Na sednici održanoj 28. septembra, članovi Odbora razmotrili su Predlog zakona o izmenama Zakona o informacionoj bezbednosti i Predlog zakona o elektronskom dokumentu, elektronskoj identifikaciji i uslugama od poverenja u elektronskom poslovanju.
Predlog zakona o izmenama Zakona o informacionoj bezbednosti obrazložio je predstavnik Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacije Milan Vojvodić istakavši da se predloženim izmenama Zakona omogućava da poslove CERT-A republičkih organa obavlja Uprava za zajedničke poslove republičkih organa (UZZPRO), koja je u vreme donošenja Zakona bila nadležna za poslove projektovanja, izgradnje i obezbeđivanja funkcionisanja računarske mreže republičkih organa i njeno povezivanje na Internet, kao i podršku u primeni informaciono-komunikacionih tehnologija u republičkim organima. Predloženim izmenama Zakona omogućava se da poslove CERT-a republičkih organa vrši organ nadležan za projektovanje, razvoj, izgradnju, održavanje i unapređenje računarske mreže republičkih organa, za čije obavljanje je sada nadležna Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu. Pored toga, s obzirom na navedene promene, predloženo je da se izmenama Zakona predvidi da predstavnici CERT-a republičkih organa učestvuju u radu Tela za koordinaciju poslova informacione bezbednosti.
Predlog zakona o elektronskom dokumentu, elektronskoj identifikaciji i uslugama od poverenja u elektronskom poslovanju obrazložila je državna sekretarka u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacije Tatjana Matić, i tom prilikom istakla da će donošenje zakona predstavljati iskorak u pravnom uređivanju elektronskog poslovanja, kao i u funkcionisanju elektronskog poslovanja u stvarnosti.
U nastavku izlaganja, istakla je da je osnovni cilj zakonskog uređivanja, podsticanje bržeg i efikasnijeg poslovanja uz smanjenje troškova poslovanja, razvijanje tržišta usluga od poverenja, modernizacija i omogućavanje efikasnijeg rada organa javnih vlasti i privrednih subjekata. Takođe, dodala je da će donošenje zakona omogućiti građanima lakši i sigurniji pristup uslugama organa javne vlasti i drugih subjekata, kao i pouzdano čuvanje elektronskih dokumenata. Državna sekretarka je navela da je zakon podjednako značajan za građane, privredu, državnu upravu, lokalnu samoupravu i ostale subjekte i da će usvojena zakonska rešenja urediti oblasti koje se tiču elektronskog dokumenta, elektronske identifikacije, usluga od poverenja, elektronskog potpisa i pečata i elektronskog čuvanja dokumenata. Digitalizacijom dokumenata postiže se smanjenje upotrebe dokumenata u papirnom obliku, veća pristupačnost dokumentima i omogućava se lakše pretraživanje, korišćenje i publikovanje dokumenata, navela je Tatjana Matić.
Nakon kratke diskusije, članovi Odbora su većinom glasova predložili Narodnoj skupštini da prihvati oba predloga zakona u načelu.
Sednici je predsedavala zamenica predsednice Odbora Stefana Miladinović, a prisustvovali su sledeći članovi i zamenici članova Odbora: Ivan Karić, Radoslav Cokić, Dragan Jovanović, Zoran Milekić, Ivana Stojiljković, Goran Ćirić, Dalibor Radičević, Ognjen Pantović, Vladimir Petković, dr Dragan Vesović, Jovica Jevtić i Snežana Petrović.