Dame i gospodo narodni poslanici, predlog koji je podnela grupa narodnih poslanika poslaničke grupe G17 plus nije uređen predlog po kome bi danas mogla Skupština da odlučuje. Zašto je neuredan ovaj predlog? On je neuredan, prvo, zato što ne ispunjava osnovne norme za odlučivanje i što ne sadrži jedan predlog kako to predviđa Poslovnik i kako predviđa Ustav Republike Srbije. Doduše, i sam predlagač nije naveo ustavni osnov u svome predlogu. Ovih nekoliko rečenica, ovde ničim nepotkrepljenih, apsolutno ne bi trebalo da budu predmet rasprave u ovako jednom visokom domu, kao što je to parlament Republike Srbije.
Ako se pođe od načela materijalne istine, u ovom postupku se moralo utvrditi prvo pravo činjenično stanje i stanje stvari koje stoje u ovom predlogu, moraju se utvrditi činjenice koje su od važnosti da bi parlament doneo pravno valjanu odluku. Toga nema. Dame i gospodo, nijedna odluka nijednog organa, po Ustavu, bez utvrđivanja materijalne istine i načela materijalne istine i načela ocene dokaza, ne može biti predmet rasprave i ne može se o njoj odlučivati. Ovo je trebalo da se vrati predlagaču kao neuredno, od strane predsednika Skupštine, da bi narodni poslanici bili upoznati i da bi mogli da vide iz sadržaja da li je ovo predmet o kome treba danas da odlučuje parlament Republike Srbije.
Postavljam pitanje predlagaču - koje će činjenice i dokaze danas parlamentu da ponudi predlagač, kada u svom predlogu samo paušalno navodi da glasanje nije bilo regularno i da jedan broj narodnih poslanika nije bio prisutan na sednici kada se odlučivalo o izboru, nazovimo izboru, guvernera Narodne banke. Ovde nema ni slova, ni imena, ni prezimena narodnog poslanika koji nije bio na sednici. Kako je to moglo da se dogodi, da se prihvati ovaj predlog i da se stavi u procedru za raspravljanje, a da se ne kaže – nisu bili poslanici ti i ti, ime i prezime svaki poslanik u ovom parlamentu ima. Da li se slažete? Svakako. Trebalo bi da se složimo. Toga nema. Ovde se ne zna ko je bio prisutan, ko nije bio prisutan. Ovo što se kaže paušalno – jedan broj poslanika nije bio prisutan na sednici; to znači zapravo jedno "ništa".
Dakle, dokazi moraju da se pruže u parlamentu i da narodni poslanici ostvare uvid i utvrde; treba da se pruže dokazi na osnovu kojih bi neka odluka trebalo da se donese.
Sa pravnog stanovišta, dame i gospodo, ako se ova odluka po predlogu predlagača stavlja van snage, u osnovi to je mogućnost poništavanja i ona važi samo za ubuduće, ali ne važi retroaktivno. Međutim, sa ovim što se kaže u predlogu - da neće važiti retroakivno i da se ostavlja novom guverneru Narodne banke da on svojom slobodnom ocenom utvrdi koji će akt koji je doneo nelegalni guverner, koji je izvršio uzurpaciju guvernerske vlasti, da ostavi na snazi, a koji će da poništi - može se desiti da ćete predložiti nekoga od narodnih poslanika ili kadrova iz G17 plus, koji će prihvatiti sve odluke guvernera koji je izvršio uzurpaciju guvernerske vlasti. Konvalidacija ne može da bude. Ovde je mešavina. Ili je trebalo ukinuti ili poništiti, a stavljanje van snage ostavlja sve mogućnosti i zato se predlagač ovde vešto poslužio isticanjem ovakvih argumenata, koji apsolutno u pravu ne bi mogli da prođu, niti mogu proći.
Dakle, ostavlja se novom guverneru diskreciono pravo, što apsolutno nije dozvoljeno. Ako se jedna odluka stavlja van snage, a ovo je i stavljanje van snage, a istovremeno i poništavanje, to znači da će sve odluke retroaktivno biti ostavljene na snazi i zbog toga SRS neće glasati za ovakav predlog.
Da napomenem još i to: mi smo tri godine bili u onom prethodnom sazivu, ima dobar deo poslanika koji je ovde prisutan, uverio se kako je vršeno glasanje i kako su se donosili brojni zakoni. Brojni zakoni su doneti falsifikatima, nelegalnim glasovima, nedostatkom kvoruma. Među tim zakonima svakako treba pomenuti zakon o lustraciji koji je donet na isti način, zatim Zakon o legalizaciji. Čudi me da neko od predlagača nije spomenuo da li treba staviti van snage ili ukinuti Zakon o radu, koji je stotine hiljada radnika i građana Republike Srbije ostavio na prosjačkom štapu, na ulici, i da sada mafijaši njihovim preduzećima rukovode i bogate se i stavljaju katance na kapije fabrika, a radnici i njihova deca ostaju bez hleba.
Kako je izgledalo glasanje u prethodnom sazivu najbolje, dame i gospodo narodni poslanici, potkrepljuje napis i fotografija koja je objavljena u "Kuriru", gde se to vidi. Ovde je sedela gospođa Mićić koja je predsedavala sednicom. Mogla je da vidi u drugom redu ko sedi, jer je to bilo naočigled, nije to rađeno negde u hodniku, nego ovde, kada narodni poslanici iz trećeg reda glasaju u drugom redu i drže prst na onom dugmetu koje označava glasanje "za". Evo, ovo je dovoljan dokaz i nadaleko ne treba ići.
Brojni zakoni su doneti na jedan neprimeren način u ovom parlamentu. Gospodo demokrate, ako se zalažete za zapadnu demokratiju, navedite jedan zapadni parlament, navedite primer da li je ovo bilo u Engleskoj, Nemačkoj, Holandiji, Italiji, da su ovako glasali narodni poslanici, da ih slikaju novinari, fotografi i televizija. Ovo je dokaz od koga ne može da pobegne niko iz prethodne vlasti, ko je ovako sebi dozvolio da uzurpira pravo parlamenta i da se bavi ovako nečasnim poslovima.
Dame i gospodo narodni poslanici, ni u kom slučaju SRS ne može prihvatiti ovaj predlog. Mi ćemo glasati protiv ovog predloga i protiv svih štetnih predloga i štetnih zakona; kao što smo se borili tri godine prethodno, i ubuduće ćemo se boriti i nećemo dozvoliti ovu krađu i maltretiranje građana.