DVANAESTO VANREDNO ZASEDANjE, 26.09.2005.

7. dan rada

PRIVREMENE STENOGRAFSKE BELEŠKE
(neredigovane i neautorizovane)

REPUBLIKA SRBIJA
NARODNA SKUPŠTINA

DVANAESTO VANREDNO ZASEDANjE

7. dan rada

26.09.2005

Sednicu je otvorio: Vojislav Mihailović

Sednica je trajala od 10:10 do 16:55

OBRAĆANJA

...
Pokret obnove Kraljevine Srbije

Vojislav Mihailović

Nova Srbija i samostalni poslanici 9+9 | Predsedava
Poštovane dame i gospodo narodni poslanici, nastavljamo rad sednice Dvanaestog vanrednog zasedanja Narodne skupštine Republike Srbije u 2005. godini.
Na osnovu službene evidencije o prisutnosti narodnih poslanika konstatujem da sednici prisustvuje 85 narodnih poslanika.
Radi utvrđivanja broja narodnih poslanika prisutnih u sali, molim narodne poslanike da ubace svoje identifikacione kartice u poslaničke jedinice elektronskog sistema za glasanje.
Zahvaljujem.
Konstatujem da je primenom elektronskog sistema za glasanje utvrđeno da je u sali prisutno 85 narodnih poslanika, odnosno da je prisutno više od 1/3 narodnih poslanika i da postoje uslovi za rad Narodne skupštine.
Obaveštavam vas da su sprečeni da sednici prisustvuju narodni poslanici Milka Silajev i Ksenija Milivojević.
Prelazimo na 6. tačku dnevnog reda: – PREDLOG KRIVIČNOG ZAKONIKA (pojedinosti)
Primili ste Predlog zakona koji je podnela Vlada Republike Srbije.
Primili ste amandmane Odbora za pravosuđe i upravu.
Primili ste amandmane Vlade.
Primili ste amandmane koje su podneli narodni poslanici: zajedno Leila Ruždić-Trifunović, Milica Vojić-Marković, Helijana Dragojević, Živodarka Dacin, Slobodan Živkucin, Snežana Stojanović-Plavšić i Đorđe Čukvas; Petar Jojić; Srboljub Marinković; Vitomir Plužarević; Stevica Deđanski; Sulejman Spaho, Zoran Krasić; Božidar Koprivica; Milan Stevović; Sreto Perić; Nemanja Šarović; Milovan Radovanović; Bore Kutić; Jovan Daja; Nataša Jovanović; Milorad Mirčić; Vjerica Radeta; Momir Marković; zajedno Slobodan Vučković i Slobodan Pajović; Milan Marković; Leila Ruždić-Trifunović; Boško Ristić; Miodrag Đidić; Ljiljana Nestorović; Meho Omerović; Bogoljub Pejčić; Vladimir Homan; Petar Cvetković; Đorđe Mamula; Miloš Aligrudić; Goran Rakovac; Velimir Simonović; Živodarka Dacin; Bojan Kekić; Milisav Petronijević; Žarko Obradović i Rajko Baralić.
Primili ste izveštaje Odbora za pravosuđe i upravu i Zakonodavnog odbora.
Predstavnik predlagača Zoran Stojković, ministar pravde, na sednici Odbora za pravosuđe i upravu povukao je amandman Vlade na član 432. Predloga zakona.
Pisanim putem amandmane su povukli narodni poslanici: Petar Jojić na članove 45, 60, 105, 114, 310, 346, 370, 371, 373, 374, 376, 378, 386, 391. i 392, koje je podneo 25. maja 2005. godine, a zatim je 9. septembra podneo nove amandmane na iste članove Predloga zakona. Takođe, Petar Jojić je povukao amandman na član 432. koji je podneo 26. maja 2005. godine i na isti član je podneo novi amandman, 12. septembra 2005. godine; Petar Jojić i Vitomir Plužarević na član 372. koji su zajedno podneli 25. maja 2005. godine; Petar Jojić i Sulejman Spaho na član 103. koji su zajedno podneli 25. maja 2005. godine; Leila Ruždić-Trifunović na članove 79. i 194; Ljiljana Nestorović jedan amandman koji je podnela 22. jula 2005. godine na više članova Predloga zakona, i to na članove: 310, 321, 331, 332, 333, 346, 370, 371, 372, 373, 374, 376, 378, 386, 391. i 392, s tim što je na svaki od navedenih članova naknadno podnela nove amandmane; Goran Rakovac na član 366; Bojan Kekić na članove 238. i 289; Milisav Petronijević na članove 54. i 66; Žarko Obradović na član 57; Rajko Baralić na član 228; Meho Omerović na 45, 103, 105, 114, i jedan amandman koji je podneo na više članova Predloga zakona, i to na članove: 310, 321, 331, 332, 333, 346, 370, 371, 372, 373, 374, 376, 378, 386, 391. i 392; Ljiljana Nestorović i Meho Omerović na članove 117, 118, 119, 253. i 259; Đorđe Mamula na članove 134, 143, 185, 289, 335, 336. i 343; Živodarka Dacin - amandmane kojima predlaže da se posle člana 108. doda novi član 108a i da se posle člana 192. doda novi naslov i novi član 192a.
U toku pretresa Predloga zakona u načelu amandmane koje Vlada i Odbor za pravosuđe i upravu nisu prihvatili povukli su narodni poslanici: Žarko Obradović na članove 45, 46, 103, 104, da se posle člana 147. doda novi naslov i član 147a, 208, 359. i na član 432, i Rajko Baralić na članove 35, 43, da se posle člana 53. doda novi naslov i član 53a i na član 106.
Sastavni deo Predloga zakona postali su amandmani koje su prihvatili Odbor za pravosuđe i upravu i predstavnik predlagača na sednici tog Odbora, a za koje Zakonodavni odbor smatra da su pravno mogući, i to: na član 4. koje su, u istovetnom tekstu, podneli narodni poslanici Đorđe Mamula i zajedno Petar Jojić i Srboljub Marinković; na član 6. koje su, u istovetnom tekstu, podneli narodni poslanici Sreto Perić i Đorđe Mamula; na član 11. koji su zajedno podneli narodni poslanici Slobodan Vučković i Slobodan Pajović; na član 20. koji je podneo narodni poslanik Petar Jojić; na član 22. koji je podneo narodni poslanik Petar Cvetković; na naslov iznad člana 40. koji su zajedno podneli narodni poslanici Slobodan Vučković i Slobodan Pajović; na član 45. koji su, u istovetnom tekstu, podneli narodni poslanik Petar Jojić i narodni poslanik Ljiljana Nestorović - sa ispravkama od 13. i 14. septembra 2005. godine; na član 49. koji je podneo narodni poslanik Jovan Daja; na član 49. koji je podneo narodni poslanik Đorđe Mamula; na član 49. koji je podneo narodni poslanik Bojan Kekić; na član 52. koje su, u istovetnom tekstu, podneli narodni poslanici Božidar Koprivica i Đorđe Mamula; na član 60. sa ispravkom, koji je podneo narodni poslanik Đorđe Mamula; na član 60. koji je podneo narodni poslanik Žarko Obradović; na član 60. koji je podneo narodni poslanik Petar Jojić; na član 61. koji su zajedno podneli narodni poslanici Slobodan Vučković i Slobodan Pajović; na član 87. koji je podneo narodni poslanik Petar Cvetković; na član 98. koji su zajedno podneli narodni poslanici Petar Jojić i Stevica Deđanski; na član 98. koji su zajedno podneli narodni poslanici Slobodan Vučković i Slobodan Pajović; na član 102. koji su zajedno podneli narodni poslanici Petar Jojić i Sulejman Spaho; na član 102. koji je podnela narodni poslanik Nataša Jovanović; na član 103. koji su, u istovetnom tekstu, podneli narodni poslanici Ljiljana Nestorović i Sulejman Spaho; na član 105. koji su, u istovetnom tekstu, podneli narodni poslanici Ljiljana Nestorović i Petar Jojić; na član 114. koji su, u istovetnom tekstu, podneli narodni poslanici Ljiljana Nestorović i Petar Jojić; na naslov iznad člana 118. koji su zajedno podneli narodni poslanici Slobodan Vučković i Slobodan Pajović; na član 131. koji su zajedno podneli narodni poslanici Slobodan Vučković i Slobodan Pajović; na član 142. koji je podneo narodni poslanik Milorad Mirčić; na član 143. koji je podneo narodni poslanik Žarko Obradović; na član 147. koji je podneo narodni poslanik Milisav Petronijević.
Takođe, sastavni deo Predloga zakona postali su i amandmani na član 152. koji je podnela narodni poslanik Vjerica Radeta; na član 170. koji je podneo narodni poslanik Đorđe Mamula; na član 171. koji je podneo narodni poslanik Đorđe Mamula; na član 171. koji je podneo narodni poslanik Žarko Obradović; na član 182. koji su zajedno podneli narodni poslanici Slobodan Vučković i Slobodan Pajović; na član 190. koji je podneo narodni poslanik Petar Jojić; na član 194. koji su, u istovetnom tekstu, podneli narodni poslanik Žarko Obradović, sa ispravkom, i narodni poslanik Đorđe Mamula; na član 199. koji je podneo narodni poslanik Petar Cvetković; na naslov iznad člana 200. i član 200. koji je podneo narodni poslanik Petar Cvetković; na naslov iznad člana 201. i član 201. koji je podneo narodni poslanik Petar Cvetković; na član 204. koji je podneo narodni poslanik Žarko Obradović; na član 205. koji je podneo narodni poslanik Rajko Baralić; na član 206. koji je podneo narodni poslanik Žarko Obradović; na član 207. koji je podneo narodni poslanik Rajko Baralić; na član 207. koji je podneo narodni poslanik Petar Cvetković; na član 208. koji je podneo narodni poslanik Rajko Baralić; na član 210. koji je podneo narodni poslanik Rajko Baralić; na član 211. koji je podneo narodni poslanik Rajko Baralić; na član 212. koji je podneo narodni poslanik Rajko Baralić; na član 214. koji je podneo narodni poslanik Rajko Baralić; na član 215. koji je podneo narodni poslanik Rajko Baralić; na član 216. koji je podneo narodni poslanik Rajko Baralić; na član 217. koji je podneo narodni poslanik Rajko Baralić; na član 221. koji je podneo narodni poslanik Rajko Baralić; na član 223. koji je podneo narodni poslanik Rajko Baralić; na član 224. koji je podneo narodni poslanik Rajko Baralić; na naslov iznad člana 225. i član 225. koji je podneo narodni poslanik Đorđe Mamula; na član 225. koji je podneo narodni poslanik Rajko Baralić; na član 226. koji je podneo narodni poslanik Žarko Obradović; na član 227. koji je podneo narodni poslanik Đorđe Mamula; na naslov iznad člana 228. i član 228. koji je podneo narodni poslanik Đorđe Mamula; na član 229. koji je podneo narodni poslanik Rajko Baralić; na član 231. koji je podneo narodni poslanik Žarko Obradović; na član 233. koji je podneo narodni poslanik Rajko Baralić; na član 234. koji je podneo narodni poslanik Rajko Baralić; na član 238, sa ispravkom, koji je podneo narodni poslanik Velimir Simonović; na član 238. koji je podneo narodni poslanik Žarko Obradović; na član 243. koji je podneo narodni poslanik Bojan Kekić; na član 288. koji je podneo narodni poslanik Petar Cvetković; na član 297. koji je podneo narodni poslanik Petar Cvetković; na član 298. koji je podneo narodni poslanik Bojan Kekić; na član 301. koji je podneo narodni poslanik Rajko Baralić; na član 310. koji su, u istovetnom tekstu, podneli narodni poslanici Petar Jojić i Ljiljana Nestorović; na član 314. koji je podneo narodni poslanik Žarko Obradović.
Na član 321. koji su, u istovetnom tekstu, podneli narodni poslanici Petar Jojić i Ljiljana Nestorović; na član 323. koji je podneo narodni poslanik Momir Marković; na član 331. koji su, u istovetnom tekstu, podneli narodni poslanici Petar Jojić i Ljiljana Nestorović; na član 332. koji su, u istovetnom tekstu, podneli narodni poslanici Petar Jojić i Ljiljana Nestorović; na član 333. koji su, u istovetnom tekstu, podneli narodni poslanici Petar Jojić i Ljiljana Nestorović; na član 346. koji su, u istovetnom tekstu, podneli narodni poslanici Petar Jojić i Ljiljana Nestorović; na član 359. koji je podneo narodni poslanik Rajko Baralić; na naslov iznad člana 360. i član 360. koji je podneo narodni poslanik Žarko Obradović; na član 361. koji je podneo narodni poslanik Rajko Baralić; na član 363. koji je podneo narodni poslanik Rajko Baralić; na član 364. koji je podneo narodni poslanik Rajko Baralić; na član 366. koji je podneo narodni poslanik Petar Cvetković; na član 368. koji je podneo narodni poslanik Goran Rakovac; na član 370. koji su, u istovetnom tekstu, podneli narodni poslanici Petar Jojić i Ljiljana Nestorović; na član 371. koji su, u istovetnom tekstu, podneli narodni poslanici Petar Jojić i Ljiljana Nestorović; na član 372. koji su, u istovetnom tekstu, podneli narodni poslanici Vitomir Plužarević i Ljiljana Nestorović; na član 373. koji su, u istovetnom tekstu, podneli narodni poslanici Petar Jojić i Ljiljana Nestorović; na član 374. koji su, u istovetnom tekstu, podneli narodni poslanici Petar Jojić i Ljiljana Nestorović; na član 376. koji su, u istovetnom tekstu, podneli narodni poslanici Petar Jojić i Ljiljana Nestorović; na član 378. koji su, u istovetnom tekstu, podneli narodni poslanici Petar Jojić i Ljiljana Nestorović; na član 379. koji je podneo narodni poslanik Žarko Obradović; na član 386. koji su, u istovetnom tekstu, podneli narodni poslanici Petar Jojić i Ljiljana Nestorović; na član 391. koji su, u istovetnom tekstu, podneli narodni poslanici Petar Jojić i Ljiljana Nestorović; na član 392. koji su, u istovetnom tekstu, podneli narodni poslanici Petar Jojić i Ljiljana Nestorović; na član 414. koji je podneo narodni poslanik Žarko Obradović; na član 431. koji je podnela Vlada i na član 432. koji su, u istovetnom tekstu, podneli narodni poslanici Petar Jojić i Miloš Aligrudić.
Pošto je Narodna skupština obavila načelni pretres, saglasno članu 140. stav 3. Poslovnika Narodne skupštine, otvaram pretres Predloga zakona u pojedinostima.
Na naslov iznad člana 1. amandman su zajedno podneli narodni poslanici Slobodan Vučković i Slobodan Pajović.
Odbor za pravosuđe i upravu i predstavnik predlagača na sednici Odbora predlažu da se ovaj amandman odbije, a Zakonodavni odbor smatra da je amandman pravno moguć.
Reč ima narodni poslanik Slobodan Pajović.
...
Demokratska stranka

Slobodan Pajović

Demokratska stranka – Boris Tadić
Dame i gospodo narodni poslanici, naslov iznad člana 1, koji glasi – nema krivičnog dela niti kazne bez zakona, predviđeno je da glasi – nema krivičnog dela niti krivične sankcije bez zakona. U tom smislu je i naredni amandman. Međutim, imajući u vidu da su ovim zakonom uređene kao sankcije, kazne, mere upozorenja, mere bezbednosti i vaspitne mere, a da je zakonom predviđeno da se u pojedinim slučajevima mere bezbednosti mogu izreći neuračunljivim licima, onda bi i ovaj amandman koji smo mi podneli trebalo da doživi određene korekcije, pa zato povlačim taj i sledeći amandman.
...
Pokret obnove Kraljevine Srbije

Vojislav Mihailović

Nova Srbija i samostalni poslanici 9+9 | Predsedava
Da li još neko želi reč? (Ne.)
Na naslov iznad člana 2. i član 2. amandman su zajedno podneli narodni poslanici Slobodan Vučković i Slobodan Pajović.
I ovo je povučeni amandman.
Na član 4. amandman je podneo narodni poslanik Milan Stevović.
Odbor za pravosuđe i upravu i predstavnik predlagača na sednici Odbora predlažu da se ovaj amandman odbije, a Zakonodavni odbor smatra da je amandman pravno moguć.
Reč ima narodni poslanik Milan Stevović.

Milan Stevović

Srpska radikalna stranka
Dame i gospodo narodni poslanici, u ime Srpske radikalne stranke podneo sam amandman na član 4. stav 2, ali bih podsetio na šta se odnosi član 4. Naime, član 4. se odnosi na krivične sankcije i opštu svrhu.
Kada govorimo o krivičnim sankcijama, u stavu 1. propisano je da su krivične sankcije: kazne, mere upozorenja, mere bezbednosti i vaspitne mere. U stavu 2. kaže se – opšta svrha propisivanja i izricanja krivičnih sankcija je suzbijanje dela kojima se povređuju ili ugrožavaju vrednosti zaštićene krivičnim zakonodavstvom.
Ja sam predložio u ime Srpske radikalne stranke da umesto reči "suzbijanje dela" stoji "suzbijanje krivičnih dela". To bih kratko obrazložio: znamo da je u proceduri Predlog krivičnog zakonika, međutim, mnogo je preciznije, mnogo je leksički ispravnije ubaciti ovu reč "krivično", jer svugde se u ovom krivičnom zakoniku pominje krivično delo.
Podsetiću vas, pošto sam pročitao koje su krivične sankcije, šta se kaže u obrazloženju, odnosno u svrsi kažnjavanja. Kaže se ovako - u okviru opšte svrhe krivičnih sankcija član 4. i stav 2. poziva se na ovaj, svrha kažnjavanja je sprečavanje učinioca da čini krivična dela i uticanje na njega da ubuduće ne čini krivična dela. Onda u stavu 2. kaže se - uticanje na druge da ne čine krivična dela. Dakle, u ovom članu se govori o tome da su u pitanju krivična dela.
Takođe, kada govorimo o merama upozorenja kao krivičnim sankcijama opet se u članu 54. kaže - mere upozorenja su uslovna osuda i sudska opomena, pa onda stav 2. - u okviru opšte svrhe krivičnih sankcija, pa se poziva na ovaj član 4. stav 2, svrha uslovne osude i sudske opomene je da se prema učiniocu lakšeg krivičnog dela (podvlačim, lakšeg krivičnog dela) ne primeni kazna i kada se može očekivati da će upozorenje uz pretnju kazne, uslovna osuda ili samo upozorenje sudska opomena dovoljno uticati na učinioce da ne vrši krivična dela.
Kada je u pitanju treći oblik krivične sankcije, to su mere bezbednosti. U članu 78. gde se govori o svrsi mera bezbednosti kaže se – u okviru opšte svrhe krivičnih sankcija (pa ponovo se poziva na ovaj član 4. stav 2) svrha mera bezbednosti je da se otklone stanja ili uslovi koji mogu biti od uticaja da učinilac ubuduće ne vrši krivična dela.
Na kraju, ako bismo uzeli Predlog zakona o maloletnim učiniocima krivičnih dela, moramo da kažemo da se tu u članu 9, krivične sankcije, kaže ovako – maloletnicima za učinjena krivična dela mogu se izreći vaspitne mere, kazna maloletničkog zatvora i mere bezbednosti predviđene članom 79. KZ, osim zabrane vršenja poziva delatnosti ili dužnosti.
Dakle, u svim ovim sankcijama: i u kaznama, i u merama upozorenja, i u merama bezbednosti i vaspitnim merama, iza svega toga stoje krivična dela. Dakle, ne vidim razlog da ministar ne prihvati ovaj amandman, jer je na mestu ovo što sam ovde predložio.
...
Pokret obnove Kraljevine Srbije

Vojislav Mihailović

Nova Srbija i samostalni poslanici 9+9 | Predsedava
Da li još neko želi reč? (Ne.)
Na član 4. amandman su zajedno podneli narodni poslanici Slobodan Vučković i Slobodan Pajović.
Odbor za pravosuđe i upravu i predstavnik predlagača na sednici Odbora predlažu da se ovaj amandman odbije, a Zakonodavni odbor smatra da je amandman pravno moguć.
Reč ima narodni poslanik Slobodan Pajović.
...
Demokratska stranka

Slobodan Pajović

Demokratska stranka – Boris Tadić
Dame i gospodo narodni poslanici, predviđeno je ovim amandmanom da se u članu 4. doda nov stav koji glasi: "Vaspitne mere za krivična dela maloletnika i kazna maloletničkog zatvora uređuju se posebnim zakonom". U članu 4. stav 1. nabrojano je koje sankcije postoje i između ostalih navode se vaspitne mere. One se više u ovom zakonu nikada ne pominju, sem na ovom mestu i bilo je neophodno da se uredi njihova primena i propisi vezani za njih.
Međutim, možda Vlada nije usvojila ovaj amandman zato što je usvojila amandman narodnog poslanika Mamule, koji je skoro identičan ovom članu. Suština je ista.
...
Pokret obnove Kraljevine Srbije

Vojislav Mihailović

Nova Srbija i samostalni poslanici 9+9 | Predsedava
Narodni poslanici Ljiljana Nestorović i Meho Omerović zajedno su podneli amandman kojim su predložili da se posle člana 4. doda novi naslov i član 4a.
Odbor za pravosuđe i upravu i predstavnik predlagača na sednici Odbora predlažu da se ovaj amandman odbije, a Zakonodavni odbor smatra da je amandman pravno moguć.
Reč ima narodni poslanik Ljiljana Nestorović.
...
Socijaldemokratska partija Srbije

Ljiljana Nestorović

Samostalni poslanik
Uvažene kolege narodni poslanici, gospodine ministre, predložila sam da se u opštem delu ovog predloga krivičnog zakonika unese potpuno novi član koji bi glasio, stav 1: "Neznanje ili nepravilno shvatanje ovog krivičnog zakonika nikoga ne izvinjava". Stav 2: "S obzirom na prilike pod kojim je krivično delo učinjeno sud može, u skladu sa ovim zakonikom, izreći blažu kaznu, a u naročito lakim slučajevima može osloboditi i od svake kazne".
Ova odredba je stari tradicionalni postulat koji je imao krivični zakon Kraljevine Jugoslavije iz 1929. godine. To je bilo jedno od temeljnih načela na kome je počivalo krivično pravo i nešto što je u narodu postalo opštepoznato, a to je da neznanje zakona nikoga ne opravdava i nikoga ne izvinjava.
Pisci ovog krivičnog zakonika pošli su od toga da je ovakva koncepcija zastarela. Opredelili su se za jedno drugačije rešenje, i to u članovima 28. i 29, gde se tretira stvarna i pravna zabluda i gde se kaže da nije krivično delo ono delo koje je učinjeno u neotklonjivoj stvarnoj zabludi. Stvarna zabluda je neotklonjiva ako učinilac nije bio dužan i nije mogao da izbegne zabludu i ako je učinilac bio u stvarnoj zabludi usled nehata, postojaće krivično delo učinjeno iz nehata kada zakon takvo krivično delo predviđa.
U članu 29. se kaže da nije krivično delo ono delo koje je učinjeno u neotklonjivoj pravnoj zabludi. Pravna zabluda je neotklonjiva ako učinilac nije bio dužan i nije mogao da zna da je njegovo delo zabranjeno. U stavu 3 – učiniocu koji nije znao da je delo zabranjeno, ali je to bio dužan i mogao da zna, kazna se može ublažiti.
Dakle, ovakav koncept veoma pogoduje pre svega advokatima, jer će uvek u nedostatku jačih argumenata ići na dokazivanje stvarne ili pravne zablude, što će postupak, pretpostavljam, udaljavati od učinjenog krivičnog dela i koncentracije na izvršeno krivično delo. Takva koncepcija meni lično se ne dopada i mislim da u krivičnom zakoniku i dalje mora važiti jasno definisan princip da neznanje ne opravdava i da se sve ne može svoditi na članove 28. i 29, odnosno na stvarnu i pravnu zabludu.
...
Pokret obnove Kraljevine Srbije

Vojislav Mihailović

Nova Srbija i samostalni poslanici 9+9 | Predsedava
Da li još neko želi reč? (Ne.)
Na član 5. amandman su zajedno podneli narodni poslanici Slobodan Vučković i Slobodan Pajović.
Odbor za pravosuđe i upravu i predstavnik predlagača na sednici Odbora predlažu da se ovaj amandman odbije, a Zakonodavni odbor smatra da je amandman pravno moguć.
Reč ima narodni poslanik Slobodan Pajović.
...
Demokratska stranka

Slobodan Pajović

Demokratska stranka – Boris Tadić
Dame i gospodo, amandman je predložen na član 5. stav 2. Stav 2. glasi: "Ako je posle izvršenja krivičnog dela izmenjen zakon, jednom ili više puta, primeniće se zakon koji je najblaži za učinioca". Svakako da je princip najblažeg zakona princip koji se primenjuje u svakom slučaju i mi smo predložili da se izbriše "jednom ili više puta", jer ako je posle izvršenog krivičnog dela izmenjen zakon primeniće se zakon koji je najblaži za učinioca. To je dovoljno jasno i mnogo pismenije nego što je navedeno u Predlogu zakona.