Šesnaesto vanredno zasedanje, 30.07.2015.

4. dan rada

PRIVREMENE STENOGRAFSKE BELEŠKE
(neredigovane i neautorizovane)

REPUBLIKA SRBIJA
NARODNA SKUPŠTINA

Šesnaesto vanredno zasedanje

01 Broj: 06-2/342/15

4. dan rada

30.07.2015

Beograd

Sednicu je otvorio: Veroljub Arsić

Sednica je trajala od 10:15 do 19:05

OBRAĆANJA

...
Srpska napredna stranka

Maja Gojković

Srpska napredna stranka | Predsedava
Hvala.
Reč ima Blagoje Bradić. Izvolite.
...
Zajedno za Srbiju

Blagoje Bradić

Socijaldemokratska stranka, Zajedno za Srbiju, Zeleni Srbije
Zahvaljujem gospođo predsedavajuća.
Gospođo ministarka, mislim da smo se lepo razumeli u dosadašnjoj diskusiji i polemici koju vodimo i mislim da od ovoga može samo dobro da bude.
Normalno je da tehnički pregled za prevoznike je rigorozan i mora da se ispune određeni standardi radi bezbednosti vozila koje je u saobraćaju. Govorio sam o tome da kvalitet prevoza pored bezbednosti koju ispunjavaju svi oni koji prođu tehnički pregled je svakako bolji, kvalitetniji kada je vozilo mlađe tj. ne starije od 15 godina kao što smo mi rekli nego da ima 23 godine, ne govoreći da bezbednost ugrožena. Ja govorimo o kvalitetu prevoza ako gledamo da putnik bude na prvom mestu i da njegov komoditet kod prevoza bude bolji i kvalitetniji. Znači, to je bila suština moje priče računajući da saobraćajna policija i ljudi koji rade tehničke preglede, sve što se tiče bezbednosti rade u okviru zakona, ali sa druge strane mi i propisujemo te zakone. Mi propisujemo da li će vozilo da bude do 23 godine ili će biti 15 godina, kao što smo mi predložili. Ja kažem iz mog posla. U mom poslu ja ću se truditi kao neko ko investira u tu delatnost koju radim da oprema bude u granicama onoga što propisuje zakon. Normalno, gledaću da oprema bude kvalitetna i da bude ako mogu da kupim jeftinije kupiću jeftinije da bih pružio istu uslugu. Ako me zakonodavac obaveže da moram da imam nešto savremenije i modernije, ja moram to da ispunim da bih mogao da se bavim, a onda je klijent u boljem položaju ako ima komotniju stolicu ili šta god da to podrazumeva.
...
Srpska napredna stranka

Maja Gojković

Srpska napredna stranka | Predsedava
Reč ima narodni poslanik Branka Karavdidić.
...
Socijaldemokratska stranka

Branka Karavidić

Socijaldemokratska stranka, Zajedno za Srbiju, Zeleni Srbije
Koristiću vreme ovlašćenog predstavnika, samo jednu rečenicu.
Tehnički pregled jeste bitna stvar i svi prevoznici, odnosno sva vozila prolaze tehnički pregled, ali ne možete da me ubedite nikako da je sigurnije i tehnički ispravnije vozilo koje ima 22 godine starosti od onoga koje ima 15 godina. Koja je verovatnoća da vozilo od 15 godina starosti bude neispravnije u odnosu na ovo drugo?
...
Srpska napredna stranka

Maja Gojković

Srpska napredna stranka | Predsedava
Hvala.
Na član 25. amandman su zajedno podneli narodni poslanici Borislav Stefanović, Gordana Čomić, Jovan Marković, Balša Božović, Vesna Marjanović, Aleksandra Jerkov, Ivan Jovanović, Jovana Jovanović i Dragan Šutanovac.
Da li neko želi reč? (Ne)
Na član 26. amandman su zajedno podneli poslanici Aleksandar Senić, Ninoslav Stojadinović, Branka Karavidić, Slobodan Homen, Biljana Hasanović Korać, Snežana Malović i Blagoje Bradić.
Da li neko želi reč? (Da)
Reč ima narodni poslanik Blagoje Bradić. Izvolite.
...
Zajedno za Srbiju

Blagoje Bradić

Socijaldemokratska stranka, Zajedno za Srbiju, Zeleni Srbije
Zahvaljujem.
Član 26. kaže - Uslove u pogledu vozača ispunjava privredno društvo, drugo pravno lice ili preduzetnik ako ima u radnom odnosu broj vozača koji nije manji od broja autobusa unetih u pismeni zahtev za izdavanje licence za domaći i međunarodni linijski prevoz.
Mi smo predložili, da ne čitam ceo član, da se u ovom prvom stavu reči: „nije manji“ zamenjuju rečima: „za najmanje 10% veći“. Stav bi onda glasio - Uslove u pogledu vozača ispunjava privredno društvo, drugo pravno lice ili preduzetnik ako ima u radnom odnosu broj vozača koji je za najmanje 10% veći od broja autobusa unetih u pismeni zahtev itd.
Smatramo da broj vozača u radnom odnosu mora biti veći od broja autobusa. Imajući u vidu ograničenja u pogledu obaveznog odmaranja vozača, smatramo nerealnim da prevoznik zapošljava samo jednog vozača po autobusu. Veći broj vozača u radno odnosu po autobusu obezbeđuje kvalitetniji i bezbedniji prevoz putnika i ovim isključujemo mogućnost da zbog neimanja vozač, godišnjeg odmora, bolovanja, šta god, prevoznik bude u situacija da tera vozače da rade preko zakonom propisanog vremena u toku dana.
Mislim da bi trebali da prihvatite naš predlog da se ima više vozača nego što ima vozila, iako je vaša priča u danu kada smo pričali u načelu bila da oni koji idu međunarodnim prevozom ispunjavaju dodatne uslove, da moraju da imaju dva vozača koji voze šest sati, pa spavaju, šta god da kaže zakon, ali i tada imamo kršenje zakona ako se neko od vozača razboli ili je na godišnjem odmoru, a prevoznik ima obavezu. Mislim da je bolje da ima više vozača nego što ima autobusa i da je naš predlog smislen.
Imajući u vidu, evo, pogledajte samo broj vozača, recimo, dok su bile državne firme prevoznici, koliko je bilo vozača, a koliko su imali autobusa. Pa, to je neko iskustvo koje bi trebali da primenimo i da ipak gledamo bezbednost, pre svega putnika, koja neće biti ugrožena i ovako, ali je sigurnija ako ima više vozača u firmi koji mogu da zamene one koji su odsutni. Hvala.
...
Srpska napredna stranka

Maja Gojković

Srpska napredna stranka | Predsedava
Hvala.
Inače, potrošili ste vreme od grupe, da vas obavestim.
Na član 28. amandman su zajedno podneli narodni poslanici Aleksandar Senić, Ninoslav Stojadinović, Branka Karavidić, Slobodan Homen, Biljana Hasanović Korać, Snežana Malović i Blagoje Bradić.
Da li neko želi reč? (Da)
Reč ima narodni poslanik Branka Karavidić. Izvolite.
...
Socijaldemokratska stranka

Branka Karavidić

Socijaldemokratska stranka, Zajedno za Srbiju, Zeleni Srbije
Zahvaljujem, gospođo predsednice. Koristiću vreme ovlašćenog predstavnika, ako ga ima.
U članu 28. stav 4, inače, član 28. predviđa način na koji se dobija licenca u odnosu na Ministarstvo i u stavu 3. se kaže - Ministarstvo donosi rešenje kojim se odbija zahtev za izdavanje licence za prevoz, ako se utvrdi da podnosilac zahteva ne ispunjava uslove iz člana 20. ovog zakona, a zadnji stav ovoga člana kaže - Rešenje iz stava 2. i 3. ovoga člana je konačno.
Naša ideja je bila da se na kraju rečenice dodaju reči: „i protiv njega se može pokrenuti upravni spor“. Mi u stvari mislimo da je neophodno da zainteresovana strana koja nije zadovoljna odlukom može da pokrene upravni spor. Zahvaljujem.
...
Srpska napredna stranka

Maja Gojković

Srpska napredna stranka | Predsedava
Hvala.
Na član 29. amandman su zajedno podneli narodni poslanici Borislav Stefanović, Gordana Čomić, Jovan Marković, Balša Božović, Vesna Marjanović, Aleksandra Jerkov, Ivan Jovanović, Jovana Jovanović i Dragan Šutanovac.
Izvolite.
...
Demokratska stranka

Gordana Čomić

Demokratska stranka
Zahvaljujem.
Član teksta Predloga zakona na koji smo kolege i ja podneli amandman definiše šta se dešava kada dođe do promene podataka o uslovima na osnovu kojih je izdata licenca i šta su onda obaveze onog kome je licenca izdata, kao i Ministarstva.
Prvi stav tog člana u tekstu Predloga zakona glasi – Prevoznik je dužan da o promeni podataka o uslovima na osnovu kojih je izdata licenca za prevoz u roku od 15 dana od dana nastale promene obavesti Ministarstvo. Mi smo predložili da se posle reči: „od dana nastale promene“ doda zapeta i reči: „pisanim putem“, jer obaveštenje Ministarstva o promeni podataka podrazumeva nekakve sadržinski važne podatke koji će proizvesti posledice, da li će se smanjiti pravo na broj izdatih izvoda, da li će biti vraćanja licence itd.
Dakle, sva komunikacija između Ministarstva i prevoznika koji dobija licencu obavlja se, naravno, pisanim putem, ako bude elektronski, to se isto podrazumeva da je, naravno, pisanim putem, ali smo hteli samo da bude potpuno jasno da je u tih 15 dana od dana nastale promene prevozni dužan da pisanim putem obavesti Ministarstvo, da bi Ministarstvo moglo da postupa dalje po stavovima 2, 3. i 4.