U načelnoj raspravi gospodin Pavićević i ja smo rekli da ćemo podržati ovaj zakon, da očekujemo da budu prihvaćeni naši amandmani zato što su smisleni i zato što poboljšavaju zakon, zato što je ovo jedna ozbiljna tema. Pitanje terorizma je uvek ozbiljno i sve mere koje mogu da se preduzmu u ime države protiv terorizma su nešto što ne bi trebalo da bude predmet političke rasprave, nego da se svi zajedno trudimo da te mere, bilo da je to zakon, bilo da su to uredbe, bilo da su to aktivnosti pojedinih državnih organa, da to sve bude što efikasnije, što bolje, a da ne bude nešto što bi neko mogao da nam kaže da mu je preveliko opterećenje. Kada je terorizam u pitanju, ništa ne može da bude preveliko opterećenje.
Na član 3, da ga ne čitam, ali koji se bavi listom označenih lica, ko je na toj listi, po kom osnovu, neko dolazi na tu listu, pa piše u tački 1. da su to lica utvrđena od strane UN i drugih međunarodnih organizacija, drugi osnov je da je to na predlog nadležnih državnih organa države Srbije i treći razlog je da je to obrazložen zahtev druge države.
Ta lista se kreira. Ona postoji. Oni koji su na toj listi su korisnici mera koje su pre predviđene ovim zakonom. U stavu 4. kaže da je Vlada dužna da najmanje jednom godišnje na predlog ministra nadležnog za poslove finansija, a po pribavljenom mišljenju nadležnih državnih organa iz člana 5. stava 1. ovog zakona razmotri opravdanost stavljanja na listu označenih lica.
Naravno da je borba protiv terorizma jedna vrlo ozbiljna stvar i da ona mora potpuno ozbiljno, dosledno da se radi. Prihvatam i da odnos države prema licima koji su samo osumnjičeni za to, što je slučaj sa ovom listom, bude konzervativniji, tvrđi, da tu nema puno popuštanja i skrivanja iza nekih opštih ljudskih prava, ali naravno, mi kao država ne možemo ni da zapostavimo oblast ljudskih prava.
Zato smo gospodin Pavićević i ja predložili da se ovaj stav menja i da glasi da je Vlada dužna da najmanje dva puta godišnje, na predlog ministra nadležnog za poslove finansija, po mišljenju nadležnog organa, razmotri opravdanost stavljanja na listu označenih lica. Znači, da bude jasno, jednom godišnje se napravi ta lista. Ti ljudi snose sankcije zbog toga što su na toj listi i umesto da jednom godišnje, kada prođe 12 meseci, dok se ne revidira, ne apdejtuje, ne proveri ta lista, mi smo predložili da to bude dva puta godišnje.
Obrazloženje po kome je odbijen amandman koji smo predložili gospodin Pavićević i ja govori o suštini ove Vlade. Naime, Vlada kaže - obrazloženje se ne prihvata, pa između ostalog – mišljenja smo da bi razmatranje opravdanosti stavljanja na listu označenih lica dva puta godišnje predstavljalo veliko opterećenje za Vladu. Znači, da ponovim, Vlada mislim da bi razmatranje opravdanosti stavljanja na listu označenih lica koji trpe sankcije dva puta godišnje, znači, jednom u šest meseci, predstavljalo veliko opterećenje za Vladu.
Da li je ovo Vlada penzionera? Da li je ovo Vlada ljudi koji su na letovanju? Kako može Vlada da za bilo koji predlog bilo kog zakona, bilo kog amandmana, kaže da bi njeno postupanje bilo preveliko opterećenje? Da li vas neko tera da nosite država za potpalu ili vas neko tera da čistite ulice ili nešto što je tako definisano, nego samo tražimo da jednom u šest meseci mnogi činovnici, od kojih najveći broj zna svoj posao, provere osnove po kojima je neko stavljen na ovu listu i da se nakon toga vidi da li je to mesto koje je ono zauzelo na toj listi opravdano ili nije?
Vi kažete – to je za nas veliko opterećenje. Hajde da stavimo onda da ne bude jednom godišnje, nego da bude jednom u mandatu, pa to utvrdite jednom i onda posle možete da se bavite drugim stvarima, da projektujete letove helikoptera, da se bavite skrivanje krivaca za poplave, da se bavite svim drugim osim onim što je posao jedne Vlade, a posao jedne Vlade je da bude ažurna prema svojim građanima, pa čak i prema onima koji su osumnjičeni za terorizam. I oni imaju ljudska prava.
Naravno, rekao sam, mi smo za konzervativno rešenje, da kaznena politika u ovoj oblasti bude što teža, što rigoroznija. To stoji u našim drugim amandmanima. Imamo potpuno jasan stav prema terorizmu, ali naravno, neki minimum ljudskih prava mora da se poštuje čak i prema toj društvenoj kategoriji. Nikako ne može da se to odbije na način koji ću još jednom da ponovim, jer mislim da je ovo utisak nedelje ili meseca ili možda utisak ove Vlade posle godinu dana. Vlada je mišljenja da bi razmatranje opravdanosti stavljanja na listu označenih lica dva puta godišnje predstavljalo veliko opterećenje za Vladu.
U prvom delu obrazloženja piše da postoje neki drugi mehanizmi, ali tu ne piše koji su to mehanizmi. Ako postoje neki ozbiljni mehanizmi kojima može da se utvrđuje da li je opravdan ili neopravdan opstanak nekoga na ovoj listi označenih, onda nema potrebe da se time bavi Vlada. Ali, ako je Vlada, a mislim da je ovo oblast kojom mora da se bavi Vlada, a ne da se bave ministri i zamenici ministara i ne znam ko još, savetnici sa različitih govornih područja, italijanskog, španskog, francuskog, engleskog ili ne znam kog, onda je ovo rešenje apsolutno neprihvatljivo, a obrazloženje je katastrofalno. Ako vam je veliko opterećenje da radite svoj posao, podnesite ostavku za to, ne samo ministar, nego cela Vlada. Za to postoje mnogi drugi razlozi.