Da, intervenisali smo amandmanom na više članova sa, jasno je valjda, namerom da popravimo tekst zakona. Činjenica da je ministar prihvatio određeni broj amandmana govori o tome da smo istinski hteli da pomognemo da se, koliko je god moguće, ova oblast zdravstva dovede u red, jer jasno je svima nama da još uvek ima puno problema u oblasti zdravstva, da i ono što stoji u zakonu i ono što smo slušali u obrazloženju ministra nije uvek baš blizu onog stanja kakvo je na terenu.
Mi želimo i kroz amandmane, a i kroz ovu raspravu da skrenemo pažnju i ministru i ministrovim saradnicima da, koliko god je to moguće, se popravi stanje u zdravstvu, pre svega one čuvene liste čekanja, problemi kod zakazivanja lekarskih pregleda. Postoji jedan konkretan pregled, nema možda baš velike bliske veze sa ovim amandmanom, ali niste ni vi dobro obrazložili zašto amandman ne prihvatate. Rekli ste da je vaše rešenje preciznije, a suštinski se našim amandmanom ne menja predlog. Tačno je da se suštinski ne manja, ali nije vaše rešenje preciznije. Ne može biti preciznije nešto što je objašnjeno u jednoj rečju u odnosu na nešto što se objašnjava u još jednoj reči.
Dakle, ja ću sada da vam kažem dva konkretna problema i da zamolim, ministre, da vidite sa vašim saradnicima, govorim apsolutne istine sa terena, pa da vidite šta tu može da se promeni.
Kada je u pitanju za zakazivanje lekarskih pregleda telefonom, medicinske sestre, službenice u domovima zdravlja zovu pacijente kad treba da, kad su zakazali termin, kako već ide ta procedura, ali tu postoji jedan problem. Oni mogu da pozivaju pacijente samo na fiksne brojeve telefona. Kažu da im je onemogućeno da koriste mobilne telefone. Evo, sada govorim slučaj iz DZ Novi Beograd. Dakle, apsolutno tačno.
Znate, problem je ako se neko poziva, a uglavnom to radi prepodnevna smena sestara i one zovu prepodne ljude i, naravno, nikoga neće naći pored fiksnog telefona, jer nisu u pitanju teški bolesnici koji moraju da leže, pa da mogu da se jave na telefon i to je, prosto, jedan praktičan problem koji nadamo se da ćete rešiti i proveriti u ostalim domovima zdravlja. Razumemo mi i troškove korišćenja mobilnih telefona, eventualnih zloupotreba itd, ali, prosto, treba sve da bude potčinjeno pacijentu, a vi u okviru svoje organizacije vidite kako ćete to da rešite. To je jedan konkretan primer.
Drugi primer. Mi ovde imamo pismo sa 196 potpisa uz zahtev koji je upućen direktoru medicinskog centra u Zaječaru i upravi doma zdravlja. Radi se o selima Halovo, Gradskovo, Veliki Jasenovac, Mali Jasenovac i Šipikovo.
Oni traže da se u ambulantu u Šipikovo vrati medicinska sestra. Kažu da tamo 80% meštana koriste usluge te ambulante, da su uglavnom u pitanju staračka domaćinstva i da, jednostavno, ne mogu da putuju u Zaječar da bi dobili injekciju. To je njima, između ostalog, problem.
Tamo je radila Danijela Todorović Trujkić, medicinska sestra. Oni čak konkretno traže da se vrati ta medicinska sestra, a problem je što uopšte nemaju medicinsku sestru. Dakle, direktor doma zdravlja u Zaječaru ima ovo njihovo pismo i vas molim, ministre, takođe da vidite sa saradnicima da li može tim selima i tim starijim ljudima u tim selima da se pomogne. Hvala.