Dan za odgovaranje na poslanička, pitanja u vezi sa aktuelnom temom, 30.05.2013.

PRIVREMENE STENOGRAFSKE BELEŠKE
(neredigovane i neautorizovane)

REPUBLIKA SRBIJA
NARODNA SKUPŠTINA

Dan za odgovaranje na poslanička, pitanja u vezi sa aktuelnom temom

30.05.2013

Sednicu je otvorio: Nebojša Stefanović

Sednica je trajala od 10:25 do 15:20

OBRAĆANJA

...
Srpska napredna stranka

Nebojša Stefanović

Srpska napredna stranka | Predsedava
Reč ima narodni poslanik Dubravka Filipovski. Izvolite.
...
Srpska napredna stranka

Dubravka Filipovski

Nova Srbija
Gospodine predsedniče, uvaženi ministri, kolege i koleginice narodni poslanici, s obzirom da je današnja sednica posvećena ekonomsko-socijalnim prilikama u Srbiji, smatram da je izgradnja Koridora 11 od ključnog značaja za ekonomski razvoj Srbije i dolazak stranih investitora.
S obzirom da u javnosti, posredstvom javnog informisanja, po mom mišljenju nema dovoljno informacija o ovako važnoj investiciji, smatram da je u ovom visokom domu pred kolegama i koleginicama narodnim poslanicima i građanima Srbije veoma važno da mi gospodine Iliću odgovorite na nekoliko pitanja koje ću vam postaviti u vezi sa tim.
Novembra 14. 2012. godine izjavili ste da će izgradnja Koridora 10, deonice od Beograda do Čačka biti završena za 38 meseci. Da li predviđeni radovi idu dinamikom koju ste predvideli? Kada se očekuje najveća dinamika radova i koliko je kilometara autoputa izgrađeno do sada na deonici od Ljiga do Preljine koju radi azerbejdžanska firma "AZVIRT"?
Takođe, sa kineskom firmom "Šan guj high speed group" u ime Vlade Republike Srbije potpisali ste ugovor u vrednosti od 334 miliona dolara za izgradnju deonice Koridora 11 Obrenovac – Ub – Lajkovac – Ljig, dužine 50 kilometara i 230 metra. Moje pitanje je da li pripremni radovi teku predviđenom dinamikom? Kada će početi izgradnja autoputa na ovoj deonici? Koliko će biti naših firmi i radnika iz Srbije uposleno?
S obzirom da ste najavili da će za deonicu Koridora 11 Beograd – Obrenovac i Preljina – Požega čija ukupna vrednost iznosi 600 miliona dolara biti raspisan tender za izdavanje koncesije, možete li mi tačno reći – kada će taj tender biti raspisan?
...
Srpska napredna stranka

Nebojša Stefanović

Srpska napredna stranka | Predsedava
Reč ima ministar Ilić.

Velimir Ilić

Poštovani narodni poslanici, gospodine predsedniče parlamenta, meni je jako drago da o ovoj temi možemo u parlamentu da razgovaramo pošto je neko želeo da ova kampanja oko izgradnje Koridora 11 ne dobije odgovarajući prostor u medijima i meni je jako žao što na državnoj televiziji o ovom velikom projektu, trenutno najvećem projektu koji je na Balkanu, smo dobili samo 23 sekunde.
Prema tome, meni će biti drago da o ovome neke stvari pojasnimo. Želeo bih da odgovorim na ovom delu autoputa Koridora 11 od Ljiga do Preljine u vrednosti oko 308 miliona eura radovi teku punom parom. Izvode ga većinom naše firme. Vi znate kada je uveden u posao izvođač, kada smo uradili, bio je žestok napad da će doći neke strane firme, strani radnici i preuzeti posao našim radnicima. Trenutno na lokalitetu Ljig – Preljina ima samo 17 radnika iz Azerbejdžana, svi radnici su domaći radnici. Azerbejdžanske firme su primile naše radnike i dale im njihove plate. Naravno, ostalo rade naše firme koje nose projekat a to su Energoprojekt i Planum sa svojim koperantima. Trenutno je gradilište razvijeno celom dužinom od Ljiga do Preljine. Trenutno na tom lokalitetu radi se istovremeno 10 tunela, radi se preko 20 mostova i radi se trasa autoputa.
Poštovani narodni poslanici pošto ste vi svojevremeno odlučivali o ovom projektu, sada želim da vas obavestim da je gradilište razvijeno u dužini od 50 kilometara i da smo mi već kilometar i po ušli u prostor Opštine Čačak i da ćemo do jeseni biti u Preljini sa asfaltom, znači ovaj deo ispred Preljine. Naravno, rade se tuneli i rok je 38 meseci. Za 38 meseci biće sigurno sve završeno. Avans našim firmama dat je u visini od 61 milion evra, što je velika infuzija i srpskim građevinarima i putarima. Ovde mostove rade građevinari, ima raznih podzida, izmeštanja reka, vijaduktova, videli ste ako prolazite. Meni je jako žao što su formirana i velika naselja, tri velika naselja i to su čitavi gradovi, mali gradići gde su smešteni radnici, naši radnici, strani radnici i svi oni koriste ishranu i kupuju naravno od meštana, živi se i radi se na tim područjima znatno kvalitetnije i bolje, kupovna moć je porasla. Ono što je veoma bitno plate su uredne i meni je drago da to ide po programu i projektu koji je predviđen.
Što se tiče ovog drugog dela Ljig – Lajkovac i Ub – Obrenovac ugovor je sklopljen sa firmom "Šan guj high speed group" u vrednosti 340 miliona dolara i rok za početak radova je još 60 dana, završetak radova 38 meseci. Pripreme se rade, već 30 dana od sklapanja ugovora je prošlo i mi ćemo ovih dana završiti eksproprijaciju što je urađeno na ovom delu Ljiga ka Preljini. Nema nikakvih zastoja što se tiče naših obaveza, projektne dokumentacija i ostalo. Ovi će radovi isto biti završeni na vreme i meni je drago što postoji izuzetno veliki interes za ovu drugu deonicu, a to je Preljina – Požega koja ima 9500 kilometara tunela i mostova i što je izuzetno teška deonica. Bilo je ovde napada da će se oskrnaviti mnogi manastiri. Nije tačno proći ćemo tunelima i Ovčarsko-Kablarska klisura kao zaštićena zona biće potpuno bezbedna.
Što se tiče ovog dela Obrenovac – Beograd, mi smo u pripremi da i to ide i prošlo je Vladu da se uradi koncesija. Vlada je donela odluke, sada treba koncesioni akt koji rade finansijski savetnici, koji su odabrani na tenderu, da se potvrdi na Vladi i onda ulazimo u sklapanje dva ugovora. Ti radovi bi trebalo da počnu negde 1. septembra. Prema tome ukupna investicija oko 1,2 milijarde evra će biti u toku. Nemojte me pogrešno shvatiti, ovaj deo koji je kreditiran on samo finansira ovaj drugi deo koji će se finansirati iz naplate putarine od kreditiranog dela. Znači, budžet se ne opterećuje i nove kreditne linije se ne otvaraju.
...
Srpska napredna stranka

Nebojša Stefanović

Srpska napredna stranka | Predsedava
Reč ima narodni poslanik Dubravka Filipovski.
...
Srpska napredna stranka

Dubravka Filipovski

Nova Srbija
Ministre Iliću imam još jedno pitanje za vas – zašto niste potpisali Generalni urbanistički plan Grada Beograda? Da li je Komisija Ministarstva za građevinu i urbanizam na vreme dostavila sve primedbe u vezi sa Generalnim urbanističkim planom Grada Beograda, posebno zapisnik za objekte koji nisu prošli javnu raspravu? Zašto je gradonačelnik Beograda Dragan Đilas izjavio da kočite razvoj Grada Beograda i da vaše tvrdnje u vezi sa Generalnim urbanističkim planom Grada Beograda nisu tačne?
...
Partija ujedinjenih penzionera, poljoprivrednika i proletera Srbije – Solidarnost i pravda

Konstantin Arsenović

Partija ujedinjenih penzionera Srbije - PUPS | Predsedava
Reč ima ministar Ilić.

Velimir Ilić

Želeo bih da završim ovo prvo. Vi znate da se radi sada na Dunavu most na Koridoru 11, most je na obilaznici oko Beograda. Koridor 11 se ne završava u Beogradu već ide prema Temišvaru i to je evropski koridor koji se dalje nastavlja prema Ukrajini. Mi smo već u pregovorima da radimo još jednu deonicu a to je Beograd – Zrenjanin. Ovih dana pregovaramo i nadam se da ćemo i to veoma brzo ugovoriti, sklopiti, tako da ćemo razviti jedan autoput i u delu Vojvodine, da ne bi rekli Vojvođani da pravimo u Šumadiji, zapadnoj Srbiji, a ne radimo ništa u Vojvodini, a taj koridor prolazi kroz Banat i ide prema Temišvaru. Nadam se, tu je i ministar Knežević, on je takođe u toku i svi iz Vlade počev od predsednika države, potpredsednika Vlade, svi smo zajedno da taj projekat i ostvarimo.
Što se tiče generalnog urbanističkog plana Beograda, meni je jasno da on koči razvoj Beograda. Jasno mi je da je zakočio mnoge investicije, ali ja kao ministar imam veliki problem, a to je neusaglašenost grada Beograda i Vlade Republike Srbije o mnogim projektima. Grad Beograd je prošao kroz javnu raspravu sa generalnim urbanističkim planom i on ga je dostavio na potpis u ministarstvo, Vladu Republike Srbije, ali taj projekat koji je prošao javnu raspravu i koji je grafički prikazan u samom potpisu, u dokumentima koje treba ja da potpišem kao ministar je potpuno izmenjen. Ono što je bilo u javnoj raspravi, nije više u dokumentu koji treba da se potpiše. Opštine kao što su Voždovac, Rakovica su potpisima i peticijom građana tražile da se projekat zaustavi. Zašto? U javnoj raspravi nisu bila dva groblja. Zamislite vi sada na lokalitetu u jednoj opštini da se najbolje lokacije od 23 ha, dozvoljena je gradnja, ljudi su napravili zgrade, lokale, rade za tržište i vi sada odjednom ubacite na mala vrata groblje na 23 ha i svi ti projekti koji su urađeni ne mogu da dobiju ni 40% od cene koja je predviđena.
Zamislite sada građane koji očekuju na dobroj lokaciji velike investicije, veliku zaposlenost i oni dobiju groblje ispred svojih kuća, lokala itd, a nije bilo u javnoj raspravi i niz je takvih promena.
Zamolio sam gradonačelnika Beograda da izbaci ono što nije bilo u javnoj raspravi i potpisaćemo isti čas ili da sve ovo što je ubacio, vrati u javnu raspravu da se potvrdi i da građani vide, da se izjasne, a onda da dođe na potpis.
Tačno je, sinoć smo imali sastanak sa izraelskom kompanijom koja radi u Dalmatinskoj ulici i veliki je investitor, to je ogroman projekat i niz drugih projekata u Beogradu.
Kako da potpišemo nešto što nije prošlo javnu raspravu, što nije prošlo određena dokumenta koja su predviđena zakonom?
Prema tome, pitanje je i dalje otvoreno za rukovodstvo Beograda. Usaglasite sa javnom raspravom, javnim uvidom ono što je bilo i istog časa ćemo potpisati. Sve ćemo odobriti, ali nemojte da sada provučemo sve nelegalno, mnoge objekte koji ne zaslužuju, ne može da se radi na određenim lokacijama i uzmite samo prostor koji je prethodna Vlada obećala kineskoj ambasadi kao memorijalni centar. On je preprodat nekom tamo, nekom našem privredniku i on sada traži cenu puta dva da preproda, a znalo se namenski za šta ide, za memorijalni centar i mi sada dolazimo u sukob sa jednom državom koja mnogo investira ovde u Srbiji, čuli ste projekte, mislim na Republiku Kinu, dolazimo u problem, jer oni kažu, pa kako, dali ste nam memorijalni centar, a sada ste dali Neši romingu da nam on prodaje puta 2,5, a sada on došao i pogađa se, prodaću vam, ali je cena druga, naravno.
Sve je ubačeno na mala vrata i sada se mi pitamo ko to radi i zašto to radi i mi to nećemo dozvoliti.
Prema tome, ja vas molim da shvatite situaciju i da ovo usaglasimo. Ne može sada, grad Beograd radi projekte mostova, nadvožnjaka i svega, kao da je desna obala Save auto-put. Auto-put je prebačen planskim dokumentima grada Beograda i prethodnog ministarstva i prethodne Vlade na levu obalu Save, a ostala je projektna dokumentacija da se radi i milijarde se ulažu u projekte koji nemaju nikakvu svrhu i ne uklapaju se u projekte Republike Srbije.
Prema tome, neka se to usaglasi i odmah ćemo to potpisati.
...
Partija ujedinjenih penzionera, poljoprivrednika i proletera Srbije – Solidarnost i pravda

Konstantin Arsenović

Partija ujedinjenih penzionera Srbije - PUPS | Predsedava
Reč ima narodni poslanik Milorad Mijatović.
...
Socijaldemokratska partija Srbije

Milorad Mijatović

Socijaldemokratska partija Srbije
Poštovani gospodine potpredsedniče, poštovani ministri, dame i gospodo narodni poslanici, ono što ću ja postaviti pitanje, jeste pitanje zapošljavanja i to u dva smera, da vidimo kako zaposliti one koji su već zaposleni, koji imaju radna mesta u proizvodnim zanimanjima i kako otvarati nova radna mesta.
Prvo pitanje koje će biti, biće upućeno u vezi građevinarstva. Vi znate da je ove godine započeto samo 40% stanova u odnosu na prethodnu godinu, da je Beočinska fabrika cementa prestala sa radom, jer nema kome da proda cement, a isto tako jedno od pitanja koje ću postaviti jeste, šta je sa koridorom 10, kada će biti završen i zašto se o tome ne priča.
Istovremeno, Bugari i Rumuni završavaju svoj koridor 4 i veći deo saobraćaja, postoji mogućnost da bude izmešten na koridor 4. Značajna sredstva koja smo ubirali u vezi prevoza, otići će na drugu stranu.
U vezi sa tim, postavljam pitanje u vezi mostova u Beškoj, jer znate da je trebalo da se taj most završi, onaj drugi deo u decembru prošle godine, a sledeći rok je bio dat za 31. maj ove godine i prolazim svaki dan tuda i ne vidim da će biti završen.
Želim odgovor na to pitanje. Mene zanima kako otvarati nova radna mesta kada nismo dali odgovore na nekoliko pitanja. Jedno od pitanja je dokle se stiglo sa preduzećima u restrukturiranju. Naime, jedan veliki broj preduzeća gde je 90.000 ljudi, jednostavno ne zna šta će sa njima biti, a dolazi 1. juli 2014. godine kada ćemo taj posao morati zakonski da završimo.
Drugo pitanje, iako sam ministru poljoprivredu obećao da neću postaviti to pitanje, a radi se o PIK "Bečej", ne mogu a da ne postavim to pitanje, zašto ne nalazimo rešenje za jednu značajnu firmu, kao što je PIK "Bečej", ona je u stečaju, i u stečaju je već dugo vremena, tražimo rešenje za tu firmu, da nam se ne desi sutra, da ne bude sudbina kao što smo imali NIS koji je bio u dugovima, gubicima, kada smo ga prodali Rusima, on je odjednom postao profitabilan.
Kako da jedan PIK "Bečej" ne možemo da učinimo profitabilnim? Naši gosti iz Žitišta su verovatno otišli, ali šta ćemo sa "Agroživom", gde imamo 1.500 ljudi koji rade jedan izuzetno težak posao, a za njih nemamo rešenje?
Želim da dobijem odgovore na ta pitanja, iz prostog razloga, jer mi imamo sirovine, dobre radnike, kapital i da vidimo kako ćemo izaći iz toga.