13.05.2025.
Sednica broj: 3
Predsedavajuci: Uglješa Mrdić
Odbor: Odbor za pravosuđe, državnu upravu i lokalnu samoupravu
Članovi Odbora za pravosuđe, državnu upravu i lokalnu samoupravu su, na sednici, održanoj 13. maja 2025. godine, dali saglasnosti na Pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Službi Agencije za sprečavanje korupcije, koji je dostavila Agencija za sprečavanje korupcije.
Predlog pravilnika je obrazložio direktor Agencije za borbu protiv korupcije Dejan Damjanović, nakon čega je usledila rasprava na kojoj su učestvovali članovi Odbora i predstavnici Agencije.
Sednici je predsedavao predsednik Odbora dr Uglješa Mrdić, a prisustvovali su sledeći članovi i zamenici članova Odbora: Biljana Ilić-Stošić, Nataša Milić Milaš, Lidija Načić, Đorđe Komlenski, Goran Spasojević, Risto Kostov, Ana Krstić, Jasmina Palurović, Dragan Nikolić, Boris Bajić i prof. dr Jelena Jerinić.
1. OSNOVNE INFORMACIJE O SEDNICI
Odbor: Odbor za pravosuđe, državnu upravu i lokalnu samoupravu
Datum sednice: 13. maj 2025.
Trajanje sednice: 1 sat i 32 min
Tema / tačka dnevnog reda:
Davanje saglasnosti na Pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u službi Agencije za sprečavanje korupcije
(Odbijen predlog opozicije da se dnevni red dopuni tačkom „Razrešenje direktora Agencije“)
Predsedavajući: Uglješa Mrdić
Broj prisutnih poslanika: 12 članova i zamenika Odbora
Učesnici van poslanika:
Dejan Damjanović, direktor Agencije za sprečavanje korupcije
Nataša Božić, sekretarka Agencije (prisustvo konstatovano, bez obraćanja)
Ko je koliko govorio?
Poslanici vladajuće većine: ~56% vremena
Poslanici opozicije: ~27% vremena
Gost (direktor Agencije): ~17% vremena
Ukratko sa sednice:
Sednica je dominantno protekla u raspravi o predloženoj sistematizaciji u Agenciji za sprečavanje korupcije. Opozicija je kritikovala rad Agencije, nedostatak rezultata, status pomoćnika direktora i (ne)borbu protiv političke korupcije, dok je direktor Damjanović detaljno branio rad Agencije i kompetencije u oblasti prevencije. Vladajuća većina snažno je stala u odbranu Agencije, optužujući opoziciju za politizaciju. Rasprava je bila napeta, sa više prekida i proceduralnih intervencija predsedavajućeg, a dve poslanice opozicije napustile su sednicu. Pravilnik je na kraju usvojen većinom glasova.
2. STAVOVI UČESNIKA U RASPRAVI (sažeto)
Uglješa Mrdić (predsedavajući, vladajuća većina)
Insistira da se poslanici drže tačke dnevnog reda. Kritikovao opoziciju zbog, kako navodi, uvreda i skretanja sa teme; odbacuje navode o „nacilogoru“. Hvali direktora Agencije i naglašava preventivnu ulogu institucije.
Dejan Damjanović (direktor Agencije)
Brani predlog sistematizacije kao organizaciono unapređenje bez povećanja broja zaposlenih. Odbacuje optužbe opozicije: naglašava preventivni karakter Agencije, obuke funkcionera, rad na integritetu i sprovođenje kontrola. Navodi da je malo prijavljenih na konkurse i visok odliv kadrova. Ukazuje da mnoge odluke zavise od drugih institucija (tužilaštva, ministarstva), a ne od Agencije. Kaže da se sve radi po zakonu i da nema „povlašćenih“ u postupanju.
Verica Milanović (opozicija)
Žali što nije prihvaćen predlog za dopunu dnevnog reda (razrešenje direktora). Kritikuje Agenciju zbog loših rezultata, nedostatka kadrova, nepopunjenih radnih mesta, neefikasnosti i „pretvaranja u zaštitnika funkcionera“. Navodi podatke iz izveštaja Agencije i globalne rang liste percepcije korupcije. Najavljuje da neće podržati pravilnik.
Jelena Jerinić (opozicija)
Tvrdi da sistematizacija neće doneti pomake jer problemi nisu organizacioni nego suštinski. Ukazuje na visok nivo korupcije po percepciji građana i međunarodnim indeksima. Pita zašto su pomoćnici direktora u v.d. statusu i kako se pišu krivične prijave koje se masovno odbacuju. Traži objašnjenja o kontroli imovine funkcionera i načinu praćenja kampanja u Zaječaru i Kosjeriću. Nakon više prekida od strane predsedavajućeg, završava izlaganje i kasnije napušta sednicu.
Đorđe Komlenski (vladajuća većina)
Podržava pravilnik i hvali Agenciju za preventivan rad. Kritikuje opoziciju zbog „pogrešne percepcije“ i politizacije. Izražava nepoverenje u evropske standarde i ističe da bi Agencija trebalo da ima veća ovlašćenja.
Tijana Perić Diligenski (opozicija)
Navodi da je Agencija „paravan za uhljebljivanje“ i partner u političkoj korupciji. Kritikuje v.d. status pomoćnika i Visoko veće Agencije („malo rade, mnogo koštaju“). Insinuira da Agencija ne reaguje na slučajeve političke odgovornosti. Ulazi u konflikt sa predsedavajućim, nakon čega napušta sednicu.
Dragan Nikolić (vladajuća većina)
Brani direktora i ocenjuje nastupe opozicije kao „politikantske“. Opoziciji pripisuje kreiranje scena za društvene mreže. Ističe da vlast podržava rad Agencije i odbacuje optužbe o političkom uticaju na pravosuđe.
Risto Kostov (vladajuća većina)
Podržava pravilnik, vidi ga kao racionalizaciju rada. Navodi sopstveni primer saradnje sa Agencijom kao dokaz efikasnosti.
Biljana Ilić-Stošić (vladajuća većina)
Ističe da Agencija ne traži dodatne resurse i da domaćinski koristi sredstva. Hvali područne kancelarije, posebno u Kragujevcu. Ocenjuje da opozicija raspravom bavi politizacijom.
Boris Bajić (vladajuća većina)
Govori da iz iskustva smatra da Agencija radi zakonito. Hvali obuke, dostupnost informacija i otvaranje područnih jedinica.
3. ZAKLJUČAK SEDNICE
Odbor je usvojio predlog Pravilnika o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Agenciji za sprečavanje korupcije sa 10 glasova za, 1 protiv i 1 uzdržanim.
Predlog opozicije da se dnevni red dopuni tačkom o razrešenju direktora Agencije prethodno je odbijen (3 za, 9 protiv).
Sednica je zatvorena nakon glasanja, uz konstataciju predsedavajućeg o incidentnom ponašanju dela opozicionih poslanica.
NAPOMENA: Ovaj sažetak je generisan pomoću alata veštačke inteligencije (AI) i može sadržati nenamerne netačnosti. Može se koristiti za brzi pregled dešavanja sa sednice Odbora. Za potpuno pouzdani pregled koristite video zapis sa sednice.
3. sednica Odbora za pravosuđe, državnu upravu i lokalnu samoupravu
U raspravi učestvuju:
Uglješa Mrdić, predsednik Odbora, ALEKSANDAR VUČIĆ - Srbija ne sme da stane, vladajuća većina
Dejan Damjanović, direktor Agencije za sprečavanje korupcije
Verica Milanović, članica Odbora, SRBIJA CENTAR - SRCE, opozicija
Jelena Jerinić, članica Odbora, Zeleno-levi front - Ne davimo Beograd, opozicija
Đorđe Komlenski, član Odbora, ZDRAVA SRBIJA - POKRET SOCIJALISTA, vladajuća većina
Tijana Perić Diligenski, narodni poslanik, SRBIJA CENTAR - SRCE, opozicija
Dragan Nikolić, član Odbora, ALEKSANDAR VUČIĆ - Srbija ne sme da stane, vladajuća većina
Risto Kostov, član Odbora, PUPS - solidarnost i pravda, vladajuća većina
Biljana Ilić-Stošić, članica Odbora, ALEKSANDAR VUČIĆ - Srbija ne sme da stane, vladajuća većina
Boris Bajić, zamenik člana Odbora, Savez vojvođanskih Mađara, vladajuća većina
00:00:02 - Uglješa Mrdić: (pauza od četiri sekunde) Poštovani narodni poslanici, poštovani gosti, otvaram treću sednicu Odbora za pravosuđe, državnu upravu i lokalnu samoupravu. Sednici prisustvuje dvanaest članova i zamenika članova Odbora, pa konstatujem da su ispunjeni uslovi potrebni za rad i punovažno odlučivanje. Pozvani su da sednici prisustvuju i predstavnici Agencije za sprečavanje korupcije. Zadovoljstvo mi je što mogu da pozdravim gospodina Dejana Damjanovića, direktora Agencije za sprečavanje korupcije i gospođu Natašu Božić, sekretara Agencije za sprečavanje korupcije. Podsećam vas da ste u saziv za ovu sednicu dobili zapisnik Druge sednice Odbora održane 28.
00:00:45 - Uglješa Mrdić: februara 2025. godine, kao i da na zapisnik nije bilo pisanih primedbi. Da li neko ipak ima primedbe na navedeni zapisnik? Ako ne, stavljam na glasanje zapisnik Druge sednice i molim vas da se izjasnite.
00:01:18 - Uglješa Mrdić: (pauza od tri sekunde) Isključilo se nešto. Izvinjavam se. E, eto, zahvaljujem.
00:01:33 - Uglješa Mrdić: (bećanje sliĆega) Je u redu. Eto.
00:01:47 - Uglješa Mrdić: Glasanje i dalje traje. Da li je moje evidentirano?
00:01:53 - Uglješa Mrdić: U redu, zaključujem glasanje i saopštavam, za je glasalo... (dva sekunde pauze),(zvuk mikrofona) za je glasalo deset.
00:02:05 - Uglješa Mrdić: Protiv nula.
00:02:07 - Uglješa Mrdić: Uzdržanih jedan. Nije glasalo jedan. Konstatujem da je sa deset glasova za Odbor većinom glasova jednoglasno usvojio navedeni zapisnik. (pauza) Obaveštavam vas da je na osnovu člana 82. i člana 92.
00:02:25 - Uglješa Mrdić: stav dva i četiri Poslovnika Narodne skupštine Verica Milanović, članica Odbora zajedno sa narodnim poslanikom doktorkom Tijanom Perić diligentski podnela predlog da se dnevni red Treće sednice Odbora dopuni tačkom Zahtev za razrešenje direktora Agencije za sprečavanje korupcije. Stavlja-stavljam na glasanje ovaj predlog i molim vas da se izjasnite. (dvadeset sekundi pauza) Zaključujem glasanje i saopštavam za je glasalo troje, protiv devet. Uzdržanih nije bilo, nije glasalo nula. Konstatujem da je, eh da Odbor nije usvojio, da konstatujem da Odbor nije usvojio predloženu dopunu dnevnog reda.
00:03:33 - Uglješa Mrdić: Prelazimo na rad po prvoj tački utvrđenog- Aha dobro, ovde dobro. Za ovu sednicu predložen je sledeći dnevni red koji vam je dostavljen u sazivu. Tačka jedan: davanje saglasnosti na Pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u službi Agencije za sprečavanje korupcije koji je dostavila Agencija za sprečavanje korupcije od 17. marta 2025. godine.
00:03:59 - Uglješa Mrdić: Stavljam na glasanje predloženi dnevni red. Molim vas da se izjasnite. (dvadeset sekundi pauza) Zaključujem glasanje i saopštavam za je glasalo devet, protiv dva, uzdržanih nije bilo i nije glasalo jedan. Dakle, konstatujem da je sa devet glasova za većinom glasova Odbor većinom glasova jednoglasno, eh Odbor većinom glasova utvrdio dnevni red Treće sednice. Prelazimo na rad po prvoj tački utvrđenog dnevnog reda.
00:04:47 - Uglješa Mrdić: Podsećam vas da je članom trideset stav tri Zakona o sprečavanju korupcije propisano da se unutrašnje uređenje i sistematizacija radnih mesta u službi Agencije uređuju aktom koji donosi direktor po pribavljenom mišljenju Veća Agencije i uz saglasnost odbora Narodne skupštine nadležnog za poslove državne uprave. Direktor Agencije za sprečavanje korupcije je dopisom od 17. marta 2025. godine Odboru za pravosuđe, državnu upravu i lokalnu samoupravu dostavio Predlog Pravilnika o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u službi Agencije za sprečavanje korupcije i mišljenje Veća Agencije za sprečavanje korupcije. Navedena dokumenta su vam dostavljena elektronskom poštom, a nalaze se i u e-parlamentu.
00:05:36 - Uglješa Mrdić: Reč dajem gospodinu Dejanu Damjanoviću, direktoru Agencije za sprečavanje korupcije, izvolite.
00:05:43 - Dejan Damjanović: Da ti pritisnite niže. Ne, ne, nema. Hvala vam, predsedniče.
00:05:52 - Uglješa Mrdić: Hvala vama.
00:05:53 - Dejan Damjanović: Poštovane dame i gospodo narodni poslanici, čast mi je da Odboru za pravosuđe, državnu upravu i lokalnu samoupravu predstavim Predlog Pravilnika o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u službi Agencije od sedmog marta 2025. godine.
00:06:13 - Dejan Damjanović: Koji je dobio pozitivno mišljenje Veća Agencije 11. marta 2025. godine (kašalj) Nakon više od dve godine na čelu Agencije za sprečavanje korupcije, sagledavajući rast i određene organizacione fluktuacije u našem samostalnom i nezavisnom organu, koji deluje kao živ organizam, po obavljenim konsultacijama sa zamenicom direktora, rukovodiocima sektora i drugih organizačnih jedinica, slobodan sam da ovom Odboru predam na saglasnost navedeni Pravilnik o unutrašnjem uređenju. Unoseći u novi Pravilnik izmene koje smo smatrali nužnim za dodatno svrsishodnije uređenje i bolju organizaciju poslova i unapređenje efikasnosti u obavljanju poslova iz nadležnosti Agencije, vodili smo se jednako i razlozima svrsishodnosti i poboljšanja efikasnosti, ali i razlogom ekonomičnosti. U samom Pravilniku nema nikakvih kopernikanskih iskakanja iz dosadašnjih okvira uređenja unutrašnje organizacije Agencije.
00:07:25 - Dejan Damjanović: Ovde se pre može govoriti o izvesnim preslaganjima unutrašnjih organizacionih jedinica, kako rekoh već radi boljeg organizovanja procesa rada i u cilju povećanja efikasnosti u radu. Naša intencija u Agenciji je, koja se pokazala ispravnom u dosadašnjem radu, da ne pravimo glomazne takozvane mega sektore koji su se usled svoje obimnosti pokazali ne tako brzim u neophodnom delovanju. Pošto nam je iz jedne prilike tokom ranih unutrašnjih uređenja ostao jedan takav sektor, to je Sektor za pravne poslove i lobiranje, koji je uistinu i čini se, bez nekog posebnog razloga obuhvatao više grupa poslova za koje se čak i ne može reći da su srodni. Mi smo radi efikasnijeg pristupa poslu taj sektor podelili sada na dva sektora. Sektor za procenu rizika od korupcije u propisima, lobiranje i predstavke i sektor za kadrovske i pravne poslove.
00:08:36 - Dejan Damjanović: Osim toga, pošto smo kroz praksu utvrdili da je delotvornije da unutrašnja jedinica za istraživanje korupcije i unutrašnja jedinica za analitiku koje su dosad funkcionisale u različitim sektorima nastave rad u okviru jednog sektora, s obzirom na specifičnost njihovih poslova i potrebe da se analitikom pokrije rad svih sektora u Agenciji, u novom Pravilniku mi smo se opredelili za formiranje Sektora za istraživanje i analitiku. Ostale intervencije novim pravilnikom tiču se preoblikovanja postojećih unutrašnjih organizacionih jedinica i u određenoj meri redefinisana, redefinisanja njihove brojnosti i kvaliteta radnih mesta. Polazeći od navedenih intencija od kojih smo pošli u donošenju novog Pravilnika ponovnim preispitivanjem svih neophodnih kriterijuma, efikasnosti, opti- optimuma, ekonomičnosti, uzimajući u obzir zakonodavni i strategijski okvir za delovanje Agencije, uz ponovnu ocenu položaja i rada unutrašnjih jedinica, vodeći se i planiranjem daljeg uvođenja informaciono, informaciono komunikacionih tehnologija i digitalizacije procesa rada, u Pravilniku su predviđene sledeće osnovne i unutrašnje jedinice. Tu imamo deset sektora. To je Sektor za kontrolu političkih aktivnosti, Sektor za kontrolu imovine i prihoda, Sektore za rešavanje sukoba interesa i kontrolu prenosa upravljačkih prava, Sektor za integritet i antikorupcionu edukaciju, Sektor za pravne i kadrovske poslove, Sektor za procenu rizika od korupcije u propisima i pitanja lobiranja i predstavke, Sektor za međunarodnu saradnju i strateške dokumente, Sektor za istraživanja i analitiku, Sektor za informacione tehnologije i Sektor za opšte i poslove i logistiku.
00:10:42 - Dejan Damjanović: Pored sektora imamo i Sekretariat Agencije i imamo Sekretariat Veća Agencije u stručnoj službi i tri područje jedinice u Novom Sadu, Nišu i Kragujevcu koje su se u prethodnom periodu pokazale veoma korisnim u stvaranju neposrednih kontakata sa organima, građanima i svim licima na koje se odnosi Zakon o sprečavanju korupcije. Novim Pravilnikom predviđeno je i da određene poslove iz delokruga službe Agencije obavljaju samostalni izvršni i izvršioci izvan svih unutrašnjih jedinica. To je interni revizor i savetnik direktora. Naglašavam da ukupan broj izvršilaca predviđen novim Pravilnikom ostaje nepromenjen u odnosu na važeći Pravilnik, tako da i nadalje ostaje predviđeno sto šezdeset dvoje izvršilaca, dok predložene izmene strukture broja zaposlenih neće uticati na sredstva predviđena na grupi konta četiri si an Rashodi za zaposlene koja su obezbeđena u budžetu Agencije za 2025. godinu, za šta imamo i potvrdu koju smo ov, jer smo se obratili eh, Ministarstvu finansija i dobili odobrenje kadrovskog plana, jer nema ni iskakanja, ni što, ni u dinaru.
00:11:59 - Dejan Damjanović: Na osnovu dave-navedenog, koristeći priliku da se još jednom predsediku i članovima ovog Odbora zahvalim na permanentnoj konstruktivnoj podršci koju pružaju Agenciji za sprečavanje korupcije u njenom radu, ja vas poštovani članovi Odbora za pravosuđe, državnu upravu i lokalnu samoupravu molim da nakon razmatranja date saglasnost za primenu novog Pravilnika.
00:12:23 - Dejan Damjanović: Hvala.
00:12:33 - Uglješa Mrdić: (zvuk mikrofona) Zahvaljujem gospodinu Dejanu Damjanoviću, direktoru Agencije za sprečavanje korupcije. Otvaram raspravu u vezi sa ovom tačkom dnevnog reda. Izvolite, uvažene kolege. Samo treba da se prijavite na ovaj... Treba da se prijavite ovde.
00:12:48 - Uglješa Mrdić: Na mikrofon. (žamor) (suvišni zvukovi u pozadini) Koleginica Verica Milanović. Reč dajem koleginici Verici Milanović. Izvolite.
00:13:08 - Verica Milanović: Zahvaljujem. Poštovane kolege poslanici, poštovani predstavnici Agencije za sprečavanje, erm, korupcije. Pre konkretnog, erm, izlaganja moram da izjavim žaljenje zašto nije uvažen predlog za dopunu dnevnog reda. Razlog više što je gospodin Dejan Damjanović ovde i mogao je da nam otkloni direktno sve sumnje. Možda mi grešimo, ovaj, ali eto, odbili ste ovu tačku dnevnog reda.
00:13:34 - Verica Milanović: Erm, od 2010. godine, kada je Agencija za sprečavanje korupcije formirana, bilo je više promena Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji, sistematizaciji radnih mesta, radnih mesta u ovoj agenciji, što 2018. zadnja 2023. godine. U 2023.
00:13:55 - Verica Milanović: godini, kada ste predlagali promenu, erm, argumenti su bili nedostatak, erm, izvršioca u vašoj agenciji, erm, primena i, odnosno poštovanje mišljenja Komisije, Evropske komisije za priključenje Srbije Evropskoj uniji i 2023. godine donete, donete su promene Pravilnika gde je odobreno više izvršilaca za Agenciju, četrdeset i šest ja mislim da je novih izvršilaca odobreno i odobreno je takođe formiranje tri nove područne jedinice, erm, Kragujevac, Niš i Novi Sad, sa obrazloženjem boljeg kontakta sa lokalnim samoupravama i kontakta sa građanima. U izveštaju o vašem radu na vašem zvaničnom sajtu našla sam podatke da 31.12.2024. godine, erm, imate šesdeset, devedeset i četiri stalno zaposlena od ukupno sto šesdeset i dva pravilnikom predviđena, erm, lica za zapošljavanje i da je, erm, ostvareno pedeset i sedam procenata od ukupne radne angažovanosti u vašoj, erm, agenciji. Sad vas pitam zbog čega je ostalo se na ovom broju kada ste već tražili i predlagali promene i kada je Pravilnik izmenjen i odobren je veći broj lica koji će biti angažovani, zašto niste uposlili ta lica?
00:15:20 - Verica Milanović: Erm, u 2024. godini formir-la-formirane su područne, erm, jedinice. Formirane su područne jedinice u Kragujevcu 14. marta. U vašem izveštaju, takođe zvaničnom, stoji ko je bio na otvaranju.
00:15:34 - Verica Milanović: Šta se obišlo u Kragujevcu? Nula rezultata ove područne jedinice. Ne stoji u izveštaju šta je urađeno. Područne jedinice u Nišu formirane je 27. marta.
00:15:45 - Verica Milanović: Takođe, ko je došao, ko je pošao, erm, šta se od znameno-znamenitosti obišlo u Nišu? Rezultati? Šta se postiglo i šta je ostvareno u 2024. godini? Nula.
00:15:58 - Verica Milanović: U Novom Sadu otvorena je 10. aprila podružnica. Zasadilo se i drvo. Hm, ja se izvinjavam- Svuda. Upravo sam to sad htela da kažem.
00:16:07 - Verica Milanović: I u Kragujevcu, u Nišu i u Sadu. Po-posađeno je po jedno drvo, što je veoma lepo, ali vaš posao, gospodo iz Agencije, nije pošumljavanje nego spriječavanje korupcije. Jedan od jačih aktivnosti koje ste prikazali u vašem izveštaju za 2024. godini jeste rezultat od devetsto devetnaest rešenih zahteva javnih funkcionera za davanje saglasnosti za vršenje druge javne funkcije. Od toga sedamsto devetnaest je dato pozitivno mišljenje.
00:16:37 - Verica Milanović: Data je saglasnost da, erm, funkcioneri mogu da obavljaju još jednu funkciju. Znači, ovde je aktivnost bila, erm, najbolja. Što se tiče Izveštaja, takođe stoji jedan ovako šaljiv, erm, stav, čemu se baš najviše posvetilo pažnje, jačanju integriteta u javnom sektoru, povećanju nivoa uključivosti društva. Znači, ovaj Izveštaj kao da je pisao neki šaljivdžija koji hteo ovako malo da nas nasmeje, ali u Srbiji ništa nije smešno zato što korupcija cveta. Srbija je u 2025.
00:17:12 - Verica Milanović: godini na sto petom mestu od sto osamdeset zemalja. Erm, percepcije korupcije u javnom sektoru osam godina beležimo sve gori i gori, erm, rezultat. Kako je koleginica malopre rekla, najgori od nas su samo Belorusija i Bosna i Hercegovina. Građani Srbije korupciju prepoznaju kao ključni problem, najveći problem u Srbiji, korupciju u državnoj upri-upravi, korupciju u pravosuđu, u zdravstvu. Erm, mi vas molimo da ovaj resurs koji vama treba da bude najjači, a to su građani Srbije, da njihove predstavke, erm, razmatrate, jer oni su, erm, ono najjače što mogu da vam daju i gde možete najbolje da uđete u srž problema i rešjenja ovog, erm, problema.
00:18:03 - Verica Milanović: Što se tiče samog, erm, ovog pravilnika- -da bih ostavila vreme i za Tijanu, neću glasati pozitivno iz razloga što iz svih ovih prethodnih koji su usvojeni ništa ne vidim neke pomate-pomake na bolje, da je nešto doprin-doprinelo, erm, efikasnosti. Agencija za sprečavanje korupcije se pretvorila u slugu i zaštitnika funkcionera, umesto da bude njihov nadzor i kontrolni mehanizam. Koliko značaja ovom pravilniku pridajete i vi sami iz Agencije govori činjenica da je veće Agencije mišljenje, erm, za ovaj Pravilnik dalo na telefonskoj sednici. Zahvaljujem.
00:18:47 - Uglješa Mrdić: Hm, Zahvaljujem koleginici Milanović.
00:18:49 - Dejan Damjanović: Da li postavljam još neko pitanje ili mogu da odgovorim?
00:18:52 - Uglješa Mrdić: Pa možete, možete da odgovorite. Izvolite reč dajem direktoru agencije, samo ako da se prijavite, pa će posle koleginica Jeremić. E, reč dajem direktoru agencije gospodinu Dejanu Damjanoviću. Izvolite.
00:19:10 - Dejan Damjanović: Poštovana gospođo, meni je drago da vi postavljate pitanje da pratite rad agencije. Ono što ste vi naveli, ja moram da vam kažem da se ne slažem sa vama. Prvo, i što ste se i što ste malo ismevali drvetu, drvevo je značilo prijateljstvo sa gradom u koji se ulazi, a ne pošumljavanje goleti. Znate, ali meni je drago da vi i sa tog aspekta posmatrate te-tu stvar. Eh, što smo mi uradili, mi smo, 'nači povećali broj...
00:19:42 - Dejan Damjanović: Mi smo preventivni organ. Ne znam da li vi to znate i pratite dobro. Znači, nismo, mi se ne bavimo represijom. Mi, i malo ste se smešno izrazili o planovima integriteta, odnosno o jačanju integriteta, a Evropska unija i GREKO od nas najveći akcenat stavljaju na integritetu upravo i vas poslanika, što trebamo da radimo i sa vama i radili smo. Radimo sa svim članovima Vlade, sa svim, prvo nama je ciljna grupa javni funkcioneri.
00:20:11 - Dejan Damjanović: Mi ne radimo sa drugim grupama vezano na zaposlene u zdravstvu, zaposlene u državnoj upravi koji nisu jadni publice. Znači mi nemamo ingerencije nad njima. Ali što se tiče javnih funkcionera, to je naša obaveza i mi sprovodimo, inače, u petom krugu evaluacije GREKA za koju se sada upravo na kojoj radimo, naša obaveza je da svi visoki i javni funkcioneri Republike Srbije prođu obuke koje mi organizujemo. Evo, na sreću, tu je Nataša Božić koja je moj sekretar, koja je inače u direktnoj komunikaciji sa, eh, zamenikom generalnog sekretara Vlade i mi smo već te obuke sproveli prošle godine. Tako da to što vi smatrate da integritet je nešto što je smešno što mi radimo, mi smatramo da je integritet nešto izuzetno važno na čemu mi ove godine radimo.
00:21:05 - Dejan Damjanović: Vi pri, govorite o područjim jedinicama koje sam ja otvarao, znam i-i zašto ste to rekli i sam otvarao, pa ja ne mogu da otvorim ni jednu području jedinicu sa nekim drugim nego sa gradonačelnikom i onim ko je na čelu tog grada. To što sam ja nju otvorio sa gospodinom Dašićem, sa gospođom Sotirovski ne znači da ja imam bilo kakav dobar odnos sa tim ljudima, niti sa Milanom Đurićem u Novom Sadu, nego da su to ljudi koji su na čelu tih gradova i koji su želeli da sa mnom otvore tu kancelariju i smatrajući da je njihov značaj veoma važan. Ja ne znam konkretno gde, gde ste vi, gde živite, ali možete da proverite u gradovima, u Nišu, možete proveriti u Kragujevcu. Prvo, oni ne mogu da daju rezultat zato što oni ne, nisu nadležni da postupaju, ali zato organizuju sve od-obuke u tim gradovima. Pa pogledajte koliko je obuka održano u gradovima u kojima smo mi održavali, 'nači organizovali i održavali obuke kako za političke stranke koje su učestvovale, evo sad spremamo još jednu za, za izbore koji će se održati u Zaječaru, kako za, kako za sve druge funkcionere, kako im radimo obuku o planovima integriteta.
00:22:18 - Dejan Damjanović: Otvorili smo novi ciklus, četvrti ciklus planova integriteta ove godine i meni je strašno žao i verujte, malo me onako i pogađa, ja znam da vi želite da umanjite moju ulogu i-i uopšte agenciju, ali mislim da je to greh jer mi kao preventivni organ izuzetno važnu ulogu u ovoj državi imamo. Mi radimo sa mladima. Mi smo napravili sporazum sa Ministarstvom prosvete, sa zavodima već radimo na programu za edukaciju dece u, od osnovnih škola do visokog obrazovanja i meni pada stvarno krivo da to ne spomene niko, nego kažite da smo imali toliko i toliko. Mi dajemo saglasnost, zna se već kako dajemo saglasnost. Sve što mi uradimo to se nalazi u ovoj knjizi.
00:23:07 - Dejan Damjanović: Znači sve u skladu s propisima. I verujte, sve radimo u skladu sa zakonom i ja nemam uopšte zadršku kada je u pitanju moj rad kao odgovornog i najodgovornijeg u Agenciji za sprečavanje korupcije. Ja ću vam biti na usluzi kada budemo izveštaj o radu podnosili, pa ćete moći da me pitate to što želite, gospođo i uopšte nemam razloga da to što vi kažete da kažem da sam ja, da, da je meni drago. Meni je drago što se vi izuzetno bavite nama jer to pomaže da mi još bolje i još onako sa više snage se bavimo sve, svim stvarima i-i izuzetno nam je važno da vi imate primedbi na to zato što to nam u svakom slučaju može da poboljša moj rad i uopšte svih nas u agenciji. To što kažete da je promenjen broj zaposlenih nije tačno.
00:23:54 - Dejan Damjanović: Mi odavno imamo sto šezdeset dvoje, ali smo pokušali, mi raspisujemo konkurse. Evo ja sad čekam ako odobrite danas ovu sistematizaciju da sutra raspišem konkurs za zapošljavanje, ali se mali broj ljudi izuzetno javlja, mali broj prođe i što je naj, što ljudi sad već odlaze i prelaze u privatnu praksu u privatni sektor. Tako da hoću da vam kažem da nam je izuzetno važno i Evropa to zna. Ja inače idem na sve sastanke i ja sam samo rekao da mi sa smanjenim kapacitetom u uslovima u kojima smo sada državi vratili, eh, šest posto treba da vratimo iz, od onoga što smo, a mi vrlo vrlo rigidno vodimo računa o onome koliko para trošimo, koliko para tražimo za nešto, eh, i tako da uopšte ne postoji jedan segment gde ću ja da dozvolim da iko govori da se nenamenski troše sredstva, da se u agenciji ne radi posao, nego ja, ja vam to tvrdim i slobodno možete da, a to što ako neki ljudi koji su nezadovoljni time što mora da se dođe na vreme, što mora da se radi ceo dan, pa pričaju kako je to tako, meni je to stvarno ne predstavlja nikakav problem, jer ja znam kakav odnos prema svemu tome imam, jer u-u našim bazama se nalaze svi javni funkcioneri, što je za mene i njihovi članovi porodice, kao i vi.Kontrole radimo po planu i programu koji javno objavimo redovnih u vanrednim kontrolama. Svako ko je bio i da li uhapšen ili ili bilo šta urađeno ili postojala je intencija da postoji neki razlog za vođenje postupka.
00:25:33 - Dejan Damjanović: Mi smo taj postupak pokrenuli to što članom 72 stav 1 kaže da mi u postupku ne možemo da dajemo podatke. Vi to vrlo dobro znate kolege svoji znate da u fazi postupka mi ne možemo da govorimo ništa, ali da nešto stoji da se ne radi. To stvarno ne mogu da vam dozvolim da kažete zato što stvarno mislim da ili imate pogrešnu informaciju i ja bih voleo da s vama razgovaram koliko god hoćete i da pred vama sve te podatke koje mogu iznesem, kako bih vas ubedio da stvarno to nije tačno. Ja smatram da je naša uloga izuzetno važna. Ja smatram da mi prvo mi nismo or-or-organ represije, mi za sve ono što radimo, mi se obraćamo su-sudovima za prekršaje.
00:26:17 - Dejan Damjanović: Obraćamo se tužilaštvu koje dalje postupa i obaveštava nas. Što se tiče predstavki sve koje su za nas bitne i koje se odnose na ljude, odnosno f-javne funkcionere s kojima mi koji su naša ciljna grupa. Mi to radimo. Onde gde imamo predstavku koja se odnosi na nešto što nije naš domen i što se ne odnosi na našu ciljnu grupu. Mi po zakonu imamo obavezu i to radimo.
00:26:44 - Dejan Damjanović: Obraćamo se nadležnim organima da damo im podatke koje imamo i tražimo od njih, što je i obaveza naša da stranku obavestimo o ishodu postupka, da nas obaveste kako bi mi stranku obavestili. E sad, što mi imamo Mikije Mause i što imamo ljude koji nam se tako obraćaju, što ja moram, što ne mogu da izvestim onog ko se ko nije hteo da da svoj identitet, to je nešto drugo, ali ono što se nas tiče, što se tiče i upravo taj sektor i delimo na dva zato što je bio pretrpan i zato što hoću da ja ne želim da pričam ništa o prethodnicima svojim, ali ja znam šta sam zatekao. Ja moram da vam priznam da sam ja izuzetno ponosan na ono šta smo mi uradili. A gledajte, trka se trči do kraja i ja vas molim ako budem u prilici, ja ću da sve ono što vi od mene želite da vam dostavim. Hvala vam najlepše.
00:27:38 - Uglješa Mrdić: Zahvaljujem, gospodine Damjanoviću. Polako imamo druge prijavljene. Dakle, prvo bi želeo da se zahvalim direktoru Agencije na detaljnom odgovoru i hvala vam na ovome i što ste rekli za one kolege iz opozicije koji su postavljali pitanja, a ne znaju očigledno nadležnosti da znaju koje su nadležnosti Agencije za sprečavanje korupcije i kolika je bitna preventivna uloga vaše agencije i tu vam se puno zahvaljujem. Eh, sada idemo dalje na listi prijavljenih koleginica profesor doktor Jelena Jerinić. Koleginice Jerinić, izvolite dajem vam reč.
00:28:16 - Jelena Jerinić: Hvala vam.
00:28:24 - Uglješa Mrdić: Eh, dakle, ne računajući konstitutivnu sednicu, ovo je tek zapravo druga sednica Odbora za pravosuđe u ovom sazivu, eh- Treća sednica.
00:28:26 - Jelena Jerinić: Ne računajući konstitutivnu. Ovo je druga, ja...
00:28:27 - Uglješa Mrdić: Svaka se računa.
00:28:28 - Jelena Jerinić: Pa dobro na konstitutivnoj nije bilo nikakve diskusije i molim vas da mi ne upadate u reč. Prosto, nema potrebe.
00:28:34 - Uglješa Mrdić: Izvolite.
00:28:36 - Uglješa Mrdić: Vi ćete posle imate ionako onoliko vremena da- Izvolite.
00:28:37 - Jelena Jerinić: Svima odgovorite na sve. Dakle, nemojte me prekidati. Eh, meni je u svakom slučaju drago što se ova sednica održava i što možemo da ra-razgovaramo o ovim zaista gorućim pitanjima. Žao mi je što je odbijen predlog za dopunu dnevnog reda jer bi onda verovatno mogli direktnije da govorimo o stanju korupcije i načinu na koji se Agencija eh, bavi ovim pitanjem bilo eh, preventivno ili na drugi način. Ali pošto nam je već eh, na dnevnom redu eh, Predlog pravilnika o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta, da vidimo je l' koje su zapravo razlike i da vidimo kakvi su efekti današnje sistematizacije i kako očekujete da se skoro istom sistematizacijom postignete sad neke drugačije i bolje efekte.
00:29:24 - Jelena Jerinić: Suštinski, umesto ranijih osam sektora, sada će biti deset. Ostaje isti broj izvršilaca, dakle, praktična razlika da umesto sada des-, eh, osam pomoćnika direktora koji su službenici na položaju imaćete deset, što je pohvalno. Moje pitanje, eh, pre svega je zbog čega vam je sada sedam od osam pomoćnika direktora u v.d. statusu? Eh, koje su da li postoje neki, neki specifični razlozi za to ili prosto ne možete da nađete ljude, imajući u vidu da su i ranije eh, eh, analize pokazale da je v.d.
00:29:58 - Jelena Jerinić: status zapravo način da nekoga držite u neizvesnosti i da možete eh, da ga je l' zapravo eh, kontrolišete na, na neki način, posebno eh, mislim na kontrolu od strane eh, eh, eh, vlasti, izvršne vlasti. Eh, dakle, ajde da vidimo zapravo šta agencija radi i kakvi su doš-a dosadašnji eh, efekti, eh, uključujući i, i to šta građani misle o stanju eh, korupcije u Srbiji. Ne verujem da imaju neko specifično mišljenje o Agenciji za sprečavanje korupcije jer verujem da većina građana i ne zna da Agencija eh, eh, postoji, eh, ali to je, to je drugo pitanje i svakako spada u vaš delokrug. Time treba da se pozabavite. Dakle, dvadeset i dva posto građana Srbije po poslednjem istraživanju smatra da je korupcija problem broj jedan u Srbiji i to je prvi put otkada se poslednjih dvadeset i pet godina rade slična istraživanja da je to na prvom mestu.
00:30:58 - Jelena Jerinić: Dakle, to je ubedljivo problem broj jedan, a četrdeset i jedan posto građana smatra da je korupcija prisutna u velikoj meri, eh, što je duplo eh, veći procenat u odnosu na 2021. godinu. Dakle, korupcija je, po mišljenju eh, stavovima građana u stalnom porastu.Takođe, već eh, eh, eh mislim više puta pominjan indeks percepcije korupcije. To je globalni indeks koji se u Srbiji eh, eh dakle eh me-merenja se u Srbiji vrše od 2012. godine i to baš ta omiljena godina Srpske napredne stranke od koje o-ne voli da računa vreme.
00:31:40 - Jelena Jerinić: Dakle, u tom periodu Srbija je pala za čitavih dvadeset i pet mesta. Dakle, to su podaci za 24. Oni su objavljeni u februaru ove godine. Dakle, osmu godinu za redom nastavlja se pad na tom globalnom eh, eh rangiranju. Eh, dvanaeste smo bili na osamdesetom mestu, sada smo na eh, eh sto petoj, sto petoj poziciji.
00:32:04 - Jelena Jerinić: Eh, treba reći da je nedavno usvojenom strategijom za borbu protiv korupcije Vlada predvidela da indeks koji je sad trenutno trideset i pet, a bio je nekada tri'dest šest, poraste na četrdeset i tri do 2028. Sigurna sam da i Agencija ima neku ulogu eh, eh u tome, pa bih volela da, da čujem kako na tome radite. Dakle, Srbija je u nezaustavljivom padu u korupciji, dakle u toj oblasti kojom se vi bavite. Vi ste agencija za sprečavanje toga, dakle za prevenciju da do korupcije eh, eh ne dođe. Pa hajde da vidimo kako vi tu inače sprečavate korupciju i uzmimo kao dosta slikovit eh, eh primer eh, koji je i građanima očigledan, a to je imovina, odnosno poreklo, poreklo imovine.
00:32:50 - Jelena Jerinić: Dakle, eh, građani u tome vide očiglednu nepravdu s obzirom na to da posmatraju ljude koji su, od kojih su mnogi nosioci javnih funkcija. Dakle, prijavljuju imovinu vašoj agenciji, eh, a imaju veoma skromne prihode, da, da su ministarske ili su poslaničke plate, istovremeno školuju decu u privatnim školama, vode vrlo luksuzan život, pa je pitanje kako je se do te imovine došlo. Zašto vas to pitam? Dakle, ja, vi ćete meni reći da ne, vi ne istražujete jel poreklo imovine. Ja se slažem, to bi trebalo da radi Poreska uprava, a ne radi.
00:33:25 - Jelena Jerinić: Ali ono što vi radite jeste da vodite registar, dakle svi, većina tih podataka i o tim nekretninama i o nekim drugim eh, eh stvarima jesu javni podaci, dakle nalaze se u registru ili su do njih došli eh, istraživači, pre svega istraživački novinari. Pa recimo da navedemo samo neke. Dakle, imamo kao preteču svega verovatno Aleksandra Vulina i tetku iz, iz karate. Ponajviše se pisalo o Siniši Malom, posebno od vremena rušenja u Savamali 2016. kad je on bio gradonačelnik, pa zatim i o kolegi narodnom poslaniku Vladimiro Đukanoviću koji je imao neverovatno uspešnu advokatsku karijeru koja mu je za dve godine omogućila da kupi dva stana i jedan apartman na Zlatiboru- Nemojte me prekidati,- Nemojte me prekidati.
00:34:10 - Jelena Jerinić: Vladimir Đukanović je prijavio tu imovinu agenciji,- Isto kao i Siniša Mali. Nemojte me prekidati. To je sve vezano za, za ono šta agencija radi- Odnosno šta rade,- Ne, tako je, sistematizacija.
00:34:30 - Uglješa Mrdić: Ja hoću da pitam-j- Evo, sad ću vam pročitati.- Nastaviću,dakle.- Davanje saglasnosti na Pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u službi agencije za sprečavanje korupcije koji je dostavila Agencija.- Koleginice, molim vas.
00:34:45 - Jelena Jerinić: Koleginice prekidam o- Nemojte me prekidati.
00:34:46 - Uglješa Mrdić: Molim vas koleginice.- Koleginice, molim vas, imate pravo da govorite o tački dnevnog reda do deset minuta kao član odbora.- Ja bih vas, ja bih vas, do-dobićete vreme ponovo. Ja bih vas zamolio koleginice da se smirite,- Ako vam nije dobro, popijte nešto za smirenje.- Vidim da ste jako uzrojani. Vidim da vičete. Vidim da ne mogu da složim dve rečenice u nizu, a da vi ne prekinete, ja vas ne prekidam, ali ja vodim ovu sednicu, ja predsedavam odborom i moj zadatak je odgovornost da vodim ovu tačku dnevnog reda, to jest ovu sednicu Odbora u skladu sa Poslovnikom koji imate tu pred sobom, čini mi se ili nemate.- Nema veze, daću vam ja moj primerak. Znate odlično.
00:35:32 - Uglješa Mrdić: Prema tome, molim vas koleginice, eh, kao što je govorila evo i koleginica Milanović je govorila iz opolic-i, iz opozicije jeste bili prekidani. Niste. Govorili ste o tački dnevnog reda. Da li se meni nešto ili kolegama iz pozicije ili direktoru svidelo ili ne, ali vi ste govorili koleginice o tački dnevnog reda. Da li vas je neko prekinuo?
00:35:53 - Uglješa Mrdić: Nije. Vi koleginice ste samo u početku govorili o tački dnevnog reda, a onda ste krenuli da vređate gospodina Aleksandra Vulina, pa Sinišu Malog, pa Vladimira Đu-Đukanovića, da navodite neke njihove privatne stvari i tako dalje. To nije tačka dnevnog reda.- Isključivo podaci iz registra osim Jelke. E, to nije tačka dnevnog reda. To nije tačka dnevnog reda da vi nabrajate sada i članove porodice i tako dalje.
00:36:21 - Uglješa Mrdić: Koleginice, koleginice, ja bi' vas zamolio. Poznajemo se, znamo se. Dobićete,- Dobićete reč. Držite se, molim vas, tačke dnevnog reda.
00:36:33 - Jelena Jerinić: Apsolutno. Evo, prelazim na izveštaj GRECO, ako možemo o toj tački.
00:36:36 - Uglješa Mrdić: I o tački dnevnog reda, dakle vezano za Pravilnik o unutrašnjem uređenju, dajte ponovo reč. Govorili ste pre nego što sam vas ja prekinuo šest minuta. Imate još četiri minuta. Dugo kad je bilo šest minuta.- Izvolite koleginice Jerinić.
00:36:50 - Jelena Jerinić: Dakle, eh, ne treba, nema potrebe. Građani znaju ovaj, ko je sve prijavljivao eh, ne, teško objašnjivu eh, objašnjivu imovinu. Mene zanima, recimo, ja sam htela da pitam direktora da li ovih koje sam navela do sada i da ih ne pominjem više, da li su oni prošli ove obuke. Možda ako da su prošli obuke možda ne bi-Ovaj, se tako ponašali. Mislim, možda bi onda znali šta je korupcija.
00:37:15 - Jelena Jerinić: Evo konkretno pitanje. Da me niste prekinuli i vi biste čuli. Eh, Izveštaj GREKO-e, ajde da se ne pozivamo samo na, na ovaj istraživački novinar i nevladine organizacije eh, koji je i direktor pomenuo, dakle kao najveći problem suštinski, jel, pa i u tom petom krugu evaluacije navodi eh, tu visoku korupciju, odnosno eh, eh mogućnost pružanja adekvatnog krivičnog pravnog odgovora na korupciju. I to je vama jasno i jeste u-u-u vašem delokrugu, između ostalog da obaveštavate Tužilaštvo, da podnosite krivične prijave, da podnosite izveštaje. I recimo, u slučaju baš ovom Siniše Malog 2016.
00:37:55 - Jelena Jerinić: godine, Agencija se jeste obratila Višem javnom tužilaštvu u Beogradu, tako, postoje izveštaji na trinaest strana. Međutim, eh, po do sada dostupnim informacijama Tužilaštvo je obustavilo taj postupak i on se eh, eh ne vodi.
00:38:21 - Uglješa Mrdić: Dakle, kada pogledamo izveštaje Agencije, osim toga što u posljednjim izveštajima možemo da vidimo da ste lepo obeležili Međunarodni dan borbe protiv korupcije u Domu vojske i u hotelu Metropol- Koleginice ja se izvinjavam... Izvinite. Koleginice, ja vas... Prekidam vas iz razloga zato što je tačka dnevnog reda Pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji nije tačka- Molim vas, nije tačka dnevnog reda,- Čuli ste i direktora, izveštaj Agencije o radu. Kad bude tačka dnevnog reda Izveštaj o radu Agencije, molim vas, sad se držimo ove tačke dnevnog reda.
00:38:49 - Uglješa Mrdić: Biće, dakle, kada bude tačka Izveštaj o radu i kad budemo dobili izveštaj, onda pri- Molim vas, nemojte da me prekinete. Ovo što vi radite, ovo je nekorektno neprofesionalno- Imate pravo da postavite pitanja, ali molim vas, držite se tačke dnevnog reda. Koleginice Jerinić, neću vam dozvoliti da radite to što radite od ove sednice. Nećete praviti cirkus od ove sednice. Držaćemo se tačke dnevnog reda, kao što su i prethodni govornici i koleginica iz opozicije, bez obzira da li je pozicija opozicija- Koleginica je govorila skoro puno vreme o tački dnevnog reda.
00:39:34 - Jelena Jerinić: Kolega Đukanoviću koliko sam pomenuta- Molim vas- Vodi Odbor za pravosuđe, oni to mnogo bolje rade od vas.
00:39:38 - Uglješa Mrdić: To je samo apsolutno ne može biti istina.- Koleginice, koleginice, molim vas, nisam vam da-, molim vas. Koleginice, molim vas, ne možete da- nisam vam dao dnevni, nisam vam dao reč. Nisam vas dao reč. Koleginice, molim vas, nisam Vam dao, jesam li Vam dao reč? Hajde malo pročitajte Poslovnik.
00:40:00 - Uglješa Mrdić: Pa očigledno ne znam. Hajde, molim vas, dakle, govori onaj kome dam reč. A od članova Odbora za reč se javio kolega Đorđe Komlenski. A deset minuta ste govorili, govorili ste veći deo vremena. Govorili ste šest pa četiri minuta.
00:40:17 - Uglješa Mrdić: Sačekajte vaš, javićete se ponovo o tački dnevnog reda. Koleginice Jerinić, dva puta sam vas upozoravao i molio vas da držite se tačke dnevnog reda. Kolega Đorđe Komlenski. Kolega Đorđe Komlenski, ja, imate pravo ponovo da se javite.
00:40:33 - Đorđe Komlenski: Zahvaljujem se, predsedniče. Eh, ja ću lično podržati što se tiče ovog Pravilnika novog koji se predlaže, jer smatram da je u duhu onoga o čemu se ovde razgovara još od 2016. godine na ovamo intenzivno, a to je da se eh, rad Agencije prvo je bila za sprečavanje, a onda Agencija, eh... Za borbu protiv korupcije, bilo je sad i sprečavanja korupcije, promena u nazivu koja je kozmetička, ali nije samo i kozmetička, nego praktično kada govorimo o sprečavanju, ono podrazumeva i prevenciju. I meni je jako drago što će ovakav Pravilnik omogućiti upravo još više da se radi na prevenciji kroz obuke, ali naravno da bi se rezultati dobili onakvi kakvi, eh, kakve svi želimo, potrebno je da prođe neko vreme.
00:41:35 - Đorđe Komlenski: Ukoliko bi se i mi kao poslanici i mnogi drugi malo korektnije odnosili prema takvim obukama, verovatno bismo imali manje posla i stvarali manje posla ljudima u Agenciji za sprečavanje korupcije da nam šalju opomenu, upozorenje da smo nešto propustili u svom radu, da dostavimo nekakva obaveštenja, da bi se jednostavno ovaj izbegli eh, bespotrebni postupci koji očigledno proističu iz nekakvih grešaka, u popuni samih prijava koje se dostavljaju, dopuna njihovih dokaza koji se ponekad traže. Tako da eh, mislim da ovakva sistematizacija eh, je dobra. Daće prostor da se ovo nastavi tempom koji ide eh, ukoliko temelj nije dobar, a čini mi se da ste uspostavili na ovakav način sa ovakvom percepcijom rada dobar temelj, onda zaista mora da postoji strpljenje da ta gradnja dobije i neki svoj zaokruženi obim i da počne da pokazuje rezultate. Nestrpljenje koje proističe iz trenutne dnevne političke potrebe za izvrtenim činjenica ili za pogrešnom percepcijom je nešto čime smo svi skloni. Prema tome, vi ste došli u dom ovde u kojem se ipak vodi politika, ali je ovaj vrlo često čak zaboravljen najvažniji, a to je zakonodavni deo, tako da mnogo više vremena potrošimo na-Baveći se nekim dnevno-političkim stvarima, čak i na ovaj ovim odborima koji treba da budu operativne prirode i priprema za neki drugi rad, a ne samo kada je u pitanju ovaj bavljenje dnevno-dnevnim potrebama.
00:43:28 - Đorđe Komlenski: Znate ja imam jednu malo drugačiju percepciju kad je u pitanju Agencija za sprečavanje korupcije. Valjda nemam ovu evropejsku percepciju i eh njihova merila i standardi meni apsolutno ne znače ništa. Čak bih ja tu mogao da ovaj stavim zamerku kao neko ko je protiv ulaska u Evropsku uniju, zašto uopšte u grupi za međunarodnu saradnju pominjete i evropske integracije, ali je razumljivo ovaj jer je to još uvek zvanično. Nadam se da neće biti još dugo zvanično opredeljenje Republike Srbije ili da će se bar ovaj od vas tražiti da to malo proširite i ka Briksu i ka nekim drugim ovaj zemljama, jer iskreno rečeno, mislim da postoje mnogi mnogo bolji sistemi eh vlasti uspostavljeni kad je u pitanju upravo borba protiv korupcije, nego što je to Evropska unija, niti neka njihova pravila uopšte mogu da budu. Vratno ću to pokazati ova istraživanja sad koja prate Najvišu komisiju za koruptivne ugovore, ovaj kad je u pitanju zaključivanje sa Rai- sa Pfizerom oko eh vakcina kovida, ali ovaj videćemo kako će to u Evropi da funkcioniše.
00:44:50 - Đorđe Komlenski: Ja sam siguran da bi takva prijava u Republici Srbiji da postoji problem ovaj bila u onom okviru i onom segmentu koji vi radite bila istražena za vrlo kratko vreme i dala odgovarajuće rezultate. Meni je žao, ja sam to govorio i ranije. Žao mi je što ovlašćenja Agencije za sprečavanje korupcije nisu veća. To mi je jako žao i osećam se kao građanin Republike Srbije vrlo neprijatno kada eh shvatim da ove pljačkaške inostrane zelenaške banke imaju veća ovlašćenja nego Agencija za sprečavanje korupcije koju je formirala naša država. Eh nemam ja ništa protiv što je donet Zakon o sprečavanju pranja novca i finansiranja terorizma, ali recimo imam apsolutno protiv toga da su čak tako široka ovlašćenja, još više iz uprave koja je pri ministarstvu raširili, a banke dovele do takve bahatosti da jednostavno ja eh sam šokiran eh pravom i mogućnošću banaka da od građana traže ono što naši organi koji su legalno izabrani i zakonom definisani nemaju prava ni mogućnosti pod parolom sprečavanja korupcije, sprečavanja pranja novca, sprečavanja nekakvog prometa i tako dalje.
00:46:16 - Đorđe Komlenski: To su neke stvari koje i moje uvažene koleginice treba da znaju i ukoliko već ponekad imaju primedbe na nekakav rad, onda treba da vode računa i o ovlašćenjima koja agencija sama ima kada su u pitanju zakoni, jer sam naziv Agencija za sprečavanje korupcije ne znači da smo mi kao zakonodavno telo njima dali mogućnost da budu i eh Poreska policija i policija i tužilaštvo i sudovi i sve ostalo. Naprotiv, mi smo im vrlo ograničili njihov sektor za rad. Prema tome, eh voleo bih da u nekom narednom periodu upravo u ovom delu razgovaramo. Kada su u pitanju proširenja ovlašćenja Agencije za sprečavanje korupcije, jer zasigurno bi i vi kao agencija imali prostora da o tome nas obavestite, kažete ponešto, ovaj predložite u kom pravcu bi bilo adekvatno da dobijete bolja ovlašćenja kako bi efikasnije radili ovaj deo posla o kojem odnosite se. Što se tiče eh davanja saglasnosti, imali smo prilike na Administrativnom odboru više puta da proverimo ispravnost vaših odluka kad je u pitanju saglasnost za, za ovaj odobravanje vršenja druge funkcije, pored one koja, koju neko obavlja.
00:47:47 - Đorđe Komlenski: Ja moram da primetim da osim paušalnih nekih kritika i komentara da postoje ili neki drugi ljudi koji mogu da rade neke druge poslove, objektivno nije ni u jednom trenutku prekršen eh ni jedan pozitivni propis koji bi, koji propisuje kada možete da date saglasnost, kada ne možete da date saglasnost i odobrenje za takvu vrstu angažovanja. Što se toga tiče, eh verovatno pod ehom Marte Kos i ostalo se potežu ovde neke imaginarne priče o Aleksandru Volinu i nekim drugim ljudima. Valjda je to nedostatak bilo čega. Ovaj hrabrost pominjati nekoga ko trenutno nije u vladi, a čija je priča davno ispričana, vrlo jasna, čista i poštena što se tiče pribavljanja tog stana i jasna je da samo oni koji mogu da pokušavaju da zloupotrebljavaju taj nekakav eho i fond danas mogu da govore i o tome da Agencija za sprečavanje korupcije ne radi svoj posao. Naravno, upravo i tu jeste ta mala primedba vezana za evropske integracije, ali ja verujem da ćemo uskoro mi početi da se ugledamo na neke druge sisteme koji su daleko efikasniji i manje koruptivni, kao što je, recimo u Belorusiji, gde je daleko manja korupcija, ovaj...Eh, ko nije bio u Belorusiji i nije proveo neko vreme tamo, ne zna.
00:49:16 - Đorđe Komlenski: Ja sam imao tu sreću i priliku da to vidim i mogu slobodno da kažem da u odnosu na Evropsku uniju i prinudnu upravu iz Brisela korupcija u Belorusiji gotovo da ne postoji. Hvala.
00:49:33 - Uglješa Mrdić: Zahvaljujem, kolega Komlenski. (pauza) Ko se dalje javlja za reč od članova i zamenika članova Odbora prisutnih? Dobro. Za reč se javila koleginica Tijana Perić Diligenski, koja nije član Odbora, ali je narodni poslanik. (kašalj) I vi možete da govorite kao, eh, dakle ukupno do pet minuta.
00:50:03 - Uglješa Mrdić: Pošto niste član Odbora. Koleginice Perić Diligenski izvolite.
00:50:08 - Tijana Perić Diligenski: Još nisam dobila reč.
00:50:17 - Uglješa Mrdić: Mislim da ne mogu ni pet, jer ja mogu da govorim za vreme, pa zamenim koleginicu Milunović, a mislim da znamo- Dobro.
00:50:19 - Dejan Damjanović: Imate pravo.
00:50:20 - Uglješa Mrdić: Imate pravo. Imate pravo.
00:50:28 - Tijana Perić Diligenski: D-to je drugo ako, ako, ako vaša poslanička grupa, vi ste mislili, a nešto drugo nema člana u Odboru, ali- Ne, imamo člana.
00:50:29 - Uglješa Mrdić: Ne, ne. Imate.
00:50:31 - Tijana Perić Diligenski: Imate- Do pet. Al' dobro.
00:50:32 - Uglješa Mrdić: To je nešto drugo. To je isto č-član sedamdeset i pet, ali, ovaj u pitanju je drugi stav. Imate pravo, naravno, da govorite do pet minuta. Koleginice Perić Diligenski izvolite.
00:50:44 - Tijana Perić Diligenski: Zahvaljujem predsedavajući na galantnosti što ste dali još možda nekoliko desetina sekundi više. Izuzetno mi je drago da su ovde predstavnici Agencije za sprečavanje korupcije, koja bi idealtipski trebalo da bude antikorupcijska svest i savest našeg društva, budući da je korupcija najznačajniji oblik naše političke devijacije, socijalne devijacije i političke patologije. I Agencija za sprečavanje korupcije bi trebalo da bude prva linija odbrane, dakle prva linija fronta u prevenciji korupcije visokih javnih zvaničnika, jer, složićemo se, korupcija najboljih ili makar pod znacima najboljih je uvek najgora. Ovaj akt koji je pred nama eh, predstavlja samo jedno uhljebljenje, odnosno sistematizacija je paravan za uhljebljenje podobnih kadrova, o čemu svedoči i činjenica, između ostalog, da osam pomoćnika koji trenutno rade u Agenciji za sprečavanje korupcije su u v.d. statusu, i to izuzetno dugo.
00:51:50 - Tijana Perić Diligenski: Do avgusta meseca 2024. godine se ne raspisuje konkurs za prijem u radni odnos. Vi ste rekli, gospodine Damjanoviću, da je to zbog toga što se malo kvalitetnih kadrova prijavljuje, a u našem društvu i-itekako ima ljudi sa visoko razvijenom antikorupcijskom svešću. Svaki pomoćnik prihoduje po dvesta pedeset hiljada dinara. I ja mislim da se rukovodstvo Agencije plaši da raspiše konkurs od, zbog toga što će se prijaviti van serijski kvalitetni ljudi.
00:52:21 - Tijana Perić Diligenski: Veliki problem Agencije kad je reč o sistematizaciji jeste i njeno veće, koje kao drugostepena instanca prihoduje, dakle građani Republike Srbije izdvajaju za veće agencije devedeset hiljada evra godišnje. Članovi Veća u proseku reše tri predmeta mesečno. Dakle, dođu na sednicu, samo parafiraju odluku koju im unapred pripreme stručni organi. Problem Agencije je što je ona postala partner, eh, u političkoj korupciji. Dakle, od pada nadstrešnice, kada smo, nažalost, videli da korupcija jedne luksuzno oblači, hrani, uvećava njihove imovinske karte i prihode, o čemu vi bi trebalo da vršite nadzor, a druge sahranjuje i ubija, da Agencija zuba ne beli, da reč nije rečena, da poput Noja zarija glavu u pesak.
00:53:19 - Uglješa Mrdić: Agencija- Koleginice, ja se izvinjavam, samo kratko.
00:53:33 - Tijana Perić Diligenski: Dakle, ne govorimo o nadstrešici, o strašnoj tragediji koja se dogodila u Novom Sadu, nego govorimo upravo o mome što ste govorili u prva dva minuta o sistematizaciji- O Brixu smo pričali, o modelima.
00:53:35 - Uglješa Mrdić: Koleginice, bolje da ne govorim šta ste malopre dobacivali- -i kako ste poredili ovu sednicu sa naci logorima.
00:53:43 - Tijana Perić Diligenski: Rekli ste- Ne, nemojte- Rekli ste- Nemojte, kolega.
00:53:50 - Tijana Perić Diligenski: Molim vas, rekli ste, ovo je kao naci logor- -a vrlo dobro- Molim vas.- Možete vi.
00:53:50 - Uglješa Mrdić: Oduzimam, da prekin-em, ah, prekidam vas.
00:53:55 - Tijana Perić Diligenski: Vrlo kavaljerski, vrlo dejanjski.
00:54:04 - Uglješa Mrdić: Govorili ste o sistematizaciji, ali da govorite o naci logorima- Da posmatrate situaciju, da li znate- Malopre ste dobacivali da je ovo naci logor, da je ova sednica kao naci logor. Na taj način, na taj način te s-se rugate svim žrtvama u naci logorima i žrtvama našeg naroda, našeg naroda koji je stradao u naci logorima.
00:54:20 - Tijana Perić Diligenski: Jel' mi vi jasno, gospodine Brkiću? Što da sada Vučić ne odgovara?
00:54:27 - Uglješa Mrdić: Tema dnevnog, dakle, držite se dnevnog reda.
00:54:30 - Tijana Perić Diligenski: Neko stavlja rezenzije.
00:54:35 - Uglješa Mrdić: Ja radim u javnom interesu, dakle sve je- Koleginice, molim vas, nalazite se na sednici Odbora.
00:54:41 - Uglješa Mrdić: Dobili ste,- Ne znate- Dobili ste reč. Dobili ste reč, molim vas, koleginice. Nikakva nije represija.
00:55:07 - Uglješa Mrdić: Dobili ste reč da govorite o Pravilniku o unutrašnjem uređenju.- Nećete me- Onog trenutka kad ste- Onog trenutka kad ste krenuli da govorite o nečemu što nije tačka dnevnog reda, dakle, ja sam vas prekinuo.- Gospodin Komlenski je pričao takođe o poleksalatu.- On je govorio- Nemojte, nemojte- On je govorio pra...
00:55:13 - Tijana Perić Diligenski: A nemojte vi mene učiti šta je ko o čemu pričao i kako da se vodi sednica Odbora!- Mikrofon i sve je to ??????????????????
00:55:19 - Uglješa Mrdić: Nećete praviti cirkus od sednice Odbora za pravosuđe. Koleginica Jelena Jerinić, izvolite.
00:55:34 - Jelena Jerinić: Koliko imam vremena? Čisto da znam.
00:55:36 - Uglješa Mrdić: Imate vremena dva minut.
00:55:38 - Jelena Jerinić: Dva minuta. Evo, imam pitanje u vezi sa sistematizacijom, odnosno pre svega sa sistematizovanim radnim mestima, gde je u opisu posla izrada nacrta krivičnih pri-krivičnih prijava izveštaj koji se šalje tužilaštvu. Dakle, godišnje uhm se podnese poneka krivična prijava. Dvadeset i četvrte podnete su tri i, prema podacima vašim iz poslednjeg izveštaja, one se uglavnom odbacuju. Dakle, od dvadeset prve do dvadeset četvrte odbačena dvadeset i jedna, oslobađajućih odluka četiri, obustava krivičnog postupka dva.
00:56:12 - Jelena Jerinić: Dakle, skoro trideset tih, hajde da kažemo, ishoda krivičnih postupaka koji ovaj nisu išli da e, da kažemo i Agenciji i javnom interesu na ruku, s obzirom na to da ste vi tu našli neke elemente krivičnog dela. Dakle, ko piše te krivične prijave kad vam se stalno odbacuju? Da li ste razmatrali da možda pojačate taj sektor, da zaposlite neke druge ljude? Dakle, da li ste se pitali kad ste pravili novu sistematizaciju u čemu je problem? Ako uzmemo ovaj primer iz 2016.
00:56:39 - Jelena Jerinić: zaista iscrpan izveštaj o školarinama koje su velikodušni prijatelji uplaćivali za decu Siniše Malog, dakle taj je postupak obustavljen. Međutim, te su školarine nastavi- nastavile da budu uplaćivane. Verujem da su deca otišla i na fakultet da tamo još veće školarine plaćaju. Zašto niste ponovo pokrenuli te postupke, odnosno zašto Agencija nije reagovala s obzirom na-to da-da ovaj gospodin Mali ima platu ministra od sto šezdeset hiljada dinara i sedamdeset pet hiljada dinara naknadu kao član upravnog odbora Fonda za razvoj Srbije, što je podatak takođe iz javno dostupnog registra, dakle, to je deo vašeg delokruga. Jesu sistematizovana razna mesta, ali očigledno nešto funkc-ne funkcioniše.
00:57:25 - Jelena Jerinić: Dakle, ja ne bih volela da-da-da na kraju zaključimo da se te krivične prijave uhm s namerom pišu sa nekakvim nedostacima. I konačno vrlo kratko, imajući u vidu da su trenutno-da su trenutno u toku predizborne kampanje u Zaječaru i Kosjeriću, koliko trenutno ljudi iz vaše sistematizacije prati te izborne kampanje i na koji način će se suprotstaviti, odnosno pratiti funkcionarsku kampanju Srpske napredne stranke u ove dve opštine? Zahvaljujem.
00:57:57 - Uglješa Mrdić: Zahvaljujem koleginice Jerinić. Reč dajem gospodinu Dejanu Damjanoviću, direktoru Agencije za sprečavanje korupcije. Gospodine direktor, izvolite.
00:58:08 - Dejan Damjanović: Hvala najlepše. Profesorka Jerinić, hvala vam i drago mi je što vi govorite u tom smeru, ali me čudi da vi oček-pitate zašto nisu rešene. Prvo, govorite samo o krivičnim prijavama, a ne govorite o prekršajnim, što je core biznis, da kažem naš, jer su to mahom, jer smo mi preventivni organ. Naravno da podnosimo krivične prijave. Ne znam da li ste znali da ta o čemu vi pričate je oportunitetom rešen taj postupak i da je on za nas konačan.
00:58:40 - Dejan Damjanović: Znači vi mene sad pitate da ja, zašto ja ponovo nešto ne radim, a vi vrlo dobro znate da ja ne mogu ponovo ništa da radim jer je presuda donešena-donesena. Znači, to je broj jedan. Broj dva, govorite o GREK-u gde sam ja šef delegacije, gde znam svaki pedalj tog posla, gde mi ne možemo da radimo zato što je Vlada u tehničkom mandatu, zato što zakoni, nacrti zakona trebaju da prođu Skupštinu da bi mi mogli da ispunimo. I samo da vam kažem da sam ja se spremio da dam ostavku i ako ponovo budu izbori, mi ćemo ući u red nezadovoljavajućih zemalja sledeće godine i vi ćete reći da sam ja kriv što to nije urađeno, a ja nemam veze sa tim. Zna se koji zakoni treba da budu urađeni.
00:59:23 - Dejan Damjanović: MUP. Mi smo spremili-nacrt zakona je spreman, on je gotov i u Vladi se nalazi od prošle godine. Sve ono što je od nas tražio GREKO mi smo implementirali u tom zakonu. Znači sve ono o čemu vi govorite i meni stavljate na teret. Ja vas molim, nije korektno prema meni, ja se politikom ne bavim.
00:59:42 - Dejan Damjanović: Ja sam profesionalac i želim ovde sa vama da pričam samo o onome što je core biznis onoga čime se mi bavimo i ja pre svega. Ja neću dozvoliti da iko mene dovodi, stavlja tamo ili vamo jer ja sam itekako nezavistan. Nikad ni u jednoj stranci u svom životu bio nisam, nikad ni na čijoj strani bio nisam. Potpuno se bavim korektno prema svima vama i vama u opoziciji i u poziciji. Čak kad se desi da su neki izbori raspisani, evo neka koleginica potvrdi da ja kažem dajte da malo zastanemo, da neko sutra ne kaže da sam ja instrument jednih ili drugih jer se bavim nekim stvarima.
01:00:20 - Dejan Damjanović: Znači, zastajem u vreme kampanje. Kampanja prvo nije još počela za Zaječar. Mi se spremamo, sledeće nedelje ćemo organizovati edukacije, čisto da vam kažem, to sam jutros rekao, nego čekamo da se objave liste, da bi mogli da pozovemo sve faktore i činioce da dođu. Mi kada pozovemo, ode nas šestoro, dođe troje ljudi i ja shvatam da ustvari mi nemamo sa kim da pričamo. Posle kažu oni rade bolje.
01:00:45 - Dejan Damjanović: Ja ne želim nikoga da hvalim, ali ima onih koji ozbiljno shvataju šta treba da rade, a ima onih koji ne žele da se bave time, ne žele da prođu obuku za finansiranje političke aktivnosti i samim tim dođu u problem sa zakonom. Kod nas tu nema priče. Vi znate da mi tada postupamo u roku od pet dana, da su to skraćeni postupci, da nam namerno šalje, ne znam sad neću govoriti ko petkom u tri i petnaest mi pošalju u-Prijavu da znaju da mi iscuri ceo vikend, da ne bi mogli da se bavimo. Znači, sve ja to razumem i to je vaš, to je, to je politika. Ja se njome ne bojim, ali ja vas najlepše molim.
01:01:18 - Dejan Damjanović: Nemojte mi stavljati GREKO na teret jer se GREKOm bavim. Evo idem sada na stotu sednicu GREKa. Mi radimo sve. Ja sam evo bez da mogu da nemislim da se hvalim. Ja sam bez pitanja se obratio GREKU i rekao da je situacija takva da zakon, da Vlada nije formirana, da mi zavisimo od zakona.
01:01:35 - Dejan Damjanović: Ja sam dobio-dobio produženje roka za izveštaj, jer želim da ispunimo to. E sada, eh, meni je strašno krivo što dolazi ministar pravde sa kojim sam se video čim je stupio i došao jer zna, svestan je koliko smo mi bitni u svemu i imamo dogovor da odmah nakon, jer se meni sad poklapa vanredno podnošenje izveštaja o imovini sa podnošenjem izveštaja svih funkcionera koji su stupili ili im je prestala funkcija. Mi smo pretrpani poslom. Meni je žao što ovde neko kaže da ta agencija broji toliko ljudi. Ti ljudi prvo, ja hajde ne znam da l' zna neko da nabroji kolike su sve naše nadležnosti i kontrola finansiranja političke aktivnosti i zakon koji, o kome se sada opet priča.
01:02:15 - Dejan Damjanović: Zakon o sprečavanju korupcije, Zakon o lobiranju. Ljudi ne znaju šta je lobista i šta znači biti lobista. Znači, mi sve to radimo. Mi sve obuke držimo, mi sve pokušavamo kako bi na vreme kao preventivni organ mogli da delujemo. Naravno da kad dođe u situaciju da neko ne podnese izveštaj ili bilo šta, mi to sankcionišemo.
01:02:36 - Dejan Damjanović: I dajte mi primer za ono što nije urađeno. Što se tiče prijava, po svakoj prijavi postupamo. Nema ovih ili onih, nema povlašćenih, jer na prijavu građana mi moramo da odgovorimo o ishodu. Tako da vam kažem da stvarno vi ste, znači, nacot, nacrt zakona je spreman. Ako govorimo o GREKU, mi čekamo da taj zakon kada krenu skupštinska zasedanja sa ostalim setom zakona, jer tu je Zakon o policiji, tu ima izmena još zakona, Zakon o finansiranju, to je sve urađeno u zakonu o lobiranju.
01:03:08 - Dejan Damjanović: Znači, mi se spremamo da što više ispunimo. Sedamdeset pet posto je potrebno da ispunimo kako bi Srbija prešla i zatvorila peti krug evaluacije. Šesti krug je počeo da vam kažem već je rađeno Ministarstvo za državnu upravu. Ljudi su bili na obuci i mi to implementiramo i ozbiljno radimo. Radimo na akcionom planu i strategiji, kontrolišemo, izveštavamo o tome i-i, naravno, ja se gospodinom Komlenskom izvinjavam.
01:03:34 - Dejan Damjanović: Eh, mi smo na kursu države jer se radi o evropskim integracijama o kojima svi govorimo. Ja idem na skupove. Vi ste stručnjak. Meni je žao što je gospođa diligenski otišla, da vi, da čuje-da čujete kako u drugim zemljama ništa bolje rezultate nemaju. Vi govorite o koeficijentu percepcije, a vi vrlo dobro znate koje su oblasti koje se rade.
01:03:57 - Dejan Damjanović: Vi vrlo dobro znate da to određuje tamo neko ko i o nečemu govori. I žao bi mi bilo stvarno da mislite da se to može odraziti na mene i da ja imam bilo kakve veze sa time. Mislim da znate koje su oblasti. Znate šta je u pitanju. E, i ja vas molim da budete tu gde trebate da budete, ako želite da mi konkretno kažete nešto gde ja nisam uradio kako treba.
01:04:23 - Dejan Damjanović: Ja sam rekao svima sve ono gde negde stoji da zakon nije lako je pričati o nekim stvarima, ako to, ali ja moram da imam utemeljenje u zakonu za sve ono što radim. Znači, pričali ste o Zakonu o poreklu imovine, ali ste se ispravili tako da o tome ne bih pričao. Prvo, ni ja se time ne bavim. Pričate o imovini funkcionera koji su je prijavili. Svako ima pravo da prijavi svoju imovinu.
01:04:44 - Dejan Damjanović: Ja ne znam kako bih ja trebao sad kad ste govorili, a neću imena da izgovaram kako bih ja mogao time da se bavim. Mi upoređujemo izveštaje. Mi insistiramo na tome da funkcioner podnese izveštaj kada stupi, da pratimo njegove izveštaje u toku funkcije i da podnese izveštaj po prestanku. Mi vrlo analitički to radimo, s-svaki izveštaj. Drugo svaki funkcioner ili svako lice koje obavlja javnu funkciju, a desi se da bude uhapšen ili bilo šta, to sam malopre rekao, ja im-sam dao nalog automatski pokrećemo vanrednu kontrolu.
01:05:17 - Dejan Damjanović: U redovnoj kontroli se nalazi trista ljudi i to treba sve izgurati. Treba dobiti podatke od svih drugih državnih organa. Ušli smo u-u Kragujevcu smo obezbedili sve podatke vas ovde koji sedite. Znači, imamo bekap kompletan. Zato i hoću da napravim sektor koji će moći na tome da radi.
01:05:34 - Dejan Damjanović: I žao mi je što mislite da taj sektor, pravni sektor podnosi mnogo prekršajnih prijava. Drugo imamo u tom sektoru analizu rizika od korupcije u propisima čime se stvarno bavimo i što će tematski biti vrlo interesantno u narednom periodu. Sve to što mi radimo ja sam hteo da promenimo, ne da bi povećao broj pomoćnika, kako vi volite da kažete, nego da bi ti ljudi bili odgovorni. Ti ljudi koji su bili u v.d. statusu su bili u v.d.
01:06:00 - Dejan Damjanović: statusu zato što pravo da vam kažem hoću da vidim kakav ćete vi, kakav workload će oni da daju, jer je lako postaviti nekog i on posle okrene ili neće jer je problem zaposlenih koji ja znam i tačno znam i ko su izvori koji vama govore o-o meni. To su ljudi koji jednostavno se bave poslom kako se bave, a obično je direktor kriv za sve ono što se desi. Ja vas molim sve ono što konkretno se odnosi na mene, gde ja ne radim stvari dobro da mi to kažete. Ja ću biti tu i kada budem podnosio izveštaj o radu, odnosno kad ga budete razmatrali, biću tu da odgovorim na sva pitanja svih i doktorke. Ja znam sve, meni je krivo što tu i sad, jer mene više ne poznaje ni profesor Stojiljković, ni profesor, a ja sam tamo od 2010.
01:06:44 - Dejan Damjanović: godine. Znači, ja tu celu instituciju poznajem u prste i sve njih kao članove odbora i njihovo ponašanje kao članova odbora i sada kada oni pričaju, al' to je sad nije mesto da ja o ovome tome pričam. Ja samo kažem za sve ono što vi kažete ja stojim. Raspisivali smo konkurse, mali broj se ljudi javi, ne prođu u suku ono kako se zove kad idu na trijažu i neki ne prođu od njih. Mi ne možemo to da pustimo dalje.Znači, ne radi se o tome.
01:07:14 - Dejan Damjanović: Šta kažete?
01:07:17 - Uglješa Mrdić: Pa evo raspisujem, dajte mi vi danas saglasnost- Koleginice, molim vas, samo ne prekidajte!
01:07:21 - Uglješa Mrdić: Pa nije, pa dve godine- Koleginica Jerić.
01:07:21 - Dejan Damjanović: Dve godine su u redu status.
01:07:23 - Dejan Damjanović: Pa znam, ali to nije mnogo, dve godine.
01:07:25 - Dejan Damjanović: Pa ne, ali gledajte da kažem, prvo ja nikog tamo ne držim da bi to, da bi ga... Prvo tu nema... Pa ne, ne zakon kaže produžava se za tri. Da vam kažem, ja sad i hoću, jer ovo je finale, ja sam video šta je greška. Drugo, te područne jedinice, to je mo-bogatstvo i ismejavaju me za drvo koje sam posadio, a ja smatram da je to...
01:07:45 - Dejan Damjanović: Znate šta? Stvarno se ovde nekad osetim da ljudi eh, potpuno m-me dovode u situaciju da, da se pitam zašto pričamo o integritetu koji je ključna stvar. Znači, pričamo o integritetu. Jel vas uvek sačeka kad dođete ovde u-u prostorije i sednete u klupu, jel vas čeka roster lista, jel vas čeka vodič za javne funkcionere? Jel ja sve to pošaljem vama, stručnoj službi.
01:08:08 - Dejan Damjanović: Sve se to stavi vama u klupe da ne bi došli u situaciju da neku svoju obavezu ne ispunite. Jel postoji neko ko nije dobio informaciju na, i odgovor na pitanje koje je postavio agenciji? Ne, nego ste samo rekli da nema, da ne. Znači, sve ono što treba mi radimo i ja se stvarno trudim da ispunim sve svoje obaveze, da preventivnu ulogu gde mi jesmo ispunimo do kraja i da još bolje to sve radimo. Upravo obukama, neka se jave, evo sad ćemo raditi i sa vama o-onovo.
01:08:41 - Dejan Damjanović: Sve vezano za, za, za kodeks, tako da eto. Dajte svoj doprinos, jer svi mi moramo, a ja ću se potruditi da sve svoje obaveze ispunim na vreme. Hvala vam.
01:08:51 - Uglješa Mrdić: Zahvaljujem, gospodine direktoru, gospodine Damjanoviću. Meni je žao što su koleginice napustile sednicu, ali očigledno su oni došli ovde sa namerom da naprave neku predstavu i cirkus i dok je jedna koleginica pričala, ova njena koleginica se njoj smejala, ova rekla, "Borba protiv korupcije nije smešna." Ova se smejala, pa je onda dobacivala i jasno je da je išlo u smeru da žele da naprave neku predstavu, ali meni je drago što je i direktor gospodin Damjanović odgovorio na, na postavljena pitanja. Idemo dalje. Imamo prijavljene, eh, gospodin Dragan Nikolić.
01:09:29 - Uglješa Mrdić: Dajem reč kolegi Nikoliću. Izvolite i nek se pripremi kolega Risto Kostov.
01:09:39 - Dragan Nikolić: Tamo je mikrofon, da.
01:09:40 - Uglješa Mrdić: Kolega Nikoliću, izvolite.
01:09:43 - Dragan Nikolić: Hvala gospodine predsedniče. Gospodine direktore, dobrodošli ste na ovu sednicu. Drago mi je da ste ovde i ono zašto sam se javio, to je ono što vidim da ste čovek koji pokazuje emocije i vidim da ste pogođeni ovim politikantskim nastupima nekih naših kolega narodnih poslanika. Vidite, sve to što oni rade na ovim odborima jeste zapravo da bi se snimio taj neki segment njihovog govora, da taj nastup bude pompezan, čak do izazivanja incidenta, napuštanja sednice bez ijednog jedinog razloga, a da pre toga koleginica kaže da je ova sednica njoj liči na naci logor, što je opet još jedan u nizu uvreda i prema ovom parlamentu i prema vama kao gostima, a pogotovu prema nama koji smo ovde domaćini i koji apsolutno dozvoljavamo svima da kažu sve šta misle. Naravno, sve u okviru dnevnog reda koji je propisan.
01:11:13 - Dragan Nikolić: Predsednik ovog odbora i predsedavajući ovom sednicom je bio više nego fle-fleksibilan. Puštao je i prepuštao je da se priča i mimo dnevnog reda, a vi ste svesni da ste došli ovde sa najograničenijom temom, a to je, kao što piše da mi ovde damo saglasnost na Pravilnik o unutrašnjem uređenju i s-siste-sistematizaciji radnih mesta u službi Agencije za sprečavanje korupcije, da biste vi na osnovu tog pravilnika koji ćemo mi usvojiti, budite sigurni da za to imate većinu i da imate podršku stranaka koje pripadaju eh, vlasti, raspisali konkurs i primili ljude koji svojim profesionalnim beggraundom mogu da odgovore na određene funkcije, ali u isto vreme svi smo svesni da državni sektor ima veliki problem, a to su mala primanja u odnosu na privatni sektor. I tu će morati država da akcentuje taj problem, jer ga mi kao narodni poslanici već u dužem periodu vidimo i želimo da državna uprava i sve agencije koje postoje i koje funkcionišu po zakonu budu popunjene ljudima koji su kvalitetni. I opet bih se pozvao na ono što je koleginica malopre rekla, zapravo opet insinuirala da u Srbiji postoji ogroman broj ljudi koji je visoko moralan, verovatno misleći na sebe i na ljude koji su u takozvanoj opoziciji, a da svi ostali, odnosno pripadnici vlasti, da su-Dakle, nemaju tih manira, da smo mi svi uglavnom duboko u kriminalu i zbog toga imate ovo ubacivanje pojedinih imena i prezimena visokih funkcionera Srpske napredne stranke, odnosno Vlade Republike Srbije, pošto je mi u velikom delu činimo o toj nekakvoj nedokazanoj korupciji. Ja pozivam sve članove i ovog odbora i sve n-narodne poslanike i sve one koji misle da u Srbiji vlada takva žestoka korupcija, da odmah krenu sa krivičnim prijavama, ali da tu budu upisana imena i prezimena izvršioca krivičnog dela, način izvršenja krivičnog dela, mesto i vreme, da daju činjenični opis izvršenja tog krivičnog dela i da jedinim to upute tužilaštvu koje je jedino kvalifikovano da kaže da li tu ima osnova sumnje, da li je osnovana sumnja da li će se ići sa optuženjem ili neće.
01:14:15 - Dragan Nikolić: Ovakve neke-nekakve paušalne ocene na svakom od odbora, a pogotovu ovde na Odboru za pravosuđe, državnu upravu i lokalnu samoupravu, je potpuno besmisleno, ali ja vam kažem zbog čega se to radi. To se radi zbog društvenih mreža. Evo sada mogu da se ohladim da su već izbačene na društvenim mrežama izbačeni nastupi ove dve gospođe narodne poslanice koje su odavde demonstrativno izašle, jer je upravo bio i cilj da ovo što mi ovde radimo bude potpuno poništeno, potpuno degradirano i one su uvo žrtve, a mi smo ovde nekakvi dželati koji njima nismo dozvolili da kažu to što misle, iako se one apsolutno nisu držale dnevnog reda, koji, za koji ste vi, eh za koji ste vi nama predložili. Mi ga usvojili većinom glasova, naravno, kako to poslovnik kaže. Dakle, žao mi je što ste se uznemirili.
01:15:21 - Dragan Nikolić: Žao mi je što ste pokazali da ste čovek, pred ljudima koji žele da od nas naprave i da nas dehumanizuju. To su pokušali danas i prema vama. Očigledno nisu uspeli. Drago mi je da ste vi direktor i žao mi je ako budete pomislili uopšte da trebate da podnesete ostavku. Budite sigurni da imate podršku i dok se budete ovako vladali i dok budete ovako poštovali zakon, podršku svih vladajućih stranaka, pogotovu to mogu da kažem u ime Srpske napredne stranke, koja želi da iskoreni korupciju u Srbiji, koja se trudi na sve moguće načine.
01:16:07 - Dragan Nikolić: Mi smo veoma otvoreni prema funkcionisanju tog našeg sistema, ali smo napravili po meni veliku grešku jer smo (uzdah) reformom u pravosuđu dozvolili da pravosuđe izgubi kontrolu zakonodavne vlasti. Zna se da s-sve tri vlasti moraju međusobno da se kontrolišu. Zakonodavna vlast tu mogućnost više nema i zato imamo i oteto pravosuđe i otuđeno tužilaštvo. Nažalost, i tu će morati neke stvari da se rade, ali u svakom slučaju u želji da oslobodimo, da, da i tužilaštvo bude samostalno, da i pravosuđe bude nezavisno. Mi smo izvršili te promene i sada očekujemo da od tih profesionalaca koji su u tužilaštvima i koji su u sudovima postupaju po svim krivičnim prijavama, da rade u skladu sa Ustavom i zakonom i ističem zakonodavna vlast i ljudi koji čine tu vlast nikakav uticaj na pravosuđe u Republici Srbiji nemaju, pogotovu nemaju na tužilaštvo.
01:17:24 - Dragan Nikolić: To kažem zato što nam se stalno imputira da mi vršimo uticaj na tužilaštvo, da mi selektujemo krivične prijave i ko će biti osuđen, ko neće biti osuđen, pa prema kome će biti procesui-neko procesuiran, neko neće biti procesuiran. To je ordinarna laž zloupotrebljena iz nekog ranijeg perioda kada se do 2012. godine odlučivalo po opštinskim odborima Demokratske stranke ko će biti izabran za sudiju, ko će biti izabran za tužioca, kako bi se mogle naručivati presude oslobađajuće ili osuđujuće, zavisno od toga da li pripadate vladajućoj ili pripadate opozicionoj stranci. Prema tome, na kraju imate punu podršku većine. Biće nam drago da ovaj izveštaj kojeg budete podneli u-u najskorijem periodu mi prodiskutujemo, da uđemo u tu problematiku i da vam damo podršku ukoliko smatramo da, da ste uradili posao kako valja i kako treba i u skladu sa zakonom ili da iznesemo kritike ukoliko se sa tim ne složimo i postavimo vam adekvatna pitanja.
01:18:38 - Dragan Nikolić: Ne politikantska, nego adekvatna pitanja ako nam nešto ne bude jasno ili da vam ukažemo na neke probleme koje vi ne možete, jer vi niste sveznajući, vi niste Bog, vi niste eh, neko telo koje može da pokriva sve segmente naše države koja je u svakom slučaju komplikovana, jeste fizički mala, ali sa mnogo, sa mnogo ljudi i sa mnogo aktivnosti, pogotovu što se Srbija koracima od sedam milja razvija i što ćete u takvom postupku razvoja naći neke ljude koji će probati da iskoriste neki vakuum, da iskoriste mogućnost da se-Da pokoriste određene fondove, ali smatram da ste vi tu, a sa naše strane dobijaćete i prijave onakve kakve tražite od nas, jer ja sam u više mandata bio poslanik i svaki put kad sam došao na konstitutivnu sednicu, dobijao sam upitnik koji sam odmah popunio, vama dostavio. To su učinili i svi ostali poslanici vladajuće stranke. Opet podvlačim da pričamo o poslanicima Srpske napredne stranke i da ni kod jednog od nas niste mogli da nađete nešto što je nezakonito ili da nađete nešto što je neistinito. Neistinito uneto u te papire, tako da sa te strane ne može biti nikakve sumnje u odnosu na vladajuće stranke, sem ovakvih politikantskih istupa, nastupa i histerija koje se rade zbog društvenih mreža. Predsedavajući, hvala vam, ja sam odužio- Ali sam osetio potrebu zaista da neke stvari kažem i očekujem da na sledećoj sednici ovog odbora budemo strogi profesionalci, da radimo ono što je po dnevnom redu, jer smo mi ovde većina diplomiranih pravnika, većina ljudi koji se bave tom strukom, i očekujem da poštujemo minimum onoga što kaže Poslovnik o održavanju ovih sednica Narodne skupštine Republike Srbije.
01:20:56 - Dragan Nikolić: Hvala vam.
01:20:57 - Uglješa Mrdić: Zahvaljujem, gospodine Nikoliću. Hvala vam na detaljnom obrazloženju. Eh, sada dajem reč, kolega Risto Kostovi. Nek se pripremi koleginica Biljana Ilić Tošić.
01:21:11 - Risto Kostov: Dame i gospodo, poštovane koleginice i kolege, pre svega da se izvinim za moje kašnjenje. Blokaderi. Zar treba da objašnjavam tuk od Beograđanki? Njih dvadeset, trideset dali su sebi za pravo da poremete normalni, ne samo saobraćaj, ja bih rekao i život u prestonici Srbije. I pitam se dokle će oni to tako da rade i dokle će policija da im to gleda kroz prste.
01:21:41 - Risto Kostov: Eh, želim da vas pozdravim u ime Partije ujedinjenih penzionera poljoprivrednih i proletera Srbije. To ovaj put posebno naglašavam, jer smo mi pre tri dana, 10. maja, napunili dvadeset godina, tako da, eto, ovaj, u ime predsednika i-i-i ove cele naše partije, pozdrav svima. Eh, vidim kako ste glasali. Sad je to post festum, nemam pravo naknadno da glasam, potpuno isto bih ovako to čisto moralno da, da se oglasim.
01:22:15 - Risto Kostov: Kako ste vi glasali, tako bih i ja glasao. Što se tiče sistematizacije ove tačke dnevnog reda po čijim povodom sam se javio, PUPS Solidarnost i pravda će podržati, daće saglasnost na ovaj Pravilnik, jer mi smatramo da je to jedan ozbiljan poku-pokušaj racionalizacije rada Agencije za sprečavanje korupcije radi postizanja bolje produktivnosti rada. Mi smo to tako shvatili i videli. I imam ja jedan svoj lični primer koliko su oni ekspeditivni. Ja sam bio pre nego sam izabran za narodnog poslanika, bio sam, ovaj, posebni savetnik ministra.
01:23:03 - Risto Kostov: Onda sam tražio, eh, saglasnost. Naravno da je Agencija upozorila me da to ne mogu, te dve funkcije, pošto je jedna u ime zakonodavne, a druga u ime izvršne vlasti. Ja sam onda podneo, eh, ostavku na to mesto posebnog savetnika i prihvatio da budem na stalnom radu Skupštine Srbije. Želim vam puno sreće. Vidim da ste posvećen čovek, kao kako je i kolega Nikolić rekao i da ćete, ako nađete te kadrove za koje kažete da vam nedostaju, da ćete još kvalitetnije raditi.
01:23:41 - Risto Kostov: Hvala.
01:23:42 - Uglješa Mrdić: Zahvaljujem, kolega Kostov. Reč dajem koleginici Biljani Ilić Tošić, nek se pripremi kolega Boris Bajić. Izvolite, koleginice.
01:23:53 - Biljana Ilić-Stošić: Uvažene koleginice i kolege, poštovani gospodine Damjanoviću, pre svega da vam se izvinim što je rasprava otišla u jednom drugom smeru. Eh, tačka dnevnog reda i tema je u stvari uređe-unutrašnje uređenje vaše agencije i sistematizacija radnih mesta i mi smo tu jasno mogli da vidimo da vi niste uopšte izašli iz kadrovskog plana. Prosto tražite saglasnost da onako kako vi smatrate da, eh, uredite vašu agenciju, a da bi dali najbolje moguće rezultate, mi vama damo saglasnost i to se uopšte ne pod-ne postavlja pitanje. Niste izašli iz kadrovskog plana, ne tražite više novca, što znači da domaćinski poslujete sa novcem koji vam je država poverila, odnosno sa novcem poreskih obveznika. Mmm, š- Prosto vas molim za oproštaj i za razumevanje.
01:24:45 - Biljana Ilić-Stošić: Jeste Skupština mesto gde se donose zakoni, ali ovo ipak je politička arena i sve je ovo u službi političkog marketinga. Nažalost, moramo to tako, morate to tako da shvatite. Što se tiče vaše kancelarije u Kragujevcu, ja prosto moram da pohvalim te ljude. Lično nikog tamo ne poznajem. Eh, znam samo da sam ja lično kao narodni poslanik, pa ovaj, dok sam primala građane, nailazila na masu nekih problema gde su nam bili potrebni saveti pravnika, saveti ljudi, da sam ja upućivala i građane, građane na vašu kancelariju u Kragujevcu.
01:25:22 - Biljana Ilić-Stošić: Verujte mi, preko petnaest ljudi je dobilo adekvatne odgovore. Vi niste u obavezi to da radite. Oni su prosto kao profesionalci-Primili svoje sugrađane, uputili ih, izdvojili svoje vreme, ostajali čak i posle posla, tako da su svi ti ljudi izašli zadovoljni, i što kaže neuki podučeni, što je vrlo, vrlo, vrlo bitno i to je za svaku pohvalu. A drvo nam raste i olistalo je i super je i zalivamo ga, da znate. E tako, hvala vam.
01:25:55 - Uglješa Mrdić: Zahvaljujem koleginici Ilic Stošić. Reč dajem uvaženom kolegu Borisu Bajiću. Kolega Bajiću, izvolite.
01:26:03 - Boris Bajić: Hvala predsedniče. Poštovane kolege poslanici, i ja želim da pozdravim direktora i sekretarku Agencije za sprečavanje korupcije. U ime poslaničke grupe Saveza vojvođanskih Mađara i u lično ime želim da istaknem da ću i ja podržati pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u službi Agencije za sprečavanje korupcije. Ja bih se samo kratko osvrnuo na tri, uhm, tematske celine. Jedna je zakonitost u radu Agencije za sprečavanje korupcije.
01:26:36 - Boris Bajić: Naime, kao potpredsednik je li, heh, ove političke stranke kojoj pripadam, svakako sam i dnevno i inače u kontaktu sa velikim brojem naših članova, među kojima ima i javnih funkcionera i budući da sam ja diplomirani pravnik, uhm, često mi se obraćaju kolege upravo oko tematike i rada Agencije za sprečavanje korupcije i iz nekog ličnog, uhm, neposrednog iskustva sa tim ljudima, apsolutno mogu da potvrdim ovde pred kolegama, barem što se našeg iskustva tiče, uhm, Agencija apsolutno radi u skladu sa svojim ovlašćenjima, u skladu sa Zakonom o sprečavanju korupcije i u tom smislu mi zaista ni nemamo neke primedbe, prosto se snalazimo u datoj situaciji. U tom smislu bih zakonitost u radu Agencije doveo u vezu i sa obukama koje sam i lično prošao i u tom smislu i u smislu te druge celine o kojoj želim da pričam u smislu edukativne aktivnosti Agencije takođe želim da vas pohvalim, jer onlajn kurs i test koji sam polagao je zaista sveobuhvatan, tako da ste se i tu maksimalno potrudili, kao što ste i sami rekli ljudima koji žele da vide i koji žele da nauče, vi ste stavili na raspolaganje jedan resurs koji je veoma detaljan i sveobuhvatan. I kratko samo treća celina. Budući da je Savez vojvođanskih Mađara politička organizacija kojoj je decentralizacija i dovođenje i organa uprave, pa samim tim i Agencije za sprečavanje korupcije što bliže građanima i što neposrednija komunikacija sa građanima, uhm, i ja želim da pohvalim osnivanje područnih jedinica. Budući da dolazim iz Novog Sada, takođe bih želeo da i pohvalim rad kolega u područnoj jedinici u Novom Sadu koji takođe maksimalno profesionalno rade svoj posao i to smatram zaista dobrom odlukom da se te područne jedinice otvore tako da hvala na datoj reči i želim vam uspešan rad i dalje.
01:28:48 - Uglješa Mrdić: Zahvaljujem, gospodine Bajiću. Želeo bih samo na kraju da se izvinim direktoru Agencije i sekretaru Agencije na neprijatnosti koje su nam napravili dvoje narodnih poslanika. To za nas ništa nije ovdje iznenađujuće jer uvek postoji jedna grupa tih poslanika iz opozicije koji vole ovako da pravi neke scene da se snima za društvene mreže i sada verovatno, kao što je rekao kolega Nikolić, oni već sada daju izjave eto kako su oni žrtve vamo-tamo, a na početku sednice ja bih samo podsetio i dobro je što je sve to snimljeno. Koleginica, uhm, diligentski je rekla kaže da je ovde se oseća kao da smo u nacilogoru. Dakle, to je nešto neprihvatljivo i to je strašno i ovaj, i drago mi je što smo eto imali ovakvu raspravu u kojoj je ko poželeo da učestvuje u raspravi, javio se za reč i mislim da smo ovaj ostatak sednice, odnosno celu sednicu imali u demokratskoj jednoj i mirnoj atmosferi, bez obzira što su određene kolege koje su napustile sednicu uradile to što su uradile.
01:30:00 - Uglješa Mrdić: Na kraju krajeva, evo i koleginica ovde prisutna koja je isto učestvovala u raspravi i na kraju je postavila i sva pitanja koja je želela. Ovaj, ja samo volim kada predsedavam sednicom da se držimo tačaka dnevnog reda i jednostavno moram da poštujem Poslovnik o radu. Da li ima još prijavljenih za reč? Ne. Pošto više nema prijavljenih za reč, zaključujem raspravu i predlažem da Odbor za pravosuđe, državnu upravu i lokalnu samoupravu da saglasnost na Pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u službi Agencije za sprečavanje korupcije broj 110-00-002/25-01 od 7.
01:30:48 - Uglješa Mrdić: marta 2025. godine, koji je predložio direktor Agencije za sprečavanje korupcije po pribavljenom pozitivnom mišljenju Veća Agencije za sprečavanje korupcije. Molim- Ovde stoji od sedmog. Od sedmog. Da, ovo je nešto drugo.
01:31:04 - Uglješa Mrdić: Da, da. Molim vas da se izjasnite. (šapnuti) 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10. 11. 12.
01:31:23 - Uglješa Mrdić: 13. 14. 15. 16. 17.
01:31:23 - Uglješa Mrdić: Evo još samo ovog. 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25. Zaključujem glasanje i saopštavam. Za je glasalo deset narodnih poslanika, protiv je bilo jedan, uzdržanih je bilo jedan, nije glasalo nula. Konstatujem da je sa deset glasova za Odbor većinom glasova prihvatio navedeni predlog.
01:31:48 - Uglješa Mrdić: Pošto smo završili rad po svim tačkama dnevnog reda zaključujem treću sednicu Odbora za pravosuđe, državnu upravu i lokalnu samoupravu. Zahvaljujem se svima na učešću i zahvaljujem se našim uvaženim gostima. Hvala vam. Hvala vam.
NAPOMENA: Transkript sednice odbora generisan je pomoću softvera za automatsko prepoznavanje govora. Uloženi su značajni napori da se osigura tačnost, ali se mogu javiti manje netačnosti. Za potpuno pouzdani pregled koristite video zapis sa sednice.