OSMO VANREDNO ZASEDANJE, 26.07.2011.

5. dan rada

PRIVREMENE STENOGRAFSKE BELEŠKE
(neredigovane i neautorizovane)

REPUBLIKA SRBIJA
NARODNA SKUPŠTINA

OSMO VANREDNO ZASEDANJE

5. dan rada

26.07.2011

Sednicu je otvorila: Gordana Čomić

Sednica je trajala od 10:05 do 16:50

OBRAĆANJA

Nikola Novaković

Ujedinjeni regioni Srbije | Predsedava
Na član 11. amandman je podnela narodni poslanik Gordana Pop-Lazić.
Da li neko želi reč? (Ne.)
Na član 12. amandman je podnela grupa od 21 narodnog poslanika poslaničke grupe Napred Srbijo.
Da li neko želi reč? (Da.)
Reč ima narodni poslanik Mićo Rogović.

Mićo Rogović

Napred Srbijo
Ako uzmemo u obzir da je cilj svake energetske politike sigurno snabdevanje, onda je zadatak Ministarstva da realizuje takav cilj. Ovaj cilj se ne može ostvariti ako se u celu ovu priču člana 12. a to su uglavnom obaveze koje ima ministarstvo za ovu oblast, ne uključe i oni koji imaju odgovornost za snabdevanje potrošača. Šta je sigurnost u snabdevanju energijom? I količina i kvalitet i cena i svi ostali parametri na tržištu i okruženju.
Znači, uslovi isporuke i snabdevanje električnom energijom i prirodnim gasom, kao i mere koje se preduzimaju u situacijama kada nastaju poremećaji na tržištu električne energije i gasa ne mogu se adekvatno sagledati bez javnih preduzeća koji se bave snabdevanjem potrošača. Zbog toga smatramo za shodno da i oni treba da se uključe u ovaj proces i da je neophodno da uzimajući parametre u svom okruženju i znajući realnu situaciju u mestima gde posluju i gde snabdevaju potrošače dostave redovne godišnje izveštaje ministarstvu nadležnom za ovu oblast i da ministarstvo izveštaj koji je veoma bitan za energetsku oblast do kraja septembra tekuće godine u saradnji sa ovim nosiocima odgovornosti sa snabdevanje potrošača podnese. Samim tim se može dobiti i kvalitetan izveštaj na osnovu dobre analize svih aktera, svih subjekata u ovoj oblasti i eventualno predvideti mere u toku poremećaja snabdevanja, naročito u tim letnjim periodima snabdevanja energijom, kada su i mogući poremećaji na tržištu snabdevanja energijom.
Šta smo još tražili da se promeni u članu 12? Da se u tačkama 9, 10, 11. i 12 ispred reči, a odnosi se na poslove ministarstva nadležnog za ovu oblast, propisuje, doda reč "bliže", jer ovlašćenje dato ministarstvu iz ove oblasti po svojoj suštini izlazi izvan okvira ustavnih nadležnosti izvršne vlasti.
Zato ove odredbe nisu u saglasnosti sa ustavnim načelima podele vlasti i ustavnim položajem državne uprave kao automatskog dela izvršne vlasti i zbog toga je bilo neophodno prihvatiti i uskladiti Predlog zakona sa ostalim odredbama. Ispred reči "propisuje" dodati reči "bliže", jer ne može se podzakonskim aktima koje je naknadno predviđeno da donosi ministarstvo ne samo za ovaj zakon nego i za druge zakone, regulisati ono što je neophodno regulisati zakonom. Zato se u ovom kontekstu i u kontekstu sličnih zakona izlazi iz okvira ustavne nadležnosti izvršne vlasti. Zahvaljujem.

Nikola Novaković

Ujedinjeni regioni Srbije | Predsedava
Na član 12. amandman je podneo narodni poslanik  Zoran Krasić.
Da li neko želi reč? (Ne.)
Na član 12. amandman je podneo narodni poslanik Dejan Mirović.
Da li neko želi reč? (Ne.)
Na član 13. amandman je podnela grupa od 21 narodnog poslanika poslaničke grupe Napred Srbijo.
Da li neko želi reč? (Da.)
Reč ima narodni poslanik Mićo Rogović.

Mićo Rogović

Napred Srbijo
U članu 13. Predloga, tačka 4) Distribucija električne energije i upravljanje distributivnih sistema, inače ovo je oblast energetskih delatnosti, licenci ili dozvola i energetskih dozvola, da se menja i da glasi: "distribucija i snabdevanje električnom energijom i upravljanje distributivnim sistemom" i u tački 20) i 21) na kraju reči: "proizvodnja toplotne energije i "distribucija toplotnom energijom", dodaju i reči: "energijom za daljinsko hlađenje"  u obe tačke.
U elektro-energetici jedina delatnost od opšteg interesa jeste prenos energije i to ne onakav kakav je danas, već prenos koji pokriva sve naponske nivoe, počev od najvišeg naponskog nivoa do distributivnog nivoa, koji je recimo, 35 kilovolti. Sve ostalo predstavlja ponudu i potražnju. Nedopustivo je da se Predlogom zakona pravi podela na distribuciju i na snabdevanje, jer to ne samo da nije i ekonomski, već nije ni energetski, ni efikasno, ni opravdano.
Kako neko može da se bavi snabdevanjem, ako državna distributivna kompanija drži celu mrežu? Postavlja se logično pitanje za sve ovo.
S obzirom da je distribucija prvenstveno trgovina, a široko je rasprostranjena praksa i okruženju i u svim delovima sveta da elektrane, da bi obezbedile sigurne kupce, u praksi, kupuju distribucije i preko njih plasiraju svoju robu, odnosno energiju, do krajnjih potrošača.
S obzirom na tu situaciju mi smo u zadnje vreme imali podelu na nekoliko distributivnih centara, kvazi distributivnih centara, recimo, pričao sam prošli put da Kraljevo i Nova Varoš budu u jednom distributivnom sistemu, da Leskovac i Žagubica budu u jednom distributivnom sistemu. Zbog svega toga imamo u praksi da se određeni pogoni, odnosno delovi mreže ne održavaju, i ne znaju ni ko je nadležan, a da su preduzeća koja su ranije, odnosno centri koji su ranije bili nadležni za tu situaciju, tipa recimo, kraljevačkog podcentra Užica, ostali u istom broju i zaposleni, samo nemaju iste ingerencije, sve ostalo je ostalo kao da i postoje ovi distributivni centri.
Ako se stvarno, a ne deklarativno zalažemo za decentralizaciju, onda moramo da shvatimo da je ovaj problem distribucije električne energije i distribucija, u velikoj meri problem lokalnih samouprava i ako smo akteri decentralizacije Srbije, moramo razmišljati i o ovom segmentu, odnosno ovaj problem decentralizovati, da ga rešavaju što više lokalne samouprave i manji centri, a ne postojeća podela koja postoji, i eventualno, nova podela u ovoj oblasti, koja pravi takve neke centre veštačke, a ne s obzirom na situaciju kakva je na terenu.
Srpska napredna stranka smatra da je nedopustivo da se u elektro-energetskom sistemu kakav je naš, a on je sam po prirodi prostora i potrošača izuzetno mali, ne prave veštački dva prenosa, jedan za veliki napon i drugi za mali napon.
U načelnoj raspravi sam rekao i oko toga je i pitanje postavljeno - gde prestaje nadležnost jednoga, a počinje nadležnost drugoga? Zbog potreba povećanja energetske efikasnosti, koja je rak rana srpske elektroprivrede i kompletne energije, i primena savremenih praktičnih, ekonomskih i tehnoloških rešenja koja postoje u zemljama u okruženju i zemljama Evropske unije, predlažemo da u smislu ovog zakona i energetsku delatnost koja se odnosi na daljinsko hlađenje, a ne samo da delatnost koja se odnosi na daljinsko grejanje bude uključena u ovaj predlog zakona.
Maločas sam vam napomenuo da u tim periodima letnjih meseci, kada je teško opterećena i ugrožena stabilnost elektroenergetskog sistema, ovo se može ublažiti i rešiti sistemima za daljinsko hlađenje i automatski, to rešenje postaje racionalnije, a predlagač zakona nije imao u obzir ovu oblast koja je postala sastavni deo i našeg života, nije uređena zakonskim okvirima. Zahvaljujem.

Nikola Novaković

Ujedinjeni regioni Srbije | Predsedava
Na član 13. amandman je podneo narodni poslanik Milorad Buha.
Da li neko želi reč? (Da.)
Reč ima gospodin Buha.

Milorad Buha

Srpska radikalna stranka
Za nas je vrlo bitno sve ovo što je propisano članom 13. Zbog toga smo izvršili jednu korekciju, koja se odnosi na organizovanje i uređenje tržišta električne energije.
Naime, članom 13. predlagač zakona o energetici je izbrisao, odnosno na potpuno novi način je osmislio sistem ove delatnosti, tako da, deo delatnosti izlazi iz sistema opšteg interesa, a deo je ostao u opštem interesu.
Mislimo da je ovo napravljeno pogrešno, da će izazvati ogromne probleme, da je sloboda tržišta štetna, ona se mora ograničavati, posebno u prelaznom periodu i da će slobodno tržište doneti određene probleme, a znamo i sami da mi ovoga trenutka, pre šest meseci smo ugasili Ministarstvo za energetiku i rudarstvo, iz nepoznatih razloga. Privredna grana koja ima najveće učešće u bruto društvenom proizvodu, ostala je bez kape. Kapa je ministarstvo, najviši izvršni organ državne vlasti. To je ubačeno u jedno drugo ministarstvo. Deo radnika je ušao u to ministarstvo, itd. Postoji bojazan, ušlo se u reforme bez ministarstva. Najjača privredna grana ostala je bez kape, sa problemima koji kulminiraju.
Mi moramo reći da imamo ogromne probleme i biće još više problema, i u pogledu proizvodnje, i distribucije, i izlaska na tržište, i problemima koje će doneti to tržište, pitanje cena, pitanje privrednih subjekata, itd. Sve to treba staviti u jedan kontekst.
S druge strane, ovim odredbama zakona, pa i ovim članom je stavljen poseban akcenat na jačanje regulatornog tela, odnosno agencije. Agencija, takođe, ovog trenutka nije spremna. Ne može tako. To je ogroman prelaz nadležnosti sa jednog državnog organa na drugi. Agencija ovog trenutka nema kadrovsku strukturu, nema tehničko-tehnološku strukturu, nema prostornu strukturu, nema stručne kadrove i nije spremna ovog trenutka da prihvati sve ovo što eto, a nema ni politički autoritet.
Sutra kada dođu ovde strani lavovi sa investicijama itd, ne može se regulatorno telo boriti, ne može ni Vlada, ni ona se ne može odupreti pritiscima koji dolaze svakodnevno. Najmanje će to moći agencija. To ćete videti u praksi. Vrlo brzo ćete vi ovo menjati.
Nijedna vlada ubuduće ne sme da bude bez Ministarstva energetike. Ne sme da bude. Ogromne su potrebe u ovoj oblasti, da bi zadovoljile potrebe građana u proizvodnji električne energije, zbog značaja električne energije i razvoja u toj oblasti. Ne može bez ministarstva, ne može bez državnih institucija itd.
Ovo što je bilo do sada postavljeno, ministarstvo, koje nema adekvatnu dokumentaciju, nema adekvatne podatke, to je bilo prazno. Potpuno prazno. To je bilo isprazno, jer to ministarstvo nije imalo mogućnosti, ni snage da odreaguje, da prati analizira, preduzima mere.
Zbog toga je naša bojazan, zbog toga smo išli sa ovom korekcijom, da se u ovome članu ugradi "uređuje", potpuno uredi to tržište. Ne može se na tržištu raditi što se inače u praksi radi.
Imamo, to smo i napominjali, imamo ogromne probleme na bankarskom tržištu, isto tako smo dozvolili stranim bankama da uđu i da ovde išamaraju građane, a šamaraju državu itd. Samo zato što nismo stvorili preduslove i određene kočnice u ulasku, u drastičnijem pristupu na tome tržištu i stvorili preduslove za lagodniji ulazak i za jedan sistem, za jedan red, za određena pravila, standarde itd.
Imaćemo problema, videćete, vrlo brzo ćemo ići sa izmenama i dopunama ovoga zakona i zbog toga, evo prilike. Na Odboru za industriju usvojili smo 35 amandmana. Morali ste daleko više prihvatiti amandmana, jer su oni bili jezgroviti, sažeti, temeljni, ulazili su u srž života, ne zakona, ne teorije, nego života.
Dočekaćemo vrlo brzo da ćemo ga menjati, itd. to je loše. Bolje da ga sagledate i u celosti predložiti. Izgubićemo pola godine, godinu dana, ali ćemo doći do kvalitetnog zakona koji će živeti na desetine godina u pravnom životu. Hvala vam.

Nikola Novaković

Ujedinjeni regioni Srbije | Predsedava
Na član 14. amandman je podneo narodni poslanik Siniša Stamenković.
Da li neko želi reč? (Ne.)
Na član 15. amandman je podneo narodni poslanik Petar Jojić.
Reč ima gospodin Jojić. Izvolite.
...
Srpska radikalna stranka

Petar Jojić

Srpska radikalna stranka
Hvala gospodine predsedniče.
U ime SRS podneo sam ovaj amandman koji je u direktnoj vezi sa članom 15. Prema predlogu odredaba člana 15, operater sistem koji je deo vertikalno ili horizontalno integrisanog preduzeća predviđa se da mora biti povezan u pogledu pravne forme, organizacije i donošenja odluka od ostalih aktivnosti koje se ne odnose na upravljanje prenosnim, transportnim i distributivnim sistemom, odnosno skladištenjem prirodnog gasa, pri čemu se vlasništvo nad sredstvima prenosnoga transportnoga sistema ili distributivnog ne mora odvijati kod vertikalno integrisanog preduzeća.
Vidite, SRS je podnela ovaj amandman i smatra da u Srbiji ovakve pravne formulacije nema, bar za sada, u našem pravnom sistemu, a istovremeno u prethodnim zakonima nema ovakve formulacije i smatramo da treba prihvatiti ovaj amandman. Ovako predložena norma je rogobatna, nerazumljiva, nejasna i u praksi neprimenljiva. Pošto u Srbiji nema ovakve povezanosti sistema na horizontalno i vertikalno, pa je bilo bolje naći neku drugu, prirodniju formulaciju i tako uskladiti normu sa našim pravnim sistemom i pravnim životom. Zato predlažem da usvojite ovaj amandman.
Što se tiče samoga zakona, mislim da su odredbe ovoga zakona dosta rogobatne, dosta neprecizne, preopširne, jer jedan član u bilo kom zakonu, pa i ovom zakonu o energetici ne treba da sadrži jednu celu stranicu ili čak dve stranice u zakonu, jer to nije norma. Nije precizna i jasna i nije lako za primenu.
Šta se želi postići ovim zakonom? Ovim zakonom se želi postići, pre svega, da se omogući povećanje cena električne energije. Ovaj će zakon dati brojne mogućnosti za povećanje cene električne energije i drugih energenata. Zašto to se na prvi pogled pokušava na vešt način predočiti Skupštini i građanima da to treba da uskladimo sa cenama u državama EU? Vidite, kako mi usklađujemo cene benzina sa zemljama EU, kada je cena benzina u Srbiji najveća u odnosu na sve države članice EU? Zašto mi odstupamo od tog principa? Vidite, umesto Vlade, 1. januara 2013. godine cenu energije određivaće Agencija za energiju Republike Srbije.
Dakle, Vlada predlaže formiranje Agencije, da u Agenciji budu zaposleni pripadnici feudalnih političkih stranaka, pa će tako Srbija biti najveća po broju agencija, a do prošle godine imali smo 111 agencija i fondova, a sada imamo, kako god koji zakon Vlada predloži, novu agenciju i bez agencije nema ništa. Do sada je Srbija i bivša država Jugoslavija živela bez tih agencija i građani bili deset puta zadovoljniji i bolje živeli.
Vidite, od 2015. godine domaćinstva i mali kupci preduzeća do 50 miliona evra imaće mogućnosti da biraju snabdevača energije. Ne vidim razlog zašto se ovako nešto uopšte u zakonu predviđa. Svi subjekti, pa i fizička i pravna lica, treba da imaju pravo da biraju snabdevača energije. Ovo je bespotrebno uneto u zakon.
Kao što se od strane poslanika SRS ističe i do sada se reklo, predlagač želi da navodno postupi po nalogu EU i da uskladi svoje propise sa EU. Pa, mi trčimo pred rudu. Digla žaba nogu jer je videla da se konji potkivanju. Pa, mi nismo članica EU. Mi nemamo nikakvu obavezu. Šta se udvarate tim srpskim neprijateljima? Do kada? Neko je otišao danas za izdaju da primi odlikovanje, a šiptari nam okupiraju državu. Gde je predsednik Vlade i predsednik Republike da one na granicu? Gde su oružane snage da se razmeste tamo gde im je mesto u Republici Srbiji?
Vidite, novina je u uvođenju liberalizacije energetskog tržišta, međutim, i to neće sprečiti rasipnike iz Vlade da uvećavaju cene, da povećavaju administraciju. Opet se vraćam na ono – cena benzina u Srbiji. Vlada kaže, kao predlagač – usvajanje ovog zakona o energetici je jedan od preduslova da Srbija dobije pozitivno mišljenje za status kandidata za EU. Nema ni govora, ni do 2030. godine mi nećemo ući u EU. Dižimo ruke od EU, ništa nam dobro neće doneti. Uzdajmo se u se i u svoje kljuse. SRS je protiv toga da Srbija ulazi u EU. Srbija je 200 godina moderna država i Srbija je svoje propise usklađivala sa najmodernijim zakonodavstvima Evrope. Ko nam ovo sad ponovo nešto nudi, kao da mi nismo znali, kao da smo danas pali s Marsa?
Ono što sam još zapazio, gospodo iz Ministarstva, kako to da u Predlogu zakona o energetici nije ispunjen zahtev te vaše EU, da Agencija za energetiku Srbije ne izriče kazne za nepoštovanje zakona? Ako imate Agenciju i dajete joj ovlašćenja, nužno proizilazi da ta agencija mora da ima i ovlašćenja da izriče sankcije onima koji ne poštuju zakon u toj oblasti.
Na kraju želim da primetim i da istaknem i da pohvalim kako predsednik Skupštine Nikola Novaković kao gospodin vodi Skupštinu i da u Skupštini, kad on vodi Skupštinu, nema nikakvog sukoba, niti rasprave sa narodnim poslanicima, nema poniženja poslanika, nema poniženja Narodne skupštine, a učinak njegovog vođenja sednice je duplo veći nego neki što je vode pre njega. Izvinite, ali to sam morao da istaknem zbog toga što poštuje narodne poslanike. Iako nije član SRS, on je naš politički protivnik, ali on je gospodin kad vodi Skupštinu.

Nikola Novaković

Ujedinjeni regioni Srbije | Predsedava
Zahvaljujem gospodine Jojiću. Mislim da je umerenije ni da me hvalite ni da me kudite, nego onako ništa, pa onda radimo zajednički. Hvala vam.
Na član 15. amandman je podneo narodni poslanik Dobrislav Prelić.
Izvolite gospodine Preliću.

Dobrislav Prelić

Srpska radikalna stranka
Dame i gospodo narodni poslanici, ja vas neću hvaliti gospodine Novakoviću kao moj kolega. Stvarno je ponižavajuće što ministra nema ovde, bez obzira na obaveze koje ima. Mislim da ste trebali da prekinete sednicu, jer nama je potrebna neposredna komunikacija sa nekim ko može da odgovori, da li će neki amandman biti prihvaćen ili neće. Mislim da je ovo stvarno još jedan dokaz vaše nedemokratičnosti i osionosti, jednostavno i bahatog ponašanja.
Moj amandman se odnosi na to da se u članu 15. stav 3. Predloga zakona reči "vertikalno integrisanog" brišu. Interesantno je obrazloženje koje smo dobili, a to je da se amandman ne prihvata iz razloga što su pojmovi dati u smislu ovog zakona i u skladu sa obavezama preuzetim ugovorom o osnivanju energetske zajednice jugoistočne Evrope.
Ovo je dokaz da radite isključivo po nalogu EU, evropskih komisija, da se ne pitate apsolutno ništa, ali da pokušavate i njih da prevarite, svakako da je činjenica. To smo imali prilike juče da vidimo kada ste prekinuli sednicu i kada ste ubacili kao vanrednu tačku dnevnog reda izbor agencije za privatizaciju. Zato što vas je Zakon o energetici sasvim na nešto drugo obavezivao. Sasvim na nešto drugo obavezivao. Na javne konkurse i sve. Vi bi i tada postavili svoje političke istomišljenike, da ne kažem političke poslušnike. Ali, svakako da je dobro što je došao gospodin Mrkonjić.
Ovo po vertikali je takođe jako interesantno. Sada ću iskoristiti priliku da uporedim neke stvari kada je vertikala u pitanju. Naime, ja dolazim iz opštine Odžaci gde su prošle godine bili izbori, gde demokratske snage nikada nisu bile na vlasti u prethodnih 20 godina. Obećavano je, znači, formiranje vlasti po vertikali i da će jednostavno kod nas poteći med i mleko i da ćemo živeti u bajci, kao što vi to predstavljate u prethodnih 10 godina. Ali istina je sasvim drugačija.
Gospodine Mrkonjiću, od tihi silnih predizbornih obećanja kada se vlast bude uspostavila po vertikali, nismo dobili apsolutno ništa. Želim samo da vas podsetim, ali siguran sam da i vi to vrlo dobro znate, zato što poznajete opštinu Odžaci izuzetno dobro, da su potpisani protokoli u iznosu od 2,5 milijarde dinara. Uglavnom su vezani za vaše ministarstvo. Tu je u pitanju, pre svega putna infrastruktura, gasifikacija, kanalizacija itd, itd. Da ne pričamo o obećanju o otvaranju novih radnih mesta.
Ono što je interesantno, opština Odžaci je krenula u izgradnju gasifikacije, u svih devet naseljenih mesta. Mogu da pretpostavim da ste vi, jeftinom šminkom o rekonstrukciji Vlade dobili više obaveza, ali to vas svakako ne abolira da znate sve šta se dešava i šta se radi u okviru vašeg ministarstva. Gasifikacija je početa da se radi u opštini Odžaci. Vrednost investicije je 11 miliona evra. Bez javnog tendera. Investitor je "Srbijagas". Konkretno direktor "Srbijagasa" Dušan Bajatović je dao nalog skupštine opštine Odžaci da donese odluku o određivanju strateškog partnera za izgradnju gasifikacije. Investicija od 11 miliona evra bez javne nabavke i tendera, pa vas ja pitam da li je to kršenje Zakona o javnim nabavkama. Zbog čega je to tako urađeno, a da vam ne pričam o ekonomskoj opravdanosti ove investicije.
Vršene su analize na terenu. Od firmi nema ko da se prikopča jer ste uništili apsolutno sve od 2000. godine, a u privatnom sektoru po analizama neće se prikopčati više od 3% građana. Zamislite da 11 miliona evra uloženo u otvaranje novih radnih mesta. Ali za razliku od one investicije, kako je to sproveo Dušan Bajatović, koji se danas bavi pilićarstvom i kokošarstvom, prodaje pšenicu itd, itd. To ga ne sprečava da krši Zakon o javnim nabavkama. Mislim da bi ovome trebalo da posvetite pažnju, a pogotovo "Srbijagasu" i načinu na koji se rade ovakve stvari kod nas.
Za razliku, od ovog načina izbora izvođača radova, dok je SRS bila na vlasti u opštini Odžaci našli smo strateškog partnera koji je bio spreman da sam izfinansira kompletnu investiciju. Normalno, po nalogu Dušana Bajatovića, tadašnji članovi SPS su bili protiv toga i ta tačka je skinuta sa dnevnog reda. Tada bi priključak građane naše opštine koštao oko 600 evra, a danas će ih koštati 900 evra. Zbog toga su članovi SPS i dobili nalog da izađu iz koalicije sa nama i da se formira vlast po vertikali.
U opštini Odžaci ste uspeli da prevarite građane na ovim izborim, ali sigurno nećete na sledećim. Vas bih gospodine Mrkonjiću, hteo da podsetim, jer ste ovde u raspravi u načelu rekli, da za putare ima jako puno posla samo da trenutno ima malih problema. Ima malo većih tu problema, niste bili ovde na početku sednice kada je gospodin Pastor govorio o novcima koje je navodno po ovom sramnom statutu Vojvodine, Zakon o prenosu nadležnosti treba da se servisiraju u AP, pre svega u fond za kapitalne investicije, a duguju četiri i po milijarde dinara iz prethodnog perioda. Veliki deo tih sredstava se duguje Vojvodini putu, Bačka putu. To je jedan od razloga zbog čega se putari nalaze trenutno u ovakvoj situaciji.
Moram da vas podsetim da ste obećali da će se uraditi put, Gračac – Kruščić, pre svega zbog graničnog prelaza u Bogojevu, obećali ste da ću ući u program javnog preduzeća "Putevi Srbije". Obećali ste da će krenuti radovi na zaobilaznici. Jedini smo grad, možda u Srbiji, gde kroz centar grada prolazi teški teretni saobraćaj.
Sve smo uradili što je u našim mogućnostima bilo, jedino nemamo razumevanja od ove vlade i resornog ministarstva. Sigurno da rešenje uvek postoji i da ima, ali kao što sam rekao uspeli ste u Odžacima, ova veštačka koalicija da prevari građane, prvi put posle dvadeset godina. Verujte, da će to biti prvi put, zadnji put i nikad više. Tako ćete proći i na sledećim izborima ako budete nastavili ovako da radite. Zahvaljujem se.