – 21 minut 36 sekundi, i poslanici koji ne pripadaju nijednoj poslaničkoj grupi, četiri poslanika SPO-a, tri poslanika SDP i jedan nezavisni poslanik, po pet minuta, na osnovu člana 93. stav 3. Poslovnika Narodne skupštine.
Molim poslaničke grupe, ukoliko to već nisu učinile, da odmah podnesu prijave za reč, sa redosledom narodnih poslanika.
Saglasno članu 140. stav 1. Poslovnika Narodne skupštine, otvaram načelni pretres.
Da li predstavnik predlagača dr Predrag Bubalo, ministar privrede, želi reč? Izvolite.

Predrag Bubalo

Uvaženo predsedništvo, dame i gospodo uvaženi poslanici, na liniji onoga predsedniče što ste predložili, ako mogu da dam uvodno izlaganje za oba zakona.

Predrag Marković

G17 Plus | Predsedava
Izvinjavam se, ipak nemojte. Jedna poslanička grupa već je predložila listu govornika.

Predrag Bubalo

Dakle, držeći se dnevnog reda prvo ćemo pričati o Predlogu zakona o izmenama i dopunama Zakona o založnom pravu na pokretnim stvarima upisanim u registar. Implementaciju zakona o založnom pravu na pokretnim stvarima upisanim u registar treba da sprovede Agencija za privredne registre, koja je nadležna da vodi registar založnog prava na pokretnim stvarima i pravima.
Kao što vam je verovatno poznato, Agencija je otpočela sa radom odmah nakon donošenja Zakona o Agenciji za privredne registre. Registar privrednih subjekata i Registar ugovora o finansijskom lizingu Agencija vodi još od 1. januara 2005. godine. Međutim, kada je u pitanju Registar zaloge postoji problem koji je neophodno rešiti pre otpočinjanja rada ovog registra.
Naime, Zakon o založnom pravu na pokretnim stvarima upisanim u registar u članu 67. propisuje - ako je odlukom nadležnog suda konstituisana nedržavinska zaloga na pokretnoj stvari ili potraživanju, u skladu sa zakonom kojim se uređuje izvršni postupak ili drugim zakonom do 1. januara 2004. godine pravo prvenstva u namirenju računa se od dana donošenja sudske odluke, ako poverilac podnese zahtev za upis zaloge u registar zaloge do 15. januara 2004. godine.
Navedeni rok je istekao pre više od godinu dana. Uslov za otpočinjanja rada Registra založnog prava na pokretnim stvarima je promena pomenutog roka, što se čini upravo predloženim izmenama. Jedino se na taj način može osigurati da prioriteti u vezi ranije stečenih založnih prava budu zaštićeni. U protivnom bi se stvorio pravni haos jer bi se po Zakonu o založnom pravu prioriteti sticali isključivo momentom podnošenja zahteva za registraciju zaloge Agenciji za privredne registre.
Takođe se predlažu dodatne norme kojima se uređuje postupak upisa u registar. Ove norme su neophodne kako bi Agencija vodila registar u skladu sa zakonom i kako bi stranke bile upoznate sa svojim procesnim pravima prilikom upisa zaloge u registar.
Predložene izmene su pripremljene uz konsultacije sa Agencijom za privredne registre i u skladu sa potrebama stranaka koje se već javljaju Agenciji i predočavaju svoje potrebe. Predloženim rešenjima rešavaju se svi navedeni problemi.

Predrag Marković

G17 Plus | Predsedava
Da li izvestioci nadležnih odbora žele reč? (Ne.) Hvala.
Predsednici, odnosno predstavnici poslaničkih grupa da li žele reč? (Ne.)
Obaveštavam vas da su, saglasno članu 93. stav 4. Poslovnika Narodne skupštine, do otvaranja pretresa prijave za reč, u pisanom obliku, sa redosledom narodnih poslanika, podneli članovi poslaničke grupe SRS.
Prva ima reč narodni poslanik Vjerica Radeta, a neka se pripremi narodni poslanik Sreto Perić. Verovatno ćemo imati pauzu od sat vremena, pa tek onda narodni poslanik Sreto Perić.
...
Srpska radikalna stranka

Vjerica Radeta

Srpska radikalna stranka
Dame i gospodo, zaista sam bila šokirana predlogom predsednika Skupštine da bez poštovanja Poslovnika, doduše mi Poslovnik formalno ispred sebe nemamo, iako po nekom virtuelnom radimo već nedelju dana, da raspravljamo o dve tačke dnevnog reda u objedinjenoj raspravi, iako to formalno nije na pravi način predloženo i usvojeno.
Zar je malo to što smo dobili tri dana pre početka rada ove sednice dnevni red od 45 tačaka? Naravno, vaša jasna namera je bila da onemogućite narodne poslanike da podnose amandmane i na taj način rade ono što je zaista posao narodnog poslanika. Zar je malo to što smo ovih dana raspravljali u objedinjenoj raspravi o 12, 8 i 7 tačaka dnevnog reda?
Dakle, danas imamo zakon o izmenama i dopunama Zakona o založnom pravu na pokretnim stvarima upisanim u registar i ministar se ovde očigledno pripremio da će govoriti o oba zakona, pa je onda skratio svoje uvodno izlaganje na jednu i po rečenicu, rekao da se ovim izmenama i dopunama rešavaju svi mogući problemi u oblasti založnog prava i da su izmene i dopune u skladu sa potrebama stranaka.
Mi u SRS mislimo da to nije tako, da je suština ovih izmena i dopuna sasvim drugačija i svaki put, to sam govorila i juče, kada se donose, odnosno predlažu izmene i dopune zakona koje se sastoje od nekoliko tačaka novog zakona, suština je da se krije nešto što je potpuno nebitno za građane i korisnike određenih usluga, nego nešto što je trenutna potreba vladajuće koalicije ili Vlade Republike Srbije, odnosno nekog od koalicionih partnera u Vladi Republike Srbije.
Dakle, kroz razne agencije o kojima smo ovde govorili, koje su kroz mnogo zakona postale aktuelne u Republici Srbiji, pozapošljavani su uglavnom stranački, o tome smo često govorili, funkcioneri i poslušnici. Na razna rukovodeća mesta u tim agencijama takođe su postavljeni ljudi koji su od interesa za stranke koje su trenutno vladajuće u Srbiji i ostalo je još nešto što nije pokriveno.
Treba i u oblasti založnog prava da se formira još jedna agencija, da se postavi neki registrator koji će biti iznad svih. Još jedan od načina da se formira paralelan organ u okviru nadležnosti Vlade Republike Srbije. Zato mi u stvari danas imamo izmene i dopune Zakona o založnom pravu na pokretnim stvarima. U članu 2. izmena i dopuna Zakona imamo upravo ovo što sam rekla, registar zaloge vodi agencija preko registratora i bilo bi lepo, ministre Bubalo, da ste nam rekli da se zbog ovoga išlo na izmene i dopune ovog zakona.
U članu 57a, a to je novi član koji se u okviru člana 2. dodaje, napisali ste koja to ovlašćenja i obaveze ima registrator. Pitam vas, ko je do sada sve ovo radio, jer sve ovo je moralo da bude obaveza nekoga ko je, kako ste u osnovnom zakonu napisali, ovlašćeni organ, a kada smo vam mi, kroz amandmane govorili ko treba da bude ovlašćeni organ, naravno niste prihvatili sugestije, zato sada morate da menjate zakon. Dakle, ko je to do sada radio i zašto ovo nisu nadležnosti ministarstva, šta će ministarstvo u ovoj oblasti da radi, ako neće ove poslove koji su predviđeni ovim novim članom 57a.
U članu 5, a to je prethodni član 60. osnovnog zakona, govorite o naknadi, govorite da se za upis i brisanje podataka iz registra zaloge, kao i za druge usluge koje pruža agencija u skladu sa zakonom plaća naknada. Visinu naknade iz stava 1. ovog člana određuje upravni odbor agencije, uz saglasnost Vlade Republike Srbije. Ovo su, takođe, stvari koje su se kroz sve ove zakone iz ove oblasti koje smo imali na dnevnom redu u nekom prethodnom periodu provlačile.
Onda smo dobili onaj zakon o izmenama i dopunama Zakona o administrativnim taksama i zakon o izmenama i dopunama Zakona o sudskim taksama. U stvari, nekog neimenovanog i neidentifikovanog u ovom momentu ovlastite da može da propisuje određene takse i naknade. Onda to skupite na raznim stranama i pojavite se sa izmenama i dopunama ovog zakona, da građani Srbije ne bi primetili na koji način im na mala vrata uvodite nove namete, nove takse, nove troškove. To je jedino što uspešno radi Vlada Republike Srbije.
U članu 6. govorite o podacima i sadržini u registru zaloge i kažete – registar zaloge sadrži podatke o zalogodavcu i dužniku, kada to nisu ista lica, kao i podatke o založnom poveriocu ili licu iz člana 16. stav 1. ovog zakona, podatke kojima se bliže određuje pokretna stvar ili pravo ko je predmet založnog prava, podatke kojima se bliže određuje potraživanje koje je obezbeđeno založnim pravom uz naznačenje osnovnog i maksimalnog iznosa, podatke o postojanju spora o založnom pravu i podatke da je započeo postupak namirenja.
Pa, ako je subjekat založnog pravo domaće fizičko lice, a ako je subjekat domaće pravno lice itd. To je ono što već treba da postoji, to je ono što se već radi i nije bilo potrebe da se na ovaj način menja.
Vi ste u stvari kroz ove podatke sadržane u registru zaloge, iako ste prethodno rekli da će registrator da propiše obrasce sa potrebnom dokumentacijom, sada već ovde napisali tako da taj registrator nema šta da radi. To opet potvrđujete našu tezu da nema potrebe da se uopšte uvodi neka nova funkcija u okviru regulisanja ove problematike.
U članu 7. kažete da zalogodavac, založni poverilac i svako drugo lice mogu zahtevati da se u registar zaloge upiše zabeleška spora ako su pokrenuli parnicu koja se odnosi na založne i pokretne stvari ili na druge odnose strana u vezi sa zalogom. Ko je to svako drugo lice, ministre, ovo mora da bude definisano, moraju da budu u pitanju lica koja imaju pravni interes, a ne svakom kome padne na pamet da vrši upise u registar zaloge.
U članu 9. dodali ste novi član 65a, odnosno pet novih članova i kažete, registrator proverava, a to je član 65b, da li je potpisnik zahteva ovlašćen za njegovo podnošenje; kako li će to registrator u praksi da proveri, baš me interesuje; onda kažete, da li zahtev sadrži sve tražene podatke, da li je uz zahtev podneta sva potrebna dokumentacija, da li su podaci sadržani u zahtevu istovetni sa podacima u dokumentaciji itd.
Radi se o čisto formalnom poslu koji treba da proverava neki službenik koji radi ove poslove. To je, što je opet naša teza i naš stav, bilo moguće raditi u okviru vašeg ministarstva, ministre, i da to radi neko od službenika koga ste zaposlili u ovom međuvremenu od kada ste postali ministar.
(Reaguje na dobacivanje.) Onih što ste zatekli, a da bi 20% svojih doveli. Lepo ste to smislili.
Ovo što ste predvideli članom 65v, g, d, a to vam je, ministre Bubalo, regulisano Zakonom o opštem upravnom postupku. Potpuno je bilo nepotrebno da vi ove izmene i dopune zakona opterećujete i ovim navodno novim članovima.
To je opet da se zamažu oči i da ne bude baš da ste samo zbog registratora i agencije menjali zakon, već vi sada objašnjavate kada organ postupa rešenjem, kada zaključkom, kome se podnosi žalba. Sve ono što je Zakon o opštem upravnom postupku odavno uredno, lepo i jasno regulisao. Zato nije bilo potrebe da vi sada ovo kroz ovaj zakon regulišete.
U članu 65d, tom novom, kažete, na pitanja koja se odnose na postupak upisa u registar zaloge, a koja ovim zakonom nisu posebno uređena, shodno se primenjuju odredbe zakona kojima se uređuje opšti upravni postupak. Dakle, rekoh vam, sve ovo prethodno uređuje opšti upravni postupak i nije bilo potrebe da to ponovo upisujete u ovaj zakon.
Stav poslaničke grupe SRS je da nećemo glasati za ove izmene i dopune, zato što se ovim izmenama i dopunama Zakona ne usavršava institut založnog prava i nema nikakve veze sa onim što ste vi, gospodine Bubalo, rekli da je, ne znam, u interesu svih stranaka, a ne znam kojih, da se ovaj zakon menja. U interesu je samo Vlade Republike Srbije, da se oslobodi jednog dela poslova, da formira još jedan paralelan organ, da se formira agencija, da se izabere registrator.
Nešto vrlo interesantno je tu, vezano je za datum 1. jul. U članu 10. ste rekli: "Registar zaloge počinje sa radom 1. jula 2005. godine". Ne znam kako je fizički moguće da počne sa radom 1. jula, osim ako to već neko radi, pa vam samo treba skupštinska većina da ono što ste vi već odavno uradili ...
(Predrag Bubalo, sa mesta: Ide amandman.)
Nema amandmana, mi pričamo o tekstu zakona. Dakle, da li je u pitanju to da već neko radi ove poslove, da ste vi već odredili ko će biti taj registrator, a samo vam treba podrška skupštinske većine da imate ispred sebe jedan čist propis.
Naravno, mi nećemo glasati za ovaj zakon. Amandmanima smo tražili da se brišu svi članovi zakona. To je naš odnos prema zakonu koji ne treba da se donese. Jedini način da skrenemo pažnju i kolegama poslanicima i predstavniku Vlade je da kažemo da se svaki član pojedinačno briše, jer jedino kad se briše svaki član nema ni ovog predloga zakona.

Predrag Marković

G17 Plus | Predsedava
Ovaj zakon je od 5. maja u proceduri i Odbor za finansije je prihvatio amandman, kao i ministar, tako da je postao sastavni deo zakona.
Nastavljamo u 15,05 časova.
Jedanaesta sednica Odbora za trgovinu i turizam održaće se u ponedeljak, 4. jula, sa početkom u 11,00 časova, u sali na četvrtom spratu.
U 15,05 časova narodni poslanik Sreto Perić će imati reč.
(Posle pauze – 15,10)

Predrag Marković

G17 Plus | Predsedava
Dame i gospodo narodni poslanici, nastavljamo popodnevni rad.
Reč ima narodni poslanik Sreto Perić, a neka se pripremi narodni poslanik Nemanja Šarović. (Neće Nemanja.) Neka se pripremi Veroljub Arsić. Hvala. Izvolite, gospodine Periću.
...
Srpska radikalna stranka

Sreto Perić

Srpska radikalna stranka
Dame i gospodo narodni poslanici, pre nego što usmerim svoje izlaganje na zakon o izmenama i dopunama Predloga zakona o založnom pravu na pokretnim stvarima i upisu u registar, želim da kažem nekoliko rečenica vezano za rad Narodne skupštine po najnovijem Poslovniku o radu.
Naime, ovaj saziv za ovu sednicu dnevnog reda utvrdila je Vlada Republike Srbije. Dešava nam se da se svaki dan sa dnevnog reda skinu jedan ili dva zakona, kao da imamo dve ili tri vlade. Neko od mojih kolega je rekao da imamo i četiri predsednika Vlade, onoliko stranaka koliko participira u ovoj vlasti, toliko je otprilike i predsednika Vlade.
Zaista, narodnim poslanicima koji žele da opravdaju svoje postojanje ovde, koji žele marljivo da rade po svim predlozima zakona koji se nalaze na dnevnom redu, ovaj put je to malo otežano zbog toga što ne znamo tačan redosled zakonskih predloga o kojima će se govoriti. No, to nije problem za narodne poslanike Srpske radikalne stranke.
Videli ste da povodom ovog predloga zakona, koji je sada na dnevnom redu, prijavljenu listu govornika ima Srpska radikalna stranka, dok ostale poslaničke grupe nisu imale čak ni ovlašćene predstavnike koji će govoriti o ovom zakonu.
Očekujemo da će jednoga dana neko, možda iz ove političke stranke koja ima i broj u svom nazivu, izaći da predloži, ako ima 80 tačaka dnevnog reda, da se vodi objedinjena rasprava o svim tačkama.
Na to ukazuje i činjenica da, kada je narodni poslanik i šef poslaničke grupe SRS, gospodin Tomislav Nikolić, govorio o izmenama i dopunama Zakona o radu, kada je pitao, posle člana koji kaže da se za dobrovoljne davaoce krvi smanjuje sa tri na jedan dan, kakvi ste to vi ljudi, a jedan kolega, koji je po profesiji čak lekar, rekao je: racionalni ljudi.
Ne mogu da prihvatim da je to baš racionalno. Čini mi se, kada vi bili u situaciji da uzmete i život i da vas Tomislav Nikolić ili neko drugi od srpskih radikala pita - kakvi ste ljudi, vi biste rekli - pa racionalni. Ali, sigurno da do toga neće doći. Vrlo često iz te poslaničke grupe, koja ima u svom nazivu i broj, čuje se – tema. Ti poslanici, čast izuzecima koji su ovde govorili, neki nikada nisu izašli za skupštinsku govornicu, nisam siguran da pročitaju sve zakonske predloge, a uvek podsećaju neke poslanike o temi.
Život građana Srbije, život svih u Srbiji, privredne aktivnosti i tokovi, to je tema svih narodnih poslanika. To je tema ovog visokog doma. Reći ću vam na kraju kakvo mišljenje imam.
Sada da se vratim i komentarišem ovaj zakon. Ovlašćeni predlagač u ime Vlade Republike Srbije je ministar privrede, gospodin Bubalo. To je jedan od retkih ministara koji ispoštuje ovaj visoki dom i uvek se nađe tu kada su na dnevnom redu zakoni iz njegove oblasti. To je ono po čemu njega srpski radikali mogu da pohvale. Ministar Bubalo sada je okupio veću ekipu saradnika nego što je to do sada bio slučaj.
Voleo bih, kao čovek koji dolazi iz Podrinja, da ministar Bubalo, sa svojim saradnicima, ode do "Viskoze" u Loznicu, do rudnika "Veliki Majdan" u Ljuboviji, do "Ravnaje" u Malom Zvorniku, do "26. septembra" u Krupnju. To bi trebalo da bude zadatak ministra za privredu i njegovih saradnika.
Gospodine Prorokoviću, nisam nabrojao sve firme koje imaju probleme. Neke imaju probleme. Rudnik "Veliki Majdan" iz Ljubovije ne može da pokrene svoju privrednu aktivnost. "Ravnaja" sada sasvim solidno posluje. Zašto se ne bi učinilo nešto da ona bude još veći nosilac razvoja opštine Mali Zvornik, odakle mi dolazimo, i to bi trebalo da bude zadatak Ministarstva za privredu.
Ovaj zakon o izmenama i dopunama Zakona o založnom pravu nad pokretnim stvarima i upis u sudski registar očekivali smo da bi mogao da bude na dnevnom redu, ali da se ukida agencija koja će vršiti registar privrednih subjekata. Pored agencije, koja ima zadatak da vrši registraciju privrednih subjekata, ona vrši i registar založnog prava, kao i obezbeđenje odnosno vodi registar o pokretnim stvarima.
Da vam kažem, sve češće će se morati obezbeđivati založno pravo za podizanje, odnosno pokretanje privrednih aktivnosti. Zbog toga, gospodine Prorokoviću, ne bi bilo loše da ministar poseti kako one firme koje uopšte privredno ne funkcionišu, tako i one koje imaju neke solidne rezultate i one koje su veoma uspešne, sa ekipom ljudi iz firmi koje veoma loše ili nikako ne obavljaju svoju privrednu aktivnost, da bi jednostavno naučili o tim preduzećima. Verovatno ima mogućnosti za tako nešto.
Pokušaću konkretno pojedine članove zakona da izanaliziram. U članu 3, koji je u vezi sa članom 57. postojećeg zakona, kaže se da se on menja i glasi: "Registar zaloga vodi Agencija, preko Registratora". Vrlo često će se pomisliti da je to preko registratora, u koji se odlažu određena akta ili dokumenta. Ovo je suvišno da bude regulisano u ovom zakonu, ako je to Zakonom o agenciji privrednih registara već predviđeno. Smatramo da ovo ne treba duplirati i dodavati.
"Registrator se imenuje (dakle, lica koje vrši ovaj registar) na period od četiri godine, s tim što isto lice može biti ponovo imenovano." Zašto se to ovom licu, koje je po nama običan službenik, koji je mogao da bude radnik Ministarstva za privredu, stavlja mandatno pravo odnosno da ono ima mandat četiri godine. Da li zbog toga što posle određenih izbora mogu da budu članovi, odnosno registratori lica određenih stranaka, odnosno one stranke čiji je ministar šef resornog ministarstva.
U ovom članu se kaže i kada prestaje radni odnos registratoru. To je sasvim logično i normalno, kao i svim drugim zaposlenim. Nije to trebalo ovde posebno predviđati.
Posle člana 57, dodaje se član 57a, koji glasi: "Registrator ima ovlašćenje i obaveze", pa dalje da ne čitam, da vas ne zamaram. Šta je to? To je nešto što treba predvideti pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji. Ako je to, a kod vas jeste agencija, onda je to verovatno predviđeno tamo i ne mislim da treba posebno ovu problematiku regulisati tim zakonom.
Zatim, u članu 60, to je član 5. zakona o izmenama i dopunama ovog zakona, se kaže: "Za upis i brisanje podataka iz registra zaloga, kao i za druge usluge koje pruža Agencija u skladu sa zakonom, plaća se naknada." Visinu naknade utvrđuje upravni odbor. Ovo me malo podseća na nedavno usvojeni Zakon o turizmu u ovom parlamentu, u kojem se kaže da lica, koja će obavljati poslove vodiča, moraju da polažu stručni ispit i moraju da plate, prilikom polaganja tog ispita, određen finansijski iznos, samo što u tom zakonu nije predviđeno koliko novčanica, u kojim apoenima. Mislim da ovo detaljisanje u zakonima je nepotrebno i zakon treba da predvidi drugi okvir u kojem i kako treba raditi.
U članu 8. ovog zakona kaže se: "Dokumentacija na osnovu koje je izvršen upis u Registar zaloge je sastavni deo Registra zaloge do njenog prevođenja u elektronsku formu". Gospodo narodni poslanici, gospodine ministre, možete sve zakonske propise da prevedete u elektronsku formu, sve dok ne budemo ukinuli korupciju, mito, pljačku, dok ne budemo izvršili pravilnu privatizaciju, ova zemlja neće ući u Evropsku uniju i neće biti interesantna nikome.
Znači, svi zakonski predlozi mogu da dobiju elektronsku formu, ali to nije ono što omogućava bolji život i bolji standard građanima. Trebala bi, pre svega Vlada, i Ministarstvo za privredu, kao jedno od najbitnijih ministarstava, da malo više računa povede i o tome. Ne znam koliko vodite, pretpostavljam da se ekipa konsoliduje, da želite tom delu posla da posvetite i odgovarajuću pažnju. Očigledno je, to građani Srbije vide i znaju, to nije dovoljno.
Dalje, u članu 10. ovog zakona kažete: "Registar zaloga počinje sa radom 1. jula 2005. godine"; 1. juli 2005. godine je sutrašnji dan, gospodo.
Rekli ste malopre, kada je gospođa Vjerica Radeta govorila o ovome, da ima amandman na taj zakon, a mi sada govorimo o načelnoj raspravi o ovom zakonu, kada budemo govorili o pojedinostima onda ćemo videti koji sve amandmani imaju i onda ćemo imati jedan osvrt koji treba da stoji vezano za ovaj zakon.
Na kraju, da vam kažem da, kada sam postao narodni poslanik sa liste SRS prof. dr Vojislav Šešelj, bio sam ponosan i srećan, kao pretpostavljam i većina od vas sa vaših lista. Očekivao sam da ulazim u najviši zakonodavni dom u Republici Srbiji, i to je tačno i tu ćete se složiti.
Ali, nisam očekivao da ćemo ovu Narodnu skupštinu u ovo pretvoriti. Pretpostavljam da će predsednik Narodne skupštine da reaguje, ali bi isto tako trebalo da reaguje kada nam dolaze ovakvi zakonski predlozi – ne mislim na ovaj, o ovom smo mi već ranije rekli – nego kao što je zakon o izmenama i dopunama Zakona o radu, da bi predsednik Narodne skupštine, da sačuva njen ugled i integritet i sve nas narodne poslanike, trebalo to da ne uvrsti u dnevni red.
Reći će mi - vanredno zasedanje, prihvatiću i to, ali nisam očekivao kao kandidat za narodnog poslanika sa liste SRS prof. dr Vojislav Šešelj da nam preti opasnost da se pretvorimo u agenciju vlade za donošenje zakonskih akata. Ovo može da potraje samo jedno određeno vreme do narednih izbora, a na narednim izborima, uz pomoć građana Srbije, verovatno ćemo mi preokrenuti političku sliku i političko stanje u Srbiji.

Predrag Marković

G17 Plus | Predsedava
Replika. Izvolite, gospodine Prorokoviću. Mislio sam da se odnosi na broj, pa nema nijedne stranke koja ima cifru, a da je zastupljena u parlamentu. Bio je DC, to je šesto rimsko, ali više nema nijedne. Izvolite.