Gospođe i gospodo narodni poslanici, želim danas na samom početku sednice da vas obavestim o stavu Vlade. Naime, malopre sam na sednici matičnog Odbora za pravosuđe i državnu upravu u ime predlagača zakona iskoristio priliku da se izjasnim o amandmanima koji su podneti ovih dana na Predlog ovog zakona. Stoga vas obaveštavam da je Vlada prihvatila ukupno 18 amandmana.
Dakle, u samom uvodnom delu rasprave posvećene predlogu zakona o sukobu interesa rekao sam da ovo treba da bude naš i vaš predlog zakona i da ću u ime predlagača prihvatiti sve one amandmane, bez obzira iz koje poslaničke grupe oni dolazili, koji svojim kvalitetom budu doprinosili poboljšanju teksta samog predloga zakona. Upravo sam to i učinio.
Obavestio bih vas da ima prihvaćenih amandmana iz svih poslaničkih grupa; bez obzira na činjenicu što nisam vodio računa iz koje poslaničke grupe konkretan amandman dolazi, da vas samo upoznam da je od ukupnog broja prihvaćeno iz SRS tri amandmana, iz Demokratske stranke tri amandmana, SPS dva amandmana, G17 plus jedan amandman, DSS – NDS devet amandmana, a ukupno je to 18 amandmana. Ako procentualno želite, pa i to da vas upoznam, od ukupnog broja prihvaćeno je 21 posto.
Mislim da i ova činjenica dovoljno govori u prilog da ovo treba da bude zajednički tekst Vlade kao predlagača i vas narodnih poslanika, pošto je korupcija, vezano za sukob interesa, zajedničko zlo. Želim da vas upoznam sa suštinskim stvarima koje su prihvaćene. Prihvaćen je koncept organa za nadzor nad sprovođenjem ovog zakona, a to je da postoji jedan odbor i to republički odbor. Time su uvaženi mnogi argumenti koje smo imali prilike da čujemo u diskusiji vođenoj ovih dana, radi efikasnosti u sprovođenju ovog zakona s jedne strane, a s druge strane uvažene su primedbe vezane za novčana sredstva neophodna za sprovođenje ovog zakona. Dakle, umesto brojnih lica koja bi trebalo da plaćamo iz budžeta, koja bi radila u pokrajinskim i lokalnim odborima, postoji sada samo devet lica koja će biti plaćena za sprovođenje ovog zakona. Što se tiče prigovora koncepcijske prirode, da ovaj zakon treba proširiti na one funkcionere koji se nalaze na čelu javnih ustanova, to nam je bilo neprihvatljivo, ne iz razloga što funkcioneri na čelu mnogobrojnih javnih ustanova u Srbiji ne treba da potpadnu pod zakon o sukobu interesa, treba, ali ne pod ovaj zakon, već drugi zakon koji će regulisati pitanje sukoba interesa funkcionera u javnim ustanovama.
Kada vam budemo, u veoma kratkom roku, predlagali ovaj zakon, vodićemo računa da li će ovaj republički odbor moći da se stara i o sukobu interesa kod te brojne grupe državnih funkcionera.
A ako to u praksi ne bude bilo moguće, onda ćemo u tom zakonu predložiti nešto malo drugačije organe za staranje o sukobu interesa kod te brojne grupe funkcionera.
Što se tiče sudija i prigovora da u sastav ovog republičkog odbora treba da uđu i sudije, Vlada je vodila računa pre svega o preporuci Komiteta ministara Saveta Evrope koja nam nalaže da se maksimalno uzdržavamo od dodatnog angažovanja sudija, čak i u slučaju da njihovo učešće u radu pojedinih organa doprinosi njihovoj nezavisnosti. Dakle, to je jedini i isključivi razlog zašto sudije nisu članovi republičkog odbora koji se stara o sprovođenju ovog zakona.
Toliko, i biće mi drago da odgovorim na još neka pitanja ako bude bilo neophodno. Nadam se da ćete uvažiti pozitivno ovakav gest Vlade i da ćete kroz današnju raspravu omogućiti da Srbija što pre dobije svoj zakon o sukobu interesa. Zahvaljujem se.