Peta sednica Drugog redovnog zasedanja, 09.12.2016.

5. dan rada

OBRAĆANJA

...
Srpska napredna stranka

Veroljub Arsić

Poslanička grupa Srpska napredna stranka | Predsedava
Zahvaljujem.
Da li još neko želi reč? (Ne)
Na član 29. amandman je podneo narodni poslanik Zoran Živković.
Da li neko želi reč?
Reč ima narodni poslanik Zoran Živković.
...
Nova stranka

Zoran Živković

Narodni poslanici koji nisu članovi poslaničkih grupa
Hvala lepo.
Ideja amandmana je da se promeni početak člana 29. koji kaže – predsednik Visokog saveta sudstva nadležan je za davanje naloga za prenos sredstava, itd, a da piše da je Visoki savet sudstva nadležan za to, a ne predsednik Visokog saveta.
I ovo je moj pokušaj da rasteretim nosioce najviših funkcija obaveze koja im ne treba. Lakše bez samara, lakše bez obaveza, koje su inače diskutabilne i daju jedan veliki nivo odokativnosti.
U odgovoru na amandman kaže – amandman se ne prihvata iz razloga što je članom 6. stav 2. Zakona o Visokom savetu sudstva propisano da predsednik Vrhovnog saveta sudstva predstavlja Savet, rukovodi njegovim radom i vrši druge poslove u skladu sa zakonom.
Ovo je argument za moj predlog? Ovo, kako je definisan položaj predsednika Visokog saveta, je argument za moj predlog? Da Visoki savet po budžetu dobije ovlašćenje da deli sredstva, a onda će predsednik tog saveta, u okviru svojih nadležnosti po Zakonu o Visokom savetu sudstva da odrede da li će to raditi on, napraviće neku normativu kad može, kad ne može, može to da prebaci sekretaru, može da ovlasti neko peto lice. Predlogom amandmana koji sam dao se, ponavljam, kao i u slučaju ministara, rasterećuju pojedinci cezarističkih povlašćenja, a samim tim i rizika da pogreše, ili još gore da urade namerno nešto loše, i da se to stavi u sistem da institucije budu nadležne za nešto, a onaj ko trenutno vodi tu instituciju, po zakonu koji definiše posao te institucije, preuzima svoj deo odgovornosti.
...
Srpska napredna stranka

Veroljub Arsić

Poslanička grupa Srpska napredna stranka | Predsedava
Zahvaljujem.
Da li još neko želi reč? (Ne)
Na član 29. amandman su zajedno podneli narodni poslanici Gordana Čomić, Aleksandra Jerkov, Balša Božović, Maja Videnović, Dušan Petrović, Veroljub Stevanović, Tomislav Žigmanov, Nataša Vučković i Vesna Marjanović.
Da li neko želi reč? (Ne)
Na član 29. amandman je podnela narodni poslanik Branka Stamenković.
Da li neko želi reč? (Ne)
Na član 29. amandman je podnela narodni poslanik dr Ana Stevanović.
Da li neko želi reč?
Reč ima narodni poslanik dr Ana Stevanović.

Ana Stevanović

Poslanička grupa Dosta je bilo
Hvala, predsedavajući.
Predložila sam da se svi nalozi dati od strane predsednika Visokog saveta sudstva za prenos sredstava koja se ostvare po osnovu naplate sudskih taksi obavezno objavljuju na mesečnom nivou, i to najkasnije do 10 u mesecu za prethodni mesec, na internet prezentaciji Ministarstva pravde i Visokog saveta sudstva.
U obrazloženju se navodi da je Zakonom o budžetskom sistemu, Uredbom o budžetskom računovodstvu i Pravilnikom o načinu pripreme, sastavljanja i podnošenja finansijskih izveštaja korisnika budžetskih sredstava, korisnika sredstava organizacija za obavezno socijalno osiguranje i budžetskih fondova, propisan način i rokovi za podnošenje finansijskih izveštaja za sve budžetske korisnike, pa i Visokog saveta sudstva. Tako da, predlagač smatra da nema osnova da se ovim zakonom samo za jedan organ propisuju drugačiji rokovi i načini izveštavanja.
Dalje se kaže, citiram, pravosudni organi uključeni su u sistem izvršenja budžeta, tako da je njihovo poslovanje, kao i poslovanje direktnih budžetskih korisnika, vrlo vidljivo u sistemu.
Pitam predlagača, kojom metodologijom je to moguće ustanoviti pojam „vrlo vidljivo“? Da pojasnim, u obrazloženju se prvo kaže da se ne može ustanoviti obaveza za jedan organ, a ustanovljavam istu obavezu za sve. Ako se drži tog stava da ne možete da ustanovite obavezu, zašto u drugoj rečenici obrazloženja amandmana predlagač sada objašnjava gde je propisana obaveza, za koju je prethodno Vlada kazala da ne može da je ustanovi.
Dakle, ostaje potpuno nejasno da li predlagač može da je ustanovi, ne može da je ustanovi ili ona uopšte ne postoji?
Hvala.
...
Srpska napredna stranka

Veroljub Arsić

Poslanička grupa Srpska napredna stranka | Predsedava
Zahvaljujem.
Da li još neko želi reč?
Po amandmanu, narodni poslanik Saša Radulović.
Jedan minut imate.

Saša Radulović

Poslanička grupa Dosta je bilo
Potpuna transparentnost i transparentnost su ključni za borbu protiv korupcije. Oni su ključni za uvođenje reda, oni su ključni za to da možemo da vidimo kako se troši novac poreskih obveznika, koliko efikasno radi državna uprava u svim mogućim oblastima, koliko dobro i domaćinski se ponaša?
Potpuna transparentnost treba da se odnosi na sve državne organe, da svi objavljuju, svakog meseca za prethodni mesec, i koliko je novca potrošeno, i kome je tačno otišao novac, znači spisak pravnih i fizičkih lica koji su dobili novac. Ne zaposlenih, nego onih koji po ugovorima rade. Svi ugovori moraju da budu objavljeni. To je jedini i najbolji način da sprečimo korupciju, koja izjeda budžet, izjeda javne finansije.
Znači, i ovaj amandman, kao i mnogo drugih amandmana koje smo podneli danas traže tu potpunu transparentnost i svaki od njih je Vlada odbila. Ne postoji ni jedan razlog, zašto ne bi sve državne organe naterali da transparentno svakog meseca, za prethodni mesec, objavljuju kako je svaki dinar iz budžeta potrošen.
...
Srpska napredna stranka

Veroljub Arsić

Poslanička grupa Srpska napredna stranka | Predsedava
Zahvaljujem, kolega Raduloviću.
Nema više vaša poslanička grupa vremena.
Da li još neko želi reč? (Da.)
Reč ima narodni poslanik Ivan Manojlović. Izvolite.
...
Srpska napredna stranka

Ivan Manojlović

Poštovani gospodine predsedavajući, dame i gospodo narodni poslanici, uvaženi ministri, vrlo ću kratko o ovome.
Ovo je već ne znam koji put po redu amandman gde jedna politička partija ,po svemu sudeći i po onome što možemo da zaključimo ovde, kao da ima tapiju i kao da su izmislili internet.
Od samog ulaska u parlament, jedino je internet ono što je njima bitna stvar, internet, internet. Zaista, ako se nešto ne bi objavilo na internetu kao da to ne postoji. I možemo da razumemo, jer oni izgleda jedino na internetu mogu da budu u nekoj većini, na internetu mogu da pruže građanima Srbije bolji život, bolje uslove, ali bojim se da će ipak, a na sreću građana Srbije, sve na tom internetu samo i da ostane. Hvala puno.
...
Srpska napredna stranka

Veroljub Arsić

Poslanička grupa Srpska napredna stranka | Predsedava
Zahvaljujem.
(Saša Radulović, s mesta: Replika.)
Nema te pravo, kolega Raduloviću. Nije spomenuo ni ime, ni poslaničku klub, ništa. Nemojte molim vas.
(Saša Radulović, s mesta: Stranka je pomenuta.)
Nije ni u jednom trenutku. Nije, ne.
Rečeno je – jedna poslanička grupa, a ne stranka, nije čak ni ime poslaničke grupe. Znate i sami koliko imamo puno poslaničkih grupa.
(Saša Radulović, s mesta: Meni je jasno na koga se odnosi.)
Meni nije jasno. Evo, meni nije jasno.
Reč ima ministar dr Dušan Vujović.

Dušan Vujović

Ja sam lično veliki pristalica transparentnosti i saopštavanja svih podataka, ali u skladu sa svim zakonima koji važe kod nas.
Prema tome, ne možemo da saopštavamo podatke o pojedinačnim transakcijama, ne možemo da saopštavamo podatke koji nisu prošli odgovarajuću proveru konzistentnosti, proveru revizije i odluke Vlade, ako se radi o podacima o kojima je Vlada nadležna da odlučuje, ne možemo da tražimo neke stvari.
Sad ću vam citirati primere iz mog iskustva gde neki nezavisni organi traže da se saopštavaju podaci koje je neko dobio na uvid po službenoj dužnosti, a nema pravo da te podatke drži i saopštava. Znači, to je eklatantni primer kršenja principa podataka. Nema pravo.
Milicioner ima pravo da vas legitimiše, ali nema pravo da dalje vaše lične podatke deli.
Ono što sam ja dobijao kao zahtev u Ministarstvu finansija je bilo da Ministarstvo finansija daje uvid u dokumente koje je ono dobilo da po službenoj dužnosti ocenjuje pitanja državne pomoći, pitanja nekih mera, pitanja nekih ugovora, itd. Prema tome, takve primere moramo da izbegnemo.
Zato, ponavljam, sa punom odgovornošću da, pristalica sam pune transparentnosti, punog izveštavanja. Radimo sve što je u našoj nadležnosti da završni računi budu završeni. Očekujem da ćemo vrlo skoro završiti završni račun za 2015. godinu i očekujem da ćemo u svim elementima ovog budžeta koji sada usvajamo, to uraditi u narednoj godino.
Takođe, prihvatam implicitne sugestije brojnih poslanika ovde, da ovaj deo od člana 9. do kraja, predstavlja rezultat, čini mi se, nesređenog navođenja pojedinih zakonskih rešenja i njihovog preciziranja da bismo obezbedili sve neophodne strane za izvršenje budžeta.