Prva sednica Drugog redovnog zasedanja , 25.10.2023.

3. dan rada

PRIVREMENE STENOGRAFSKE BELEŠKE
(neredigovane i neautorizovane)

REPUBLIKA SRBIJA
NARODNA SKUPŠTINA

Prva sednica Drugog redovnog zasedanja

01 Broj 06-2/237-23

3. dan rada

25.10.2023

Beograd

Sednicu je otvorio: Vladimir Orlić

Sednica je trajala od 10:15 do 01:40

  • TAGOVI

  • Prva sednica Drugog redovnog zasedanja (2023)
  • Pretres u pojedinostima o 1. tački dnevnog reda Prve sednice Drugog redovnog zasedanja (2023)
  • Potvrđivanje mandata narodnom poslaniku (25.10.2023.)
  • Pretres u pojedinostima o 2. tački dnevnog reda Prve sednice Drugog redovnog zasedanja (2023)
  • Pretres u pojedinostima o 3. tački dnevnog reda Prve sednice Drugog redovnog zasedanja (2023)
  • Pretres u pojedinostima o 4. tački dnevnog reda Prve sednice Drugog redovnog zasedanja (2023)
  • Pretres u pojedinostima o 5. tački dnevnog reda Prve sednice Drugog redovnog zasedanja (2023)
  • Pretres u pojedinostima o 6. tački dnevnog reda Prve sednice Drugog redovnog zasedanja (2023)
  • Pretres u pojedinostima o 7. tački dnevnog reda Prve sednice Drugog redovnog zasedanja (2023)
  • Pretres u pojedinostima o 8. tački dnevnog reda Prve sednice Drugog redovnog zasedanja (2023)
  • Pretres u pojedinostima o 9. tački dnevnog reda Prve sednice Drugog redovnog zasedanja (2023)
  • Pretres u pojedinostima o 10. tački dnevnog reda Prve sednice Drugog redovnog zasedanja (2023)
  • Pretres u pojedinostima o 12. tački dnevnog reda Prve sednice Drugog redovnog zasedanja (2023)
  • Pretres u pojedinostima o 13. tački dnevnog reda Prve sednice Drugog redovnog zasedanja (2023)
  • Pretres u pojedinostima o 13. tački dnevnog reda Prve sednice Drugog redovnog zasedanja (2023)
  • Pretres u pojedinostima o 14. tački dnevnog reda Prve sednice Drugog redovnog zasedanja (2023)
  • Pretres u pojedinostima o 15. tački dnevnog reda Prve sednice Drugog redovnog zasedanja (2023)
  • Pretres u pojedinostima o 16. tački dnevnog reda Prve sednice Drugog redovnog zasedanja (2023)
  • Pretres u pojedinostima o 21. tački dnevnog reda Prve sednice Drugog redovnog zasedanja (2023)
  • Pretres u pojedinostima o 22. tački dnevnog reda Prve sednice Drugog redovnog zasedanja (2023)
  • Pretres u pojedinostima o 23. tački dnevnog reda Prve sednice Drugog redovnog zasedanja (2023)
  • Pretres u pojedinostima o 25. tački dnevnog reda Prve sednice Drugog redovnog zasedanja (2023)
  • Pretres u pojedinostima o 26. tački dnevnog reda Prve sednice Drugog redovnog zasedanja (2023)
  • Pretres u pojedinostima o 27. tački dnevnog reda Prve sednice Drugog redovnog zasedanja (2023)
  • Pretres u pojedinostima o 28. tački dnevnog reda Prve sednice Drugog redovnog zasedanja (2023)
  • Pretres u pojedinostima o 29. tački dnevnog reda Prve sednice Drugog redovnog zasedanja (2023)
  • Pretres u pojedinostima o 30. tački dnevnog reda Prve sednice Drugog redovnog zasedanja (2023)
  • Pretres u pojedinostima o 31. tački dnevnog reda Prve sednice Drugog redovnog zasedanja (2023)
  • Pretres u pojedinostima o 32. tački dnevnog reda Prve sednice Drugog redovnog zasedanja (2023)
  • Pretres u pojedinostima o 33. tački dnevnog reda Prve sednice Drugog redovnog zasedanja (2023)
  • Pretres u pojedinostima o 34. tački dnevnog reda Prve sednice Drugog redovnog zasedanja (2023)
  • Pretres u pojedinostima o 35. tački dnevnog reda Prve sednice Drugog redovnog zasedanja (2023)
  • ZAKONI

  • Zakon o izmenama i dopunama Zakona o zaposlenima u autonomnim pokrajinama i jedinicama lokalne samouprave
  • Zakon o izmenama i dopunama Zakona o naknadama za korišćenje javnih dobara
  • Zakon o izmenama i dopunama Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja
  • Zakon o izmenama i dopunama Zakona o udžbenicima
  • Zakon o izmenama i dopunama Zakona o srednjem obrazovanju i vaspitanju
  • Zakon o izmenama i dopunama Zakona o osnovnom obrazovanju i vaspitanju
  • Zakon o davanju garancije Republike Srbije u korist Banke Poštanska štedionica, akcionarsko društvo, Beograd po osnovu zaduženja Akcionarskog društva za železnički prevoz robe „Srbija Kargo“ Beograd
  • Zakon o zaduživanju Republike Srbije kod UniCredit Bank Srbija a.d. Beograd za potrebe finansiranja Projekta Izgradnje linijske infrastrukture za potrebe razvoja nove oblasti u okviru izgradnje Nacionalnog fud
  • Zakon o zaduživanju Republike Srbije kod Banke Poštanska štedionica, akcionarsko društvo, Beograd za potrebe finansiranja Projekta Izgradnje linijske infrastrukture za potrebe razvoja nove oblasti u okviru izg
  • Zakon o izmeni i dopuni Zakona o Ustavnom sudu
  • Zakon o izmenama i dopunama Zakona o zaštiti prava na suđenje u razumnom roku
  • Zakon o zaduživanju Republike Srbije kod NLB KOMERCIJALNE BANKE AD BEOGRAD za potrebe finansiranja Projekta izgradnje obilaznice oko Kragujevca
  • Zakon o davanju garancije Republike Srbije u korist Nemačke razvojne banke KfW, Frankfurt na Majni, po zaduženju Akcionarskog društva „Elektroprivreda Srbije“, Beograd (EPS) (Program za ubrzanje razvoja obnovl
  • Zakon o izmenama i dopunama Zakona o javnim nabavkama
  • Zakon o izmenama i dopunama Zakona o republičkim administrativnim taksama
  • Zakon o dopuni Zakona o javnim medijskim servisima
  • Zakon o zdravstvenoj dokumentaciji i evidencijama u oblasti zdravstva
  • Zakon o izmenama i dopunama Zakona o elektronskom fakturisanju
  • Zakon o dopuni Zakona o porezima na upotrebu, držanje i nošenje dobara
  • Zakon o izmenama i dopunama Zakona o budžetskom sistemu
  • Zakon o izmeni Zakona o privremenom uređivanju načina naplate takse za javni medijski servis
  • Zakon o izmenama i dopunama Zakona o podsticajima u poljoprivredi i ruralnom razvoju
  • Zakon o izmenama i dopunama Zakona o zdravstvenom osiguranju
  • Zakon o posebnim postupcima radi realizacije međunarodne specijalizovane izložbe EXPO BELGRADE 2027
  • Zakon o izmenama i dopunama Zakona o postupku upisa u katastar nepokretnosti i vodova
  • Zakon o izmenama i dopunama Zakona o državnom premeru i katastru
  • Zakon o javnom informisanju i medijima
  • Zakon o elektronskim medijima
  • OBRAĆANJA

    ...
    Srpska napredna stranka

    Siniša Mali

    | Ministar finansija
    Hvala puno.
    Poštovani narodni poslanici, poštovani građani Srbije, vidite kako je u toku borba za mesto na listi.
    U proteklih sat vremena imali smo priliku da čujemo dosta komentara i predloga amandmana na budžet za narednu godinu, kada bi neko sa strane slušao, možda bi pomislilo da je tu nešto rečeno pametno i nešto što ima smisla, ali nažalost nije i uglavnom je pitanje prevshodno neznanja, a ja ću sada jedan po jedan amandman da pročitam, da odgovorim uvaženom poslaniku pošto je više puta rekao da njemu, pošto je on veliki mnogo pametan, pametniji od svih nas, ne sme ništa niko da mu odgovori, a inače dolazi iz stranke koja je uništila ovu zemlju i koja je ovu zemlju dovela do bankrota. Dakle, njihova ekonomska politika kojom se izuzetno mnogo ponosi 2012. godine za rezultat je imala bankrot Republike Srbije.
    Što se tiče člana 21. ono što je nepoznavanje samog sistema hedžing transakcija, odnosno svop transakcija kojima se mi bavimo već par godina upravo kako bi smanjili rizik varijabiliteta ili promenljivosti kamata na finansijskom tržištu, predlog amandmana je takav da ga realno nismo razumeli, ali da zbog građana Srbije objasnim. Dakle, te svop transakcije radite kada je na tržištu kapitala visoka varijabilna kamatna stopa, pronalazite načina da je fiksirate na nižu kako biste imali predvidljivost isplate kamate u narednom periodu. To smo uradili tri puta do sada i u sva tri puta smo ukupno uštedeli, verovali ili ne skoro četiri stotine miliona evra samo na isplatu kamata.
    Dakle, u uslovima ogromne globalne krize da se neočekivani događaji dešavaju svakodnevno veoma je važno da imate mogućnost i svop partnera koji će preuzeti deo rizika. U ovom slučaju građani Srbije i država Srbija samo imaju koristi. Ono što i zbog čega sam rekao da je pitanje neznanja, zato što glasi amandman – ne smeju imati finansijska opterećenja koja prevazilaze iznose kamata. Za one koji poznaju ovu oblast, dakle, u samoj kamati su sva opterećenja i naknade i provizije i sve ostalo, tako da je nemoguće fizički ili kako god hoćete da nešto bude veće od iznosa kamate.
    Dalje je bio amandman na član 22. Kaže, obračunata ispravka vrednosti nefinansijske imovine obavezan je predmet revizije DRI.
    Naravno, nepoznavanje toga da upravo Ustav i Zakon o DRI definišu ovlašćenja i obuhvat onoga što radi DRI, pri čemu ovo što je navedeno u ovom članu time se DRI već i bavi.
    Kaže, amandman na član 23. - iza reči „organa“ dodaje se zapeta i reč „ustanova“. Opet nepoznavanje Zakona o budžetskom sistemu, s obzirom da oni koji su odgovorni za rad su upravo direktni budžetski korisnici, a onda nakon toga što bilo kakvo, da ne kažem ovlašćenje, ali i obavezu ili aktivnost prebacite na direktne, nakon toga direktni prebacuju na indirektne, a ustanove su indirektni budžetski korisnici. Kažem, neznanje, ali dobro nije prvi put.
    Član 25. kaže - iza reči „direktnim“ dodaje se reč „ili indirektnim“, opet nepoznavanje javnih finansija način na koji sistem funkcioniše u Srbiji.
    Recimo, daću vam primer, pa ćete razumeti, imate Direkciju za imovinu i treba preneti neki objekat na korišćenje, recimo, nekom gerontološkom centru, pa da biste to uradili prvo mora da ga prenesete na Ministarstvo za rad, što je direktan korisnik, pa nakon toga Ministarstvo za rad prenosi indirektnom korisniku, što je gerontološki centar.
    Predlagač ovog amandmana rekao je direktnom ili indirektnom iz neznanja, pošto ne zna da jedno sledi drugo i da nisu jednaki po ovlašćenjima i po odgovornosti.
    Idemo dalje. Funkcioner se menja rečju odgovorno lice. Opet nepoznavanje velikog broja drugih zakona zato što je odgovorno lice upravo funkcioner. Funkcioner može da prenese ovlašćenja, ali ne može da prenese odgovornost.
    Dakle, Zakon o budžetskom sistemu je tu veoma jasan. Ne znam ni šta je drugo hteo da kaže predlagač ovog amandmana.
    Ovo oko oportuniteta, Ministarstvo pravde, to je ministarka pravde već odgovorila. Kaže, ingeniozni predlog, izmena člana 28. kaže - u trećem redu iza reči „Ministarstva finansija“ dodaje se zapeta i tekst: „a prema razdelima određenih u članu 8. ovog zakona.
    Pa, u članu 8. ovog zakona šta je drugo nego u razdelima. Prema čemu drugom nego prema razdelima koji su već u članu 8? Ne razumem šta znači zapeta, osim naravno da se kupi vreme i da pokuša da se neko napravi mnogo pametan.
    E sad imate više istih predloga izmena, odnosno korekcija amandmana. Svaki kaže ovako, iza reči „naloga za plaćanje“, dodaje se tekst sa „evidencionih računa“.
    Imali ste priliku uvaženog poslanika desetak minuta da čujete kako obrazlaže sve to, pa ne znam to je 35. član, 36, 37. i 38. Kaže – nalog za plaćanje dodaje se tekst - samo da bude sa evidencionih računa. Naravno, neznanje, pošto treba da zna da ne postoje samo evidencioni računi. Imate više računa. Dakle, imate podračune, imate druge namenske račune.
    Kada bi mi prihvatili takav predlog, ispalo bi samo sa jednog dela računa mogu da se daju nalozi za plaćanje, potpuno, na kraju krajeva, besmisleno.
    Poslednji amandman kaže da se briše član 50.
    Član 50, da znate, je veoma važan član zbog toga što ne samo da je u skladu sa međunarodnim standardima, nego daje jednu predvidivost za planiranje obaveza koju budžetski korisnici mogu ove godine da preuzmu, pa kažemo - dobro, pravimo budžet za narednu godinu 2024, ali zato želimo da imamo i smernice kako će budžet izgledati i mogućnost ulaganja, trošenja i svega ostalog i u 2025. i 2026. godini. Zato je potpuno besmisleno da se član 50. briše, jer upravo nam je to prvi korak ka srednjoročnom budžetiranju, čime se, kažem, daje i predvidivost i stabilnost našeg budžeta.
    U svakom slučaju, da završim komentare i moju reakciju na komentare ili sugestije ili predloge koje smo imali priliku da čujemo.
    Takođe smo čuli, da ne zaboravim, nešto oko deviznih rezervi, oko toga kako je 2000. godine bilo teško. Dakle, 2012. godine bilo je još teže, jer je zemlja bila potpuno uništena i kada pogledate taj trenutak kada su plate bile 331 evro, kada je svaki četvrti u Srbiji bio nezaposlen, kada niste imali nijedan kilometar novih autoputeva, da ne pominjem brze saobraćajnice, da ne pominjem brze pruge, da ne pominjem da niste imali nijednu rekonstruisanu ili izgrađenu bolnicu, kada niste imali novac ni za penzije u budžetu, dakle, zemlja je bila apsolutno pred bankrotom, takvu politiku mi nikada nećemo voditi.
    Ukoliko izglasate ovaj budžet, od 1. januara veće su plate u javnom sektoru za 10%, veće su penzije za 14,8%. Velika je i važna vest za naše najstarije sugrađane, 30. novembra isplatićemo jednokratnu pomoć svima od 20.000 dinara, kao što je predsednik Vučić obećao.
    Takođe, naredne nedelje slede isplate povećanih penzija iz oktobra meseca i na taj način jedno veliko hvala svim našim najstarijim sugrađanima i još jedna velika potvrda da ono što obećamo to i ispunimo.
    Od 1. januara, takođe, idemo i sa povećanjem minimalne zarade od čak 17,8%. Po prvi put minimalna zarada ide preko 400 evra i nastavljamo sa kapitalnim ulaganjima koja menjaju našu Srbiju i ulaganjima koja našoj deci treba da obezbede bolju budućnost.
    Hvala puno.
    ...
    Srpska napredna stranka

    Sandra Božić

    ALEKSANDAR VUČIĆ – ZAJEDNO MOŽEMO SVE | Predsedava
    Povreda Poslovnika, Tamara Milenković Kerković.
    ...
    Srpski pokret Dveri

    Tamara Milenković Kerković

    SRPSKI POKRET DVERI - PATRIOTSKI BLOK
    Uvaženi narodni poslanici, gospođo predsedavajuća, povređen je član 107. Poslovnika Narodne skupštine Republike Srbije.

    U svom obraćanju ministar gospodin Siniša Mali uvredio je u više navrata narodne poslanike, govoreći im da ne znaju.

    Znate, nije zadatak narodnih poslanika da znaju. To moraju da budu ovi ljudi koje smo mi izabrali da vode ovu zemlju. Naš posao je da kontrolišemo njihov rad.

    Ne moraju narodni poslanici da znaju hedžing fondovi i da znaju šta su svop transakcije i drugi finansijski derivati, ali ono što je sasvim sigurno je da, za razliku od mnogih drugih ministara, ministar Siniša Mali zna svoj posao, ali to ga tim pre čini odgovornijim za pogubnu ekonomsku politiku zemlje koja je zasnovana na urušavanju kvaliteta života njenih građana, na uštrb pljački javnih finansija.

    Obzirom da gospodin Siniša Mali jako dobro zna da kontroliše zaduženja putem hedžing fondova, on takođe zna da je politika subvencionisanja stranih direktnih investicija napuštena u svim ozbiljnim zemljama još 2017. godine, a mi još uvek dajemo milijarde da bi se zidale kule od peska.

    Dakle, ovo je uvreda narodnih poslanika, govoreći im da ne znaju, jer kritikuju sa pravom Vladu i iznose argumente.

    Osim toga, svi ovi makroekonomski podaci kojima smo zasipani danima treba da prikriju da zaista imamo najmanji BDP u Evropi i najveće povećanje indeksa potrošačkih cena. Zbog toga, građani Srbije, živite loše i zbog toga otvorite svoje frižidere i znaćete gde ste. Nacionalno okupljanje je tu i pozivamo vas da glasate za nas.

    Hvala.
    ...
    Srpska napredna stranka

    Vladimir Orlić

    ALEKSANDAR VUČIĆ – ZAJEDNO MOŽEMO SVE | Predsedava
    Član nije ni bitan, jel tako? sve je bilo u svrhu govora, pa nema šta ni da vas pitam.
    Povreda Poslovnika, Tatjana Manojlović.
    ...
    Demokratska stranka

    Tatjana Manojlović

    Demokratska stranka - DS
    Hvala.

    Molim vas da oduzmete od vremena vaše poslaničke grupe ono što je govorio Ljubomir Marić, po stavu 103. stav 8, zato što je govorio nešto što apsolutno nije imalo veze sa povredom Poslovnika. Ovde je vređao opozicione poslanike neko ko se zakleo nad…
    ...
    Srpska napredna stranka

    Vladimir Orlić

    ALEKSANDAR VUČIĆ – ZAJEDNO MOŽEMO SVE | Predsedava
    Ako je govorio po povredi Poslovnika, sada ću to da proverim.
    Reč ima potpredsednik Vlade.
    ...
    Srpska napredna stranka

    Siniša Mali

    | Ministar finansija
    Evo, da vam odgovorim na to što ste naveli. Znate, nije lako razgovarati ili jeste lako razgovarati kada neko pokušava da izađe sa argumentima, a da ih ne razume. Meni je lako to da pobijem. Meni je samo žao što koristite argumente ne znajući šta znači, na kraju krajeva, na takav način, malopre sam to i rekao, obmanjujete javnost.
    Pitaću ja vas, direktno sada. Malopre ste izašli sa podatkom onako gromoglasno, gospodine Mali, consumer price index je 265,6. Evo ja vas pitam, a šta to znači? Ja vas pitam šta sad ta informacija koju ste gromoglasno najavili, šta ona znači, da li je to dobro, da li je to loše za građane Srbije? Šta biste vi promenili kada je to u pitanju? Evo, vi meni recite, pa da bih ja mogao da odgovorim vama na to, jer takva je vrsta diskusije i takva je vrsta komentara koje imate.
    Dakle, malopre mi kažete - pa da odgovarate na argumente ili ne znam šta. Pa ja ne znam na šta da odgovorim, evo pitam vas? Recite mi consumer price index, rekli ste upisan 265,6, sada videli ste negde šta to znači. Šta sad ja i na koji način treba da odgovorim osim, kako sam malopre i rekao, odgovaram poslaniku zato što je sat vremena pričao, neka je, po amandmanima i dao je predlog za amandmane. Ja lepo kažem da je to neznanje, nema razloga, argumentovano sam rekao zašto je. Ako ćemo da ograničimo plaćanje, naloge za plaćanje samo sa evidencionih računa, bez da uzimamo u obzir i namenske račune druge i podračune, pa čekajte, valjda neko mora da zna da postoje više vrsta računa sa kojih se daju nalozi za plaćanje. Kako ja to drugačije da nazovem?
    Ako neko kaže – pa, da, imajte u vidu da mi treba da promenimo način na koji funkcioniše, recimo, DRI, pa promenite. Dakle, to definiše Ustav, definiše zakon, vi usvajate taj zakon, pri čemu ne zna da DRI to već i radi. Ne znam, ljudi, šta očekujete od mene. Ja pokušavam da odgovorim na to šta je kejnzijanizam, šta je neoliberalizam, dođemo do toga da je to sada, to sam rekao, veliki problem. Zašto? Pa, ne zna se. Imamo sirene, imamo ribe u Skadarskom jezeru, šta je već rekao.
    Dakle, ako ćemo da budemo ozbiljni na temu koja je važna za građane Srbije, pa ajmo da diskutujemo, ajmo da diskutujemo koje su posledice kejnzijanske politike, šta znači neoliberalizam i šta je to što država radi. Ja pitam - dobro da li biste vi, i nisam dobio odgovor, intervenisali na tržištu u državi kada je krenula korona ili biste pustili sve te male privrednike da propadnu? Nemam odgovor. Oni bi rekli verovatno, pa mi bi možda tako nešto i uradili, iako ta stranka 2008. godine ništa nije uradila kada je bila kriza, ništa. Propadoše fabrike, svi su propali, 500 hiljada ljudi je ostalo bez posla, niko ništa nije uradio. Mi pomogli privredu 2020. godine, 2021. godine. Prošle godine, kada je bila velika energetska kriza, pa jel država trebala da reaguje, da obezbedi grejanje, struju, gas ili nije trebala da reaguje?
    S druge strane, zašto sam protiv ekstra profita i toga što vi govorite? Zato što to uništava kredibilitet jedne zemlje, uništava prediktabilnost, predvidivost poslovanja. Govorite o stranim investitorima, subvencije dobijaju svi domaći i strani, ne postoji ni jedan domaći koji je odbijen. Pitao vas je uvaženi poslanik Jovanov, a koji je to domaći odbijen? Nema odgovora na to, ali lepo zvuči.
    Da li znate da ima, i rekao sam više puta, 467 fabrika koje su otvorene za 10 godina, dakle, 114 hiljada ljudi. Pa, hoćete da zatvorimo te fabrike? Hoćete da te ljude ostavimo bez posla? Pa, recite mi iz te i te stranke, ko god da je, koalicije te i te Đilasove, dakle, mi hoćemo da 114 hiljada ljudi ostane bez posla.
    Napuštena je politika subvencionisanja, recite mi u kojoj zemlji? Recite mi jednu zemlju, za svaku stranu investiciju, imamo Mađarsku, Poljsku, Slovačku, Češku, Bugarsku, Hrvatsku, borimo se sa njima da ta investicija dođe ovde. Ne zna se ko više daje, samo da bi otvorili neko novo radno mesto.
    Otvaramo novo tržište, kinesko tržište da bi imali izvor rasta, da bi rekli – ljudi, dođite, investirajte, naši, domaći, strani, ko god, pa kad izvozite bez carine ili sa sniženim carinama, isplatiće se vama taj izvoz, a mi ćemo zaposliti građane Srbije.
    Kada pogledate svaki makroekonomski pokazatelj, od stope zaposlenosti, koja je rekordno visoka dva miliona 300 hiljada ljudi radi, plaća poreze i doprinose. Stopa nezaposlenosti 9,6% nikada niža. Bila je pre 10 godina 25,9. Kada pogledate da rastemo i dalje, da nam je makroekonomska stabilnost očuvana, da investiramo, sledeće godine, a i ove smo, 600 milijardi dinara u autoputeve, brze saobraćajnice, bolnice, škole. To su argumenti. To je rezultat.
    Ali, nije ni važno, u svakom slučaju, građani Srbije što treba da znaju idemo sa povećanim platama od 1. januara, kao što smo i obećali, sa povećanim penzijama, kao što smo i obećali, do 2025. godine prosečna plata u Srbiji biće preko 1.000 evra, prosečna penzija 430 do 450 evra i to je politika od koje nećemo odustati. Hvala puno.
    ...
    Srpska napredna stranka

    Vladimir Orlić

    ALEKSANDAR VUČIĆ – ZAJEDNO MOŽEMO SVE | Predsedava
    Hvala.
    Na član 51. Aleksandar Jerković.
    ...
    Bunjevci građani Srbije

    Aleksandar Jerković

    Narodni poslanici koji nisu članovi poslaničkih grupa
    Poštovani građani Srbije, narodni poslanici, gospodine Orliću, čujem da ste noćas loše spavali, pa me interesuje da li vas je žuljala pomisao na one gvozdene krevete u zatvorima ili je možda sofa bila neudobna. Ja sam zato odlučio da vam dam jedan poklon, nešto što vi iz vaše SNS mnogo volite, da vam bude udobnije jednog dana i da mislite na mene u dugim zimskim noćima kada se budete preispitivali šta ste uradili ovoj zemlji.

    Gospodine Orliću, na ovom rekvizitu ste došli na vlast i evo, ja vam ga ovim putem poklanjam kao oproštajni suvenir danas kada odlazite. Pozdravite gospodina Nikolića kada ga budete izvukli iz naftalina i pohvalite mu se da nije on jedini koji ima stiropor. Izvolite poklon, gospodine Orliću.
    ...
    Srpska napredna stranka

    Vladimir Orlić

    ALEKSANDAR VUČIĆ – ZAJEDNO MOŽEMO SVE | Predsedava
    I ovo je sve što je ostalo od vas i celog vašeg mandata.
    Pošto smo završili pretres o svim amandmanima, zaključujem pretres Predloga zakona u pojedinostima.
    Pošto smo obavili pretres Predloga zakona u načelu i u pojedinostima, Narodna skupština će u danu za glasanje odlučivati o Predlogu zakona u načelu, pojedinostima i celini.
    Pošto smo se ovako teatralno oprostili, gospodine Jerkoviću, pretpostavljam da za vas mesta na Đilasovoj listi nema. Nećemo se videti neko vreme.
    Prelazimo na 2. tačku dnevnog reda.
    Primili ste amandmane koje su podneli poslanici Aleksić, Jovanović, Novaković, Stanković, Radovanović, Parandilović, Nestorović, Nikolić, Olenik, Milivojević, Jovančićević, Gavrilović, Miladinović, Rističević, Jerković, Tomašević, Stevanović, Đurković, Tepić, Stefanović, Grujić, Veselinović, Obradović, Oreg, Veselinović, Milošević, Lukić, Grbović, Ristić, Jekić, Albahari, Pašić, Đorđić, Manojlović, Lutovac, Bakarec, Lazović, Đorđević, Kozma, Jerinić, Pavićević, Miketić, Miljenić, Đurđević Stamenkovski, Dragićević, Ristić, Erac, Bukumirović, Zečević i Nikolić.
    Primili ste izveštaje Odbora za ustavna pitanja i zakonodavstvo, Odbora za kulturu i informisanje, kao i mišljenje Vlade o podnetim amandmanima.
    Pošto je Narodna skupština obavila načelni pretres, saglasno članu 157. stav 3. Poslovnika, otvaram pretres Predloga zakona u pojedinostima.
    Na član 1. amandmane u istovetnom tekstu podneli su poslanik Olenik, zajedno Aleksić, Jovanović, Novaković, Stanković, Radovanović, Parandilović, Nestorović, Nikolić i zajedno Milivojević, Jovančićević, Gavrilović i Miladinović.
    Prvo podnosioci amandmana, Slavica Radovanović.