Hvala puno poštovana predsedavajuća.
Uvažene dame i gospodo, imam da postavim nekoliko pitanja u prvom redu, naime, ministru policije Nebojši Stefanoviću.
Pošto smo svi svedoci da u poslednje vreme poligraf predstavlja jednu od najčešće korišćenih reči, bar putem onoga što možemo čitati i informisati se od strane svih medija, imam nekoliko kratkih pitanja na samom početku za ministra policije.
Prvo, da li ministar policije zna da poligrafsko testiranje ne predstavlja dokaznu radnju u našem krivičnom zakonodavstvu? Zatim, da li zna da rezultati poligrafskog testiranja uopšte ne predstavljaju dokaz u krivičnom postupku? Da li zna šta je uopšte svrha i suština poligrafskog testiranja? Šta se zapravo meri poligrafom? I da li zna da je podvrgavanje poligrafskom testiranju uvek na dobrovoljnoj bazi, dakle, nikada obavezno i isključivo dobrovoljnog karaktera, kao, i da li zna da se, zapravo verodostojnost nečijih navoda utvrđuju dokaznim predlozima, odnosno dokaznim sredstvima koji su predviđeni našim krivičnim zakonodavstvom, a ne poligrafom koji to svakako ne predstavlja?
Dalje, s obzirom na poslednje objavljen izveštaj Evropske komisije, gde se baš ne možemo pohvaliti stanje u našem pravosuđu, zapravo pravosuđe predstavlja naš najveći problem, bar i prema stavu tog izveštaja Evropske komisije koji smo svi naravno mogli da pročitamo, a samo neki od navoda koji se u istom navode, jesu neobezbeđena nezavisnost sudije i javnih tužilaca a u praksi, politički uticaj na regrutovanje sudija i javnih tužilaca, javno komentarisanje sudskih postupaka, javno komentarisanje istraga, a sa druge strane, o čemu smo svi svedoci da se tako nešto čini putem sredstava javnog informisanja. Zatim, kako se u samom izveštaju, još navodi, komentarisanje upravo istraga i sudskih postupaka od strane predstavnika vlasti.
Moje pitanje jeste - da li će se ministar policije ubuduće suzdržavati upravo od onoga što se navodi, kao problem u izveštaju Evropske komisije?
Zatim, takođe imamo još jedno pitanje, a tiče se nečega što je sam ministar prilikom hapšenja vlasnika „Koncerna“, „Farmakom“, „MB“, komentarisao, izjavio je, citiraću ga: „Na slučaju „Farmakoma“ mora da se radi isto toliko intenzivno, kao i u slučaju Kosmajca, kako bi se prikupilo dovoljno dokaza za oduzimanje imovine. Nama cilj nije hapšenje. Nama cilj nije podnošenje prijava, već imovina mora da bude zaplenjena.“
S obzirom na ovakvu izjavu koja ima svoju političku težinu, prvenstveno zato što tako nešto izgovara ministar policije, moram da pitam, pošto cilj nije, kako ste tom izjavom rekli, niti hapšenje, niti pokretanje postupaka, moje pitanje jeste vrlo konkretno, a to je kako ministar policije misli da bilo kome oduzima imovinu proisteklu iz krivičnih dela, a da se pri tom, kako on navodi, ne pokreće krivični postupak jer cilj nije podnošenje krivične prijave, a svi znamo da se određeni sudski postupak, u ovom slučaju krivični postupak, upravo inicira krivičnom prijavom kao radnjom?
Zatim, postavlja se pitanje, s obzirom na takođe isti izjavu, po kom to Zakonu o krivičnom postupku nama znanom se zapravo uopšte bez prijave i bez postupka utvrđuje da je nečija imovina uopšte stečena krivičnim delom?
S obzirom da je u izveštaju Evropske komisije takođe izražena zabrinutost u pogledu onoga što predstavlja pravnu sigurnost, moje sledeće pitanje jeste, da li se pravna sigurnost u našoj zemlji uopšte obezbeđuje tako što se recimo nekom tajkunu ukine pritvor kao mera obezbeđenja prisustva tokom vođenja krivičnog postupka, pa taj pritvor bude zamenjen elektronskim nadzorom, ono što je javnosti poznato kao nanogica, pa kada se ta ista nanogica recimo skine i to pre isteka vremena na koje je ovakva jedna mera određena, da krivični postupak aktuelni jeste još uvek u toku, da li je moguće i da li to utiče na pravnu sigurnost ukoliko se jednom licu koje je osumnjičeno, zapravo okrivljeno za izvršenje određenih krivičnih dela daje medijski prostor i to na televiziji na nacionalnom frekvencijom?