Prikaz govora poslanika

Prikaz govora poslanice Ružica Nikolić

Ružica Nikolić

Srpska radikalna stranka

Govori

Zahvaljujem, gospodine Marinkoviću.

Dame i gospodo narodni poslanici, ovim članom zakona utvrđeno je formiranje programskih saveta i mi smo, u skladu sa Zakonom o Vladi, predložili više amandmana. Konkretno ovim predložena je izmena da su tri člana Programskog saveta za muzej „Prihvatnog logora Zemun“ predlog Ministarstva za kulturu i informisanje.

Mi smo više puta istakli da je dobro što se ovakav predlog zakona našao u Narodnoj skupštini pred narodnim poslanicima i da mi ovo svakako podržavamo. Smatramo da je ovo prilika da se oda počast svim žrtvama „Starog sajmišta“, koje je svakako mesto nezapamćenog stradanja i mučenja srpskog, jevrejskog i romskog naroda.

Naša dužnost i obaveza je da se ne zaboravi činjenica o postojanju logora, kako na teritoriji Beograda u Drugom svetskom ratu, ali isto tako je i naša obaveza da se ne zaboravi stradanje srpskog naroda tokom ratova 90-tih na prostoru bivše Jugoslavije u otadžbinskom ratu, gde smo takođe podneli mnogo žrtava.

Žrtve koje je srpski narod, najstradalniji narod na Balkanu podneo nisu na pravi način poštovane i zbog budućih generacija mi moramo neprestano o njima govoriti, kao što moramo govoriti da se u Srebrenici nije desio genocid i da Srbi nisu genocidni narod, a da brutalnu laž koju izdajnici poput Nataše Kandić, Nenada Čanka i njima sličnih izdajnika i srbomrzaca da su Srbi zločinci, agresori i glavni krivci za sukobe 90-ih, da su počinili genocid, da na svakom mestu najoštrije osudimo i osujetimo, jer dokazano je da u Srebrenici nije bilo genocida. Zahvaljujem.
Zahvaljujem, gospodine Marinkoviću.

Dame i gospodo narodni poslanici, mi smo ovom intervencijom precizirali predmet ovog zakona i način upisa nepokretnosti, odnosno upis podataka o parceli, objektu, kao i posebnom delu objekta.

Loše je definisan član 5. osnovnog zakona, a naročito deo koji se odnosi na način upisa objekta ili posebnih delova objekata bez upotrebne i građevinske dozvole, odnosno ukoliko nisu ispunjeni svi uslovi predstavlja mogući izvor korupcije i u ovakvim slučajevima ukoliko se podaci o objektu ili njegovom posebnom delu upisuje samo na osnovu elaborata geodetskih radova, upravo je to nešto što je sporno u ovom članu, što predstavlja potencijalni izvor ozbiljne korupcije i očigledno je da podmićivanjem, odnosno novcem ovakva situacija da može da se reši, odnosno da se izvrši upis nepokretnosti.

Ukoliko uzmemo u obzir da je ovo sve pod nadležnošću ministra Zorane Mihajlović, onda nema nikakve sumnje da se novcem može lako sve rešiti, i dozvola, da li građevinska, da li upotrebna, upis u katastar itd. Svedoci smo da je u resornom ministarstvu Zorane Mihajlović u poslednjih mesec dana uhapšeno više osoba, njenih najbližih saradnika zbog zloupotreba službenog položaja, ali i njenog odnosa prema njima.

Mi srpski radikali smo na vreme ukazivali ko je Zorana Mihajlović, rasvetljavali sve afere u koje je ona umešana, od „Behtela“, pa nadalje i ukazivali smo da otvoreno radi protiv Vlade Republike Srbije, protiv države Republike Srbije i zahtevali da se ona razreši.

Zahvaljujem.
Zahvaljujem gospodine Arsiću.

Dame i gospodo narodni poslanici, na upražnjena mesta u Savetu REM, mi smo u decembru birali 2. člana i tada je SRS imala svoj predlog, a to je bio gospodin Dragomir Antonić, najpoznatiji srpski etnolog koji je poznat široj javnosti i koji je od predloženih kandidata u tom momentu bio najbolji. Nažalost, očigledno da nije bio politički podoban, jer vi ste, iako tada niste imali svog kandidata, izabrali dva člana, čime ste obelodanili i ozvaničili upravo kroz taj izvor vašu koaliciju, koaliciju Vučića sa Čedom i sa onim autonomašem Čankom.

Znači sa najvećim otpadnicima i izdajnicima srpskog naroda i pod uticajem, odnosno pod pritiskom raznih nevladinih organizacija koje su pod direktnom kontrolom zapadnih agentura koje promovišu laž da je u Srebrenici bio genocid.

Sada bih postavila pitanje svim članovima REM-a. Zašto uvek izostaje njihova reakcija kada su u pitanju javne ličnosti koje u medijima govore da u Srebrenici bilo genocida? Zašto REM ne reaguje?

Takođe, reakcija uvek izostaje kada se na javnom servisu kaže republika Kosovo. Najmanje je što može da se kaže jeste tzv. Kosovo ili tzv. vlada Kosova. Na takve pojave REM je uvek morao da reaguje.

Istakla bih da je prof. dr Vojislav Šešelj na preko 3.000 strana u svom naučnom delu „U Srebrenici nije bilo genocida“ dokazao da genocida nije bilo i širom Srbije drže se promocije ovog dela, tako da će u subotu 15. februara biti održane tri promocije i to u Bajinoj Bašti u 12,00 časova, Ljubovija 14,30 i Mali Zvornik u 17,00 časova.

Znači, vi ste i tada, prilikom prošlog izbora novih članova Saveta REM, a kasnije ću se osvrnuti na današnje kandidate za članove Saveta REM, ali i danas, iako to vešto krijete da ste u koaliciji, da su vaši partneri ili kako god ih vi to zvali upravo najveći srbomrsci, najveći izdajnici koji vode otvorenu antisrpsku politiku i negiraju jedinu istinu da u Srebrenici nije bilo genocida.

U prilog tome da je vaš najvažniji partner u Novom Sadu, upravo Nenad Čanak, govori činjenica da Čankovi poslanici u Skupštini Vojvodine već tri godine ni jednom rečju ne kritikuju aktuelnu pokrajinsku vlast, kako ne bi izgubili privilegije koje uživaju u Novom Sadu. Podsetiću vas da je jedno od najvažnijih preduzeća, to je vodovod i kanalizacija, da upravo vodi Čanak i njegova LSV. Vi za to kažete, a nemate nikakvo nikakvo drugo razumno objašnjenje da se radi o nekakvoj komunalnoj koaliciji, jer ni vi ni Čanak ne znate kako svom članstvu i građanima Srbije da objasnite prirodu ove koalicije.

Iz biografije današnjih kandidata, ja ću govoriti o dva kandidata, to je Slobodan Cvejić i Slaviša Grujić. Možemo videti da ispunjavaju uslove, ali i da su politički podobni. Međutim, mi bi malo dopunili ove biografije određenim podacima i građanima Srbije još jednom pokazali da su ovo politički izbori, odnosno i dokazali bi vezu LSV i SNS.

Naime Slobodana Cvejića je predložila poslanička grupa SNS u pokrajinskom parlamentu. Radi se o čoveku koji je optužen za plagijat. Njega je naime njegov kolega Vladimir Ilić optužio da je u svojoj knjizi „Socijalna ekonomija“ bez navođenja preuzeo tekstove, grafikone i tabele iz knjige „Komparativna analiza uloge civilnog društva u pružanju usluga socijalne zaštite zapadnom Balkanu“.

Vladimir Ilić je kao član Kadrovske komisije Filozofskog fakulteta trebalo da pred komisijom obrazloži unapređenje Slobodana Cvejića u zvanje redovnog profesora i tada je javnost upoznata o ovom plagijatu.

Drugi kandidat Slaviša Grujić je kandidat LSV i on je od ranije poznat kao predsednik saveta za informisanje te stranke, a sada ukoliko se ne varam član političkog saveta LSV. Znači sve ove informacije koje smo izneli o predloženim kandidatima samo dokazuju naše prethodne tvrdnje, odnosno dokaz su bliske saradnje Vučića i Čanka. Nas čudi SNS koja tvrdi da je orijentisana nacionalno, kako da sarađuje sa Čankom čiji je prvi koalicioni partner Aleksandar Odžić koji se zalaže za rušenje ustavnog poretka Republike Srbije i stvaranje republike Vojvodine. To je nešto što možete pročitati u njegovom stranačkom programu.

Takođe bih podsetila da je Čanak i sam bio protiv donošenja Ustava Republike Srbije, za koji kaže da guši autonomiju Vojvodine i da se otvoreno zalaže za priznanje Kosova, za koje kaže citiram „Kosovo nije Srbija nego prostor na kome žive neki ljudi koji imaju zaokruženu državnu celinu i da promoviše laž da je u Srebrenici bio genocid“. To je vaš koalicioni partner, pa nas zanima kako ćete to građanima Srbije da objasnite. Zahvaljujem.
Zahvaljujem, gospodine Arsiću.

Odgovorila bih kolegi da se ovde upravo postavlja pitanje – koliko je Slobodan Cvejić moralna osoba, s obzirom da je u jednom momentu bio optužen za plagijat? Vi ste ti koji su u koaliciji sa Ligom socijaldemokrata Vojvodine, a ne mi.

Naš stav je jasan. Naš program je jasan i mi to nikada ne menjamo.

Zahvaljujem.
Veoma kratko.

Gospodine Krliću, da li znate kakva je presuda donesena, pošto ja tu informaciju nisam našla? S obzirom da je bio optužen, da li je i osuđen? Da li je dokazan plagijat ili ne, pošto se vi više bavite ovim nego ja?
Zahvaljujem, gospođo Gojković.

Dame i gospodo narodni poslanici, u cilju sprečavanja bilo kakvih mogućih zloupotreba kada je u pitanju učešće nacionalnih manjina u izbornom procesu mi smo i u ovom Predlogu zakona, a i kod Predloga zakona o lokalnim izborima morali intervenišemo.

Naime, o tome da li neka izborna lista, odnosno podnosilac izborne liste ima položaj stranke nacionalne manjine odlučuje RIK posebnim rešenjem pri proglašenju liste, a na osnovu potvrde koju podnosiocu izborne liste izdaje ministarstvo koje je nadležno za upis u Registar političkih partija.

Poznato je da se mi kao stranka zalažemo za zaštitu prava i sloboda nacionalnih manjina kada su u pitanju njihova zagarantovana prava i mi smatramo da je ministarstvo to koje je nadležno da izdaje potvrde, a ne nacionalni saveti, kako je ovde predloženo, u čijoj nadležnosti to nije.

Kao što piše u obrazloženju ovog amandmana, ministarstvo prilikom registracije vodi računa o upisu manjinskih stranaka i njihovo uverenje je jedino merodavno za utvrđivanje da li neka politička stranka ima položaj nacionalne manjine ili nema.

Kao što sam rekla da smo uvek bili za zaštitu prava nacionalnih manjina i našim listama je uvek bilo pripadnika nacionalnih manjina, međutim, ukoliko žele samostalno da izađu na izbore, mi insistiramo da svaka manjinska stranka u svom nazivu ima i naziv nacionalne manjine, kao i da na svakoj stranačkoj listi mora biti najmanje dve trećine pripadnika nacionalnih manjina, jer smo svedoci da je u prethodim izbornim ciklusima bilo mnogo zloupotreba, pa su se na manjinskim listama uglavnom nalazili pripadnici većinskog naroda. Zato vas još jednom pozivamo da prihvatite ovaj amandman, jer je ovo jedini način da se spreče sve moguće zloupotrebe. Zahvaljujem.
Zahvaljujem, gospođo Gojković.

Dame i gospodo narodni poslanici, kao što smo i u prethodnim diskusijama naveli da ministarstvo koje je nadležno za upis u Registar političkih partija vodi računa o upisu manjinskih stranaka i da utvrđuje da li politička stranka ima položaj nacionalne manjine i kako bi se izbegla bilo kakva zloupotreba nacionalnih manjina, mi smo predložili da podnosilac izborne liste koja ima status, odnosno položaj stranke nacionalne manjine u svom nazivu mora da sadrži i ime nacionalne manjine.

Takođe, da bi se izbegle brojne zloupotrebe, a to smo već napomenuli, jeste da se na listama manjinskih nalazi i dve trećine manjinskog naroda, jer je to definitivno jedini način da se zloupotrebe izbegnu.

Ono što bi mnogi modernisti i što smatraju pozitivnom diskriminacijom, mi srpski radikali smatramo da je to diskriminacija, dakle, šteta za one na koje se ona odnosi, jer ne možemo da diskriminaciju deliti na pozitivnu i negativnu, jer je ona uvek negativna.

Srpska radikalne stranka se već tri pune decenije bori za nacionalne manjine, čiji članovi su državljani Republike Srbije i imaju ista prava, apsolutno baš sva prava kao i većinski srpski narod.

Takođe bih vas podsetila i ponovila da su se predstavnici nacionalnih manjina uvek nalazili na listi SRS i da su uvek imali sva prava kao i većinski narod. Zahvaljujem.
Zahvaljujem, gospođo Gojković.

Dame i gospodo narodni poslanici, u okviru svog delokruga i zadataka koji su utvrđeni ovim predlogom zakona u izvršenju pojedinih poslova koji su u vezi sa popisom učestvuju određena ministarstva, pa između ostalog i Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja na koja se odnosi ovaj amandman.

U skladu sa Zakonom o Vladi mi smo podneli više amandmana koji se odnose na naslove iznad članova, gde se jasno navodi Ministarstvo pravde, odbrane, spoljnih poslova, a ne Ministarstvo nadležno za poslove pravde itd, da ne nabrajam.

Konkretno amandman koji sam podnela, u ime poslaničke grupe, odnosi se na član 16. i na Ministarstvo za rad, boračka i socijalna pitanja i vi ste u obrazloženju zašto se ovaj amandman odbija naveli da je to iz razloga što je jedinstvenim, metodološkim pravilima za izradu propisa, propisano da prilikom utvrđivanja ovlašćenja organa državne uprave ne treba navoditi nazive tih organa, već ih odrediti na jedan uopšten način.

Međutim, u zakonu moraju biti jasno i precizno definisane sve zakonske norme, nikako ništa uopšte ne sme da stoji da se ne bi tumačilo ovako ili onako i s obzirom da je ovaj amandman u skladu sa Zakonom o Vladi, pozivam vas da ipak ovaj amandman prihvatite kao i amandmane mojih kolega koji se odnose na ostala ministarstva. Zahvaljujem.
Zahvaljujem, gospođo Gojković.

Dame i gospodo narodni poslanici, kada su u pitanju delatnosti lica koja se obuhvataju popisom i lica koja obavljaju poslove, mi smo u skladu sa Ustavom Republike Srbije podneli amandman kojim smo precizirali ovu odredbu. Naime, lice koje se obuhvata popisom nije u obavezi da se izjašnjava o nacionalnoj pripadnosti i veroispovesti, o čemu ga popisivač obaveštava.

Slažemo se donekle sa vašim obrazloženjem gde i vi navodite šta je u skladu sa Ustavom, ali i iz prakse iz prethodnih popisa, popisivači često nisu naglašavali da se o nacionalnoj pripadnosti i veroispovesti lice koje je obuhvaćeno popisom, da ne mora da se izjasni. I da ne bi dolazili u neprijatne situacije, mi smo ovu odredbu precizirali i pozivamo vas da prihvatite ovu intervenciju.

Osvrnula bih se još na neke probleme koji su se javili prilikom prethodnih popisa i određenih zloupotreba.

Naime, popisivači su bili plaćeni po popisnoj listi. Sada prilikom popisivanja domaćinstava u kome je više članova insistirali su, odnosno navodili članove tog domaćinstva da se izjasne da žive u posebnim domaćinstvima, jer lica koja su obuhvaćena popisom, to im ništa ne znači, ništa ih ne ugrožava, dok popisivačima to znači, jer će dobiti više novca.

Zatim, ukoliko imamo bračni par sa, recimo, dvoje dece, ali deca su jednog od supružnika iz prethodnog braka, ispitivač dolazi u neprijatnu situaciju kada postavlja pitanje za broj živorođene dece. Zato ukazujemo na to da ovo pitanje treba preciznije definisati. Hvala.
Zahvaljujem gospodine Milićeviću.

Dame i gospodo narodni poslanici, ukoliko se u praksi tokom primene nekog zakona pojave problemi, najgore rešenje je vršiti njegove izmene i dopune. Konkretno, ovaj zakon menja se osmi put od kada je na čelu resornog Ministarstva ministar Zorana Mihajlović.

Mi smatramo da predložene izmene i ovog puta apsolutno neće doprineti nikakvom rešavanju problema kojih je u prethodnom periodu bilo mnogo. Mislim da za jednu odgovornu Vladu, kako to kažu kolege iz vladajuće koalicije, ovaj Predlog zakona, odnosno ove silne izmene zakona nikako ne mogu biti nešto čime se mogu pohvaliti.

Ovaj predlog, to smo više puta istakli, je suštinski loš i mi smo to kroz naše amandmane, tačnije brisanjem svih predloženih članova jasno i iskazali stav da je zakon loš, da ga treba menjati tako što će se doneti potpuno nov zakon, kao što treba promeniti i resornog ministra.

Takođe bi ukazali i na još neka nebulozna i loša rešenja s obzirom da se izmene predlažu u cilju pridruživanja Srbije EU, a neke od predloženih izmena će biti primenljive, odnosno stupaju na snagu u momentu pridruživanja i pošto Srbija, hvala Bogu, nikada neće ući u EU, dobar deo zakonskih normi, predloženih ostaće neprimenjiv. Zato bi najbolje bilo da se ovaj zakon povuče iz procedure, da sačeka da na čelo ovog ministarstva dođe ministar koji će raditi pošteno i isključivo u interesu građana Srbije, što za aktuelnog ministra nikako ne možemo da kažemo. Zahvaljujem.
Zahvaljujem gospodine Marinkoviću.

Dame i gospodo narodni poslanici, kroz prethodne diskusije dokazali smo vam da ovaj zakon nije moguće popraviti nikakvim izmenama i dopunama i da su izmene isključivo u interesu malog broja građana. Moje kolege iz poslaničke grupe su već upitale ministra o pljačkanju građana na naplatnim radnjama, odnosno stanicama, što ćete se složiti, predstavlja ozbiljan problem jer je mnogima putarina naplaćena i pet puta više nego što je trebalo.

Takođe bih iskoristila priliku i pitala ministra Zoranu Mihajlović kako je moguće da na naplatnoj rampi dobijete karticu za plaćanje putarine sa tuđim registarskim brojem, odnosno sa registarskim brojem vozila koje bilo ispred vas? Kako je to moguće, a često se dešava. Postavlja se pitanje kakva je to sada prevara i nova moguća pljačka građana? Svi znamo da se putarina naplaćuje prema kategoriji vozila, pa ukoliko je ispred vas, odnosno ispred vašeg vozila, bio autobus ili kamion, putarinu ćete platiti mnogo puta više nego što bi trebalo.

Ovo vas pitam zato što na naplatnoj stanici u Jagodini dobila sam karticu za plaćanje putarine sa registarskim brojem vozila koje je bilo ispred mene, a bio je autobus ispred i pošto sam tu deonicu u tom periodu često prelazila, prilikom plaćanja videla sam da je putarina mnogo veća nego što je uobičajeno. Zato pitam koliko je građana Republike Srbije na ovaj način oštećeno, odnosno opljačkano i apelujem na sve građane da obrate pažnju, da na ovaj način ne bi bili prevareni.

Pitala bih ministra Zoranu Mihajlović koliki je njen procenat u celom ovom?
Dame i gospodo narodni poslanici, član 44. Zakona o planiranju i izgradnji je potpuno u skladu sa preporukama EU i kao i prethodni amandmani i ovim se predlaže brisanje. Obrazloženje je isto i mi smo istakli da pomaka i poboljšanja u sferi građevinarstva, koje je od izuzetnog značaja, neće biti, odnosno da ova predložena rešenja nikako neće doprineti poboljšanju zakona.

Kao veliki problem koji se veoma sporo rešava, svakako je legalizacija objekata i na Opštini Čukarica sa koje dolazim ima preko 20.000 podnetih zahteva za legalizaciju, odnosno nerešenih predmeta, dok u Opštini Grocka, odnosno u gročanskom naselju Kaluđerica, 35.000 domaćinstava ima nerešen problem kanalizacije.

Nemojte da nam govorite da legalizacija danas nije na dnevnom redu, da je to potpuno drugi zakon, jer mi to znamo, ali od vas kao resornog ministra svakako očekujemo određene odgovore.

Tačno je da je izdavanje građevinskih dozvola i legalizacija na nivou lokalnih samouprava, ali da li vi uopšte imate uvid koliko je nerešenih predmeta i da li Ministarstvo uopšte vrši bilo kakav nadzor nad istim? Imate li predstavu do kada će se taj posao privesti kraju?

Ono što je zabrinjavajuće je svakako korupcija koja je i te kako prisutna u ovoj oblasti, jer lokalni funkcioneri uzimaju novac, odnosno imaju svoje tarife kada je u pitanju legalizacija.

Kao što vidite, gde god je problem koji treba da reši Ministarstvo građevinarstva, odnosno sve one oblasti za koje kao resorni ministar je zadužena Zorana Mihajlović, leži ozbiljna korupcija, a slobodno možemo reći i kriminal, što je svakako poražavajuće za Vladu Republike Srbije, ali i za sve građane Republike Srbije. Hvala.
Zahvaljujem, gospodine Marinkoviću.

Dame i gospodo narodni poslanici, kada je reč o uslovima koje moraju da ispune pravna lica za vršenje poslova hidrografskog premera na unutrašnjim vodnim putevima, koje je regulisano članom 6. ovog zakona, mi smo zbog preciznosti morali da intervenišemo.

Naime, smatramo da uslove u pogledu tehničke opreme mernih uređaja, materijalnih i tehničkih sredstava za izvođenje radova koje pravna lica moraju da ispunjavaju propisuje Ministarstvo, a ne resorni ministar koji je u svakom smislu podređen resornom ministarstvu.

Smatramo da je previše nadležnosti dato resornom ministru, odnosno prevelika su ovlašćenja koje ima i da neko za čije se ime vezuju brojne afere i čiji je rad praćen raznim skandalima ne treba više da sedi u Vladi Republike Srbije.

Jasno je svim građanima Srbije da je vaše obavljanje važnih državnih funkcija isključivo volja stranog faktora i da su poslovi koje obavljate isključivo u vašem ličnom interesu, ali i u interesu stranih agentura, a ne u interesu građana Srbije, kako bi trebalo da bude. Potrebno je zbog toga da što pre ili podnesete ostavku, odnosno da vas smene, jer svaki dan koji provedete na toj funkciji ministra je poguban za sve građane Srbije. Zahvaljujem.
Zahvaljujem gospodine Arsiću.

Dame i gospodo narodni poslanici, članom 1. Predloga zakona propisan je uslov u pogledu finansijske sposobnosti koje treba da ispunjava privredno društvo, drugo pravno lice ili preduzetnik. Ovo ste dopunili sa uslovom da isti izmiruje sve poreske i poslovne obaveze i da raspolaže određenim iznosom kapitala i novčanih rezervi.

Mi smo amandmanski intervenisali na ovaj član zakona i na vaše predložene izmene, tako što smo tražili brisanje predloženog teksta iz razloga što on suštinski ništa ne menja u odnosu na postojeći zakon.

Naime, pošto se radi o zakonima iz oblasti saobraćaja i saobraćajne infrastrukture ukazala bih na određene probleme. To su udarne rupe na putevima na kojima građani polomiše svoje automobile, zatim nedostatak rampi za regulisanje saobraćaja, nedostatak lokalnih puteva. To su samo neki od nagomilanih problema. Zatim česta prepravka asfalta gde se za tri godine tri puta presvlači asfalt.

Svi znamo da su tu i najveće krađe, da se krade na materijalu, na asfaltnim podlogama i tu su uložena ogromna sredstva koja dobrim delom nestaju bez traga. Znači još jedan vid korupcije i kriminala u vašem resoru, ministre Mihajlović.

Tu nema nikakvog nadzora, a upravo zbog ovoga nastala je i milionska šteta na Koridoru 11, obrušavanjem potpornih zidova, zatim, put Obrenovac, Ub, Lajkovac, Ljig i da ne nabrajam gde nije bilo adekvatnog inspekcijskog nadzora.
Zahvaljujem predsedavajući.

Dame i gospodo narodni poslanici, i na član 10. Predloga zakona, podneli smo amandman kojim tražimo brisanje i ovog člana. Naime, osnovni razlog za to je što je za nas poslanike SRS, neprihvatljivo da se donosi ovakav poseban zakon.

Član čije smo brisanje tražili, propisuje ko može biti stranka u postupku eksproprijacije i kada je u pitanju eksproprijacija, podsetiću vas da smo nedavno ovu temu imali na dnevnom redu. Govorim o onom leks specijalisu koji ste usvojili i mi smo vam i tada ukazivali i govorili šta će se desiti kao posledica jednog lošeg zakona, pa ću vam ponoviti.

Promene, namene zemljišta iz građevinskog u poljoprivredno zemljište, koja je mnogo jeftinije, i na taj način građani dobijaju mnogo manje novca, nego što bi trebali da dobiju za svoje zemljište.

Znači, vi na jedan potpuno nezakonit način tretirate eksproprijaciju zemljišta i građani su vidno nezadovoljni ponuđenom cenom i može se zaključiti da na ovaj način je oštećen i opljačkan veliki broj građana Srbije.

Zatim, problemi u delu Moravskog toka gde je zbog krađe peska i šljunka nestao veliki broj parcela. Kao što vidimo, sve sami problemi koje očigledno resorni ministar ili nije sposoban ili joj ne odgovara da reši, jer je lični interes njen iznad svega.