Poštovana predsednice, poštovane kolege, želim da postavim pitanje u vezi izgradnje fruškogorskog koridora. Naime, pre nekoliko dana, ministarka saobraćaja, infrastrukture i građevinarstva, gospođa Zorana Mihajlović je najavila da će se u naredne četiri godine obnoviti 1.100 kilometara puteva u Srbiji i da će biti uloženo 400 miliona evra. Plan za 2015. godinu, kako piše u medijima je obnova 260 kilometara. Nosilac ovog posla će biti „Putevi Srbije“. Pre nekoliko dana, ministarka je bila u poseti opštini Irig i tada je izjavila da je izgradnja fruškogorskog koridora vraćena u jedan od prioriteta, kako su mediji citirali već, iako to nije bilo lako.
Interesantno je da vojvođanska Vlada daje novac „Putevima Srbije“ koji će voditi izradu idejnog projekta, a kako će se dalje finansirati, još se ne zna. Govorim samo o onome što se navodi u medijima. Premijer Vučić je rekao da za ovaj posao nije potreban leks specijalis, jer se radi o malim vrednostima poslova u odnosu na izgradnju „Beograda na vodi“ i da to možemo da sami finansiramo. Stanovnici Iriga znaju koliko je ovaj put važan za njih. U vreme ministra Velimira Ilića, želim da podsetim da su građani Iriga bili organizovali blokadu ovog puta jer se kroz sam centar odvija teški saobraćaj, ruše se kući, neretko se događa da kamioni uleću u kuće i ugrožavaju životne meštana i tada je ministar Ilić obećao izgradnju obilaznice oko Iriga i tada su bile dovučene i mašine kako da će radovi početi. Međutim, kada su se kamere ugasile, prestala je i gradnja i priča o izgradnji. Dakle, ako je ovu deonicu puta bilo teško vratiti u prioritete, kako je navela ministarka Mihajlović, da li su još neke deonice u Vojvodini predviđene ovim planom obnove i ako jesu, kako će se finansirati?
Drugo pitanje, da li će i za njih Vojvodina obezbeđivati sredstva, a posao voditi „Putevi Srbije“? Da li se planira formiranje preduzeća „Puteva Vojvodine“ koji bi se brinuli o putevima u Vojvodini, jer zbog lošeg stanja magistralnih puteva kroz Vojvodinu, primera radi, od Novog Sada do Pančeva se putuje više od dva sata, a do Vršca čak i duže i samo kao poređenje, a mi često volimo da se poredimo sa Slovenijom, danas takve razdaljine u Sloveniji i ne osetite.
Drugo pitanje odnosi se na divlju deponiju kod Novih Banovaca. Naime, ja sam 29. jula 2014. godine postavila pitanje Ministarstvu za građevinarstvo, saobraćaj i infrastrukturu, kada će sprečiti nastajanje divlje deponije kod Novih Banovaca uz sam auto put. Tada sam dobila odgovor od „Puteva Srbije“ koji su ga uputili preko ministarstva, meni kao odgovor, poslanici, da je ta deponija u nadležnosti mesne zajednice Novi Banovci, a ako se proširi do auto puta, biće uklonjenaa.
Posle mene, isto pitanje je postavila i poslanica Gordana Čomić, ali Ministarstvu poljoprivrede i životne sredine, ali i dobila odgovor koji se odnosio na deponiju kod Nove Pazove koja je 19 km udaljena od deponije kod Novih Banovaca, što znači da su potpuno promašili temu.
Prošlo je skoro godinu dana i niko nije ništa uradio, ni mesna zajednica Novi Banovci, ni „Putevi Srbije“. Deponija u međuvremenu raste, gledamo je svaki dan kada putujemo, povremeno gori i bukvalno je došla do ivice puta.
Ponovo postavljam pitanje Ministarstvu građevinarstva, saobraćaj i infrastrukture, i ovog puta i Ministarstvu poljoprivrede i zaštite životne sredine, kada će preduzeti mere da zaustave širenje ove deponije i očiste ovaj prostor, jer ugrožava saobraćaj, stvara ružnu sliku u Srbiji koja želi u Evropu i ovako nešto ne može da se vidi nigde u Evropi. Hvala lepo.