ŠESTA SEDNICA, DRUGOG REDOVNOG ZASEDANJA, 28.12.2011.

3. dan rada

OBRAĆANJA

...
Socijalistička partija Srbije

Slavica Đukić Dejanović

Socijalistička partija Srbije - Jedinstvena Srbija | Predsedava
Pošto smo završili pretres po amandmanima, zaključujem pretres Predloga zakona u pojedinostima.
Pošto smo obavili pretres Predloga zakona u načelu i u pojedinostima, Narodna skupština će u danu za glasanje odlučivati o Predlogu zakona u načelu, pojedinostima i celini.
Prelazimo na 8. tačku dnevnog reda – PREDLOG ZAKONA O IZMENAMA ZAKONA O JAVNIM PUTEVIMA.
Primili ste amandmane koje su na Predlog zakona podneli narodni poslanici: Milorad Buha, Dušan Marić i Momir Marković.
Primili ste Izveštaj Odbora za saobraćaj i veze i mišljenje Vlade o podnetim amandmanima.
Pošto je Narodna skupština obavila načelni pretres, saglasno članu 157. stav 3. Poslovnika Narodne skupštine, otvaram pretres Predloga zakona u pojedinostima.
Na član 1. amandman je podneo narodni poslanik Milorad Buha. Izvolite.

Milorad Buha

Srpska radikalna stranka
Članom 1. ste predvideli da se finansiranje izgradnje, rekonstrukcija i održavanje javnih puteva obezbeđuje iz sledećih izvora – naknada za upotrebu javnog puta, budžetskih sredstava Republike Srbije, finansijskih kredita, ulaganje domaćih i stranih lica i drugih izvora.
Za SRS je neprihvatljivo u ovim uslovima finansiranje iz svih ovih izvora. S obzirom na okolnost da smo nedavno doneli Zakon o javno privatnom partnerstvu i koncesijama, primereno bi bilo, znači u okviru ali samo u okviru ove tačke 4. ulaganja domaćih i stranih lica da se iz tog izvora, ali samo određeni, znači izgradnja. Naknada za upotrebu javnih puteva, ona se eventualno može u konstrukciji i održavanju javnih puteva. Iz budžeta je ovog trenutka je nemoguće, međutim kod vas je sve to moguće. Zašto je nemoguće? Nemoguće je zato što su nam narasli dugovi, obaveze prema stranim investitorima, prema domaćim bankama, prema prodajnim hartijama od vrednosti, ogromna su druga zakonska izdvajanja koja su zakonom definisana i neprihvatljivo je u tako skučenom budžetu sa ogromnim deficitom stvarati još veći deficit. Javni dug je, to nam je sada već poznato, bez obzira što Vlada kaže da je u okviru 45%, odavno je to prešlo taj iznos. S obzirom da se i dalje zadužujemo, s obzirom da i dalje dajemo garancije itd, sve to će ići na 50, 60 i ko zna gde.
Zbog toga smo tražili da se ovo briše. Imate Zakon o javno privatnom partnerstvu, reklamirajte, dajte uslove, otvorite konkurse, dajte mogućnost koncesije. Sve normalne države u Evropi i svetu uradile su na sledeći način. Koncesije, javno privatno partnerstvo i privatno…
...
Socijalistička partija Srbije

Slavica Đukić Dejanović

Socijalistička partija Srbije - Jedinstvena Srbija | Predsedava
Zahvaljujem.
Na član 2. amandman je podneo narodni poslanik Dušan Marić. Izvolite.
...
Srpska napredna stranka

Dušan Marić

Srpska radikalna stranka
Mi smatramo da je ovaj član 2. loš, da ne donosi nikakvo poboljšanje u oblasti javnih puteva, pa smo predložili njegovo brisanje kao i brisanje ostalih članova. Mi imamo puteve koji svojim lošim kvalitetom objektivno ugrožavaju bezbednost saobraćaja. Na drugoj strani imamo činjenicu da se Vlada Republike Srbije u protekle četiri godine zadužila za 6.626.000.000 evra, od čega je 1.581.280.000 evra zaduženje uzeto za izgradnju puteva.
To znači da su premijer Cvetković i njegovi ministri svakog dana mandata Srbiju zaduživali za 5.238.690 evra, a javni putevi su nam u očajnom stanju. Svakog od 7.120.666 građana Srbije uključujući i tek rođenu decu, ova Vlada je zadužila sa po 930 evra, a putevi u Republici Srbiji su i dalje u očajnom stanju. Svako od 2.497.187 domaćinstava u Srbiji, Vlada je zadužila za četiri godine sa po 2.653 evra, a javni putevi u Srbiji u katastrofalnom stanju. Ako ovih 6.626.942.000 evra podelimo sa članovima Vlade, dobijamo rezultat da je svaki ministar u Vladi Mirka Cvetkovića svoju državu za četiri godine zadužio 331.347.000 evra, a imamo puteve, konkretno, mislim na autoput Beograd-Zagreb, na kojem sa nadvožnjaka otpadaju komadi betona. Samo vas upozoravam da vi tim putem nameravate da stignete kod svojih prijatelja u Zagreb i kod svojih prijatelja u Brisel u EU.
...
Socijalistička partija Srbije

Slavica Đukić Dejanović

Socijalistička partija Srbije - Jedinstvena Srbija | Predsedava
        Na član 3. amandman je podneo narodni poslanik Momir Marković. Izvolite.

Momir Marković

Srpska radikalna stranka
Ovo je treći i ujedno poslednji član iz ovog zakona za koji smo tražili brisanje, za ostale članove nismo tražili.
Razlog zašto se predlaže ovaj zakon, kaže – donošenje ovog zakona po hitnom postupku iz razloga što bi njegovo ne donošenje moglo da prouzrokuje štetne posledice po rad organa i organizacija. Da vidimo kako će to prouzrokovati štetne posledice po rad organa i organizacija. Da vas podsetim, gospodine Cvetkoviću, 2009. godine, odnosno 2008. godine doneli ste Uredbu po kojoj je akciza bila do 2009. godine na naftu i naftne derivate i tečni i naftni gas 15%, a posle dalje 20%. Ta sredstva su se delila tako što je 20% tih sredstava prikupljenih u toku godine išlo javnim putevima za održavanje, za bezbednost, za popravku, itd.
S obzirom da ovaj budžet nećete moći da napunite onoliko koliko ste planirali, došlo vam ovako zgodno da od ovih 20% sredstava koji se odvajaju za Javno preduzeće Putevi Srbije za održavanje, uzmete 10%, a onih 10%, odnosno planirate 93 milijarde da prikupite sredstava, 18 milijardi i 600 je trebalo da bude javnim putevima, a 9 milijardi i 300 im uzimate ovako, a onih drugih 9 milijardi ćete im dati u vidu subvencije. Vidi molim te.
Ovde se ne smanjuje harač kojima se građani Srbije opterećuju. Ovde se smanjuje ono što treba da se da Putevima Srbije da održavaju te puteve, da kako tako idemo. S obzirom na finansijsku situaciju koja će zavladati 2012. godine tražite vi neke dodatne izvore jer teško da će građani Srbije moći da odvoje ovoliko para za gorivo.