Može li malo tišine, da bih mogao da se koncentrišem?
(Predsednik: Gospodo poslanici, molim za tišinu da bismo čuli gospodina Markićevića.)
Poštovana predsednice, poštovane kolege narodni poslanici, poštovani građani Srbije, tražim jedno obaveštenje od vas, predsednice, Ministarstva unutrašnjih poslova, Ministarstva kulture, Ministarstva ekonomije, Ministarstva pravde, od svih nadležnih tužilaštava i drugih državnih organa.
O čemu se radi? Svedoci smo da se u ovim tranzicijskim vremenima, kako neki kažu, u vreme krize i pada morala, nemaštine građana, manipuliše siromaštvom građana. To što neki iskorišćavaju, što nisu kažnjeni, neka ide na dušu svima nama i državnim organima, ali kada se radi o Javnom servisu, koji plaćaju svi građani Srbije, dužni smo da dignemo reč i da građane koje zastupamo ovde zastupamo na pravi način.
O čemu se radi? U ovoj državi su kocka i igre na sreću legalizovane, sviđalo se to nekom ili ne, i postoje jasna pravila za sve građane, koji nažalost dobrovoljno učestvuju u raznim igrama na sreću, koje su obična manipulacija građanima, njihovom nemaštinom i njihovom nerealnom željom da tako zarade novac, da prehrane svoju porodicu i sebe.
Ako to rade organizacije kao što je Lutrija Srbije, koja je pod državnom kontrolom, ako to rade privatne komercijalne televizije koje se uklapaju u zakonske norme ili kladionice koje poštuju zakonske norme, to meni može da bude sporno sa mog ličnog stanovišta, sa stanovišta mog morala ili tome slično, ali ako to radi Javni servis, bez jasnih pravila igre, onda je to znak za uzbunu i alarm koji bismo morali svi mi ovde da podignemo.
Svi građani koji gledaju ovaj prenos i sve kolege narodni poslanici znaju o čemu se radi. Svako veče se sa Javnog servisa navodno deli po jedan auto. Svi građani koji zovu... Mi ne znamo koliko građana okreće te brojeve koje Javni servis... Javni servis nema školski program, a bavi se kockom, na Prvom programu, narodski rečeno – kockom. Niko živi ne zna koliko građana okreće te brojeve telefona. U Poslaničkom klubu Nove Srbije smo dobili na stotine poziva građana kojima automatski odgovaraju – nije vam jedinstvena ponuda.
Prema tome, to je najniži pad morala, što se tiče javnog informisanja, kada se Javni servis, koji plaćaju svi građani, ponavljam, koji nema školski program a to bi trebalo da mu bude jedna od osnovnih funkcija, zbog čega građani i plaćaju TV program, bavi kockom. Čak i da je to legalno, tu ne postoje pravila igre, kako narod kaže, ne zna se koliko građana je telefoniralo, koliko je građana uplatilo 50 dinara, ne znamo koliki je prihod i za šta taj prihod ide i ko uopšte u tome učestvuje, ko stoji iza te kockarske igre na Javnom servisu, što je bruka i sramota.
Raspitao sam se, što se tiče javnih servisa u okolnim zemljama i Evropi, ne postoji javni servis koji se bavi ovakvom vrstom „delatnosti“.
Prema tome, postavio sam pitanje svim ovim ljudima, koji su više načelno, moralno, po funkcijama odgovorni, a glavno pitanje je za direktora Javnog servisa gospodina Aleksandra Tijanića. Ukoliko gospodin Tijanić pre odgovori, pre će biti suzbijene raznorazne glasine o tome šta se radi na Javnom servisu, kolike su plate, da li su neki ljudi povlašćeni i da li hiljade ljudi koji tamo rade rade za mizerne plate, ali moraju zbog nečega da ćute.
Dakle, zašto sam vama, predsednice, dužan sam, imam moralnu obavezu, postavio pitanje? Zato što ste vi početkom jesenjeg zasedanja sklapali neke sporazume sa gospodinom Tijanićem u vezi sa prenosom ovih sednica, to pozdravljam, te tako razumem da vi imate neku korektnu vezu sa njim pa biste mogli, u ime svih poslanika... A, verujem, i u ime ogromne većine građana koji bi želeli da znaju odgovor na ovo pitanje koje sam postavio – da li je moralno da se Javni servis bavi takvim stvarima?
Ako tamo morala nema, neka odgovore javno pod kojim finansijskim uslovima, koliko građana dnevno telefonira, koliki su prihodi od te kockarske igre koju gledamo svako veče i gde taj novac ide, s obzirom na to da građani Srbije plaćaju TV pretplatu? Hvala.