ČETVRTO VANREDNO ZASEDANJE, 02.07.2002.

1. dan rada

PRIVREMENE STENOGRAFSKE BELEŠKE
(neredigovane i neautorizovane)

REPUBLIKA SRBIJA
NARODNA SKUPŠTINA

ČETVRTO VANREDNO ZASEDANJE

1. dan rada

02.07.2002

Sednicu je otvorila: Nataša Mićić

Sednica je trajala od 10:45 do 18:00

OBRAĆANJA

...
Građanski savez Srbije

Nataša Mićić

| Predsedava
Poštovane dame i gospodo narodni poslanici, otvaram sednicu Četvrtog vanrednog zasedanja Narodne skupštine Republike Srbije u 2002. godini.

Obaveštavam vas da, prema službenoj evidenciji, sednici prisustvuju 133 narodna poslanika.

Konstatujem da je primenom elektronskog sistema utvrđeno da imamo kvorum. Sednici prisustvuje 131 narodni poslanik.

Obaveštavam vas da su sprečeni da prisustvuju sledeći narodni poslanici: Živojin Stjepić, Vlatko Sekulović, Jelena Milenković-Orlić, Momir Radoičić, Slobodan Pavlović, Zaharije Trnavčević, Kermeci Karolj i Dragan Subašić; pre podne Branislav Kovačević i Dragan Milentijević.

Obaveštavam Narodnu skupštinu da su pozvani da sednici prisustvuju predsednik, potpredsednici, ministri i sekretar Vlade Republike Srbije, kao i sekretar Republičkog sekretarijata za zakonodavstvo.

Takođe, saglasno članovima 83. i 84. Poslovnika Narodne skupštine Republike Srbije, obaveštavam vas da sam na ovu sednicu pozvala predstavnike Centra za slobodne izbore i demokratiju, Narodnog pokreta "Otpor", Nacionalnog demokratskog instituta, Udruženja univerzitetskih profesora i nastavnike Srbije - Sekcija "Kolubara" i USAID-a .

Pozdravljam prisutne goste.

U sali je prisutan 141 narodni poslanik.

Dostavljen vam je zapisnik Trećeg vanrednog zasedanja Narodne skupštine Republike Srbije u 2002. godini, održane 18, 19. i 20. juna 2002. godine.

Pošto današnjoj sednici prisustvuje više od 126 narodnih poslanika, konstatujem da postoji kvorum za usvajanje zapisnika sa prethodne sednice (član 82. Poslovnika Narodne skupštine).

Obaveštavam vas da je proverom u službi za poslove Administrativnog odbora utvrđeno da tom odboru niko od narodnih poslanika nije dostavio u pisanom obliku primedbe na zapisnik sa prethodne sednice i stavljam na glasanje zapisnik sednice Trećeg vanrednog zasedanja Narodne skupštine Republike Srbije u 2002. godini, održane 18, 19. i 20. juna 2002. godine.

Molim narodne poslanike da se izjasne glasanjem o zapisniku sednice Trećeg vanrednog zasedanja.

Za 115, protiv niko, uzdržanih nema, nije glasalo 36, od 151 narodnog poslanika.

Konstatujem da je Narodna skupština usvojila zapisnik sednice Trećeg vanrednog zasedanja Narodne skupštine Republike Srbije u 2002. godini, održane 18, 19. i 20. juna 2002. godine.

Primili ste ostavku narodnog poslanika Rodoljuba Šabića na funkciju potpredsednika Narodne skupštine Republike Srbije.

Saglasno članu 33. stav 1, a shodno članu 29. stav 3. Poslovnika Narodne skupštine, o podnetoj ostavci ne otvara se pretres, niti se o njoj odlučuje, već se prestanak funkcije po ovom osnovu samo konstatuje.

Shodno članu 29. stav 3. Poslovnika, Narodna skupština konstatuje da je narodnom poslaniku Rodoljubu Šabiću, danom podnošenja ostavke, prestala funkcija potpredsednika Narodne skupštine Republike Srbije.

Poštovane dame i gospodo narodni poslanici, uz saziv Četvrtog vanrednog zasedanja Narodne skupštine Republike Srbije u 2002. godini, koje je sazvano na zahtev grupe od 116 narodnih poslanika poslaničke grupe Demokratske opozicije Srbije, saglasno članu 79. stav 3. Ustava Republike Srbije i članu 162. Poslovnika Narodne skupštine Republike Srbije, dostavljen vam je zahtev za održavanje Četvrtog vanrednog zasedanja, sa utvrđenim dnevnim redom sadržanim u tom zahtevu.

Primili ste obaveštenje predstavnika podnosilaca zahteva za održavanje Četvrtog vanrednog zasedanja, narodnog poslanika Čedomira Jovanovića, o promeni redosleda razmatranja tačaka dnevnog reda Četvrtog vanrednog zasedanja Narodne skupštine Republike Srbije u 2002. godini.

Takođe ste primili i pismo Vlade Republike Srbije od 1. jula 2002. godine, kojim obaveštava da, saglasno članu 139. Poslovnika Narodne skupštine Republike Srbije, povlači iz procedure Predlog zakona o radiodifuziji, koji je podnela Narodnoj skupštini 5. aprila 2002. godine.

Na osnovu dnevnog reda utvrđenog u zahtevu grupe od 116 narodnih poslanika poslaničke grupe Demokratske opozicije Srbije, obaveštenja o promeni redosleda razmatranja tačaka dnevnog reda i pisma Vlade Republike Srbije o povlačenju Predloga zakona o radiodifuziji, za Četvrto vanrednog zasedanje Narodne skupštine Republike Srbije u 2002. godini, utvrđen je sledeći

D n e v n i r e d:

1. Predlog za imenovanje sekretara Narodne skupštine Republike srbije, koji je podnela predsednica Narodne skupštine Republike Srbije;

2. Predlog zakona o javnim nabavkama, koji je podnela Vlada Republike Srbije;

3. Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o radnim odnosima u državnim organima, koji je podnela Vlada Republike Srbije;

4. Predlog zakona o izmenama Zakona o ministarstvima, koji je podnela Vlada Republike Srbije;

5.Predlog odluke o merama zdravstvene zaštite životinja u Republici Srbiji za 2002, 2003. i 2004. godinu, koji je podnela Vlada Republike Srbije.

Prelazimo na 1. tačku dnevnog reda : - PREDLOG ZA IMENOVANjE SEKRETARA NARODNE SKUPŠTINE REPUBLIKE SRBIJE.

Primili ste predlog predsednika Narodne skupštine Republike Srbije da se za sekretara Narodne skupštine Republike Srbije imenuje Anđelka Dimitrijević.

Pre otvaranja pretresa, podsećam vas da, shodno članu 90. Poslovnika Narodne skupštine, ukupno vreme rasprave za poslaničke grupe iznosi pet časova.

Molim poslaničke grupe, ukoliko to već nisu učinile, da predaju listu sa prijavljenim govornicima o ovoj tački dnevnog reda.

Otvaram pretres o predlogu za imenovanje sekretara Narodne skupštine Republike Srbije.

Pitam da li žele reč predsednici, odnosno predstavnici poslaničkih grupa o ovoj tački dnevnog reda?

Reč ima narodni poslanik Vojislav Šešelj, predsednik poslaničke grupe SRS.
...
Srpska radikalna stranka

Vojislav Šešelj

Dame i gospodo narodni poslanici, pred sobom imamo Predlog za imenovanje novog sekretara Narodne skupštine Republike Srbije. Taj predlog je došao posle ostavke sekretara kome nije istekao mandat do kraja. Mislim da Narodna skupština nema razloga da žali što je prethodni sekretar podneo ostavku, jer je veoma loše obavljao svoju funkciju.
Međutim, sama činjenica da smo imali sekretara Narodne skupštine za koga će, ubeđen sam, većina poslanika da potvrdi da nije dobro obavljao svoju funkciju i da je pre isteka mandata podneo ostavku, morao da podnese ostavku ili već šta je tu bilo, nije ni bitno, otvara pitanje skupštinske kadrovske politike, jer je sekretar Narodne skupštine jedan od najviših funkcionera koga imenuje Skupština. Funkcioner je zakonodavne vlasti.
Mi pred sobom imamo predlog za izbor novog sekretara. Mislim da predlog nije potpun. Nemam nameru da govorim o samom kandidatu, ne poznajem ga, nisam nešto naročito značajno o njemu ni čuo, ni saznao... (Predsednik- njoj)... o kandidatu govorim.
(Glasovi-kandidatkinji.)
Govorim o kandidatu. Ma, govorim o kandidatu. (Glasovi- kandidatkinji.) Evo, opet (smeh). Kod vas može i - poslanica, i - kandidatkinja...
(Predsednik: Molim vas da ne ometate govornika.)
... i - profesorica, sve to kod vas može. Govorim o kandidatu za sekretara Narodne skupštine. (Glasovi-kandidatkinji.) Reč je o funkciji. Što se vi toliko upuštate u te polne razlike, kada ste nam počeli nove polove uvoditi. Videli smo u nekom drugom zakonskom projektu čak i da smatrate da su polne odlike stvar slobodnog opredeljenja svakog pojedinca. Pa, nemojte, malo se upristojite zbog toga.
Da, vi uvodite i srednji pol, i - nedefinisane polove, i - slobodno seksualno opredeljenje; ono što je Bog stvorio i predodredio kod vas je stvar slobodnog opredeljenja. Ovde je reč o kandidatu. Dakle, nekome ko u narednom periodu treba da obavlja određenu funkciju. Ako jednom izaberemo ženu za predsednika republike onda ona neće biti - predsednica republike, nego - predsednik republike. A, vi koji niste još dovoljno izučili srpski jezik, bolje vam je da ćutite, jer ne morate na sva zvona oglašavati vaše neznanje.
Da se vratimo kandidatu. (Glasovi-kandidatkinji.) Slušajte, o ovome imam da govorim nekih 40-50 minuta, prema tome slobodno možete da trošite moje vreme, ionako nisam znao šta sve da kažem za tih 50 minuta (smeh), pa mi ovaj dijalog sa vama i odgovara.
Kada smo dobili predlog za izbor novog sekretara Narodne skupštine, a vi ako imate kandidatkinju onda birajte sekretaricu Narodne skupštine, jer ovde ne stoji - sekretarica nego - sekretar, kandidat je za sekretara, očekivali smo da dobijemo i određene podatke koji su uobičajeni, nužni, neophodni kada je reč o izboru za ovako visoku funkciju.
Ovo je funkcija unutar parlamentarne uprave. Parlament ima svoju upravu, kao što to ima sudska vlast i izvršna vlast, ali je uprava parlamenta, odnosno administracija parlamenta, puna određenih specifičnosti kojima se odlikuje u odnosu na upravu sudske i izvršne vlasti, tako da je funkcija sekretara Narodne skupštine mnogo važnija od funkcije sekretara Vlade, sekretara Vrhovnog suda, sekretara Ustavnog suda itd.
Da bismo mogli meritorno raspravljati o kandidatu morali bismo ovde da imamo podatak kada je kandidat rođen. Mi ovde imamo potvrdu da je kandidat zaista rođen i ovde piše gde je rođen, ali ono što je najvažnije - ne znamo kada je rođen. Morali bismo da znamo. To - kada je kandidat rođen važnije je od toga gde je rođen. Godine moraju biti određene, jer se ovde ne bira dama nego se bira sekretar Narodne skupštine.
Kada budemo birali prvu damu Parlamenta onda nećemo tražiti da se kaže koje je godine rođena, onda ćemo samo gledati da li ima zdrave zube ili veštačku vilicu. To bi možda bio jedan od kriterijuma. Međutim, ovde je reč o sekretaru Narodne skupštine. Moramo znati koje je godine rođen kandidat, kao što to moramo znati za sve druge visoke državne funkcionere; morali smo znati i za Kori Udovički i za mnoge druge koje smo ranije birali.
Ovde stoji da je kandidat diplomirala na Pravnom fakultetu u Beogradu. (Glasovi-diplomirao.) Ovde stoji da je diplomirala. Ne, nego - kandidat. Međutim, ne stoji koje je godine diplomirala. To je mnogo važnije od same činjenice gde je diplomirala. Jer, na osnovu toga koje je godine kandidat rođen i koje je godine diplomirao na Pravnom fakultetu izvlačimo mnogo zaključaka o ličnosti kandidata. Da li je to kandidat koji je fakultet završio u redovnom roku od četiri do četiri i po godine, što je nešto što se može tolerisati, ili je reč o kandidatu koji je studirao osam, deset ili petnaest godina itd.
To je veoma važno kod onih funkcija gde je potrebna sasvim određena stručna sprema. To za ministra nije važno, ali je važno kada je reč o sekretaru Narodne skupštine. Ministar ne mora da bude određene struke i specijalnosti. Ministar nekada ne mora biti ni pismen, imali smo i takvih slučajeva, ali sekretar Narodne skupštine mora biti diplomirani pravnik i mi, kao narodni poslanici, imamo pravo da dobijemo podatke o tome kakvog je kvaliteta taj pravnik.
Ako ovde već niste naveli njegovu prosečnu ocenu u toku studija, onda ste bili dužni da navedete kada je završio Pravni fakultet. Možda prosečna ocena sama po sebi ne znači mnogo, ali mnogo znači godina završetka studiranja.
Treće, ovde se opet daju neki podaci koje je kandidat sam o sebi naveo, pa se kaže da je prvi radni odnos, kao pripravnik, zasnovala u Službi Narodne skupštine. I tu nam je potrebno da znamo koje godine. To je veoma važno i insistiram da se Narodnoj skupštini bar usmeno saopšti kad je kandidat rođen, koje je godine završio Pravni fakultet i kada je kandidat zaposlen u Službi Narodne skupštine.
To je što se tiče ličnosti kandidata, ne bih se upuštao u neke druge detalje, a sada nekoliko reči o onome šta treba da radi sekretar Narodne skupštine. U toku ovih 12 godina Narodna skupština je promenila nekoliko sekretara. Neki od njih su uspešno obavljali svoje poslove, neki se uopšte nisu mešali u svoje nadležnosti, a neki su se nekritički prilagođavali političkom stavu skupštinske većine ili rukovodstva Narodne skupštine, kršeći pri tome i Ustav i zakon i Poslovnik Narodne skupštine.
Zato ističem da je za sekretara Narodne skupštine neophodno izabrati ličnost sa izuzetno visokim kredibilitetom, moralom, stručnošću, ličnost koja će biti savesna, koja neće zarad određenih političkih interesa da žrtvuje svoju savest, principijelnost i dostojanstvo.
Imali smo nebrojeno slučajeva da sekretar Narodne skupštine učestvuje u kršenju Poslovnika, ili sebe stavlja u ulogu tumača Poslovnika, pa na osnovu sopstvenog nakaradnog tumačenja, čak angažuje oružane snage u vidu skupštinskog obezbeđenja da se volja onoga ko krši Poslovnik nemilosrdno i do kraja sprovede u život. Takav sekretar nije potreban Narodnoj skupštini.
Narodnoj skupštini treba sekretar koji će sa stručnog aspekta tumačiti pravo. Dakle, on nije autentični tumač. Autentični tumač može biti samo Narodna skupština u celini. Međutim, autentičnom tumačenju uvek prethodi stručno tumačenje, koje ukazuje na sve pravne aspekte sa gledišta struke "ni po babu ni po stričevima".
Takvog sekretara možda nikada nismo imali, ali bismo ga morali jednom izabrati. Da li će to biti u ovom mandatu, tek u sledećem ili u nekom narednom, to je teško danas proceniti, pogotovu nama koji ne poznajemo vašeg sadašnjeg kandidata. I, ne ulazim uopšte u to kakav je to kandidat. Govorim kakav bi trebalo da bude kandidat, a vi procenite da li ste upravo takvoga predložili i da li takvog treba da predložite, odnosno da li vam treba neki kao onaj dosadašnji, samo što će sa suprotne strane da zloupotrebljava svoju funkciju i nakaradno tumači Ustav, zakone i Poslovnik.
Ako vam treba sekretar koji će biti kao onaj dosadašnji, kako se zvaše, Georgije, pa samo izokrenut u ogledalu, onda znajte da Narodnoj skupštini, kao instituciji, ne treba. Ovde je potreban sekretar Narodne skupštine za koga neće postojati poslanici vlasti i poslanici opozicije, za koga će svi narodni poslanici biti ravnopravni i sve skupštinske službe podređene njihovim potrebama; koji neće upravljati skupštinskim službama manipulišući pravima narodnog poslanika ili narodnih poslanika-celih poslaničkih grupa, kao što sada imamo slučaj - u pripremama sednica pojedinih skupštinskih odbora, npr. Administrativnog odbora, gde se neki poslanici, koji su na dnevnom redu, uopšte ne obaveštavaju o sednici, ne dobijaju materijal za sednicu; ili se manipuliše pravima celih poslaničkih grupa itd.
Sve su to osetljiva pitanja, gde se ustavna i zakonska prava krše uz saradnju službenika Narodne skupštine. Uloga je sekretara Narodne skupštine da spreči zloupotrebu svojih službenika i da bude kontrolor nad radom svakog službenika, ukazujući mu da on mora striktno profesionalno obavljati svoje dužnosti, a ne po želji i potrebama određenih moćnika u datom trenutku.
Nažalost, rekao sam, ranije nismo imali takve sekretare. Ovaj poslednji je bio najgori u tom smislu, a kakav će biti sledeći, ostaje da se vidi. Ali, taj sledeći, ako želi da stekne autoritet, mora se postaviti na principijelan način. Ukoliko se tako postavi, nova vlast neće imati potrebe da menja sekretara.
Da li je moguće takvog profesionalca postići i kandidovati, to je drugo pitanje. Nova vlast uvek jednom dolazi, Milka, to bi ti trebalo da znaš. (Milka Marinković, sa mesta: To znam.)
...
Građanski savez Srbije

Nataša Mićić

| Predsedava
Molim vas da ne ometate govornika.
...
Srpska radikalna stranka

Vojislav Šešelj

U ovom slučaju moramo razmotriti još jedan važan aspekt - sekretar Narodne skupštine je ključni čovek, koji raspolaže skupštinskim finansijama, čovek koji je nalogodavac za izvršenje određenih budžetskih stavki povodom ostvarivanja nadležnosti Narodne skupštine.
Ovde se odmah nameće pitanje - da li predloženi kandidat ima sposobnosti da se bavi tim poslovima, da li je spreman i sposoban da kontroliše te poslove i da svojim stručnim autoritetom zadobije poverenje službenika? Da li ste o tome uopšte razmišljali, ne vidi se iz ovoga papira. Morali ste. (Poslanik okreće papir.) Sa druge strane je prazno, uvek je kod vas sa druge strane prazno. O tome i govorim; ili ne vidim ili je ono mastilo kojim pišete namerno takvo da ga opozicija ne vidi. Ali, opozicija vidi i kad žmuri, to gubite iz vida. Lep je ovaj dijalog ovako.
Dame i gospodo narodni poslanici, ukoliko predsednik Narodne skupštine nije predložio sekretara koji raspolaže ovakvim kvalitetima, predlažem da se predlog povuče i da se razmisli o novom kandidatu. A, ako ste ubeđeni da ovaj kandidat raspolaže dovoljnim kvalifikacijama, stručnošću, sposobnošću, znanjem, poštenjem, moralom za obavljanje funkcije, znajte da će ga SRS držati neposredno pod kontrolom, da će svaki njegov potez procenjivati i obaveštavati javnost.
Sve to smo radili i u slučaju prethodnog sekretara, iz istog razloga radićemo i u odnosu na ovoga sekretara, kao što smo u proteklih 12 godina svakoga držali pod kritičkom pažnjom. (Glas iz sale: A gde je Radmilo Bogdanović?)
Radmilo Bogdanović nije bio sekretar Narodne skupštine, ali je SRS javno tražila njegovu smenu, u martu 1991. godine, na konferenciji za štampu, sa koje su izveštavali svi mediji. A, što se tiče Radmila Bogdanovića, mnogi od vas, koji ste sada u DOS-u, nemaju čistu savest, a i Radmilo Bogdanović bi mnoge stvari o njima mogao da priča. Meni je o nekima pričao, ali to drugom prilikom, pošto danas nije na dnevnom redu.
I na kraju... (Glas iz sale: Zar stvarno na kraju?) Hajde, još malo, imam još onih 27 minuta posle, pa mi baš odgovara što mi ovako upadate u reč. Taj metod "toplog zeca" kod nekoga prolazi, a kod nekoga ne prolazi. Kod mene nikada nije prolazio. Prema tome, možete vi to do mile volje da upražnjavate.
Na kraju, ima jedno pitanje, koje je veoma važno - odnos sadašnje parlamentarne većine prema skupštinskoj administraciji uopšte. Čim ste preuzeli vlast, počeli ste da kinjite skupštinsku administraciju, da neke ljude bezrazložno otpuštate, po partijskom kriterijumu, da dovodite nove, slabijeg kvaliteta, nesposobnije. Nemam ništa protiv toga, to je vaše pravo. Ali, znajte da ste uveli jedan metod, koji do sada nije poznat u našoj praksi i da će taj metod spremno primenjivati svako ko posle vas dođe na vlast. Znaće se, kada se vlast menja, svi koje je prethodna vlast dovela pakuju kofere sami, prazne fioke i odlaze; dolaze novi.
Taj ste metod vi prvi uveli, u tako rigidnoj, ekstremnoj formi, a taj metod će se svideti i svim drugim partijama; znajte da ni ovi vaši kadrovi, koje ste nametnuli, koje ste doveli za ove dve godine, i koje ćete dovesti još za ovih nekoliko meseci koliko ćete ostati na vlasti, neće dugo posle vas biti na tim funkcijama. Moraće da dele vašu političku sudbinu posle narednih izbora.
...
Građanski savez Srbije

Nataša Mićić

| Predsedava
Da li još neko od predstavnika, odnosno predsednika poslaničkih grupa želi reč po ovoj tački dnevnog reda? (Ne.)
Reč ima narodni poslanik Pal Šandor.

Šandor Pal

 Poštovane kolege, prirodno je da opozicija ruši one predloge koje pozicija podnosi, ali mislim da je jedan deo diskusije gospodina Šešelja bio nekorektan, pa ću dozvoliti sebi za pravo da se osvrnem na to.
Ono što je generalno govorio o sekretaru je, mislim, i prihvatljivo; on je iskoristio ovu priliku izbora sekretara i raspravu o ovoj ličnosti da kaže i ono što misli šta bi sekretar inače trebalo da radi.
Da kažem i sledeće - mislim da je predlog podnet potpuno u skladu sa članom 23, koji kaže da kandidata za sekretara Narodne skupštine predlaže predsednik Narodne skupštine (to je ona učinila, je li) i da predlog sadrži ime i prezime kandidata, biografiju, obrazloženje i saglasnost. Nema tu reči ni o proseku, datumu rođenja i ostalim detaljima, koji su možda mogli da stoje, ali nisu bitni.
Da kažem još ono što generalno mislim - gospođu Anđelku Dimitrijević poznajem slučajno 11 godina i mislim da treba da se kaže da je ona jedan od najperfektnijih pravnika koji postoje u Skupštini. Drugo, predsednica nije predložila čoveka sa strane, nego nekoga ko iznutra zna kako parlament funkcioniše. Sada na mestima sekretara i zamenika sekretara, za razliku od onog doba iz 1991. godine, imate čoveka koji iznutra poznaje parlamentarnu proceduru, koji nije doveden sa strane i zna zaista kako parlament funkcioniše, a uz to je vidi se i iz same biografije koja je priložena, vrstan pravnik.
Ako se vrsnom pravniku, čoveku koji je po ovim kriterijumima predložen, zamera ovo što je gospodin Šešelj zamerio, onda mislim da to zaista nije korektno. Zato sam se javio, prosto sam osetio moralnu potrebu da branim nekoga ko je dovoljno kvalitetan i vrlo, ja bih se usudio reći, vrlo dobar predlog. To, istina, nije moj predlog, nego predlog predsednika ali on je, mislim, potpuno prihvatljiv za sve nas.
Sa druge strane, ovo što je gospodin Šešelj govorio na seksističke teme, odnosa polova itd, to jeste interesantno i to moja koleginica Senka Savić analizira u onom predmetu koji se zove - analiza diskursa (na Filozofkom fakultetu se to tako zove); nekoliko ljudi je pravilo seminarske i valjda diplomske radove na tu temu i sada gospodin Šešelj može dalje to da eksploatiše i biće vrlo poučno.
Prema tome, mislim da je predlog da gospođu Dimitrijević izaberemo potpuno u redu sa svih strana i da je red da se kaže da to što pozicija u ovom slučaju predlaže jeste, usudio bih se reći, pravi izbor. Hvala.
...
Građanski savez Srbije

Nataša Mićić

| Predsedava
Osnov za repliku? Mislite da ste pogrešno protumačeni, je li? Izvolite.
...
Srpska radikalna stranka

Vojislav Šešelj

Gospodin Pal Šandor pogrešno me je protumačio sa dva aspekta. Prvo, ličnost kandidata uopšte nisam kritikovao i naglasio sam - ne sećam se da sam ikada video tog kandidata i  nemam ništa loše da kažem o samom kandidatu, niti sam čuo o njemu nešto loše, niti sam se mnogo raspitivao.
Ali, ako je potrebna biografija, onda se postavlja pitanje kakva je to biografija gde nije sadržana godina rođenja. To je osnovno za biografiju. Biografiju možete svesti na jednu rečenicu, ali ta rečenica mora da sadrži godinu rođenja. Ovde stoji da je kandidat rođen u Beogradu, a moglo je da stoji da je kandidatkinja rođena u cvetu mladosti, u najranijoj mladosti, da je rođena veoma mlada, veoma, veoma mlada, ali nema godine rođenja. Ovde stoji da je kandidat diplomirao na Pravnom fakultetu, ali kada? Valjda je to osnovno za biografiju. Ne znam, gospodin Šandor, čini mi se, za razliku mnogih od vas, poprilično čita. Čitao je i mnoge biografije i predgovore u mnogim knjigama, gde su biografski podaci sadržani. Pitam ga da li se seća i jedne biografije koju je čitao, a da se u njoj ne sadrži godina rođenja autora ili čoveka o čijoj je biografiji reč, osim ako je nepoznata godina rođenja pa se naglasi - godina rođenja nepoznata, pretpostavlja se.
Ako se i vašem kandidatu ne zna godina rođenja, bar pretpostavite, kažite okvirno - između 1915. i 1925. godine, ili između 1945. i 1950. godine, ili između 1960. i 1965. godine; nije uopšte bitno, ali to treba ovde da navedete.
...
Građanski savez Srbije

Nataša Mićić

| Predsedava
Na insistiranje narodnog poslanika Vojislava Šešelja, a nije neophodno, samo ću izneti podatke - gospođa Anđelka Dimitrijević, kandidatkinja za sekretara Narodne skupštine, rođena je 1938. godine, diplomirala na Pravnom fakultetu 1962. godine, u Narodnoj skupštini zaposlila se 1963. godine.
Da li se narodni poslanik Vojislav Šešelj prijavljuje za reč prema listi prijavljenih govornika?
Da li želite reč? (Da.) Izvolite. Sada imate podatke.
...
Srpska radikalna stranka

Vojislav Šešelj

Izvinite, koje godine rekoste da je sekretar rođen?