PETA SEDNICA, DRUGOG REDOVNOG ZASEDANJA, 30.11.2010.

4. dan rada

OBRAĆANJA

...
Socijalistička partija Srbije

Slavica Đukić Dejanović

Socijalistička partija Srbije - Jedinstvena Srbija | Predsedava
Poštovani poslanici,  nastavljamo rad  Pete sednice Drugog redovnog zasedanja Narodne skupštine Republike Srbije u 2010. godini.

Na osnovu službene evidencije o prisutnosti narodnih poslanika, konstatujem da sednici prisustvuje 124 narodna poslanika.

Podsećam vas da je članom 88. stav 5. Poslovnika Narodne skupštine predviđeno da kvorum za rad Narodne skupštine u danu za glasanje postoji, ako je na sednici Narodne skupštine prisutna većina od ukupnog broja narodnog poslanika.

Radi utvrđivanja kvoruma za rad Narodne skupštine, molim narodne poslanike da ubace svoje identifikacione kartice u poslaničke jedinice elektronskog sistema.

Konstatujem da je, primenom elektronskog sistema za glasanje, utvrđeno da je u sali prisutno 129 poslanika, odnosno da je prisutna većina od ukupnog broja narodnih poslanika i da postoji kvorum za rad Narodne skupštine

Obaveštavam da su sprečeni da sednici prisustvuju narodni poslanici Radoslav Mojsilović i Miroslav Markićević.

Pošto je Narodna skupština obavila raspravu o svim tačkama dnevnog reda sednice, prelazimo na odlučivanje.

Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o budžetu Republike Srbije za 2010. godinu sa predlozima odluka o davanju saglasnosti na izmene i dopune finansijskih planova za 2010. godinu, Republičkog fonda za penzijsko-invalidsko osiguranje i Nacionalne službe za zapošljavanje.

Pre nego što pređemo na odlučivanje o Predlogu zakona o izmenama i dopunama zakona o budžetu Republike Srbije za 2010. godinu, podsećam vas da na osnovu člana 105. stav 2. tačka 8. Ustava Republike Srbije, Narodna skupština usvaja budžet većinom glasova svih narodnih poslanika.

Pošto je Narodna skupština obavila pretres Predloga zakona u načelu i pojedinostima, prelazimo na odlučivanje.

Stavljam na glasanje Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o budžetu Republike Srbije za 2010. godinu, u načelu.

Od 129 poslanika, 128 je glasalo za.

Konstatujem da je Narodna skupština većinom glasova svih narodnih poslanika prihvatila Predlog zakona u načelu.

Podsećam vas da je narodni poslanik Milisav Petronijević pisanim putem 25. novembra 2010. godine povukao amandman sa ispravkom, koji je podneo na član

4. Predloga zakona, a narodni poslanik Branka Ljiljak, pisanim putem 25. novembra 2010. godine, povukla amandman koji je podnela na član 4. Predloga zakona.

Prelazimo na odlučivanje o amandmanima.

Na član 1. amandman je podnela grupa od 21 narodnog poslanika poslaničke grupe Napred Srbijo.

Od 129 poslanika niko za.

Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila ovaj amandman.

Na član 1. amandman je podnela Vlada.

Odbor za finansije prihvatio je ovaj amandman.

Molim vas da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, 128 je za.

Konstatujem da je Narodna skupština prihvatila amandman.

Na član 1. amandman su zajedno podneli narodni poslanici Nenad Popović i Arsen Đurić.

Od 129 poslanika, niko za ovaj amandman.

Konstatujem da amandman nije prihvaćen.

Na član 1. amandman su zajedno podneli narodni poslanici Jovan Palalić i Aleksandar Pejčić.

Od 129 poslanika, niko za ovaj amandman.

Konstatujem da amandman nije prihvaćen.

Na član 2. amandman je podnela grupa od 21 narodnog poslanika poslaničke grupe Napred Srbijo.

Od 129 poslanika niko za.

Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila ovaj amandman.

Na član 2. amandman je podnela Vlada.

Odbor za finansije prihvatio je ovaj amandman.

Molim vas da se izjasnimo.

Za usvajanje amandmana potrebno je 126.

Od 129 poslanika, 128 je za.

Konstatujem da je Narodna skupština prihvatila amandman.

Na član 2. amandman su zajedno podneli narodni poslanici Jovan Palalić i Aleksandar Pejčić.

Od 129 poslanika, niko za ovaj amandman.

Konstatujem da amandman nije prihvaćen.

Na član 2. amandman su zajedno podneli narodni poslanici Nenad Popović i Arsen Đurić.

Od 129 poslanika, niko za ovaj amandman.

Konstatujem da amandman nije prihvaćen.

Na član 3. amandman je podneo narodni poslanik Zoran Antić.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 3. amandman je podneo narodni poslanik Zoran Mašić.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 3. amandman je podneo narodni poslanik Mileta Poskurica.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 3. amandman su zajedno podneli narodni poslanici Željko Tomić i Milan Lapčević.

Od 129 poslanika, niko za ovaj amandman.

Konstatujem da amandman nije prihvaćen.

Na član 3. amandman su zajedno podneli narodni poslanici Nenad Popović i Arsen Đurić.

Od 129 poslanika, niko za ovaj amandman.

Konstatujem da amandman nije prihvaćen.

Na član 3. amandman su zajedno podneli narodni poslanici Jovan Palalić i Aleksandar Pejčić.

Od 129 poslanika, niko za ovaj amandman.

Konstatujem da amandman nije prihvaćen.

Na član 4. amandman je podnela Vlada.

Odbor za finansije prihvatio je ovaj amandman.

Molim vas da se izjasnimo.

Da bi amandman bio prihvaćen, potrebno je 126 poslanika da glasa za amandman.

Od 129 poslanika, za amandman je glasalo 127.

Konstatujem da je Narodna skupština prihvatila amandman.

Na član 4. razdeo 3. amandman je podneo narodni poslanik Veroljub Arsić.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 4. razdeo 3. amandman je podneo narodni poslanik Zoran Antić.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 4. razdele 3, 14, 15, 16, 17, 19. i 23. amandman je podneo narodni poslanik Milan Lapčević.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 4. razdeo 3. amandman je podnela narodni poslanik Jelena Budimirović.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

2/1 MO/MS 10,20-10,30

Na član 4. razdeo 3. amandman je podneo narodni poslanik Igor Bečić.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 narodnih poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 4. razdeo 3. amandman je podneo narodni poslanik Vučeta Tošković.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 narodnih poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 4. razdeo 3. i 21. amandman je podnela narodni poslanik Donka Banović.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 narodnih poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 4. razdeo 3. amandman je podneo narodni poslanik Stefan Zankov.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 narodnih poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 4. razdeo 3. amandman je podnela narodni poslanik Ljiljana Miladinović.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 narodnih poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 4. razdele 3. i 2. amandman je podneo narodni poslanik Milan Dimitrijević

Molim da se izjasnimo.

Od 129 narodnih poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 4. razdele 3. i 21. amandman je podneo narodni poslanik Riza Halimi.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 narodnih poslanika, za amandman je glasalo pet.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 4. razdele 10. i 16. amandman je podneo narodni poslanik Milorad Buha.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 narodnih poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 4. razdeo 11. amandman je podneo narodni poslanik Mićo Rogović.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 narodnih poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 4. razdele 12. i 61. amandman je podneo narodni poslanik Nemanja Šarović.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 narodnih poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 4. razdeo 14. amandman je podneo narodni poslanik Božidar Delić.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 narodnih poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 4. razdele 14. i 17. amandman su zajedno podneli narodni poslanici Nenad Popović i Arsen Đurić.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 narodnih poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 4. razdele 14. i 23. amandman je podneo narodni poslanik Đorđe Milićević.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 narodnih poslanika, za amandman je glasalo osam.

Amandman nije prihvaćen.

Odbor za finansije je, na osnovu člana 157. stav 6. Poslovnika, podneo amandman na član 4. razdele 14. i 25.

Stavljam na glasanje.

Amandman Odbora za finansije.

Od 129 narodnih poslanika,127 je glasalo za.

Amandman je prihvaćen.

Na član 4. razdele 14. i 28. amandman je podneo narodni poslanik Miletić Mihajlović.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 narodnih poslanika, za amandman je glasalo deset.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 4. razdeo 15. amandman je podneo narodni poslanik Oto Kišmarton.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 narodnih poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 4. razdeo 16. amandman je podneo narodni poslanik Željko Tomić.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 narodnih poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 4. razdeo 16. amandman je podneo narodni poslanik Zoran Mašić.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 narodnih poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 4. razdele 16. i 17. amandman je podnela narodni poslanik Milica Vojić-Marković.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 narodnih poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 4. razdele 16, 17. i 19. amandman je podneo narodni poslanik Vladan Jeremić.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 narodnih poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 4. razdeo 17. amandman je podnela narodni poslanik Jorgovanka Tabaković.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 narodnih poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 4. razdeo 17. amandman je podnela narodni poslanik Lidija Dimitrijević.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 narodnih poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 4. razdeo 17. amandman su zajedno podneli narodni poslanici Jovan Palalić i Aleksandar Pejčić.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 narodnih poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 4. razdeo 21. amandman je podneo narodni poslanik Saša Dujović.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 narodnih poslanika, za je glasalo deset.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 4. razdele 21. i 33. amandman je podneo narodni poslanik Zoran Krasić.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 narodnih poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 4. razdeo 22. amandman je podneo narodni poslanik Mileta Poskurica.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 narodnih poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 4. razdeo 23. amandman je podneo narodni poslanik Predrag Mijatović.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 narodnih poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 4. razdeo 23. amandman je podneo narodni poslanik Milan Knežević.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 narodnih poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 4. razdeo 24. amandman je podnela narodni poslanik Suzana Grubješić.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 narodnih poslanika, za je glasalo troje.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 4. razdele 28. i 29. amandman je podnela narodni poslanik Olena Papuga.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 narodnih poslanika, za je glasalo šestoro.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 4. razdeo 29. amandman je podneo narodni poslanik Saša Maksimović.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 narodnih poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 4. razdeo 37. amandman je podneo narodni poslanik Dragan Čolić.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 narodnih poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 4. razdeo 38. amandman je podneo narodni poslanik Gojko Radić.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 narodnih poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 4. razdeo 48. amandman je podneo narodni poslanik Zoran Babić.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 narodnih poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 4. razdeo 56. amandman je podneo narodni poslanik Aleksandar Martinović.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 narodnih poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 5. amandman je podneo narodni poslanik Milan Lapčević.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 narodnih poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

3/1 BD/LjL 10,30-10,40

Na član 5. amandman su zajedno podneli narodni poslanici Jovan Palalić i Aleksandar Pejčić.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 5. amandman su zajedno podneli narodni poslanici Nenad Popović i Arsen Đurić.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 6. amandman je podnela grupa od 21 narodnog poslanika poslaničke grupe Napred Srbijo.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 7. amandman su zajedno podneli narodni poslanici Željko Tomić i Milan Lapčević.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 7. amandman su zajedno podneli narodni poslanici Nenad Popović i Arsen Đurić.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Podsećam vas da je članom 7. Predloga zakona predviđeno da zakon stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

Prema član 196. stav 4. Ustava Republike Srbije i članu 160. stav 5. Poslovnika Narodne skupštine, zakoni i drugi akti stupaju na snagu najranije osmog dana od dana objavljivanja i mogu da stupe na snagu ranije samo ako za to postoje naročito opravdani razlozi, utvrđeni prilikom njihovog donošenja.

U obrazloženju Predloga zakona Vlada je navela da se naročito opravdani razlozi za ranije stupanje na snagu ovog zakona sastoje u potrebi da se obezbedi nesmetano funkcionisanje državnih organa i organizacija. Stoga je u cilju finansiranja ostvarivanja prava i dužnosti Republike, utvrđenih Ustavom i zakonom, potrebno da se omogući nesmetano izvršavanje rashoda. U suprotnom, bila bi dovedena u pitanje redovna dinamika izvršavanja rashoda Republike, a time i izvršavanje funkcija i nadležnosti Republike. Posebno bi bilo ugroženo finansiranje penzija i socijalnih davanja.

Stavljam na glasanje predlog da se utvrdi postojanje naročito opravdanih razloga da zakon stupi na snagu ranije od osmog dana od dana objavljivanja.

Od 129 poslanika, za je glasalo 126.

Konstatujem da je Narodna skupština većinom glasova narodnih poslanika utvrdila da postoje naročito opravdani razlozi da zakon stupi na snagu ranije od osmog dana od dana objavljivanja.

Poštovani narodni poslanici, konstatujem da je usvojeno više amandmana na tekst Predloga zakona, od kojih neki zahtevaju tehničko usaglašavanje pojedinih odredaba Predloga zakona sa usvojenim amandmanima.

Naime, prema odredbi člana 5. Zakona o budžetskom sistemu, budžetski prihodi i primanja moraju biti u ravnoteži sa budžetskim rashodima i izdacima. Nekim od usvojenih amandmana izvršene su promene u delu budžeta kojima se uređuju rashodi i izdaci, što nije praćeno i odgovarajućim tehničkim usaglašavanjem odredaba kojima se uređuju prihodi i primanja budžeta.

Imajući to u vidu, predlažem da Služba Narodne skupštine, pre dostavljanja zakona na objavljivanje, u saradnji sa odgovarajućom službom Vlade, izvrši ovo tehničko usaglašavanje teksta zakona sa usvojenim amandmanima.

Stavljam na glasanje ovaj predlog i molim narodne poslanike da se izjasne o njemu.

Od 129 poslanika, za je glasalo 128.

Konstatujem da je Narodna skupština prihvatila ovaj predlog.

Pošto smo završili odlučivanje o amandmanima, pristupamo glasanju o Predlogu zakona u celini.

Stavljam na glasanje Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o budžetu Republike Srbije za 2010. godinu, u celini.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, za je glasalo svih 129.

Konstatujem da je Narodna skupština većinom glasova svih narodnih poslanika usvojila Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o budžetu Republike Srbije za 2010. godinu.

Pošto smo usvojili Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o budžetu Republike Srbije za 2010. godinu, prelazimo na odlučivanje o predlozima odluka kojima Narodna skupština Republike Srbije daje saglasnost na izmene i dopune finansijskih planova za 2010. godinu: Republičkog fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje i Nacionalne službe za zapošljavanje.

Stavljam na glasanje Predlog odluke o davanju saglasnosti na Odluku o izmenama i dopunama Finansijskog plana Republičkog fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje za 2010. godinu.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, za je glasalo svih 129.

Konstatujem da je Narodna skupština usvojila Predlog odluke.

Stavljam na glasanje Predlog odluke o davanju saglasnosti na Odluku o izmenama i dopunama Finansijskog plana Nacionalne službe za zapošljavanje za 2010. godinu.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, za je glasalo 128.

Konstatujem da je Narodna skupština usvojila Predlog odluke o davanju saglasnosti na Odluku o izmenama i dopunama Finansijskog plana Nacionalne službe za zapošljavanje za 2010. godinu.

Prelazimo na drugu tačku dnevnog reda – PREDLOG ZAKONA O IZMENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O BANKAMA

Pošto je Narodna skupština obavila pretres Predloga zakona u načelu i u pojedinostima, prelazimo na odlučivanje.

Stavljam na glasanje Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o bankama, u načelu.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, za je glasalo 128.

Konstatujem da je Narodna skupština prihvatila Predlog zakona u načelu.

Prelazimo na odlučivanje o amandmanima.

Na član 1. amandman je podneo narodni poslanik Zoran Karsić.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 1. amandman je podnela grupa od 21 narodnog poslanika poslaničke grupe Napred Srbijo.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 2. amandmane u istovetnom tekstu, podneli su grupa od 21 narodnog poslanika poslaničke grupe Napred Srbijo i narodni poslanik Milorad Buha.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 4. amandmane u istovetnom tekstu, podneli su grupa od 21 narodnog poslanika poslaničke grupe Napred Srbijo i narodni poslanik Vladan Jeremić.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 5. amandman je podnela grupa od 21 narodnog poslanika poslaničke grupe Napred Srbijo.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 6. amandmane u istovetnom tekstu, podneli su grupa od 21 narodnog poslanika poslaničke grupe Napred Srbijo i narodni poslanik Dejan Mirović.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 8. amandmane u istovetnom tekstu, podneli su grupa od 21 narodnog poslanika poslaničke grupe Napred Srbijo i narodni poslanik Boris Aleksić.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 14. amandman je podnela grupa od 21 narodnog poslanika poslaničke grupe Napred Srbijo.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 14. amandman je podneo narodni poslanik Zoran Karsić.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 14. amandman je podneo narodni poslanik Milorad Buha.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

4/1 GI/IP 10,40-10,50

Na član 17. amandman je podnela grupa od 21 narodnog poslanika poslaničke grupe Napred Srbijo.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 18. amandman je podnela grupa od 21 narodnog poslanika poslaničke grupe Napred Srbijo.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 32. amandman su zajedno podneli narodni poslanici Nenad Popović, Arsen Đurić i Jovan Palalić.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 33. amandman su zajedno podneli narodni poslanici Nenad Popović, Arsen Đurić i Aleksandar Pejčić.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 39. amandman je podnela narodni poslanik Lidija Dimitrijević.

Molim da se izjasnimo.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 40. amandman je podneo narodni poslanik Dragan Stevanović.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 43. amandman su zajedno podneli narodni poslanici Nenad Popović, Arsen Đurić i Željko Tomić.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Pošto smo završili odlučivanje o amandmanima, pristupamo glasanju o Predlogu zakona u celini.

Stavljam na glasanje Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o bankama u celini.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, 128 za.

Konstatujem da je Narodna skupština usvojila Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o bankama.

Prelazimo na treću tačku dnevnog reda – PREDLOG ZAKONA O IZMENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O STEČAJU I LIKVIDACIJI BANAKA I DRUŠTAVA ZA OSIGURANjE

Pošto je Narodna skupština obavila pretres Predloga zakona u načelu i u pojedinostima, prelazimo na odlučivanje.

Stavljam na glasanje Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o stečaju i likvidaciji banaka i društava za osiguranje, u načelu.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, 124 za.

Konstatujem da je Narodna skupština prihvatila Predlog zakona u načelu.

Na član 2. amandman je podnela narodni poslanik Lidija Dimitrijević.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 5. amandman je podnela grupa od 21 narodnog poslanika poslaničke grupe Napred Srbijo.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 5. amandman je podneo narodni poslanik Boris Aleksić.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 5. amandman je podneo narodni poslanik Zoran Krasić.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 5. amandman je podneo narodni poslanik Milorad Buha.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 5. amandman je podneo narodni poslanik Dejan Mirović.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 5. amandman je podneo narodni poslanik Vladan Jeremić.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 5. amandman je podnela narodni poslanik Lidija Dimitrijević.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 6. amandman je podnela grupa od 21 narodnog poslanika poslaničke grupe Napred Srbijo.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 8. amandman je podnela grupa od 21 narodnog poslanika poslaničke grupe Napred Srbijo.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 9. amandman je podnela grupa od 21 narodnog poslanika poslaničke grupe Napred Srbijo.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Pošto smo završili odlučivanje o amandmanima, pristupamo glasanju o Predlogu zakona u celini.

Stavljam na glasanje Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o stečaju i likvidaciji banaka i društava za osiguranje, u celini.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, 128 za.

Konstatujem da je Narodna skupština usvojila Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o stečaju i likvidaciji banaka i društava za osiguranje.

Prelazimo na četvrtu tačku dnevnog reda – PREDLOG ZAKONA O IZMENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O OSIGURANjU DEPOZITA

Pošto je Narodna skupština obavila pretres Predloga zakona u načelu i u pojedinostima, prelazimo na odlučivanje.

Stavljam na glasanje Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o osiguranju depozita, u načelu.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, 128 za.

Konstatujem da je Narodna skupština prihvatila Predlog zakona u načelu.

Pošto je Narodna skupština prihvatila Predlog zakona u načelu, prelazimo na odlučivanje o amandmanima.

Na član 1. amandman je podneo narodni poslanik Zoran Krasić.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 1. amandman je podnela grupa od 21 narodnog poslanika poslaničke grupe Napred Srbijo.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 2. amandman je podneo narodni poslanik Milorad Buha.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 4. amandman je podnela narodni poslanik Lidija Dimitrijević.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 5. amandman je podneo narodni poslanik Milorad Buha.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 6. amandman je podneo narodni poslanik Milorad Buha.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 6. amandman je podneo narodni poslanik Dragan Stevanović.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 6. amandman je podneo narodni poslanik Boris Aleksić.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 6. amandman je podnela grupa od 21 narodnog poslanika poslaničke grupe Napred Srbijo.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 7. amandman je podnela grupa od 21 narodnog poslanika poslaničke grupe Napred Srbijo.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

5/1 AH/TĐ 10,50-11,00

Na član 8. amandman je podnela grupa od 21 narodnog poslanika poslaničke grupe Napred Srbijo.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 10. amandman je podnela grupa od 21 narodnog poslanika poslaničke grupe Napred Srbijo.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika niko za.

Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila ovaj amandman.

Pošto smo završili odlučivanje o amandmanima pristupamo glasanju o Predlogu zakona u celini.

Stavljam na glasanje Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o osiguranju depozita, u celini.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, za se izjasnilo 127.

Konstatujem da je Narodna skupština usvojila Predloga zakona o izmenama i dopunama Zakona o osiguranju depozita

Izjašnjavamo se o PREDLOGU ZAKONA O IZMENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O AGENCIJI ZA OSIGURANjE DEPOZITA.

Narodna skupština obavila je pretres Predloga zakona u načelu i u pojedinostima i prelazimo na odlučivanje.

Stavljam Predlog zakona u načelu na izjašnjavanje.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, za se izjasnilo 125.

Konstatujem da je Narodna skupština prihvatila Predloga zakona u načelu.

Pre prelaska na odlučivanje o amandmanima, podsećam vas da su narodni poslanici Nenad Popović i Arsen Đurić, pisanim putem, povukli amandman koji su zajedno podneli na član 9. Predloga zakona.

Prelazimo na odlučivanje o amandmanima.

Na član 1. amandman je podnela grupa od 21 narodnog poslanika poslaničke grupe Napred Srbijo.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 1. amandman je podneo narodni poslanik Milorad Buha.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 1. amandman je podneo narodni poslanik Zoran Krasić.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 1. amandman je podneo narodni poslanik Dejan Mirović.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 4. amandman je podneo narodni poslanik Boris Aleksić.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 5. amandman je podnela grupa od 21 narodnog poslanika poslaničke grupe Napred Srbijo.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 5. amandman je podneo narodni poslanik Vladan Jeremić.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 6. amandman je podneo narodni poslanik Milorad Buha.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 8. amandman je podnela grupa od 21 narodnog poslanika poslaničke grupe Napred Srbijo.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 9. amandman su u istovetnom tekstu podneli narodni poslanici Milorad Buha i grupa od 21 narodnog poslanika Poslaničke grupe Napred Srbijo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 10. amandman je podnela grupa od 21 narodnog poslanika poslaničke grupe Napred Srbijo.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 10. amandman je podneo narodni poslanik Milorad Buha.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 11. amandman su u istovetnom tekstu podneli narodni poslanici Aleksandar Martinović i grupa od 21 narodnog poslanika Poslaničke grupe Napred Srbijo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Pošto smo završili odlučivanje o amandmanima pristupamo glasanju o Predlogu zakona u celini.

Stavljam na glasanje Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o Agenciji za osiguranje depozita, u celini.

Od 129 poslanika, za se izjasnilo 128.

Konstatujem da je Narodna skupština usvojila Predloga zakona o izmenama i dopunama Zakona o Agenciji za osiguranje depozita.

Prelazimo na 6. tačku dnevnog reda - PREDLOGU ZAKONA O IZMENAMA I DOPUNAMA O ZAKONA O SPREČAVANjU PRANjA NOVCA I FINANSIRANjA TERORIZMA.

Pošto je Narodna skupština obavila je pretres Predloga zakona u načelu i u pojedinostima i prelazimo na odlučivanje.

Stavljam na glasanje Predlog zakona o izmenama i dopunama o Zakona o sprečavanju pranja novca i finansiranje terorizma, u načelu.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, za se izjasnilo 127.

Konstatujem da je Narodna skupština prihvatila Predloga zakona u načelu.

Pošto je Narodna skupština prihvatila Predlog zakona u načelu prelazimo na odlučivanje o amandmanima.

Na član 1. amandman je podnela narodni poslanik Vjerica Radeta.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, jedan za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 1. amandman je podneo narodni poslanik Petar Jojić.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 3. amandman je podnela grupa od 21 narodnog poslanika poslaničke grupe Napred Srbijo.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 6. amandman je podnela narodni poslanik Vjerica Radeta.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Na član 8. amandman je podneo narodni poslanik Petar Jojić.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, niko za.

Amandman nije prihvaćen.

Pošto smo završili odlučivanje o amandmanima pristupamo glasanju o Predlogu zakona u celini.

Stavljam na glasanje o Predlogu zakona o izmenama i dopunama o Zakona o sprečavanju pranja novca i finansiranja terorizma u celini.

Molim da se izjasnimo

Od 129 poslanika, za se izjasnilo 128.

Konstatujem da je Narodna skupština usvojila Predlog zakona o izmenama i dopunama o Zakona o sprečavanju pranja novca i finansiranja terorizma.

Prelazimo na 7. tačku dnevnog reda - PREDLOGA ZAKONA O DAVANjU GARANCIJE REPUBLIKE SRBIJE U KORIST EXPORT DEVELOPMENT CANADA PO ZADUŽENjU RTB BOR – GRUPE RUDARSKO-TOPIONIČARSKOG BASENA BOR D.O.O U RESTRUKTUIRANjU.

Pošto je Narodna skupština obavila je pretres Predloga zakona u načelu i u pojedinostima i prelazimo na odlučivanje.

Podsećam vas da je članom 105. stav 3. tačka 4. Ustava Republike Srbije, predviđeno da Narodna skupština odlučuje većinom glasova svih narodnih poslanika o zakonima kojima se uređuje javno zaduživanje.

Stavljam na glasanje Predlog zakona o davanju garancije Republike Srbije u korist EXPORT DEVELOPMENT CANADA po zaduženju RTB Bor – Grupe rudarsko-topioničarskog basena BOR d.o.o u restruktuiranju, u načelu.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, za se izjasnilo 128.

Konstatujem da je Narodna skupština većinom glasova svih narodnih poslanika prihvatila Predloga zakona u načelu.

Pošto je Narodna skupština prihvatila Predlog zakona u načelu, prelazimo na odlučivanje o amandmanu.

Na član 3. amandman je podneo narodni poslanik Dejan Mirović.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, jedan za.

Amandman nije prihvaćen.

Pošto smo završili odlučivanje o amandmanu pristupamo glasanju o Predlogu zakona u celini.

Stavljam na glasanje Predlog zakona o davanju garancije Republike Srbije u korist EXPORT DEVELOPMENT CANADA po zaduženju RTB Bor – Grupe rudarsko-topioničarskog basena BOR d.o.o u restruktuiranju, u celini.

Od 129 poslanika, za 129.

Konstatujem da je Narodna skupština većinom glasova svih narodnih poslanika usvojila Predloga zakona o davanju garancije Republike Srbije u korist EXPORT DEVELOPMENT CANADA po zaduženju RTB Bor – Grupe rudarsko-topioničarskog basena BOR d.o.o u restruktuiranju.

6/1 AD/CG 11,00-11,05

Prelazimo na glasanje o predlozima zakona o ratifikaciji međunarodnih sporazuma, pod tačkama od 8. do 12. dnevnog reda.

Pošto sada prelazimo na odlučivanje o predlozima zakona o potvrđivanju međunarodnih ugovora, odnosno sporazuma, podsećam vas da, na osnovu člana 105. stav 3. tačka 6. Ustava Republike Srbije, Narodna skupština odlučuje o zakonima kojima se uređuju zaključivanje i potvrđivanje međunarodnih ugovora, većinom glasova svih narodnih poslanika.

Takođe vas podsećam da na navedene predloge zakona nisu podneti amandmani, pa će Narodna skupština, saglasno članu 160. stav 3. Poslovnika, o ovim predlozima zakona glasati samo u celini.

Prelazimo na odlučivanje.

Prelazimo na 8. tačku dnevnog reda – PREDLOG ZAKONA O POTVRĐIVANjU UGOVORA O ZAJMU ZA KREDIT ZA POVLAŠĆENOG KUPCA ZA PROJEKAT MOST ZEMUN – BORČA SA PRIPADAJUĆI SAOBRAĆAJNICAMA, IZMEĐU VLADE REPUBLIKE SRBIJE KAO ZAJMOPRIMCA I KINESKE EXPORST – IMPORT BANKE KAO ZAJMODAVCA

Stavljam na glasanje Predlog zakona u celini.

Molim da se izjasnimo.

Da bismo usvojili Predlog zakona, potrebno je 126 poslanika.

Od 129 poslanika, za je glasalo 127.

Konstatujem da je Narodna skupština većinom glasova svih narodnih poslanika, usvojila Predlog zakona.

Prelazimo na 9. tačku dnevnog reda – PREDLOG ZAKONA O POTVRĐIVANjU UGOVORA O GARANCIJI IZMEĐU REPUBLIKE SRBIJE I EVROPSKE BANKE ZA OBNOVU I RAZVOJ

Stavljam na glasanje Predlog zakona u celini.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, za je glasalo 127.

Konstatujem da je Narodna skupština većinom glasova svih narodnih poslanika, usvojila Predlog zakona.

Prelazimo na 10. tačku dnevnog reda – PREDLOG ZAKONA O POTVRĐIVANjU UGOVORA O GARANCIJI (ŽELEZNICE SRBIJE – KORIDOR X) IZMEĐU REPUBLIKE SRBIJE I EVROPSKE BANKE ZA OBNOVU I RAZVOJ

Stavljam na glasanje Predlog zakona u celini.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, za je glasalo 128.

Konstatujem da je Narodna skupština većinom glasova svih narodnih poslanika, usvojila Predlog zakona.

Prelazimo na 1. tačku dnevnog reda – PREDLOG ZAKONA O POTVRĐIVANjU UGOVORA O GARANCIJI IZMEĐU REPUBLIKE SRBIJE I EVROPSKE INVESTICIONE BANKE

Stavljam na glasanje Predlog zakona u celini.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, za je glasalo 129.

Konstatujem da je Narodna skupština većinom glasova svih narodnih poslanika, usvojila Predlog zakona.

Prelazimo na 12. tačku dnevnog reda – PREDLOG ZAKONA O POTVRĐIVANjU SPORAZUMA O SLOBODNOJ TRGOVINI IZMEĐU VLADE REPUBLIKE SRBIJE I VLADE REPUBLIKE KAZAHSTAN

Stavljam na glasanje Predlog zakona u celini.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, za je glasalo 126.

Konstatujem da je Narodna skupština većinom glasova svih narodnih poslanika, usvojila Predlog zakona.

Prelazimo na 13. tačku dnevnog reda – PREDLOG ODLUKE O IZMENAMA ODLUKE O IZBORU ČLANOVA ODBORA NARODNE SKUPŠTINE REPUBLIKE SRBIJE

Pošto je Narodna skupština obavila pretres, a prelaska na odlučivanje, podsećam vas da, prema članu 105. stav 2. Ustava Republike Srbije, Narodna skupština većinom glasova svih narodnih poslanika odlučuje o izboru članova odbora Narodne skupštine.

Stavljam na glasanje Predlog odluke o izmenama Odluke o izboru članova odbora Narodne skupštine Republike Srbije.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, za je glasalo 128.

Konstatujem da je Narodna skupština usvojila Predlog odluke.

Pošto je Narodna skupština obavila razmatranje svih tačaka dnevnog reda ove sednice i odlučivanje po njima, saglasno članu 102. Poslovnika Narodne skupštine, zaključujem Petu sednicu Drugog redovnog zasedanja Narodne skupštine Republike Srbije u 2010. godini.

(Sednica je završena u 11,05 časova.)

Uvodna Reč

Šesta sednica

Drugog redovnog zasedanja

30. novembar 2010. godine

(Prvi dan rada)

(Sednica je počela u 11.05 časova. Predsedava Slavica Đukić-Dejanović, predsednik Narodne skupštine.)
...
Socijalistička partija Srbije

Slavica Đukić Dejanović

Socijalistička partija Srbije - Jedinstvena Srbija | Predsedava
Poštovane dame i gospodo narodni poslanici, otvaram Šestu sednicu Drugog redovnog zasedanja Narodne skupštine Republike Srbije u 2010. godini.

Na osnovu službene evidencije o prisutnosti narodnih poslanika, konstatujem da sednici prisustvuju 124 narodna poslanika.

Podsećam vas da je, članom 88. stav 5. Poslovnika Narodne skupštine, predviđeno da kvorum za rad Narodne skupštine prilikom usvajanja zapisnika i utvrđivanja dnevnog reda postoji ako je na sednici prisutna većina od ukupnog broja narodnih poslanika.

Radi utvrđivanja broja narodnih poslanika prisutnih u sali, molim narodne poslanike da ubace svoje identifikacione kartice u poslaničke jedinice elektronskog sistema za glasanje. Izvolite.

Konstatujem da je, primenom elektronskog sistema za glasanje, utvrđeno da je u sali prisutno 128 narodnih poslanika, odnosno da je prisutna većina od ukupnog broja narodnih poslanika i da postoje uslovi za rad Narodne skupštine, u smislu člana 88. stav 5. Poslovnika Narodne skupštine.

Da li neko od predsednika, odnosno ovlašćenih predstavnika poslaničkih grupa želi da zatraži obaveštenje ili objašnjenje u skladu sa članom 286. Poslovnika? (Ne)

Obaveštavam vas da su sprečeni da sednici prisustvuju sledeći narodni poslanici: Radoslav Mojsilović i Miroslav Markićević.

Saglasno članu 86. stav 2. Poslovnika Narodne skupštine, obaveštavam vas da sam ovu sednicu sazvala u roku kraćem od roka utvrđenog u članu 86. stav 1. Poslovnika Narodne skupštine, zbog potrebe da Narodna skupština što pre razmotri predloge zakona i drugih akata iz predloženog dnevnog reda sednice.

Saglasno članu 90. stav 1. Poslovnika Narodne skupštine, obaveštavam vas da sam, pored predstavnika predlagača dr Diane Dragutinović, ministra finansija, mr Božidara Đelića, potpredsednika Vlade i ministra za nauku i tehnološki razvoj i dr Slobodana Milosavljevića, ministra trgovine i usluga, pozvala da sednici prisustvuju Slavica Jelača, direktor Uprave za duvan u Ministarstvu finansija i Zorana Jadžića, direktora Uprave za igre na sreću u Ministarstvu finansija.

U sazivu ove sednice, koji vam je dostavljen, sadržan je predlog dnevnog reda sednice.

Pre utvrđiva dnevnog reda sednice, saglasno članu 92. stav 2. i članu 93. Poslovnika Narodne skupštine, potrebno je da Narodna skupština odluči o predlozima za stavljanje na dnevni red akata po hitnom postupku i o predlogu za spajanje rasprave.

Vlada je predložila da se, po hitnom postupku, stavi na dnevni red Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti.

Molim da se izjasnimo.

Od 129 poslanika, za je glasalo troje.

Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila ovaj predlog.

Vlada je predložila da se, po hitnom postupku, stavi na dnevni red Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o komorama zdravstvenih radnika.

Molim da se izjasnimo.

Od 131 poslanika, niko nije glasao za.

Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila ovaj predlog.

Predsednik Narodne skupštine prof. dr Slavica Đukić-Dejanović predložila je da se, po hitnom postupku, stavi na dnevni red Predlog odluke o izmeni Odluke o utvrđivanju sastava stalnih delegacija Narodne skupštine Republike Srbije u međunarodnim parlamentarnim institucijama, koji je podnela Narodnoj skupštini 26. novembra 2010. godine.

Molim da se izjasnimo.

Od 130 poslanika, za je glasalo 123.

Konstatujem da je Narodna skupština prihvatila ovaj predlog.

Narodni poslanik Nada Kolundžija, na osnovu člana 92. stav 2, člana 157. stav 2. i člana 170. i člana 192. stav 3. Poslovnika Narodne skupština, predložila je da se obavi:

1. Zajednički načelni pretres o:

– Predlogu zakona o izmenama i dopunama Zakona o duvanu,

– Predlogu zakona o izmenama i dopunama Zakona o igrama na sreću;

2. Zajednički načelni i jedinstveni pretres o:

– Predlogu zakona o izmenama i dopunama Zakona o vojnoj, radnoj i materijalnoj obavezi,

– Predlogu odluke o obustavi obaveze služenja vojnog roka,

– Predlogu zakona o potvrđivanju Protokola o zabranama ili ograničenjima upotrebe mina, mina iznenađenja i drugih naprava, izmenjen i dopunjen 3. maja 1996. godine (Protokol II izmenjen i dopunjen 3. maja 1996. godine) koji je prilog Konvenciji o zabranama ili ograničenjima u pogledu upotrebe određenih vrsta konvencionalnog oružja za koja se može smatrati da imaju prekomerne traumatske efekte ili da deluju bez razlike u pogledu ciljeva,

– Predlogu zakona o potvrđivanju Sporazuma između Vlade Republike Srbije i Vlade Crne Gore o razmeni sredstava i dokumentacije;

3. Zajednički jedinstveni pretres o:

– Predlogu zakona o potvrđivanju Sporazuma između Vlade Republike Srbije i Vlade Crne Gore o saradnji u zaštiti od prirodnih i drugih katastrofa,

– Predlogu zakona o potvrđivanju Sporazuma o naučnoj i tehnološkoj saradnji između Vlade Republike Srbije i Vlade Republike Italije,

– Predlogu zakona o potvrđivanju Sporazuma između Vlade Republike Srbije i Vlade Sjedinjenih Američkih Država o naučno-tehnološkoj saradnji,

– Predlogu zakona o potvrđivanju Sporazuma između Vlade Republike Srbije i Vlade Republike Austrije o naučnoj i tehnološkoj saradnji,

– Predlogu zakona o potvrđivanju Sporazuma između Republike Srbije i Republike Francuske o mobilnosti mladih,

– Predlogu zakona o potvrđivanju Sporazuma između Republike Srbije i Kraljevine Španije o zapošljavanju članova porodica diplomatskog, konzularnog, administrativnog i tehničkog osoblja diplomatskih i konzularnih predstavništava,

– Predlogu zakona o potvrđivanju Sporazuma između Republike Srbije i Kraljevine Belgije o obavljanju lukrativnih delatnosti izvesnih članova porodica osoblja diplomatskih i konzularnih predstavništava,

– Predlogu zakona o potvrđivanju Sporazuma između Vlade Republike Srbije i Vlade Istočne Republike Urugvaj o ukidanju viza za nosioce diplomatskih i službenih pasoša,

– Predlogu zakona o potvrđivanju Sporazuma između Vlade Republike Srbije i Vlade Republike Kazahstana o ukidanju viza za njihove državljane,

– Predlogu zakona o potvrđivanju Memoranduma o razumevanju između Vlade Republike Srbije i Vlade Holandije o lukrativnoj delatnosti izdržavanih članova porodice diplomatskog i drugog osoblja diplomatskih i konzularnih predstavništava,

– Predlogu zakona o izmeni Zakona o ratifikaciji Evropske konvencije za zaštitu ljudskih prava i osnovnih sloboda, izmenjene u skladu sa Protokolom broj 11, Protokola uz Konvenciju za zaštitu ljudskih prava i osnovnih sloboda, Protokola broj 4 uz Konvenciju za zaštitu ljudskih prava i osnovnih sloboda kojim se obezbeđuju izvesna prava i slobode koji nisu uključeni u Konvenciju i Prvi Protokol uz nju, Protokola broj 6 uz Konvenciju za zaštitu ljudskih prava i osnovnih sloboda o ukidanju smrtne kazne, Protokola broj 7 uz Konvenciju za zaštitu ljudskih prava i osnovnih sloboda, Protokola broj 12 uz Konvenciju za zaštitu ljudskih prava i osnovnih sloboda i Protokola broj 13 uz Konvenciju za zaštitu ljudskih prava i osnovnih sloboda o ukidanju smrtne kazne u svim okolnostima,

– Predlogu zakona o izmenama Zakona o potvrđivanju Konvencije o zaštiti lica u odnosu na automatsku obradu ličnih podataka,

– Predlogu zakona o izmeni Zakona o potvrđivanju Evropske konvencije o ekstradiciji, sa dodatnim protokolima,

– Predlogu zakona o potvrđivanju Konvencije o zaštiti ljudskih prava i dostojanstva ljudskog bića u pogledu primene biologije i medicine: Konvencija o ljudskim pravima i biomedicini,

– Predlogu zakona o potvrđivanju Sporazuma o saradnji u oblasti zdravstva između Republike Srbije i Države Kuvajt,

– Predlogu zakona o potvrđivanju Sporazuma između Republike Srbije i Republike Kipar o socijalnoj sigurnosti,

– Predlogu zakona o potvrđivanju Sporazuma između Republike Srbije i Kraljevine Belgije o socijalnoj sigurnosti,

– Predlogu zakona o potvrđivanju Sporazuma između Vlade Republike Srbije i Vlade Republike Argentine o saradnji u oblasti veterinarstva,

– Predlogu zakona o potvrđivanju Memoranduma o razumevanju između Vlade Republike Srbije i Vlade Arapske Republike Egipat o veterinarskoj saradnji,

– Predlogu zakona o potvrđivanju Sporazuma između Vlade Republike Srbije i Vlade Republike Tunis o saradnji u oblasti veterine,

– Predlogu zakona o potvrđivanju Sporazuma o naučno-tehnološkoj saradnji u oblasti poljoprivrede između Vlade Republike Srbije i Vlade Republike Tunis,

– Predlogu zakona o potvrđivanju Sporazuma o međunarodnom drumskom prevozu između Vlade Republike Srbije i Vlade Kraljevine Belgije,

– Predlogu zakona o potvrđivanju Protokola iz 1992. godine o izmenama i dopunama Međunarodne konvencije o građanskoj odgovornosti za štetu prouzrokovanu zagađenjem naftom, usvojene 29. novembra 1969. godine,

– Predlogu zakona o potvrđivanju Protokola iz 1992. godine o izmenama i dopunama Međunarodne konvencije o osnivanju Međunarodnog fonda za naknadu štete prouzrokovane zagađenjem naftom, usvojene 18. decembra 1971. godine,

– Predlogu zakona o potvrđivanju Odluke ECAA Zajedničkog komiteta br. 1/2008 od 10. decembra 2008. godine kojom se zamenjuje Aneks I Multilateralnog sporazuma između Evropske zajednice i njenih država članica, Republike Albanije, Bosne i Hercegovine, Republike Bugarske, Republike Hrvatske, Bivše Jugoslovenske Republike Makedonije, Republike Island, Republike Crne Gore, Kraljevine Norveške, Rumunije, Republike Srbije i Misije privremene uprave Ujedinjenih nacija na Kosovu (u skladu sa Rezolucijom Saveta bezbednosti UN 1244 od 10. juna 1999. godine) o uspostavljanju Zajedničkog evropskog vazduhoplovnog područja.

Da li narodni poslanik Nada Kolundžija želi reč? (Ne)

Stavljam na glasanje ovaj predlog.

Od 139 narodnih poslanika, 127 je glasalo za.

Konstatujem da je Narodna skupština prihvatila ovaj predlog.

Prelazimo na utvrđivanje dnevnog reda.

Pošto smo se izjasnili o predlozima za stavljanje na dnevni red sednice akata po hitnom postupku i predlogu za spajanje rasprave, na osnovu člana 93. stav 3. Poslovnika Narodne skupštine, stavljam na glasanje predlog dnevnog reda u celini.

Molim narodne poslanike da se izjasne.

Od 137 narodnih poslanika, 129 je glasalo za.

Konstatujem da je Narodna skupština utvrdila dnevni red Šeste sednice Drugog redovnog zasedanja Narodne skupštine Republike Srbije u 2011. godine.

D n e v n i r e d:

1. Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o duvanu,

2. Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o igrama na sreću,

3. Predlog zakona o izmeni i dopuni Zakona o državnoj upravi,

4. Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o vojnoj, radnoj i materijalnoj obavezi,

5. Predlog odluke o obustavi obaveze služenja vojnog roka,

6. Predlog zakona o potvrđivanju Protokola o zabranama ili ograničenjima upotrebe mina, mina iznenađenja i drugih naprava, izmenjen i dopunjen 3. maja 1996. godine (Protokol II izmenjen i dopunjen 3. maja 1996. godine) koji je prilog Konvenciji o zabranama ili ograničenjima u pogledu upotrebe određenih vrsta konvencionalnog oružja za koja se može smatrati da imaju prekomerne traumatske efekte ili da deluju bez razlike u pogledu ciljeva ,

7. Predlog zakona o potvrđivanju Sporazuma između Vlade Republike Srbije i Vlade Crne Gore o razmeni sredstava i dokumentacije,

8. Predlog zakona o potvrđivanju Sporazuma između Vlade Republike Srbije i Vlade Crne Gore o saradnji u zaštiti od prirodnih i drugih katastrofa,

9. Predlog zakona o potvrđivanju Sporazuma o naučnoj i tehnološkoj saradnji između Vlade Republike Srbije i Vlade Republike Italije,

10. Predlog zakona o potvrđivanju Sporazuma između Vlade Republike Srbije i Vlade Sjedinjenih Američkih Država o naučno-tehnološkoj saradnji,

11. Predlog zakona o potvrđivanju Sporazuma između Vlade Republike Srbije i Vlade Republike Austrije o naučnoj i tehnološkoj saradnji,

12. Predlog zakona o potvrđivanju Sporazuma između Republike Srbije i Republike Francuske o mobilnosti mladih,

13. Predlog zakona o potvrđivanju Sporazuma između Republike Srbije i Kraljevine Španije o zapošljavanju članova porodica diplomatskog, konzularnog, administrativnog i tehničkog osoblja diplomatskih i konzularnih predstavništava,

14. Predlog zakona o potvrđivanju Sporazuma između Republike Srbije i Kraljevine Belgije o obavljanju lukrativnih delatnosti izvesnih članova porodica osoblja diplomatskih i konzularnih predstavništava,

15. Predlog zakona o potvrđivanju Sporazuma između Vlade Republike Srbije i Vlade Istočne Republike Urugvaj o ukidanju viza za nosioce diplomatskih i službenih pasoša,

16. Predlog zakona o potvrđivanju Sporazuma između Vlade Republike Srbije i Vlade Republike Kazahstana o ukidanju viza za njihove državljane,

17. Predlog zakona o potvrđivanju Memoranduma o razumevanju između Vlade Republike Srbije i Vlade Holandije o lukrativnoj delatnosti izdržavanih članova porodice diplomatskog i drugog osoblja diplomatskih i konzularnih predstavništava,

18. Predlog zakona o izmeni Zakona o ratifikaciji Evropske konvencije za zaštitu ljudskih prava i osnovnih sloboda, izmenjene u skladu sa Protokolom broj 11, Protokola uz Konvenciju za zaštitu ljudskih prava i osnovnih sloboda, Protokola broj 4 uz Konvenciju za zaštitu ljudskih prava i osnovnih sloboda kojim se obezbeđuju izvesna prava i slobode koji nisu uključeni u Konvenciju i Prvi Protokol uz nju, Protokola broj 6 uz Konvenciju za zaštitu ljudskih prava i osnovnih sloboda o ukidanju smrtne kazne, Protokola broj 7 uz Konvenciju za zaštitu ljudskih prava i osnovnih sloboda, Protokola broj 12 uz Konvenciju za zaštitu ljudskih prava i osnovnih sloboda i Protokola broj 13 uz Konvenciju za zaštitu ljudskih prava i osnovnih sloboda o ukidanju smrtne kazne u svim okolnostima,

19. Predlog zakona o izmenama Zakona o potvrđivanju Konvencije o zaštiti lica u odnosu na automatsku obradu ličnih podataka,

20. Predlog zakona o izmeni Zakona o potvrđivanju Evropske konvencije o ekstradiciji, sa dodatnim protokolima,

21. Predlog zakona o potvrđivanju Konvencije o zaštiti ljudskih prava i dostojanstva ljudskog bića u pogledu primene biologije i medicine: Konvencija o ljudskim pravima i biomedicini,

22. Predlog zakona o potvrđivanju Sporazuma o saradnji u oblasti zdravstva između Republike Srbije i Države Kuvajt,

23. Predlog zakona o potvrđivanju Sporazuma između Republike Srbije i Republike Kipar o socijalnoj sigurnosti,

24. Predlog zakona o potvrđivanju Sporazuma između Republike Srbije i Kraljevine Belgije o socijalnoj sigurnosti,

25. Predlog zakona o potvrđivanju Sporazuma između Vlade Republike Srbije i Vlade Republike Argentine o saradnji u oblasti veterinarstva,

26. Predlog zakona o potvrđivanju Memoranduma o razumevanju između Vlade Republike Srbije i Vlade Arapske Republike Egipat o veterinarskoj saradnji,

27. Predlog zakona o potvrđivanju Sporazuma između Vlade Republike Srbije i Vlade Republike Tunis o saradnji u oblasti veterine,

28. Predlog zakona o potvrđivanju Sporazuma o naučno-tehnološkoj saradnji u oblasti poljoprivrede između Vlade Republike Srbije i Vlade Republike Tunis,

29. Predlog zakona o potvrđivanju Sporazuma o međunarodnom drumskom prevozu između Vlade Republike Srbije i Vlade Kraljevine Belgije,

30. Predlog zakona o potvrđivanju Protokola iz 1992. godine o izmenama i dopunama Međunarodne konvencije o građanskoj odgovornosti za štetu prouzrokovanu zagađenjem naftom, usvojene 29. novembra 1969. godine,

31. Predlog zakona o potvrđivanju Protokola iz 1992. godine o izmenama i dopunama Međunarodne konvencije o osnivanju Međunarodnog fonda za naknadu štete prouzrokovane zagađenjem naftom, usvojene 18. decembra 1971. godine,

32. Predlog zakona o potvrđivanju Odluke ECAA Zajedničkog komiteta br. 1/2008 od 10. decembra 2008. godine kojom se zamenjuje Aneks I Multilateralnog sporazuma između Evropske zajednice i njenih država članica, Republike Albanije, Bosne i Hercegovine, Republike Bugarske, Republike Hrvatske, Bivše Jugoslovenske Republike Makedonije, Republike Island, Republike Crne Gore, Kraljevine Norveške, Rumunije, Republike Srbije i Misije privremene uprave Ujedinjenih nacija na Kosovu (u skladu sa Rezolucijom Saveta bezbednosti UN 1244 od 10. juna 1999) o uspostavljanju Zajedničkog evropskog vazduhoplovnog područja,

33. Predlog odluke o izmeni Odluke o utvrđivanju sastava stalnih delegacija Narodne skupštine Republike Srbije u međunarodnim parlamentarnim institucijama.

Prelazimo na 1. i 2. tačku dnevnog reda: – PREDLOG ZAKONA O IZMENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O DUVANU I PREDLOG ZAKONA O IZMENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O IGRAMA NA SREĆU (zajednički načelni pretres)

(Narodni poslanik Zoran Ostojić, sa mesta: Poslovnik.)

Saglasno odluci Narodne skupštine da se obavi zajednički načelni pretres o tačkama 1. i 2. dnevnog reda, ukupno vreme rasprava za poslaničke grupe iznosi pet časova i raspodeljuje se, i to: Poslanička grupa ZES – sat, 33 minuta i 36 sekundi; Poslanička grupa SRS ima sat, sedam minuta i 12 sekundi, Poslanička grupa G17 plus – 28 minuta i 48 sekundi; Poslanička grupa Napred Srbijo – 25 minuta i 12 sekundi; Poslanička grupa DSS-Vojislav Koštunica – 24 minuta; Poslanička grupa SPS-JS – 18 minuta; Poslanička grupa LDP – 14 minuta i 24 sekunde; Poslanička grupa Nova Srbija – 10 minuta i 48 sekundi; Poslanička grupa manjina – osam minuta i 24 sekunde i Poslanička grupa PUPS – šest minuta.

Saglasno članu 96. stav 3. Poslovnika Narodne skupštine, narodni poslanici, koji nisu članovi poslaničkih grupa, imaju pravo da govore svako po jednom do pet minuta.

Molim poslaničke grupe, ukoliko to već nisu učinile, da odmah podnesu prijave za reč, sa redosledom narodnih poslanika.

Obaveštavam vas da su poslaničke grupe ovlastile da ih po ovim tačkama dnevnog reda predstavljaju narodni poslanici: narodni poslanik Siniša Stamenković – Poslaničku grupu PUPS, narodni poslanik Zoran Šami – Poslaničku grupu DSS-Vojislav Koštunica, narodni poslanik Nenad Prokić – Poslaničku grupu LDP.

Saglasno članu 157. stav 2. Poslovnika Narodne skupštine, otvaram zajednički načelni pretres o Predlogu zakona o izmenama i dopunama Zakona o duvanu i Predloga zakona o igrama na sreću.

Da li predstavnici predlagača žele reč?

Gospodin Zoran Ostojić ima reč. Reklamirate Poslovnik?
...
Liberalno demokratska partija

Zoran Ostojić

Liberalno demokratska partija
Reklamiram povredu člana 104, dostojanstvo Skupštine. Gospođo Đukić, poslanicima vladajuće većine je važnije da glasaju nego da krenemo na ovu tačku dnevnog reda.

Ali, energično protestujem, 'ajde da kažem da je podeljena krivica, nismo bili u sali kada se glasalo, ni mi, ni kolege iz DSS, silazili smo dole i onda ste vi protrčali kroz poslanička pitanja, odnosno traženje obaveštenja, tako munjevito, kao da vam nije u interesu da postavimo pitanja. Alo, ljudi, deca gladuju usred Beograda, vas to ne interesuje, hteo sam da pitam – da li ćete da rešite taj problem?!

Ministar obrazovanja govori kako nema para, a ima para za gubitaša JAT, ima para za ''Železnice''. Sad' mora Beograd, predsednik naše stranke Čedomir Jovanović i Dragan Đilas da rešavaju taj problem. Dajte, malo se uozbiljite. Odmah ste ustali, sada ste izglasali, galama u sali, gospođa Slavica Đukić-Dejanović priča 200 na sat i nismo stigli da postavimo pitanje, a ovo je važno! Deca gladuju, smrzavaju se noću, radi se o pet miliona, gospodine Đeliću, to je mladost!

Šta ćemo sa kandidaturom? Ko će da živi u Srbiji kada nam mladi odu?! Ovamo, milioni, stotine miliona dolara daju se kao subvencije javnim preduzećima koji su gubitaši, a ovamo, ne može da se nađe rešenje za decu koja su osvojila 48 bodova i kada su na početku godine ušla u to, mislili su da će biti na budžetu. Nemaju para da plate školarine.

Zašto to radite?! Nemojte više da pretrčavate o tako važnim stvarima. Molim vas, uozbiljite se. Sada vas je pola ovde, izglasali ste dnevni red i baš vaš briga za njega.

Zašto Beograd sada mora da rešava taj problem?!
...
Demokratska stranka

Gordana Čomić

Za evropsku Srbiju | Predsedava
Narodni poslaniče, nema povrede Poslovnika i to vi vrlo dobro znate. Pravo, da se na osnovu člana 286. traži objašnjenje i obrazloženje ima svaki narodni poslanik i upućujem vas na odredbe Poslovnika Skupštine gde piše – odmah po otvaranju sednice. Vaše pravo da ne prisustvujete glasanju jeste vaše pravo i ja u to ne ulazim, ali ako želite da koristite pravo iz člana 286. morate biti u sali.

Molim vas da ne obmanjujete javnost da se uskraćuje pravo, niko nije bio u sali, pitano je i ja mogu da izrazim samo žaljenje što to pravo nije iskorišćeno, ali da vas molim da vodimo računa o odredbama Poslovnika koje smo dužni da poštujemo.

Da li predstavnik predlagača, Božidar Đelić, potpredsednik Vlade, ministar za nauku i tehnološki razvoj želi reč? (Da)

Molim vas, prijavite se.

Božidar Đelić

Poštovani narodni poslanici, poštovani građani Srbije, na dnevnom redu su danas dva zakona iz delokruga rada Ministarstva finansija i ja ću u ime moje koleginice Diane Dragutinović obrazlagati u ime Vlade Republike Srbije ova dva zakona. Radi se o dva domena, a oni su pre 10 godina bili predmet velike pažnje i koji bili su veoma problematični.

Setimo se, u to vreme je 90% vrednosti duvanskih proizvoda bilo švercovano, nije bilo u legalnim tokovima, a pitanje igara na sreću je bilo opterećeno prisustvom crnog kapitala kriminalnih struktura i, generalno, iz ove aktivnosti država i naši građani nisu imali skoro nikakve koristi.

Zbog toga, pre nego što obrazložim nekoliko instituta ova dva predložena zakona, dozvolite mi da se podsetimo na put koji smo zajedno proputovali u prethodnoj deceniji.

Dakle, u domenu duvana sa 90% švercovanih cigareta danas smo došli do toga da je tri lidera u svetu prisutno na našem tržištu, imamo uređeno tržište, ukoliko ima šverca ono je na niskom nivou i, zapravo, jedno od velikih pitanja jeste dalje usklađivanje našeg oporezivanja tih proizvoda sa evropskim normama. Više nego ikada, iz nedavno usvojenog zakona o pušenju na javnim mestima, jeste pitanje zdravstva, pitanje mogućnosti da što manje mladih ljudi, žena, počne da konzumira duvan i mnogo je manje pitanje vezano za bilo kakav kriminal ili problema u tom domenu.

Predložene izmene i dopune Zakona o duvanu ovde su, pre svega, da bi se obezbedile i sprovele u delo preporuke Strategije sveobuhvatne reforme propisa. Složićemo se da naša zemlja može dodatno unaprediti uslove poslovanja, pa se zbog toga preporuke koje su preporučene u domenu i delokrugu ovog zakona ovim izmenama stavljaju na dnevni red i nadam se da će veliki broj poslaničkih grupa izglasati ove izmene i dopune.

Pre svega, imamo mogućnosti komoditeta. Znamo da je prethodni zakon doveo do potpunog odvajanja transporta duvanskih proizvoda u domenu distribucije, a efekat koji se hteo postići je dostignut, a to je, da se zna ko, pod kojim uslovima i na koji način transportuje duvanske proizvode. Sada, kada je taj cilj dostignut, vreme je da imamo sluha za one koji se bave logistikom, transportom i da omogućimo, što je predloženo ovim izmenama i dopunama, da se transport, prevoz duvanskih proizvoda, može vršiti zajedno sa drugim proizvodima, naravno, ukoliko su od njih odvojeni u zasebnom pakovanju koja onemogućavaju prodor mirisa, kao i da ne ostvaruju direktan kontakt, da ne bi došlo do negativnih efekata.

Druga stvar, to je, efikasnija procedura objavljivanja rešenja, koja donosi Uprava za duvan, u "Službenom glasniku". To su tehničke, ali bitne stvari, da bi se smanjio trošak u ovoj industriji.

Drugi element, koji se ovim zakonom predlaže, to je kroz racionalizaciju broja izvršilaca u Ministarstvu finansija, da poslove koje su obavljali oni izvršioci koji su pre bili u Ministarstvu finansija, a sada više nisu tu, sada radi Uprava za duvan, koja je ustoličena donošenjem prvog Zakona o duvanu, pre sedam godina. Ideja je da te nadležnosti, naročito one koje se bave pripremanjem predloga izmena i dopuna zakona, mišljenja o njegovoj primeni, pripremi podzakonskih akata za njegovo sprovođenje i drugih administrativnih radnji, koje je pre radilo Ministarstvo finansija, sada budu u nadležnosti Uprave za duvan.

Treći element, to je objavljivanje onih maloprodajnih cena duvanskih proizvoda koji se prodaju u duty-free shop i njihovo obeležavanje zdravstvenim upozorenjem.

Mi smo sveli na apsolutni minimum mogućnosti prodaje kroz duty-free shop. Jedna Bugarska je, na primer, tek, prošle godine donela odluku da na granici oni budu ukinuti, a znamo da je to, tradicionalno, bio jedan od kanala šverca. I ono što je veoma bitno, jeste da smo ovde u Srbiji to sveli na minimum, na Aerodromu.

Ipak, postavlja se pitanje, kako obezbediti da i tu malu količinu cigareta koje se tako prodaju, kroz taj kanal, na koji način obeležiti zdravstvenim upozorenjem.

Ovde je omogućeno da to obeležavanje može da bude i na stranom jeziku, to je usklađivanje naše normalne prakse, da sve u našoj zemlji bude na srpskom jeziku, sa činjenicom da te duvanske proizvode kupuju ljudi koji odlaze iz naše zemlje i zbog toga je bitno da postoji to obeležavanje i na stranom jeziku.

Predlažemo da se ovaj zakon usvoji. Ove izmene i dopune zakona jesu tehničke prirode, treba na bazi onoga što je postignuto da idemo dalje u korak sa okruženjem.

Dozvolite mi sada da pređem na drugi zakon, a to su izmene i dopune Zakona o igrama na sreću. Sećam se vremena kada smo predložili prvi Zakon o igrama na sreću, kada smo u cilju socijalnog dijaloga imali raspravu sa jednim brojem tadašnjih priređivača igara na sreću. Jedan od njih je posle nekoliko dana bio uhapšen zato što je u njegovoj kući, u predgrađu Beograda, policija našla bukvalno arsenal, sa minobacačima, sa vatrenim oružjem. To je tradicionalno osetljivo oblast u svakoj zemlji. Takav je bio slučaj i u Srbiji. Ako pogledamo malo kako je bilo u prethodnom periodu, pre nego što pređem na izmene i dopune ovog zakona, želim samo da podsetim da klađenje, igre na sreću, lutrija, nisu značajno porasli kao fenomen u našem društvu. To postoji u svim društvima. Nema društva gde ovo ne postoji, ali, samo, razlika postoji između onih društava koja su dobro uredila ovaj domen i oni koji su ga slabije uredili.

Godine 2004, broj legalnih automata je bio 5.026. Na kraju prošle godine imali smo kroz 81 pravno lice, čak, 17.500 automata. To ne znači da se odjedanput pojavio ogroman broj dodatnih automata, nego to pokazuje ulazak u normalne, legalne tokove, onoga što je pre bila aktivnost mafije, koja je na taj način prala prljavi novac. Sada je to pitanje jedne aktivnosti koje je u legalnim tokovima i način na koji se to radi jeste u interesu naših građana.

Na primer, broj legalnih uplatno-isplatnih mesta, pre šest godina bilo ih je 300, a prošle godine ih je bilo 1.297. Ako pogledamo finansijske efekte pre 10 godina i ako pogledamo period od 2001. do 2003. godine, prihodi koji su legalno ubeleženi iz igara na sreću bili su na nivou od 26 miliona evra. Za period od 2004. do sada, imamo deset puta veći prihod, od toga: 60%, od tih 256 miliona evra, išlo je u budžet Republike Srbije za sve potrebne namene, a 40% je išlo ka lokalnim samoupravama za nekomercijalne i socijalne aktivnosti, kao što je i tradicija u Srbiji, ali i u drugim zemljama Evrope, u karitativne svrhe, za pomoć onim udruženjima koja se bave licima koja imaju specijalne potrebe.

Dakle, Srbija je u domenu igara na sreću, gde ima i uvek će postojati rizik, zbog toga što u tom domenu postoji dosta gotovine, napravila izuzetan napredak, koji je kroz ovaj zakon, koji sada predlažemo da dodatno unapredimo, omogućio značajan dobitak za sve građane Republike Srbije i obezbedio da u mnogo većoj meri to uđe u legalne tokove, da to bude legalni kapital, kroz jedan broj strateških partnerstava i kupovinu licence, kroz tendere međunarodnih igrača u tom domenu. Na primer, jedan austrijski igrač je platio značajna sredstva da dobije mogućnost da otvori jedan međunarodni kazino u Beogradu. Prema tome, to je domen koji je značajno unapređen.

Što se tiče predloženih izmena i dopuna ovog zakona u ime Vlade izdvojio bih sledeće: prvo, zabranjuje se ulazak maloletnih lica u objekte u kojima se priređuju posebne igre na sreću. To se možda podrazumevalo, ali to još nije bilo zakonski regulisano. Ukoliko, kao što očekujem, sve poslaničke grupe podrže ove izmene i dopune jasno ćemo poslati poruku i mladima i njihovim roditeljima i učiteljima, maloletnim licima nije mesto u kladionicama. Zbog toga, i dodatno, zabranjuje se priređivanje posebnih igara na sreću duže od 18.00 sati dnevno, jer imamo jedan broj mesta koja rade bukvalno danonoćno. Nikada nije bilo to intencija, sada se to smanjuje značajnije.

Istovremeno, zabranjuje se isticanje natpisa ''kazino'' (CASINO) na onim objektima u kojima se priređuju posebne igre na sreću na automatima. To su različite aktivnosti i zbog toga se zabranjuje isticanje ijedne aktivnosti koja se ne priređuje unutar tog lokala.

Na Predlog Ministarstva za rad i socijalnu politiku, precizira se, u ovim predloženim izmenama i dopunama Zakona o igrama na sreću, onaj broj subjekata koji mogu koristiti sredstva za realizaciju programa u cilju zaštite i unapređenje položaja osoba sa invaliditetom i drugih lica u stanju socijalne potrebe, u sladu sa članom 6. Zakona o socijalnoj zaštiti i obezbeđivanju socijalne sigurnosti građana, propisuje se obaveza nadležnih ministara da utvrde način i kriterijum za raspodelu namenskih primanja budžeta od igara na sreću.

To su sada značajna sredstva i veoma je bitno da postoji velika transparenstnost na koji način i pod kojim kriterijumima se ta sredstva mogu raspodeliti. Nije nikakva tajna da veliki broj lokalnih samouprava očekuje podršku za njihove socijalne programe, i nije nikakva tajna da postoji veliki broj udruženja, asocijacija koje žele da kroz prihode koji su prikupljeni kroz ove aktivnosti dobiju sredstva za njihove namene.

Istovremeno, postoji jedan broj tehničkih preciziranja u ovom zakonu, koji se, ako se ne varam, po prvi put menja od 2004. godine. Tako da se posle šest godina primene predlažu sledeće promene: 1) predlaže se uvođenje pojma osnovnih igara na sreću, osnovne klasične igre na sreću, tako da je omogućeno da se fond dobitaka utvrdi u različitim iznosima, a to je bila jedna rigidnost u zakonu, koja je prepoznata, i to će doprineti povećanju prihoda budžeta Republike Srbije, 2) predlaže se i donošenje podzakonskog akta, kojim će se propisati bliži uslovi i način priređivanja igara na sreću putem interneta, telefona ili na drugi način putem telekomunikacionih veza, što do sad nije bilo uređeno zakonskom regulativom.

Videli smo i određene probleme u primeni proteklih nekoliko mesecu i godina. Vlada Republike Srbije predlaže da se reaguje. Predlažemo i videli smo da je jedan broj lica nedavno bio uhapšen u našoj zemlji, jer su nelegalno priređivali na internetu klađenje, ne za naše tržište, nego, pre svega, za tržište Evrope.

Ovaj zakon je donesen pre šest godina kad je priređivanje igara na sreću na internetu bilo samo u povoju, danas je situacija u mnogo čemu drugačija, pa će ove izmene i dopune zakona omogućiti da Srbija na jedan evropski način uredi i taj kanal kroz koji se sve više klade građani. Zbog toga imamo dodatne elemente, od pitanja promena strukture kapitala priređivača igara na sreću, što može da omogući utvrđivanje i poreklo kapitala koji ulazi na tržište po osnovu igara. Znamo da su igre na sreću, nažalost, bile jedan od načina kojim su kriminalne grupe pokušavale da operu prljavi kapital, a Srbija to ne želi. Zbog toga ove izmene i dopune zakona utvrđuju dodatne provere bilo kakvog kapitala koji pokušava da uđe u priređivanje igara na sreću u našoj zemlji.

Propisuje se da Vlada u javnom pozivu za davanje dozvole za priređivanje posebnih igara na sreću navodi teritoriju na kojoj će biti locirana igračnica, i to u skladu sa zakonom kojim se uređuje ravnomeran regionalna razvoj Republike Srbije. Istovremeno, propisuje se da osim dokaza o pravu svojine, pravu korišćenja ili zakupa na odgovarajućim prostorijama, u kojima će se priređivati posebne igre na sreću, može se podneti dokaz o pravu svojine, pravu korišćenja ili zakupa na zemljištu na kome će biti izgrađen objekat za priređivanje posebnih igara na sreću, u skladu sa intervencijom da povećamo grinfild investicije u našoj zemlji.

Istovremeno, hteo bih da kažem da se prilikom podnošenja prijave na javni pozitiv za dobijanje dozvole za priređivanje posebnih igara na sreću u igračnicama podnese i dokazi da podnosilac prijave ili njegov većinski osnivač poseduje učešće u najmanje jednoj igračnici, kao i da priređuje igre na sreću u igračnicama najmanje pet godina, što predstavlja ozbiljnu bitnu pretpostavku za uspešno poslovanje priređivača i obezbeđivanje redovnog priliva sredstava u budžet Republike Srbije.

U ovoj industriji, jer se radi o industriji, Srbija želi da ima čiste igrače, ozbiljne igrače, profesionalne igrače, na način da ono što je pojava oduvek u čovečanstvu, a to je da građani vole da se klade, vole da pokušaju kroz igre na sreću da dođu do sredstava, bude jedan domen koji je zakonski uređen u interesu naših građana i naročito budžeta Republike Srbije, koji prima 60% svih prihoda, koji su ovde značajni i 40% prihoda za lokalne samouprave i socijalne namene.

Zbog toga dame i gospodo, pred vama su dva zakona koja dodatno uređuju dve osetljive oblasti, gde Srbija imala značajan napredak u poslednjih deset godina i gde namerava da dalje napreduje. Hvala najlepše na vašoj pažnji. (Aplauz)

Nikola Novaković

Ujedinjeni regioni Srbije | Predsedava
Hvala ministru.

Da li izvestioci nadležnih odbora žele reč?

Da li zamenik predsednika Odbora za finansije, narodni poslanik Branka Ljiljak, želi reč? (Ne)

Da li predsednik Zakonodavnog odbora, narodni poslanik Vlatko Ratković, želi reč? (Ne)

Da li predsednici, odnosno predstavnici poslaničkih grupa žele reč? (Da)

Reč ima gospodin Stamenković Siniša.

Siniša Stamenković

Partija ujedinjenih penzionera Srbije - PUPS
Dame i gospodo narodni poslanici, gospodine predsedavajući, gospodine ministre, Poslanička grupa PUPS je kao i uvek kod donošenja određenih statusnih zakona razmatrala njihova rešenja i u danu za glasanje podržaće Predlog zakona o duvanu kao i Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o igrama na sreću. Želimo da kažemo da Uprava za duvan, kao organ uprave, koji je u sastavu ministarstva nadležnog za poslove finansija, učestvuje u pripremama Nacrta izmena i dopuna ovoga zakona, kao i da je postupio pre svega po direktivi EU, u kojoj smo se obavezali da preko jedinstvene Uprave za duvan doneseno adekvatna rešenja koja će biti u saglasnosti sa direktivama EU.

Kada se radi o usklađivanju sa aktuelnim propisima kojima se uređuje registracija privrednih subjekata koji se bave ovom, za nas, tako važnom delatnošću, pre svega, važnom za poljoprivrednike određenih naših regiona, smatramo da je ovo usklađivanje propisa neophodno i da je ono došlo u pravo vreme, kako bi se u narednoj sezoni zasnivanja ove kulture pravovremeno mogle preduzimati mere koje su ovim propisima EU uređene.

Sprovođenje preporuke jedinica za Sveobuhvatnu reformu propisa, skraćeno SRP, prema kojoj je potrebno propisati mogućnost da se prevoz duvanskih proizvoda vrši zajedno sa drugim proizvodima, ako su od njih odvojeni u zasebnim pakovanjima, takođe je doprineo ili će doprineti da se brže i efikasnije sprovode sve odredbe ove evropske direktive, koje nameću određene postupke kako u stručnom tako i tehničkom pogledu.

Poslanička grupa PUPS će u danu za glasanje podržati oba ova zakonska rešenja. Hvala.

Nikola Novaković

Ujedinjeni regioni Srbije | Predsedava
Hvala gospodine Stamenkoviću.

Reč ima ovlašćeni predstavnik poslaničke grupe SPS-JS gospodin Zoran Bortić.

Zoran Bortić

Socijalistička partija Srbije - Jedinstvena Srbija
Poštovani potpredsedniče, uvaženo predsedništvo, poštovani ministre, predstavnici Ministarstva, cenjene kolege narodni poslanici, pored pravnog osnova za donošenje zakona o izmenama i dopunama Zakona o duvanu, koji je sadržan u članu 97. tačke 6) i 15) Ustava Republike Srbije, prema kojima Republika Srbija uređuje poreski sistem i finansiranje ostvarivanja prava i dužnosti Republike Srbije, društveni procesi koji se odvijaju u našoj zemlji nametnuli su i suštinske razloge za usvajanje izmena i dopuna postojećeg Zakona o duvanu. Ti razlozi su sledeći:

Prvo, oni su sadržani u potrebi stvaranja uslova za realizaciju usvojenih preporuka jedinica za Sveobuhvatnu reformu propisa, koju je inicirala Vlada Republike Srbije;

Drugo, razlozi za izmene Zakona o duvanu sadržani su i u potrebi da se pojedine odredbe postojećeg Zakona prilagode izmenjenim okolnostima na tržištu;

Treće, razlog za izmene postojećeg Zakona proizilazi iz potrebe da se postigne efikasnije obavljanje poslova iz nadležnosti državne uprave.

Predložena rešenja za izmene i dopune Zakona o duvanu uticaće na privredne subjekte čija je delatnost propisana Zakonom o duvanu, i to: na proizvođače duvanskih proizvoda i na trgovce duvanskim proizvodima na veliko i malo, polazeći, pre svega, od smanjenja troškova transporta duvanskih proizvoda, čime će se ostvariti znatna ušteda u poslovanju.

Izmene i dopune ovog zakona uticaće i na stvaranje zakonskih osnova za efikasniji rad Uprave za duvan. Treba napomenuti da se promene ovog zakona ne odnose na fizička lica, već na pravna lica i preduzetnike. Važno je istaći da ni oni, primenom ovog zakona, neće imati dodatne troškove. Naprotiv, zakon će stvoriti povoljniji normativni ambijent za obavljanje njihovih delatnosti.

Posebno želim ukazati i na činjenicu da će se donošenjem ovog zakona otvoriti pozitivni uslovi za povećanje broja privrednih subjekata koji se bave prometom duvanskih proizvoda.

U celini posmatrano, predloženi zakon o izmenama i dopunama Zakona o duvanu stvara mnogo povoljnije normativne pretpostavke za obavljanje poslova u ovoj važnoj oblasti naše industrije i uređen je u skladu sa Sveobuhvatnom reformom propisa, koju je inicirala Vlada Republike Srbije. Njegovim usvajanjem doći će do usaglašavanja zakonskih normi s drugim srodnim propisima, što je jedan od važnih zadataka koji stoje i pred Vladom Republike Srbije i pred ovom skupštinom.

Dame i gospodo narodni poslanici, organizovanje, normativno regulisanje i upravljanje igrama na sreću predstavlja važan cilj svake savremene države, pa i Republike Srbije. Može se s pravom reći da u našoj zemlji priređivanje igara na sreću predstavlja specifičnu privrednu delatnost, koja je u velikoj ekspanziji. Donošenjem Zakona 2004. godine igre na sreću u Srbiji zakonski su regulisane. U izradi Zakona tada su korišćena rešenja i iskustva onih zemalja u kojima je razvijena delatnost igara na sreću.

Međutim, tokom proteklih godina primenom zakona ukazala se potreba da se neke njegove odredbe izmene, kako bi se Zakon usaglasio sa aktuelnom zakonskom regulativom. Poseban razlog za donošenje ovog zakona temelji se na potrebi da se navedena delatnost odvija u zakonskim okvirima i da se time obezbedi da priređivač igara na sreću realizuje svoje finansijske obaveze u zakonom propisanim rokovima. Time će se ostvariti veća i efikasnija naplata javnih prihoda po ovom osnovu, a time i značajniji priliv sredstava u budžet Republike Srbije.

Izmenama i dopunama ovog zakona prevazići će se normativne pretpostavke za vršenje nadzora nad ovom značajnom delatnošću. Treba istaći da dosadašnja primena Zakona o igrama na sreću ukazuje na potrebu preciznijeg određivanja korisnika, utvrđivanje raspodele i namene sredstava od 40% koja su prihod u budžetu, a ostvaruju se po raznim osnovama od igara na sreću.

Navedena sredstva, shodno dosadašnjem zakonskom rešenju, koriste se za finansiranje Crvenog krsta Srbije i drugih društvenih organizacija i udruženja građana koji sprovode programe u cilju zaštite i unapređenja položaja osoba sa invaliditetom, ustanova socijalne zaštite, socijalno-humanitarnih organizacija, sporta i lokalne samouprave.

Izmenama i dopunama Zakona o igrama na sreću preciziraju se zakonske odredbe koje određuju koji subjekti mogu koristiti sredstva za realizaciju programa. U cilju zaštite i unapređenja položaja osoba sa invaliditetom i drugih lica koja su u stanju socijalne potrebe, treba istaći da se ove odredbe usklađuju sa Zakonom o socijalnoj zaštiti i obezbeđivanju socijalne sigurnosti građana. Ovakvo zakonsko rešenje podržalo je i Ministarstvo za rad i socijalnu politiku.

Posebno želim da ukažem na činjenicu da su predloženim izmenama i dopunama Zakona o igrama na sreću, polazeći od novih tehnoloških i komunikacijskih promena u našoj zemlji, stvorene pravne pretpostavke da druga pravna lica i preduzetnici, pored Državne lutrije Srbije, mogu da priređuju nagradne igre u robi i uslugama putem interneta, telefonom ili na drugi način putem telekomunikacionih veza, pod uslovima koje propisuje predloženi zakon.

Zakon precizira i način plaćanja naknade za priređivanje, koju je dužan da plati priređivač igara na sreću putem interneta, telefona ili na drugi način putem telekomunikacionih veza. Predloženim izmenama Zakona o igrama na sreću propisuje se obaveza priređivača igara na sreću da otpočne priređivanje posebnih igara na sreću u igračnicama najkasnije u roku od dve godine od dana dobijanja dozvole za rad. Na ovaj način predlagač zakona ostavlja priređivaču dovoljno vremena za preduzimanje neophodnih aktivnosti radi otpočinjanja odobrene delatnosti.

Treba istaći da se predloženim zakonskim izmenama vrši terminološko usklađivanje i rokovi, kao i visina kazni koje nisu menjane od stupanja na snagu postojećeg Zakona o igrama na sreću, odnosno od 27. jula 2004. godine.

Polazeći od činjenice da je inflacija tokom proteklih godina potpuno obezvredila pomenute predviđene kazne i učinila ih besmislenim, predloženim izmenama vrši se njihova korekcija, kojom će se ponovo kazne dovesti u relaciju sa učinjenim prekršajima zakonskih odredbi.

Poštovane kolege narodni poslanici, predložene izmene i dopune Zakona o duvanu i Zakona o igrama na sreću predstavljaju dobru osnovu da se ove oblasti regulišu u skladu sa savremenim procesima u našoj ekonomiji i da se omogući efikasnije i racionalnije bavljenje ovom delatnošću. Zbog toga će Poslanička grupa SPS-JS u danu za glasanje podržati oba zakonska predloga. Hvala veliko. (Aplauz)