Poštovane građanke i građani Srbije, poštovani korisnici usluga „Srbijavoz“, u vaše ime postavljam sledeća pitanja i postavljam pitanje Poverenici za ravnopravnost, Zaštitniku građana, tržišnoj inspekciji i ministru za građevinarstvo i saobraćaj.
Naime, od 1. septembra AD „Srbijavoz“ alarmantno krši prava građana ove države zato što na protiv ustavan, protiv zakonski na diskriminatorski način vrše jednu veliku diskriminaciju i ukidaju pravo čitavim grupama građana da kupuju karte za prevoz železnicom.
Naime, „Srbijavoz“ je uvela kartomate na mnogim stanicama, na mnogim seoskim stanicama. Ti kartomati su često u kvaru pa ne rade, ali najveći problem jeste što na kartomatima možete da kupite kartu samo ako imate račun otvoren u banci, odnosno ako imate karticu. Znači, ne možete za keš da kupite kartu.
I šta se onda dešava? Onda se dešava da poljoprivrednik, koji nije dužan da ima otvoren račun u banci, kartu umesto 112 dinara da se preveze npr. od sela Uljma do Vršca plati 612 dinara. Znači, za jednu vožnju koja traje manje od 10 minuta studenti, srednjoškolci, zaposleni, poljoprivrednici i svi oni koji nemaju otvorene račune u bankama i nemaju kartice i ne mogu na kartomatima „Srbijavoza“ da kupe karte plaćaju kaznu od 500 dinara u samom vozu. To je jedna ogromna diskriminacija.
Pozivam državu da reaguje. Takođe pozivam rukovodstvo „Srbijavoza“ da se provoza malo, da izađe iz svojih džipova i svojih preskupih automobila i da krenu oni sami da koriste usluge koje pružaju građanima Srbije.
Šta je rešenje? Rešenje da se na kartomatima omogući da se i za keš kupuju karte.
Dalje, do juče smo znali da postoje fantomski birači. Juče smo shvatili da postoji fantomska predsednica Skupštine koja vodi sednicu Skupštine, a u stvari nije prisutna, jer je izvadila karticu sa svog mesta.
Ono što vi ne znate, a znamo mi koji živimo u Vršcu i Južnom Banatu da postoje i fantomski autoputevi koje čas vidiš, čas ih ne vidiš. Tako da prvi autoput, o kome se u Srbiji govorilo, a govorilo se 2014. godine i o njemu je pričao tadašnji premijer Srbije Aleksandar Vučić, jeste autoput koji bi spajao Beograd preko Vršca sa Temišvarem.
Taj put se fantomski pojavljuje od 2014. godine svaki put u predizbornoj kampanji. Kako prođe predizborna kampanja tako prestane priča o tom autoputu.
Znači, imam pitanje i za Aleksandra Vučića i za Ministarstvo građevine i saobraćaja – šta se dešava sa auto putem Beograd – Vršac – Temišvar? Gde je zapelo, naprednjaci?
O tom autoputu je i tadašnji ministar, znači govorim o 2014. godini, Milutin Mrkonjić takođe govorio da je prioritet, da je prioritet Srbija nakon završetka Koridora 10 da će se krenuti sa izgradnjom ovog autoputa.
Šta se dešava u stvari? Dešava se to da izgleda autoputevi ovde u Srbiji niču u zavisnosti od želje investitora, stranih investitora. Pa vas pitam, pitam ministra i pitam Aleksandra Vučića – da li je Zrenjanin dobio autoput samo zato što je tamo otvoren „Ling Long“ da bi se izašlo u susret kineskom investitoru? Da li je Loznica dobila autoput pre Vršca samo zato zbog nesrećnog rudnika „Jadar“?
Da li je moguće da država Srbija na čijem čelu je SNS od 2012. godine da se isključivo rukovodi interesima investitora, stranih investitora koji uništavaju našu ekologiju i životnu sredinu, poput najavljenog kopanja litijuma u Jadru ili jednog od najvećih zagađivača u Evropi, a to je industrija gume, odnosno „Ling Long“ u Zrenjaninu?
Ako je to cena da jedan grad dobije autoput, onda su Vrščani srećni što neće dobiti autoput to Temišvara. Mi ćemo ipak sačekati leteće automobile i leteće autobuse koje je predsednik Aleksandar Vučić najavio. Hvala.