ČETVRTA SEDNICA, PRVOG REDOVNOG ZASEDANjA, 23.05.2011.

8. dan rada

PRIVREMENE STENOGRAFSKE BELEŠKE
(neredigovane i neautorizovane)

REPUBLIKA SRBIJA
NARODNA SKUPŠTINA

ČETVRTA SEDNICA, PRVOG REDOVNOG ZASEDANjA

8. dan rada

23.05.2011

Sednicu je otvorila: Gordana Čomić

Sednica je trajala od 10:15 do 17:30

OBRAĆANJA

Milica Vojić-Marković

Demokratska stranka Srbije - Vojislav Koštunica
Ako sam vas dobro razumela, novi privredni subjekti koji će imati nadležnost kontrole i ovlašćena tela koja će takođe imati interes da se prijavljuju da kontrolišu, naravno, jedno te isto, ali je u pitanju broj.

Znači, više nećemo imati jedno mesto – Direkciju, koja će raditi taj posao i svi znate ko to treba da radi, nego će svaki proizvođač, uvoznik ili već drugi šetati od ovlašćenih tela i subjekata koji smatraju da žele da se bave tim poslom. Ni čini li vam se da je to jako komplikovano i ne čini li vam se da ih ima jako mnogo?

Nikola Novaković

Ujedinjeni regioni Srbije | Predsedava
Izvolite, ministre.

Nebojša Ćirić

Ne znam da li će ih biti mnogo, malo. Ono što smo mi predvideli jeste da će, nakon ovog zakona, podzakonskim aktima biti precizirano koje uslove moraju zainteresovani privredni subjekti da zadovolje da bi imali mogućnost da se bave poslovima ispitivanja i žigosanja.
Da li će to biti jedna kompanija, odnosno jedan privredni subjekat ili više zaista ne znam, ali ovo je, da vam kažem, mogućnost privatne inicijative, odnosno privatnom sektoru koji ima znanja, mogućnosti da se bavi ovim, znači, da nemamo samo jedan državni organ.
Ovo je praksa u svim razvijenim zemljama gde imate i tu mogućnost da, na kraju krajeva, ako je potrebno, nemate samo Direkciju, nego imate i neko drugo mišljenje, odnosno imate mogućnost da kod nekog drugog, u ovom slučaju privrednog subjekta, dobijete drugo mišljenje.
To je bila intencija. Da li će ih biti malo ili mnogo zaista ne znam. Zavisi od toga koliko će privrednih subjekata biti zainteresovano da učestvuje u ovom procesu.

Nikola Novaković

Ujedinjeni regioni Srbije | Predsedava
Gospođa Vojić Marković, ponovo.

Milica Vojić-Marković

Demokratska stranka Srbije - Vojislav Koštunica
Zaboravili ste, ministre, samo jednu stvar da navedete. Kada ste govorili o svim elementima koji su potrebni da se neko kvalifikuje za ovo ovlašćeno telo, između ostalog, jeste da ima partijsku knjižicu, izgleda. Hvala vam.

Nikola Novaković

Ujedinjeni regioni Srbije | Predsedava
Na ovo teško da može da odgovori.
Na član 9. amandman je podnela grupa od 21 narodnog poslanika poslaničke grupe Napred Srbijo. Reč ima gospodin Babić Zoran. Izvolite.
...
Srpska napredna stranka

Zoran Babić

Napred Srbijo
Dame i gospodo narodni poslanici, gospodine ministre, Predlog zakona o kontroli predmeta od dragocenih metala, po mišljenju poslaničke grupe Napred Srbijo-SNS, baš kao što je istakao moj kolega gospodin Zoran Antić, neće stvoriti povoljan tržišni ambijent za promet proizvoda koji u svom sastavu imaju dragocene metale.
Takođe smatramo da na ovaj način ne omogućavate slobodan i brz protok roba i fer konkurenciju na domaćem tržištu. Predlog zakona načelno održava sistem birokratskih i tehnokratskih ograničenja, guši domaću proizvodnju i poskupljuje kako domaće, tako i uvozni, odnosno strani proizvod.
Predlagač zakona je takođe zadržao načelni pristup kojim se predviđa režim prethodne kontrole i označavanja svih predmeta koji sadrže plemenite metale pre njihovog izlaska na tržište. Umesto pojednostavljenja, Predlog zakona o kontroli premeta od dragocenih metala predviđa uvođenje novih žigova, čini mi se da je to žig uvoznika i još složenije procedure, pri čemu niste uvažili ni minimum interesa preduzetnika koji proizvode ili uvoze premete koji u svom sastavu imaju plemenite metale.
Jedno od tih tehnokratskih, a ujedno i birokratskih ograničenja, jeste i ograničavanje vremena na koje se izdaje znak proizvođača predmeta od dragocenih metala, baš kao što ste i predvideli u članu 9. stav 2, čije smo brisanje amandmanom i tražili.
Po mišljenju SNS, jednom izdati znak proizvođača treba da važi neograničeno jer ovaj predlog zakona već u članu 10. definiše slučajeve kada se može ukinuti rešenje o određivanju znaka proizvođača u bilo kojem trenutku kada se utvrde nepravilnosti, a da se ne čeka ovaj rok od deset godina, kao što ste Predlogom zakona i predvideli.
Osim što u svakom trenutku utvrđivanja nepravilnosti Direkcije za plemenite metale može ukinuti znak proizvođača, ona takođe, na osnovu ovog predloga zakona, na osnovu članova 33. do 38. Predloga zakona, može i treba da vrši nadzor nad održavanjem propisanih uslova kod proizvođača.
Pošto Direkcija, a samim tim i nadležno ministarstvo imaju pravo i nadzora i kontrole i ukidanja rešenja, smatram da je periodično produžavanje važenja znaka proizvođača necelishodno i u ovom trenutku neracionalno rešenje.

Nikola Novaković

Ujedinjeni regioni Srbije | Predsedava
Na član 9. amandman su zajedno podneli narodni poslanici Milica Vojić Marković, Donka Banović, Milan Dimitrijević i Nikola Lazić. Reč ima gospođa Donka Banović.

Donka Banović

Demokratska stranka Srbije - Vojislav Koštunica
Hvala, gospodine Novakoviću. Dakle, naš amandman se odnosi na član 9. i praktično se odnosi na dva stava, dakle, isti amandman. U pitanju su rokovi i u jednom i u drugom stavu, dakle, neke promene.
Inače, član govori o tome da Direkcija svojim rešenjem određuje znak proizvođača predmeta od dragocenih metala. Dakle, tu je sad ta procedura detaljnije razrađena. Međutim, u stavu 6. predlagač kaže – ako Direkcija ne odluči po podnetom zahtevu, dakle, zahtevu za dobijanje rešenja o znaku proizvođača, u roku od 60 dana od dana podnošenja zahteva iz ovog člana, a najkasnije do dana isteka perioda za koji je rešenje izdato, proizvođač može da koristi znak proizvođača na osnovu postojećeg rešenja.
Šta mi zameramo u ovom članu? Mi prvo predlažemo da ovo 60 dana bude promenjeno u 30 dana. Prosto, ne možemo da verujemo da bi ta direkcija imala toliko posla ili će imati toliko posla da tu svoju obavezu ne može da ispuni u roku od 30 dana. Dakle, smatramo da je ovaj rok od 60 dana prilično komotan i da nema razloga za tako dug rok. To je prva stvar koju zameramo.
Šta vi još kažete u ovom stavu? Vi kažete da proizvođač može da nastavi da koristi znak za koji je prethodno dobio rešenje, sve dok Direkcija ne ispuni ovu svoju obavezu. To je baš komotno. Dakle, Direkcija može u roku od 60 dana, ali i ne mora, a proizvođača, to vi u obrazloženju na naš amandman kažete, to ne ugrožava zato što on može da nastavi da koristi znak koji je dobio po starom rešenju.
Onda se čovek prosto pita. Niste ovde sami za sebe, odnosno za Direkciju, predvideli neke sankcije ukoliko ne ispuni tu svoju obavezu ni u 60 dana. Znači, proizvođač će nastaviti kao da se ništa nije desilo. Dakle, tu su dve stvari koje šalju lošu poruku.
Drugi deo amandmana se odnosi na sledeći stav i odnosi se na proizvođača predmeta od dragocenih metala, da je on dužan da obavesti Direkciju o svim promenama u vezi sa poslovanjem ili sedištem, odnosno o svim promenama u njegovim organizacionim jedinicama, kao i o obustavi poslovanja u roku od 30 dana.
Znači, praktično je ovde obaveza o tome da o tim nekim tehničkim stvarima Direkcija bude obaveštena. Opet ste ostavili jako dug rok, 30 dana. Dakle, ako proizvođač promeni sedište, na primer, zašto ostavljate rok od 30 dana da o tome obavesti Direkciju? Mi smo u amandmanu i tu predložili da ovo 30 dana smanjite na 15. Dve nedelje su sasvim dovoljne da o tim nekim tehničkim stvarima Direkcija bude obaveštena.

Nikola Novaković

Ujedinjeni regioni Srbije | Predsedava
Izvolite, ministre.