Četvrta sednica Prvog redovnog zasedanja , 22.05.2017.

3. dan rada

OBRAĆANJA

...
Srpska napredna stranka

Veroljub Arsić

Poslanička grupa Srpska napredna stranka | Predsedava
Da li još neko želi reč? (Ne.)
Pošto smo završili pretres o svim amandmanima zaključujem pretres Predloga zakona u pojedinostima.
Pošto smo obavili pretres Predloga zakona u načelu i u pojedinostima Narodna skupština će u danu za glasanje odlučivati o Predlogu zakona u načelu, pojedinostima i u celini.
Prelazimo na drugu tačku dnevnog reda.
Primili ste amandmane koje su na predlog zakona podneli narodni poslanici Milorad Mirčić, Marko Đurišić, Miroslav Aleksić, Goran Bogdanović, Nenad Konstantinović, Zdravko Stanković, Boško Obradović, Srđan Nogo, Zoran Radojčić, Marija Janjušević, Ivan Kostić, Dragan Vesović, Miladin Ševarlić, Zoran Krasić, Aleksandara Tomić, Čedomir Jovanović, Enis Imamović, Nataša Mićić, Olena Papuga, Nenad Čanak, Žarko Korać, Nenad Milić, Bajro Gegić, Sanda Rašković Ivić, Đorđe Vukadinović, Slaviša Ristić i Marijan Rističević.
Primili ste izveštaj Odbora za ustavna pitanja i zakonodavstvo i Odbor za finansije, republički budžet i kontrolu trošenja javnih sredstava, kao i Mišljenje Vlade o podnetim amandmanima.
Pošto je Narodna skupština obavila načelni pretres, saglasno članu 157. stav 3. Poslovnika Narodne skupštine otvaram pretres Predloga zakona u pojedinostima.
Na član 1. amandman su u istovetnom tekstu podneli narodni poslanici Milorad Mirčić i zajedno narodni poslanici Marko Đurišić, Miroslav Aleksić, Zoran Bogdanović, Nenad Konstantinović i Zdravko Stanković.
Da li neko želi reč? (Da.)
Reč ima narodni poslanik Milorad Mirčić. Izvolite.
...
Srpska radikalna stranka

Milorad Mirčić

Poslanička grupa Srpska radikalna stranka
Dame i gospodo narodni poslanici, kod nas srpskih radikala postavlja se pitanje - otkud ovoliko nepoverenje u strana tržišta hartijama od vrednosti, pa i u naznakama kako to kažu u predlogu Vlade za dopunu ovog zakona kaže – ako dođe do nekih poremećaja ili negativne kamate? Zar još ne važi onaj slogan, odnosno parola da Evropa nema alternativu? Zar je u Evropi toliko nestabilno tržište da bi se hartije od vrednosti kupovale na domaćem tržištu koje ne funkcioniše?

Evo vam jedan od primera kako i na koji način domaće tržište hartijama od vrednosti funkcioniše. U poslednjih nekoliko meseci napravljena je transakcija o visini cene jednih polovnih kola, odnosno jednog polovnog vozila, tako da ne razumemo odkud toliko nepoverenje od strane Vlade u ovo tržište, odnosno u strane banke?

Ovde se radi, doduše, i o deponovanom novcu, ali to je jedna od mogućnosti za ova devizna sredstva se plasiraju, odnosno da se deponuju u određenim bankama. Druga mogućnost je da Narodna banka na tržištu od hartije od vrednosti uvećava vrednost kapitala sa kojima upravlja agencija.

Ono što se još nameće kao pitanje, a mi ga postavljamo, da i javnost čuje, to je - kakva je svrha posle ovoga postojanja uopšte ove agencije?

Fond, kao fond, u redu, možemo da razumemo na neki način da postoje ova sredstva koja garantuju jednu određenu sigurnost za eventualno nadoknadu štete onima koji su štediše, ali ako je u upravnom odboru ove agencije jedan predstavnik Vlade, jedan predstavnik NBS, i tri eksperta, sada ovom izmenom koju predlaže Vlada, postavlja se realno pitanje - zašto postoji ta agencija, kad je sve pod ingerencijom Vlade, a i Vlada i tako i tako u slučaju eventualno nastale štete ili bilo kakvih promena na računu ove agencije.

Vlada će intervenisati sa određenim sredstvima, tako da treba poslušati ipak nas srpske radikale i razmisliti dobro ne samo o ovoj agenciji, da ukidanjem ove agencije, nego sve agencije, jer to su paralelni sistemi koji funkcioniši u okviru političkog sistema, a paralelni su sa određenim sektorima uprave, odnosno ministarstvima koji već postoje.

Zbog toga mi srpski radikali koristimo priliku kada se predlaže ova izmena da amandmanom, dajući se da se briše ova izmena koju predlaže Vlada, jednostavno želimo da nateramo i Vladu da razmišlja ubuduće da li je opravdano da uopšte se raspolaže sa ovakvim sredstvima na ovakav način, a pre svega da iskoristimo priliku da po ko zna koji put ponovo u javnosti naglasimo bespotrebnost postojanja silnih agencija koje imaju svoju infrastrukturu, imaju svoje upravne odbore, imaju direktore, službe koje imaju ne tako mala primanja i dodatni su teret na leđima i od tako osiromašenih građana.
...
Srpska napredna stranka

Veroljub Arsić

Poslanička grupa Srpska napredna stranka | Predsedava
Zahvaljujem.
Reč ima narodni poslanik Vladimir Orlić.
...
Srpska napredna stranka

Vladimir Orlić

Poslanička grupa Srpska napredna stranka
Hvala lepo, i opet kratko.

Pozivam da se ne prihvati obrazloženje koje je dao predlagač amandmana. Ima svoje kontra obrazloženje dobijeno od strane Vlade.

Dakle, isto ono što je i sam predlagač primetio u nekom od svojih komentara, šta je jedna od intencija ovog Predloga zakona. Da, to je potvrđeno, to jeste jedna od intencija, odnosno treba ostvariti odgovarajući prihod.

Ako je suština brige da se ovim predlogom amandmana ukine agencija, imam vest, to nije predmet zakona. Hvala.
...
Srpska napredna stranka

Veroljub Arsić

Poslanička grupa Srpska napredna stranka | Predsedava
Zahvaljujem.
Da li još neko želi reč? (Da.)
Milorad Mirčić, nemate pravo na repliku.
...
Srpska radikalna stranka

Milorad Mirčić

Poslanička grupa Srpska radikalna stranka
Očigledno da je mladi kolega dobro obavešten čim je došao do spoznaje da nije predmet amandmana ukidanje Agencije, što je moje veliko zadovoljstvo. To ili ste čuli ili vam je neko pročitao pretpostavljam. Ali nije suština u tome, nije suština nadgornjavanje sa opozicijom, sa nama srpskim radikalima. Suština je da se pokrene jednom konačno ta tema koja sačinjava veliki problem građanima. Možete vi da verbalnom veštinom izbegavate rešenja koja vam predlaže SRS i mnogi drugi. Međutim, doći ćete neminovno u situaciju da morate razmišljati da li uopšte u toj Evropi da tražite bilo šta, a pogotovo da deponujete sredstva, da uzimate kredite, ali neminovnost je pre toga da racionalno svedete funkcionisanje izvršne i svake druge vlasti u ovoj državi. Hvala vam.
...
Srpska napredna stranka

Veroljub Arsić

Poslanička grupa Srpska napredna stranka | Predsedava
Zahvaljujem.
Reč ima ministar Ana Brnabić. Izvolite.
...
Srpska napredna stranka

Ana Brnabić

| Predsednica Narodne skupštine
Pošto se ovo donekle tiče ili u velikoj meri i mog resora, samo bih htela da kažem da mi je drago da je počelo da se razmišlja oko optimizacije države uprave i efikasnog funkcionisanja državne uprave. Vlada Republike Srbije krenula je da razmišlja o tome 2013. godine. Tako da je konačno u mandatu prethodne Vlade izbrojan broj službenika, isto tako broj agencija. Krenulo se u optimizaciju državne uprave i u ovom trenutku idemo i sa akcionim planom za optimizaciju, tako da je to pod kontrolom.
Dakle, taj broj agencija, šta te agencije rade, da li se one dupliraju i šta se plaća parama poreskih obveznika je konačno u Republici Srbiji pod kontrolom zahvaljujući prethodnoj Vladi i ovoj Vladi. Hvala vam.
...
Srpska napredna stranka

Veroljub Arsić

Poslanička grupa Srpska napredna stranka | Predsedava
Zahvaljujem.
Na član 1. amandman su zajedno podneli narodni poslanici dr Sanda Rašković Ivić, Đorđe Vukadinović i Slaviša Ristić.
Da li neko želi reč?
Reč ima narodni poslanik Đorđe Vukadinović.

Đorđe Vukadinović

Poslanička grupa Nova Srbija - Pokret za spas Srbije
Isto kao i sa prethodnim članom, odnosno sa prethodnim zakonom. Zapravo, oni su povezani.

Poenta je u tome da Vlada nema poverenja sama u sebe na neki način, kako je iz ovog obrazloženja jer je odbijajući naš predlog amandmana rečeno da se amandman ne prihvata s obzirom da bi se time potencijalno narušio koncept diversifikacije imajući u vidu da bi u tom slučaju potencijalno 100% sredstava fonda bilo investirano u državne hartije od vrednosti u dinarima i stranoj valuti. Dakle, potencijalno.

Ko će odlučivati o tome? Ako je to dobro rešenje i opravdano rešenje, onda neka bude 100% sredstava fonda investirano u domaće i državne hartije od vrednosti.

Ako nije dobro rešenje, onda je, ako je rešenje loše, svejedno da li se investira u strane ili domaće hartije od vrednosti. To je, dakle, intencija bila našeg i prvog i ovog sadašnjeg predloga. Dakle, na neki način, mi povećavamo odgovornost i prava, ali i odgovornost države, odnosno i Agencije i Fonda i naravno Narodne banke, pa oni sa tom odgovornošću neka se nose kako se nose. Ako se budu nosili dobro, svaka čast! Ako se budu odnosili loše, snosiće odgovornost. Dakle, kako bih rekao, meni je neobično da Vlada odbija predlog amandmana koji na neki način daje njima više manevarskog prostora.

Samo još reč-dve oko ovih agencija. Nadam se da će doći racionalizacija, da se ide u pravcu racionalizacije ili, kako ste vi rekli, gospođo Brnabić, pod kontrolu da je to stavljeno. Nemam taj utisak. Znam da je malo demagoški, meni zvuči, pričati da se ukinu sve agencije. I vi i ja, i Bog i svi koji se razumeju, znamo da se ne mogu ukinuti sve agencije, ali je samo pitanje da se one racionalizuju, njihov rad da se optimalizuje. Ne vidim, ali vi me obradujte, iznenadite, šta je racionalizovano i šta je optimalizovano i šta je smanjeno, na kraju krajeva, od broja agencija u odnosu na prethodnu Vladu, koju smo toliko kritikovali. Toliko.