Osma sednica Drugog redovnog zasedanja, 29.11.2012.

4. dan rada

PRIVREMENE STENOGRAFSKE BELEŠKE
(neredigovane i neautorizovane)

REPUBLIKA SRBIJA
NARODNA SKUPŠTINA

Osma sednica Drugog redovnog zasedanja

4. dan rada

29.11.2012

Sednicu je otvorila: Vesna Kovač

Sednica je trajala od 10:15 do 22:05

OBRAĆANJA

...
Partija ujedinjenih penzionera, poljoprivrednika i proletera Srbije – Solidarnost i pravda

Konstantin Arsenović

Partija ujedinjenih penzionera Srbije - PUPS | Predsedava
Neću vam dozvoliti. Izvolite sesti molim vas.

Srđan Miković

Demokratska stranka
Smatram da je to…
...
Partija ujedinjenih penzionera, poljoprivrednika i proletera Srbije – Solidarnost i pravda

Konstantin Arsenović

Partija ujedinjenih penzionera Srbije - PUPS | Predsedava
Znate vi dobro da sam ja u pravu.

Srđan Miković

Demokratska stranka
Ja znam sigurno da niste u pravu, a to zna i cela sala da niste u pravu. Možete da se smejete, ja sam tražio po članu 104. da govorim. Vi možete da mi ne date pravo da govorim po član 104…
...
Partija ujedinjenih penzionera, poljoprivrednika i proletera Srbije – Solidarnost i pravda

Konstantin Arsenović

Partija ujedinjenih penzionera Srbije - PUPS | Predsedava
Ne radi se o tome Mikoviću. Volim otvorenost i zato vam to osporavam, prema tome, molim vas da se ne prepiremo,  ne vodi ovo ničemu. Hvala vam.
Reč ima narodni poslanik Saša Milenić. Izvolite.

Saša Milenić

Ujedinjeni regioni Srbije
Iako je, suštinski, rasprava vezana za ovaj amandman, uveliko je iscrpljena u okviru amandmana na član 1. Ovde se možda stiču bolji uslovi za ilustraciju teze da je zapravo reč o iskonstruisanom problemu o zabadanju trna u zdravu nogu, jer pogledajte koja je intencija u argumentaciji predlagača – da se iz ukupnog obima budžetskih sredstava pokrajinske autonomije, opciguju ona sredstva koja se imaju trošiti za poverene poslove u nadležnosti države, pa gde to ima?
Svaka lokalna samouprava u Srbiji, takođe dobija transferna sredstva od Republike za obavljanje onih poslova koji čine pravo građana, koje im garantuje država, naravno, jer je tako jeftinije, ekonomičnije. Neće država na celoj svojoj teritoriji osnivati organe institucije, već će nižim nivoima vlasti poveravati sprovođenje takvih poslova i za to obezbeđivati sredstva.
Logika kojom bi smo takva sredstva, koja nisu u onom suštinskom, neformalno smislu, potpuno autonomna, jer im ne možemo proizvoljno odrediti namenu, proglase neadekvatnim, pazite šta bi to onda značilo za Republiku Srbiju. Ne znam trenutno za ovaj budžet koji je proračun, jednom smo to radili za prošlu ili pretprošlu godinu, 84% sredstava u budžetu Republike Srbije odlazi za zakonske obaveze i zakonom garantovana prava građana i pravnih lica.
Onih petnaestak posto, to je prostor u budžetu Republike Srbije za kreativnu politiku Vlade. Pa naravno da budžeti i lokalnih samouprava, pa prirodno i pokrajinske autonomije, podrazumevaju jedan deo o kojem s ne može proizvoljno, svaki put iznova rasuđivati, već predstavljaju obavezu vršenja, jedne zakonom već ustanovljene funkcije. Mislim da je takva argumentacija, baš kao što biste vi malopre po pitanju reklamiranja povrede Poslovnika rekli svima, očigledno nevalidna, ali da se baš želi konstruisati argument da bi se opravdala teza, kako je ustavna norma prekršena.
Ako sam nešto pomogao u razumevanju, zadovoljstvo je moje.
...
Partija ujedinjenih penzionera, poljoprivrednika i proletera Srbije – Solidarnost i pravda

Konstantin Arsenović

Partija ujedinjenih penzionera Srbije - PUPS | Predsedava
Hvala.
Za reč se javlja Srđan Miković, po kom osnovu molim vas?

Srđan Miković

Demokratska stranka
Opet se javljam po članu 104. Poslovnika. Tražim repliku, jer opet je pominjana…
...
Partija ujedinjenih penzionera, poljoprivrednika i proletera Srbije – Solidarnost i pravda

Konstantin Arsenović

Partija ujedinjenih penzionera Srbije - PUPS | Predsedava
Sad je jasno.
Molim vas, tražite repliku pošto ste spomenuti. Izvolite.

Srđan Miković

Demokratska stranka
Izričito sam pročitao stav predloga zakona. pročitao sam šta je definisano u članu 71. po pitanju prava na obrazovanje. Činjenica je da Skupština AP Vojvodine je predložila da u pogledu transfera iz budžeta Republike Srbije ostaju namenski transfer za finansiranje rashoda za zaposlene u visokom obrazovanju na teritoriji AP Vojvodine u iznosu utvrđenim ovim zakonom. Znači, ono što može da bude, jer ono za osnovno obrazovanje i za srednje obrazovanje ne može ukoliko striktno pratimo Ustav i ukoliko definišemo šta treba regulisati na nivou centralnih organa vlasti. To je jedna stvar.
Druga stvar, u pogledu drugog predloga iz predloga zakona o budžetu, Vlada je predložila da namenski i nenamenski transferi jedinicama lokalne samouprave na teritoriji AP Vojvodine u skladu sa Zakonom o finansiranju lokalne samouprave, ukazao sam da ne postoji mogućnost ukoliko striktno poštujemo član 180. Ustava i to stav 4. - poslovi i jedinice lokalne samouprave finansiraju se iz izvornih prihoda jedinica lokalne samouprave i budžeta Republike Srbije, a iz budžeta autonomne pokrajine samo kada je autonomna pokrajina poverila jedinicama lokalne samouprave obavljanje poslova iz svoje nadležnosti, upravo predlogom što je Skupština Vojvodine dala, transferi za poverene poslove u skladu sa zakonom kojim se utvrđuju nadležnosti AP Vojvodine. Znači, apsolutno se poštuje Ustav predloženim amandmanom Skupštine AP Vojvodine, a ukoliko izglasamo Predlog budžeta, kako je dat u predlogu Vlade, prekršićemo Ustav.