Jedanaesta sednica Drugog redovnog zasedanja, 24.12.2014.

2. dan rada

PRIVREMENE STENOGRAFSKE BELEŠKE
(neredigovane i neautorizovane)

REPUBLIKA SRBIJA
NARODNA SKUPŠTINA

Jedanaesta sednica Drugog redovnog zasedanja

01 Broj 06-2/469-14

2. dan rada

24.12.2014

Beograd

Sednicu je otvorio: Igor Bečić

Sednica je trajala od 09:05 do 00:00

OBRAĆANJA

...
Srpska napredna stranka

Maja Gojković

Srpska napredna stranka | Predsedava
Bio je član 107. ne može da bude ponovo licitiran. Mora nešto između da se desi. Hvala.
...
Demokratska stranka

Jovan Marković

Demokratska stranka
Jel mogu da obrazložim.
...
Srpska napredna stranka

Maja Gojković

Srpska napredna stranka | Predsedava
Ne možete da obrazložite jer ne možete da dobijete reč. Zna gospođa Gordana Čomić. Malo savetovanje sa poslanicima vaše grupe, molim za kolegijalnost da ne može 30 njih da ustane i kaže član 107. član 108 jedan za drugim. Znam da Grdana odobrava ali ne sme zbog partijske discipline. Verujem šta je partijski bič, prema tome, sedite.

Na član 16. amandman su zajedno podneli narodni poslanici Dragan Šutanovac, Borislav Stefanović i Balša Božović.

Reč ima narodni poslanik Balša Božović.
...
Demokratska stranka

Balša Božović

Demokratska stranka
Napokon. Zahvaljujem.

U članu 16. neophodno je da dođe do većeg punjenja budžeta, zato što se očekivani prihodi ne mogu sa sigurnošću predvideti kao što smo govorili danas, a kako ne bi dolazili do novog zaduživanja, koje predstavlja isključivo teret za sve poreske obveznike, odnosno građane Republike Srbije koji plaćaju porez, neophodno je iskoristi postojeće kapacitete.

Molim vas predsednice za red u sali. Ne čujem sebe od galame.
...
Srpska napredna stranka

Maja Gojković

Srpska napredna stranka | Predsedava
ja vas čujem i čuje vas ministar. Izvolite.
...
Demokratska stranka

Balša Božović

Demokratska stranka
Pre svega, mi predlažemo da se punjenje budžeta poboljša reformom poreske uprave, ne tako što ćemo imati na čelu poreske uprave nekog ko je čudak, kako je rekao premijer Srbije, već tako što ćemo sprovesti reforme, ne neko nekog da ucenjuje ili nekome da preti, već sistemske koje će dovesti do povećanja naplate poreza. To je borba protiv utaje poreza.

Zatim predlažemo borbu protiv korupcije koja je duboke korene u poslednje tri godine spustila u srpsko društvo, u sistem koji vlada u Srbiji. Borba protiv šverca cigara i duvana i takođe nove investicije.

Kada pričamo o novim investicijama, gospodine Vujoviću, želimo samo da čujemo gde su nove investicije koje ste obećavali poput Mercedesa, šta je fabrikom čipova, šta je sa Ikeom i da li se fabrika čipova možda loše čula u jednom periodu u Srbiji, pa se to odnosi na fabriku čepova, pošto je pogon za proizvodnju pampura za flaše u poslednje dve godine u Srbiji nastala, ali od fabrike čipova nismo videli apsolutno ništa.

Da li novi natpisi …
...
Srpska napredna stranka

Maja Gojković

Srpska napredna stranka | Predsedava
Vreme.

Reč ima ministar Vujović.

Dušan Vujović

Predlog amandmana u kome tražite da minimum  bude 70% nije prihvatljiv, najmanje 50% je ono što stoji u članu 16. stav 1. Ove godine to dozvoljava Vladi da s obzirom na uslove realne okolnosti odredi više. Ovo je minimum. Minimum predlažemo na 50%, ove godine smo realno odredili 70%. Prema tome, ne isključujemo mogućnost da bude 70%, ali ne kao minimum, već kao moguće rešenje Vlade.

Ovo drugo što ste govorili nije predmet ove tačke Zakona o budžetu za 2015. godinu i nemam komentar.
...
Srpska napredna stranka

Maja Gojković

Srpska napredna stranka | Predsedava
Na član 16. amandman je podneo narodni poslanik Jovan Marković.

Reč ima narodni poslanik Jovan Marković.
...
Demokratska stranka

Jovan Marković

Demokratska stranka
Poštovani ministri, poštovana predsedavajuća, smatram da prvi stav u članu 16. koji se odnosi na to da javna preduzeća i drugi oblici organizovanja čiji je osnivač Republika Srbija, da su dužni najkasnije do 30. novembra tekuće budžetske godine da uplate najmanje 50% svoje dobiti, a agencije 100%. U nastavku se kaže da taj višak prihoda po završnom računu tekuće godine, u ovom slučaju 2014. godine, uplate u budžet Republike Srbije, ali prema dinamici koju odredi ministarstvo nadležno za poslove finansija.

Imajući u vidu težak položaj u kome funkcionišu i privredna društva i javna preduzeća i sve institucije u Srbiji, smatram da je pogrešno da Vlada centralizuje i te odluke, odnosno smatram da je ispravno da se na organima tog preduzeća donose odluke i utvrđuje dinamika, ali uz prethodnu saglasnost Ministarstva, odnosno Vlade Republike Srbije koja će uvažiti sve probleme i specifičnosti poslovanja tog sistema. U ovom slučaju daje se jedna prilika i šansa da sve te institucije u razumnim rokovima, ali po svojim mogućnostima, ispoštuju zakon i odrede svoje dinamike. Hvala vam.