Jedanaesta sednica Drugog redovnog zasedanja, 24.12.2014.

2. dan rada

PRIVREMENE STENOGRAFSKE BELEŠKE
(neredigovane i neautorizovane)

REPUBLIKA SRBIJA
NARODNA SKUPŠTINA

Jedanaesta sednica Drugog redovnog zasedanja

01 Broj 06-2/469-14

2. dan rada

24.12.2014

Beograd

Sednicu je otvorio: Igor Bečić

Sednica je trajala od 09:05 do 00:00

OBRAĆANJA

...
Srpska napredna stranka

Maja Gojković

Srpska napredna stranka | Predsedava
Vreme za repliku, dve minute. Zahvaljujem.

Aleksandar Jovičić, mogu po amandmanu, da nastavite, to mogu.

Reč ima Aleksandar Jovičić. Izvolite.
...
Srpska napredna stranka

Aleksandar Jovičić

Srpska napredna stranka
Kada govorimo o budžetu, pošto mi ne date repliku, kada govorimo o budžetu važno je naglasiti i ja se ne bih složio sa gospodinom, kolegom koji je malopre reklamirao Poslovnik, da nije važno govoriti o budžetima lokalnih samouprava. Da, važno je. To čini život. Mesna zajednica, opštine, gradovi, pa tek republika. Ukoliko ne vodimo dovoljno računa o tim budžetima i kako se raspoređuju sredstva, nećemo ništa uraditi. Zato je to još jedan odnos SNS i drugih, prema lokalnim samoupravama.

Što se tiče grada Beograda, s obzirom da usvajamo i taj budžet koji je vezan za ovaj budžet, pošto kažete da pričamo o budžetima, grad Beograd reč suficit nije koristio već šest, sedam godina. Slušati o tome da je grad Beograd imao bilo kakav suficit je zaista skandalozno. Ne postoji suficit, postoji deficit od 20,5%. Tačno. Znači, deficit koji je napravljen jednom neodgovornom politikom, a ta sredstva smo mogli usmeriti ka mladim talentima, ka razvijanju naše privrede u lokalnim samoupravama u 17 beogradskih opština, mogli smo napraviti određene pomake u ekonomiji u Beogradu ali nismo.

Bavili smo se drugačijom politikom, tačnije jedan stranka koja kaže – niste uspeli da potrošite pare? Nismo, ali ste vi zato uspeli da potrošite do zadnjeg dinara. Samo je pitanje na kakav i na koji način. Mi kada trošimo sredstva, trošićemo na odgovoran način. Zato i pravimo uštede, uštede i što se tiče goriva, i službenih automobila, nepotrebnih putovanja, a onda posle vidimo da neko ima šest puta veći budžet za putovanja i nemamo ništa protiv, ali da vidimo da li će taj neko da donese šest puta više investicija. Ja sam ubeđen da neće. Evo, ni u Nišu nije doneo nikakvu investiciju, nego je otišlo ono što ceo svet hvali i MMF i Svetska banka i „BRD“ i sve relevantne institucije koje se bave finansijama, otišao je da kaže da to nije uredu, sam protiv svih. Ako za to trošimo sredstva onda smo u problemu.

Slažem se da uvek može bolje, ali smatram da je ovaj budžet realan budžet. Ne postoji lep ili manje lep budžet, postoji realan ili nerealan. Za razliku od svih budžeta u prethodnom periodu, prethodnih godina, ovaj budžet je realan, koji donosi stabilnost našoj zemlji. Stabilnost koja nam je preko potrebna kako bismo u narednim godinama investirali u prave projekte, projekte ne po onom principu da neko investira nekog tajkuna, izvuče novac i zatvori radnju. Više ne želim time da se bavimo.

Ova Vlada je usvojila i set zakona koje valja ponovo pomenuti i Zakon o radu, Zakon o stečaju i privatizaciji, olakšice za svakog zaposlenog radnika da se vrati porez poslodavcu, to su konkretne stvari koje čine život. Još jednom ponavljam, ne slažem se sa argumentacijom da se ne treba baviti lokalnim budžetima. Treba, život je na selu, život je u svakoj mesnoj zajednici, jer to čini jednu državu. Hvala.
...
Srpska napredna stranka

Maja Gojković

Srpska napredna stranka | Predsedava
Zahvaljujem. Šta kažete poslaniče? Nije to bila replika, on je koristio vreme poslaničke grupe, oni imaju najviše. Znate, ja slušam jednu i drugu stranu. Šta ima veze sa amandmanom, ne mogu baš da pohvatam sve, ne žele moju sugestiju da usvoje da pređemo striktno o amandmanu. Balša Božović, na primer ustane, a nije dobio reč. Teško je biti predsedavajući u ovakvoj atmosferi.

(Balša Božović, s mesta: Nisam razumeo, mislio sam da je replika.)

Ne razumem ni ja štošta. Ustali ste poslaniče, zašto? Da li ste tražili reč? Nemate pravo na repliku, poslanik je izložio svoj stav o ovom amandmanu i o tome što govori. Uporno vam dajem reč da i vi u vremenu u kome imate izložite svoj stav. Izvolite, ali vi uvek sednete, a šta sada ja da radim?

Reč ima narodni poslanik Žarko Mićin. Izvolite.
...
Srpska napredna stranka

Žarko Mićin

Srpska napredna stranka
Poštovana predsednice Skupštine, dame i gospodo ministri, dame i gospodo narodni poslanici, smatram da amandman nije prihvatljiv, jer se njime menjaju elementi budžeta, predloženog budžeta za 2015. godinu, a mi po prvi put imamo budžet koji predviđa povećanje prihoda od čak 27 milijardi dinara, sa 897 na 924 milijarde dinara pri čemu je ovo povećanje zasnovano na realnim osnovama, jer su se u ovoj godini značajno povećali poreski prihodi do npr. PDV i akciza. Takođe, po prvi put se predviđa i ušteda od 27 milijardi dinara i budžetski deficit je niži u odnosu na planiranim rebalansom u oktobru za čak 70 milijardi dinara.

Međutim, treba da vidimo zašto uopšte mi moramo da planiramo deficit za 2015. godinu. Dakle, predamnom imam zakone o budžetu od 2008. godine do 2012. godine. U 2008. godini smo imali planirani budžetski deficit od 14 milijardi i 828 miliona dinara. Međutim, u 2012. godini isti taj budžetski deficit je 115 milijardi 676 miliona dinara. Dakle, za više od 101 milijardu dinara se povećao budžetski deficit za četiri godine. Zato mi danas, zbog loše politike Vlade od 2008. godine do 2012. godine, moramo da predvidimo ovakav budžetski deficit.

Takođe, ono što je interesantno jeste pogledati rashode za plate zaposlenih od 2008. godine kada su bili predviđeni u iznosu od 141 milijardu dinara, a već 2012. godine u iznosu od 173 milijarde dinara, što je čak za 32 milijarde dinara više. Toliko o tome ko je zapošljavao, partijski zapošljavao u javni sektor.

Čuli smo iz opozicije da poreski prihodi i nisu nešto povećani. Međutim, čini mi se da neko nije čitao budžet, jer ako pogledamo opet budžete od 2008. godine do 2012. godine poreski prihodi su se od 2008. godine do 2012. godine povećali za 82 milijarde dinara, dok za samo dve godine, odnosno od 2012. godine do 2014. godine povećali su se za 81 milijardu dinara. Dakle, mi smo za dve godine povećali poreske prihode onoliko koliko su oni povećali za četiri godine.

Budžet za 2015. godinu je realno planiran, transparentan i definisan u skladu sa politikom štednje i reformi koje sprovodi Vlada Republike Srbije i upravo zato, iz tih razloga, smatram da ne treba prihvatiti nijedan amandman opozicije kojim se menja ovako dobar budžet. Hvala.
...
Srpska napredna stranka

Maja Gojković

Srpska napredna stranka | Predsedava
Zahvaljujem.

Na član 5. amandman su zajedno podneli narodni poslanici Zoran Živković i Vladimir Pavićević.

Da li se neko javlja za reč? (Ne)

Na član 5. razdele 16. i 15. amandman je podnela narodni poslanik Branka Karavidić.

Da li se neko javlja za reč? (Da)

Reč ima narodni poslanik Branka Karavidić. Izvolite.
...
Socijaldemokratska stranka

Branka Karavidić

Socijaldemokratska stranka, Zajedno za Srbiju, Zeleni Srbije
Zahvaljujem gospođo predsednice.

Poštovani gospodine ministre, ideja ovog amandmana je da se u tabeli kojom se prikazuje pregled kapitalnih izdataka za budžetske korisnike za ovu i naredne godine uradi neka preraspodela. Obzirom da je izgradnja Južnog toka neizvesna, mi smo predvideli da se razdeo u Ministarstvu finansija koji opredeljuje sredstva za aproprijaciju zemljišta za izgradnju kapitalnih objekata za 2015. godinu u visini od dve milijarde prebaci budžetskom Fondu za vanredne situacije.

Mi smo svi svedoci da su nas ove godine zadesile i katastrofalne majske poplave. Zatim, je bilo i nevremena početkom zime u istočnoj Srbiji, te zaista mislim da bi bilo neophodno da se budžetski Fond za vanredne situacije, da mu se suma poveća za kupovinu, odnosno za kupovinu imovine, dobara, za spašavanje građana i naravno sve to kao zaštita, odnosno za otklanjanje posledica od vanrednih situacija.

Mislim da je ovaj fond iz godine u godinu prosto zanemaren, i njega se setimo samo onda kada nas neka od tih pošasti pogodi.

Zato sam bila malo radoznala, pogledala sam 16 i 617 stranu, koja se odnosi na kapitalne objekte, u čiju korist će se vršiti eksproprijacija, tu sam videla da se radi o Koridoru 10 i Koridoru 11.
...
Srpska napredna stranka

Maja Gojković

Srpska napredna stranka | Predsedava
Hvala. Vreme.

Na član 6. amandman je podneo narodni poslanik Branka Karavidić.

Želite reč? (Da.)

Reč ima narodni poslanik Branka Karavidić.
...
Socijaldemokratska stranka

Branka Karavidić

Socijaldemokratska stranka, Zajedno za Srbiju, Zeleni Srbije
Zahvaljujem.

Član 6. govori o budžetu AP Vojvodine. U članu 6. u stavu 2. u alineji 1. posle reči „transferi“ dodaje se reč „svi“, alineja 4. posle reči „Vlada“, briše se tačke dodaju se reči – „u saradnji sa Vladom AP Vojvodine“.

Naime, kada se članu 6. određuje budžet AP Vojvodine, odnosno visina koja pripada, kaže se, znači u stavu 2. u alineji 1 . znači „transferi za sve poverene poslove u skladu sa zakonom kojim se utvrđuje nadležnost AP Vojvodine“.

Mislim da je bitno da ovde stoji ova reč „svi“. I u alineji 4. posle reči „Vlada“ briše se tačka, i dodaju se reči – „u saradnji sa Vladom AP Vojvodine“, što će reči da namenski kapitalni transferi za projekte koje utvrdi Vlada, naravno u saradnji sa Vladom AP Vojvodine. Hvala.
...
Srpska napredna stranka

Maja Gojković

Srpska napredna stranka | Predsedava
hvala.

Na član 6. amandman je podneo narodni poslanike Marko Đurišić.

Da li neko želi reč? (Ne.)

Na član 6. amandman je podneo narodni poslanik Biljana Hasanović- Korać.

Reč ima narodni poslanik Biljana Hasanović - Korać.
...
Srpska napredna stranka

Biljana Pantić Pilja

Srpska napredna stranka
Zahvaljujem, gospođo predsednice.

Amandman koji sam podnela na član 6. sastoji se iz dva dela.

U prvom delu predlažem da se u stavu 2. briše alineja 3. A član 6. reguliše budžet AP Vojvodine, i u skladu sa tim što predlažem da se briše alineja 3, predlažem da se i doda član 6a, koji bi glasio – „budžetu jedinica lokalne samouprave pripadaju namenski i nenamenski transferi jedinicama lokalne samouprave u skladu sa zakonom kojim se uređuje finansiranje lokalne samouprave“.

Smatram da je potrebno na isti način, kako je to učinjeno u pogledu AP Vojvodine, uraditi i pitanje transfera jedinicama lokalne samouprave.

Kolega Marko Đurišić u svom amandmanu koji je bio pre ovog, je predložio da se briše alineja 3, ja sam dodala još i da se doda član 6a, iz razloga što se na ovaj način veštački uvećava pokrajinski budžet.

Ustvari, stavljeno je da pokrajinskom budžetu pripadaju sredstva koja su namenjena za transfer opštinama.

Ova sredstva pokrajina mora da prenese opštinama, dakle ne može da ih koristi za druge namene, i ispada da je pokrajinski budžet samo protočni bojler za ova sredstva.

Zato vojvođanske opštine moraju da dobijaju sredstva ovako, zašto ne bi mogli da dobijaju i one direktno iz republičkog budžeta, kao i sve ostale opštine u Srbiji.