TRINAESTO VANREDNO ZASEDANJE, 22.09.2011.

3. dan rada

PRIVREMENE STENOGRAFSKE BELEŠKE
(neredigovane i neautorizovane)

REPUBLIKA SRBIJA
NARODNA SKUPŠTINA

TRINAESTO VANREDNO ZASEDANJE

3. dan rada

22.09.2011

Sednicu je otvorila: Gordana Čomić

Sednica je trajala od 10:15 do 19:30

OBRAĆANJA

...
Demokratska stranka

Gordana Čomić

Za evropsku Srbiju | Predsedava
Na član 37. amandman su zajedno podneli narodni poslanici Aleksandra Janković, Zlata Đerić, Miroslav Markićević i Srđan Spasojević.
Reč ima narodni poslanik Srđan Spasojević.
...
Nova Srbija

Srđan Spasojević

Nova Srbija
Gospodine potpredsedniče Vlade, poštovani narodni poslanici, kao što sam rekao, gospodine Đeliću, podneo bih amandman na reciprocitet na član 31. pa biste ga verovatno prihvatili, ali evo i šanse da se zbog jednog praktičnog tehničkog jasnijeg amandmana, mislim da treba da prihvatite amandman Nove Srbije. Dakle, u članu 37. stav 2. posle reči – od dana prijema zahteva, tačka, briše se i dodaju reči – čiji sastavni deo čini nacrt ugovora iz stava 1. ovog člana.
Obrazloženje, Zakon treba da je precizan i zato smatramo da je neophodno u stavu 2. ovog člana predloga Zakona utvrditi da je nacrt predmetnog ugovora, sastavni deo zahteva koji se upućuje javnom pravobraniocu radi pribavljanja mišljenja, nezavisno od obaveze direkcije iz stava 3. ovog člana.
Dakle, stav 1. odnosi se na ugovore o pribavljanju i otuđenju nepokretnosti u svojini Republike Srbije i zato mislim da vaše obrazloženje, da vam nije jasno na šta se nacrt odnosi i mislim da treba da prihvatite ovaj amandman jer je prikladniji nego što ste vi ponudili.
...
Demokratska stranka

Gordana Čomić

Za evropsku Srbiju | Predsedava
Grupa od 21 narodnog poslanika poslaničke grupe Napred Srbijo, podnela je amandman na naslov iznad člana 38. i član 38.
Reč ima narodni poslanik Mićo Rogović.

Mićo Rogović

Napred Srbijo
Ispred sebe imamo član 37. gde stoji da ugovori o pribavljanju i otuđenju nepokretnosti svojine Republike Srbije, zaključuju se po prethodno pribavljenom mišljenju Republičkog javnog pravobranilaštva i obaveze da bude u roku od 30 dana, sa dopunjenim amandmanom kolega iz Nove Srbije na ovaj član 37. onda skoro da normalno, ovaj član 38. ne bi mogao da funkcioniše i ne bi mogla da se desi ovakva situacija, ali sam naslov i poznajući našu sudsku praksu, treba da stoji sam naslov pobijanje ugovora, a mislim da nije prihvatljiv ni pravnim jezikom, ni upotrebom u srpskom jeziku, ali zato smo predvideli da se ovakav termin, odnosno naslov iznda člana 38. koji u predlogu zakona glasi – pobijanje ugovora, zameni sa terminom – poništenje ugovora, i u članu 38. predložili smo izmene člana 38. u stavu 1. i stavu 2. i dopunu sa stavom 3. koji bi inače i trebao da stoji da je sve u redu sa članom 37. da on glasi kako treba.
Ovim amandmanom vršimo pojednostavljenje odredbe stava 1. za razliku od Predloga zakona, gde navodimo da je Republičko javno pravobranilaštvo dužno da podnese tužbu za poništenje ugovora iz člana 37. stav 1. ovog zakona, koji je zaključen suprotno važećim propisima, u vreme zaključenja ugovora.
Stav 2. uneli smo poseban subjektivan i objektivan rok, zato što se ne može rok za podnošenje tužbe vezivati za zaključivanje ugovora, već naprotiv za dostavljanje ugovora direkciji, odnosno Republičkom pravobranilaštvu. Kažem Direkciji, zato što su ti rokovi vezani 15 dana od trenutka dostavljanja Direkciji i odnosu prema Repuibličkom javnom pravobranilaštvu.
Stoji da rok za preduzimanje određene pravne radnje mora se uvek definisati od dana saznanja da postoji neka činjenica ili pravna radnja, a ne od dana njenog rastanka.
Zbog toga smo tražili promenu stava 2. člana 38. i izričito smo predvideli mogućnost podnošenja prekršajne prijave novim stavom 3. koji glasi – republičko javno pravobranilaštvo može podneti prekršajnu prijavu protiv odgovornog lica nadležnog organa u slučaju kršenja odredbi člana 27, člana 29, 30, 31. i člana 36. ovoga zakona, protiv odgovornih lica u slučaju ne sprovođenja odgovarajuće procedure.
Ne vidim razlog za ne prihvatanje amandmana jer on ovu problematiku i pojednostavljuje i vezuje u optimalne zakonske okvire i rokove. Zahvaljujem.
...
Demokratska stranka

Gordana Čomić

Za evropsku Srbiju | Predsedava
Minut i 25 sekundi je iskorišćeno od vremena poslanike grupe.
Da li još neko želi reč? (Ne.)
Na osnovu člana 157. stav 6. Poslovnika Narodne skupštine Odbor za finansije je podneo amandman na Naslov iznad člana 41. i član 41.
Da li neko želi reč? (Da.)
Potpredsednik Vlade Božidar Đelić. Izvolite.

Božidar Đelić

Vlada prihvata taj amandman.
...
Demokratska stranka

Gordana Čomić

Za evropsku Srbiju | Predsedava
Zahvaljujem.
Konstatujem da je predlagač prihvatio amandman.
Na član 41. amandman su zajedno podneli narodni poslanici Judita Popović, Nebojša Ranđelović, Zoran Ostojić, Bojan Đurić i Marija Bugarčić.
Vlada i Odbor za finansije su prihvatili ovaj amandman.
Da li neko želi reč? (Da.)
Narodna poslanica Marija Bugarčić.
...
Liberalno demokratska partija

Marija Bugarčić

Liberalno demokratska partija
Malopre sam preduhitrila samu sebe, htela sam da pohvalim potpredsednika Vlade, pa evo ovom prilikom sam htela da se zahvalim što je prihvaćen amandman LDP na član 41. gde smo rekli da direktori i članovi organa upravljanja u javnim preduzećima biraju se isključivo na javnim konkursima i to je definitivno pozitivan pomak u ovoj sferi.
Usvajanjem ovog našeg amandmana omogućiće se unošenje u naš pravni sistem direktnih odredbi o zaštiti javnog interesa, a u poslovanju javnih preduzeća, agencija i drugih društva kapitala kojima se upravlja dobrima u javnoj svojini.
Takođe, omogućiće se zabrana zloupotreba u privatne i u partijske svrhe, kao institucija javnog konkursa u postupku izbora direktora i drugih organa upravljanja.
Liberalno demokratska partija se od svog osnivanja zalaže za departizaciju i depolitizaciju javnih službi i javnih preduzeća.
Smatramo da je ovo opravdan interes i nepoverenje javnosti koje je do sada vladalo u ovoj sferi i enormni gubici u poslovanju sadašnjih javnih preduzeća i neprihvatljiva praksa upravljanja u njima ima mnogo veći značaj da ne treba dalje odlagati usvajanje ovakvih pravila.
Uostalom, ovim zakonom se prvi put kod nas uvodi red u ovu sferu i sistemski počinjemo da uređujemo pitanje javne svojine, kao i njeno korišćenje, pa smatramo da ne postoje prepreke i da nisu postojale prepreke da se ovaj naš amandman usvoji.
Mislimo da je ovo pozitivan pomak u svemu ovome i htela bih da se zahvalim zato što ste usvojili ovaj naš amandman. Hvala.
...
Demokratska stranka

Gordana Čomić

Za evropsku Srbiju | Predsedava
Da li još neko želi reč? (Da.)
Reč ima potpredsednik Vlade, Božidar Đelić.

Božidar Đelić

Želim da kažem da je Vlada prihvatila ovaj amandman pre sveta zbog toga što, kao što je rekao predsednik Vlade dr Cvetković prekjuče, ovaj zakon, a i generalno opredeljenje Vlade Republike Srbije jeste da se krene u jednu temeljitu reformu javnog sektora.
U našem javnom mnjenju se mnogo govori o ministarstvima, o onome šta rade ministri, njihovi saradnici i to je dobro, međutim, treba biti svestan da veći broj ljudi mnogo veća sredstva upotrebljavaju JKP, tako da ako razmišljamo o tome da li se na svrsishodan način upotrebljavaju sredstva nacije, da li ono što naši građani odvajaju za one cene koje su administrativno određene ili pak u onim aktivnostima gde nema alternative, utoliko je bitnije da javna preduzeća budu što je moguće efikasnija i što štedljivija.
Uz ovaj amandman imamo u domenu upravljanja napredak. To ne može biti kraj zato što nas očekuje po nužnosti i posle ovakvog amandmana određene izmene i dopune zakona o javnim preduzećima. To je neminovno i to je poželjno.
Istovremeno, kao što sam rekao, u momentu obrazlaganja zakona u načelu, ovaj zakon sadrži jednu izuzetno snažnu polugu koja se zove imovinsko spremanje javnog sektora jer svako javno komunalno preduzeće ili javno pokrajinsko preduzeće će morati da opravda svom osnivaču koja mu je imovina potrebna i za koje svrhe i uvereni smo da će to obezbediti dodatne mogućnosti za investicije kada se dobro analizira da li ta hala, taj teren, taj letnjikovac, taj medicinski aparat, da li je sve to svrsishodno da bude locirano u tom javnom preduzeću.
Svi dobro znamo, na primer, da su Železnice Srbije u momentu kada se njihove plate i dalje isplaćuju iz budžeta Republike Srbije, kupile, a da je o tome Vlada tek naknadno saznala da je kupljen jedan izuzetno skupocen medicinski aparat i u neku ruku imamo odvojeni zdravstveni sistem unutar sistema železnice.
Ovaj zakon je mogućnost da se to temeljito preispita, da se vidi da li je to svrsishodno, da li ti aparati koji koštaju pojedinačno i po dva, tri miliona evra, da li je nužno da železnica ima svoje, da vidimo kakva je produktivnost tih aparata, da li je uputno da se kupuje još jedan takav aparat u drugoj bolnici negde drugde u našoj zemlji ili je mnogo bolje da to bude objedinjeno u našem generalnom sistemu zdravstva.
Dao sam samo jedan primer, ali ima i mnogo drugih primera.

Whoops, looks like something went wrong.