PETA SEDNICA, DRUGOG REDOVNOG ZASEDANjA, 19.11.2004.

2. dan rada

PRIVREMENE STENOGRAFSKE BELEŠKE
(neredigovane i neautorizovane)

REPUBLIKA SRBIJA
NARODNA SKUPŠTINA

PETA SEDNICA, DRUGOG REDOVNOG ZASEDANjA

2. dan rada

19.11.2004

Sednicu je otvorio: Predrag Marković

Sednica je trajala od 11:10 do 00:00

OBRAĆANJA

...
Pokret obnove Kraljevine Srbije

Vojislav Mihailović

Nova Srbija i samostalni poslanici 9+9 | Predsedava
Da li još neko želi reč? (Ne.)

Na član 7. amandman je podneo narodni poslanik Miodrag Đidić.

Predstavnik Vlade i Odbor za finansije nisu prihvatili ovaj amandman, a Zakonodavni odbor smatra da je amandman pravno moguć.

Da li neko želi reč? (Ne.)

Na član 7. amandman je podneo narodni poslanik Čedomir Petković.

Predstavnik Vlade i Odbor za finansije nisu prihvatili ovaj amandman, a Zakonodavni odbor smatra da je amandman pravno moguć.

Da li neko želi reč? (Ne.)

Na član 7. amandman je podneo narodni poslanik Dragan Čolić.

Predstavnik Vlade i Odbor za finansije nisu prihvatili ovaj amandman, a Zakonodavni odbor smatra da je amandman pravno moguć.

Da li neko želi reč? (Da.)

Dragan Čolić

Srpska radikalna stranka
Dame i gospodo narodni poslanici, ispred poslaničke grupe SRS podneo sam amandman da se u članu 7. razdeo 30 i funkcija 470 brišu, a motivacija podnošenja mog amandmana je zasnovana na dobro poznatom stavu SRS po pitanju agencija i mi iz poslaničke grupe SRS smo veoma često o tome govorili.
Koncept SRS ne sadrži agencije, zato što je to skup malo efikasnog dela državnog aparata. Nijedna do sada osnovana agencija nije u svom radu dala očekivane rezultate, pa je nepotrebno izdvajati budžetska sredstva za rad agencije i time povećavati budžetski deficit.
Agencije nisu ništa drugo do paralelni organi koji nisu racionalni i nisu od nikakve koristi građanima Srbije.
Diskutabilne su privilegije predsednika Republike o kojima je već bilo dosta reči. Prosto neshvatljivo, izdaci za luksuz u situaciji kada narod gladuje.
Da li je predsednik Republike u predizbornoj kampanji obećao građanima Srbije da će ih zapošljavati ili to samo važi za članove DS-a koji se na taj način zapošljavaju, a radeći u narodnoj kancelariji.
Za koga su kupljeni automobili ili bolje reći limuzine od 3000 kubika.
Zašto mu ministar finansija pomaže ovakvim predlogom budžeta, kakvu to politiku vodi Vlada Republike Srbije, da li to predstavlja obećanu borbu protiv kriminala i korupcije. Otkud tolika bahatost, drskost i pohlepa? Poslanička grupa SRS jasno se distancirala od ovakvog ponašanja i nikada mi SRS nećemo imati razumevanja za takve privilegije na štetu građana Srbije.
U uslovima velike ekonomske krize i socijalne bede, novi automobili od 3000 kubika, valjda zbog uštede. Bilo bi možda bolje da se za predsednika Republike angažuje plavi voz, možda bi to bilo jeftinije, a za svaku pohvalu je ministar finansija, gospodin Dinkić, koji Predlog zakona o budžetu uopšte nije ni čitao, a brani ga pred poslanicima Narodne skupštine.
...
Pokret obnove Kraljevine Srbije

Vojislav Mihailović

Nova Srbija i samostalni poslanici 9+9 | Predsedava
Da li još neko želi reč? (Ne.)

Na član 7. amandman je podneo narodni poslanik Petar Jojić.

Predstavnik Vlade i Odbor za finansije nisu prihvatili ovaj amandman, a Zakonodavni odbor smatra da je amandman pravno moguć.

Da li neko želi reč? (Da.)
...
Srpska radikalna stranka

Petar Jojić

Srpska radikalna stranka
Dame i gospodo narodni poslanici, imate ispred sebe amandman koji sam uložio ispred poslaničke grupe SRS na član 7, razdeo 31 i funkcija 410.
Odnosi se na agenciju za strana ulaganja i promociju izvoza.
Dame i gospodo, naša država ima Ministarstvo za ekonomske odnose sa inostranstvom. Postavlja se pitanje kome je trebala ova agencija.
Drugo, nema ministra da nam bar neko iz Vlade kaže da bi mi narodni poslanici, evo kolege, sutra mogli da prenesemo biračima koji su nas birali i da im kažemo šta je ta agencija uradila od njenog osnivanja do danas.
Prvo da pitamo šta je učinila na planu izvoza, na planu uvoza i koji su rezultati? Mogu reći da nema rezultata nikakvih i da su rezultati ravni nuli.
Molim vas, da je Vlada bila pametna, vešta i mudra, mogla je ovaj iznos od 37 miliona 254.000 usmeriti u neke pametnije svrhe. Mogla je da isplati 12,5 penzija poljoprivrednim proizvođačima.
Zar to, dame i gospodo, ne bi bilo korisnije, a bilo bi korisnije. Uporedite sada, Ministarstvo za ekonomske odnose sa inostranstvom i ovu agenciju za promociju izvoza i uvoza. Videćete da jedni i drugi imaju specijalne usluge, i jedni i drugi imaju nabavku roba i mašina. I jedni i drugi imaju troškove koji se podudaraju, i jedni i drugi imaju enormno visoke troškove koji se odnose na putovanja, a molim vas, da li je moguće da jedina vlada u Evropi postoji koja ima toliko turističkih putovanja koliko ima ova vlada.
Uzmite sve agencije i sva ministarstva. Videćete da je najviše tih primedbi i trošenja para poreskih obveznika upravo na putovanjima, a rekao bih, mi srpski radikali ne umemo drugo da kažemo za ta putovanja koja ne daju rezultate, samo možemo reći da su to turistička putovanja i to je turistička vlada. Možete misliti koliko je zaposleno sekretarica u tim agencijama, koliko je zaposleno vozača i koliko se para daje na kabinete, koliko se daje para na reprezentacije, koliko se para daje na klima uređaje. Molim vas, to bi sve trebalo demontirati i u zdravstvene ustanove u Srbiji montirati.
Automobile oduzeti, prodati, seljacima kupovati traktore i da oru ovu bogatu srpsku zemlju. Dame i gospodo, Vlada se mora dozvati pameti, ali to od ove vlade ne možemo da očekujemo. Očekujemo pobedu srpskih radikala, ova desna strana biće sledeća vlada, ali uskoro.
...
Pokret obnove Kraljevine Srbije

Vojislav Mihailović

Nova Srbija i samostalni poslanici 9+9 | Predsedava
Na član 7. amandman je podnela narodni poslanik Vjerica Radeta.

Vlada i Odbor za finansije nisu prihvatili ovaj amandman, a Zakonodavni odbor predlaže da se amandman odbije.

Reč ima narodni poslanik Vjerica Radeta.
...
Srpska radikalna stranka

Vjerica Radeta

Srpska radikalna stranka
  Dame i gospodo poslanici, u ime poslaničke grupe podnela sam amandman da se u članu 7. razdeo 34 funkcija 360 briše. To se odnosi na Komisiju za ispitivanje odgovornosti za kršenje ljudskih prava, ovako šire poznatu kao Komisija za lustraciju.
Za tu Komisiju za lustraciju predloženo je u budžetu na ime nagrada, bonusa i ostalih posebnih rashoda milion dinara. Stalni troškovi 100.000, troškovi putovanja 100.000 dinara, usluge po ugovoru 200.000 dinara, milion i 400.000 dinara ukupno. Šta je suština? Vlada je u obrazloženju zašto nije prihvatila ovaj amandman rekla – amandman se odbija iz razloga što je Zakonom o odgovornosti za kršenje ljudski prava, članom 22, obrazovana Komisija za ispitivanje odgovornosti za kršenje ljudskih prava, za čiji rad se sredstva obezbeđuju u budžetu Republike.
Dame i gospodo, u vreme kada je ovaj zakon donet mi srpski radikali smo naglašavali da je ovo neprimenljiv zakon, da taj zakon faktički nikada neće stupiti na snagu.
To jeste istina i ubeđena sam da niko sada u ovoj sali ne zna da li i formalno postoji ta komisija za lustraciju.
Poslanici koji su bili narodni poslanici u vreme kada se raspravljalo o tom zakonu i kada se izglasavao u ovom parlamentu dobro se sećaju bruke, kada je tadašnji predsednik Skupštine, Nataša Mićić, predložila određena lica za ovu komisiju za lustraciju, i onda je neposredno pred glasanje stiglo pismeno obaveštenje, telegram i šta sve nije bilo, obaveštenje tih ljudi da su u javnom prenosu saznali da su oni predloženi za tu komisiju, da ih niko nikada nije pitao i da oni ne žele tu da rade.
Ta komisija najverovatnije ni formalno ne postoji, a suštinski ta komisija zaista ne postoji, zaista ne radi i sada se pitam ko će i na šta će da se potroše ovih jedan milion i 400.000 dinara koji su predviđeni za tu komisiju. Pa čak i kad bi ta komisija postojala, onda se zaista postavlja pitanje gde bi ta komisija trebalo da putuje za 100.000 dinara ili koje bi to ugovore, usluge po ugovoru, ta komisija trebalo da zaključuje u vrednosti od 200.000 dinara.
Građani Srbije dobro pamte lustarciju bez zakona o lustraciji, bez komisije o lustraciji i bez dodatnih troškova. To je ona lustracija koju ste vi, uglavnom ste svi prisutni, 2001. sprovodili u organima uprave, sudovima, preduzećima, to su one lustracije koje su krizni štabovi dosad sprovodili u državi Srbiji, i mi srpski radikali bi prihvatili da se izdvoje ova sredstva za lustraciju, ako biste vi prihvatili da lustrirate te lustratore iz 2001. godine.
...
Pokret obnove Kraljevine Srbije

Vojislav Mihailović

Nova Srbija i samostalni poslanici 9+9 | Predsedava
Na član 7. amandman je podneo narodni poslanik Meho Omerović.

Vlada i Odbor za finansije nisu prihvatili ovaj amandman, a Zakonodavni odbor smatra da je amandman pravno moguć.

Reč ima narodni poslanik Meho Omerović.
...
Socijaldemokratska partija Srbije

Meho Omerović

Samostalni poslanik
Dame i gospodo, zamolio bih vas za malo pažnje, hteo bih da vam pročitam jedno saopštenje. "Zakonom o sprečavanju sukoba interesa pri vršenju javnih funkcija predviđeno je formiranje Republičkog odbora za sprečavanje sukoba interesa. Zakonom je predviđeno da taj republički odbor ima stručnu službu i sekretara, na koje se primenjuju propisi kojima se reguliše rad zaposlenih u državnoj upravi, kao i da plate zaposlenima u stručnoj službi i sekretaru određuje nadležni skupštinski odbor".
U obrazloženju tog zakona navedeno je da je za rad ovog organa potrebno planirati posebna sredstva. Pošto u Predlogu zakona o budžetu nisu planirana sredstva, SDP ovim obrazloženjem i ovim predloženim amandmanom želi da se izvrši neophodno dopunjavanje, a u skladu sa ovim zakonom.
Pročitao sam obrazloženje SDP, odnosno obrazloženje mog amandmana na član 7. Mi insistiramo da se nađu sredstva za Republički odbor za sprečavanje sukoba interesa. Ja se nadam da je došlo do omaške i da u Predlogu zakona budžeta za 2005. godinu ne postoje sredstva, pogotovo ne mogu da prihvatim obrazloženje koje je Vlada Republike Srbije dostavila, gde kaže – sredstva namenjena za finansiranje Republičkog odbora za sprečavanje sukoba interes, predviđena su u okviru razdela Narodne skupštine Republike Srbije.
Pa se kaže – glava 1, Narodna skupština Republike Srbije, stručne službe, u okviru sledećih aproprijacija, plate i dodaci za zaposlene u iznosu od dva miliona dinara, socijalni doprinosi na teret poslodavca u iznosu od 360.000 dinara, stalni troškovi u iznosu od 200.000 dinara, usluge po ugovoru u iznosu od 200.000 dinara, ukupno tri miliona i 160.000 dinara.
Smatramo i našli smo prostor i pozicije, posle razdela 34 da se doda razdeo 34a, funkcija 360, a u koloni pet da se unese tekst koji glasi – Republički odbor za sprečavanje sukoba interesa, a u koloni šest da se unese iznos od 15 miliona dinara. U koloni osam unosi se iznos od 15 miliona dinara.
Složićete se sa mnom svi da ako smo već usvojili Zakon o sprečavanju sukoba interesa, ako je taj zakon predvideo funkcionisanje republičkog odbora, da svakako iz sredstava namenjenih za rad Skupštine Republike Srbije ne treba tražiti ta sredstva, nego je neophodno odrediti posebnu poziciju, a to je pozicija koju predlažem ovim amandmanom, da se posle razdela 34 doda novi razdeo 34a.
...
Pokret obnove Kraljevine Srbije

Vojislav Mihailović

Nova Srbija i samostalni poslanici 9+9 | Predsedava
Na član 7. amandman je podneo narodni poslanik Srđo Komazec.

Vlada i Odbor za finansije nisu prihvatili ovaj amandman, a Zakonodavni odbor predlaže da se amandman odbije.

Reč ima narodni poslanik Srđo Komazec.

Srđo Komazec

Srpska radikalna stranka
Dame i gospodo narodni poslanici, u ime SRS podneo sam amandman na član 7. Predloga zakona o budžetu Republike Srbije za 2005. godinu, tako što sam predložio da se razdeo 37 i funkcija 510 ovog člana brišu.
U ovom članu je predviđeno da plate i dohoci zaposlenih u Agenciji za reciklažu budu sedam miliona i 8.000 dinara, a specijalizovane usluge sedam miliona dinara. Ovde se postavlja pitanje, koje su to specijalizovane usluge koje su ravne platama zaposlenih u Agenciji za reciklažu.
Ako se tome doda da je predviđeno ovim predlogom zakona pet miliona dinara za usluge po ugovoru, što sa troškovima za specijalizovane usluge iznosi 12 miliona dinara, a plate radnika sedam miliona, što je krajnje nelogično, postavlja se pitanje šta će onda radnici u Agenciji raditi.
Podrazumeva se da agencija mora da ima opremu kako bi svoje obaveze mogla racionalno da izvršava, a ne da sve plaća novcem građana koji je predviđen u budžetu. Kada bi agencija radila na bazi dohotka, onda bi ona bila u prilici drukčije da organizuje agenciju koja bi bila bazirana na racionalizaciji.
Lica koja prouzrokuju stvaranje otpada treba da i plaćaju rešavanje problema koje njihovom proizvodnjom prouzrokuju. Ako država finansira tu vrstu troškova iz džepa građana, oni neće biti zainteresovani da rešavaju taj problem, iako taj problem stvaraju.
SRS je protiv osnivanja agencija za sve i svašta, zato što je to skup a malo efikasan deo državnog aparata. Nijedna do sada osnovana agencija nije u svom radu dala očekivane rezultate, pa je nepotrebno izdvajati budžetska sredstva za rad agencije i time obećavati budžetski deficit.
Samo da naglasim da je Agencija za reciklažu u prvih deset meseci 2004. godine u strukturi svojih troškova, koji su ogromni, samo za jednu pojedinačnu stavku, a to su plate zaposlenima i naknade na teret poslodavca, isplatila 191 milion dinara a da još nije završena poslovna godina, pa se može očekivati da će ovaj iznos biti čak 250 miliona dinara. Zašto se, ako se zna da je u svetu posao upravljanja otpadom visoko profitabilan i posao i delatnost, ne ostavi tržištu da to reguliše u skladu sa propisima.
Da li to znači da treba da preispitamo naš privredni sistem, formiramo još tridesetak agencija i okačimo ih o budžet na način na koji vi to radite ovde danas sa Agencijom za reciklažu.
Nadam se da će moj amandman narodni poslanici u danu određenom za glasanje prihvatiti. Hvala.