Četvrto vanredno zasedanje , 25.07.2023.

4. dan rada

PRIVREMENE STENOGRAFSKE BELEŠKE
(neredigovane i neautorizovane)

REPUBLIKA SRBIJA
NARODNA SKUPŠTINA

Četvrto vanredno zasedanje

01 Broj 06-2/151-23

4. dan rada

25.07.2023

Beograd

Sednicu je otvorio: Vladimir Orlić

Sednica je trajala od 10:15 do 23:55

OBRAĆANJA

...
Stranka slobode i pravde

Dalibor Jekić

PRAVAC EVROPA - SSP, PSG, PREOKRET, SLOGA
Poštovani predsedavajući, poštovani građani Srbije, građani opštine Ćuprija su dobili više puta obećanje da će biti završen internistički blok u Opštoj bolnici, odnosno da će biti izgrađen. Prvo obećanje je bilo 2016. godine. Od tad do danas je prošlo punih sedam godina. Znači, prvo obećanje 2016. godine, drugo obećanje 2020. godine i citiraću predsednika Vučića: "Krenućemo već u roku od deset dana sa punom obnovom i ogromnim ulaganjima u bolnice u Vranju, Pirotu, Kikindi i Ćupriji. To su ta četiri nova važna mesta u kojima krećemo u izgradnju, obnovu ili renoviranje opštih bolnica". Kao što vidimo, proteklo je tri godine i još uvek nije počela rekonstrukcija odnosno izgradnja internističkog bloka ćuprijske bolnice.

Ovim putem postavljam pitanje za Ministarstvo zdravlja - kada će i da li će otpočeti izgradnja internističkog bloka Opšte bolnice u Ćupriji?

Ponavljam pitanje koje sam i prošlog puta postavio Ministarstvu zdravlja a nisam do danas dobio odgovor - da li će biti rekonstruisana odnosno da li će biti izvršena druga i treća faza opšte bolnice "Stefan Visoki" u Smederevskoj Palanci?

Drugo pitanje jeste pitanje za Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. U kampanji 2022. godine, podsetiću, kada su bili lokalni izbori u Smederevskoj Palanci, obećana je rekonstrukcija svih regionalnih puteva, Palanka- Azanja-Selevac, dužine 20 km, Selevac-Bačinac, dužine 4 km, Palanka-Krnjevo, dužine 13 km, Palanka-Mihajlovac, dužine 13 km, Palanka-Mala Plana, dužine 5 km, Palanka-Rača, dužine 7 km. Ovaj put danas ovako izgleda. Mogu slobodno da kažem da je to jedan od najgorih puteva koje sam ja prošao u poslednjih godinu dana. Da li Palančani i Račani zaslužuju da svakodnevno koriste ovakav put? Pozivam ministra Vesića da prođe ovim putem i da da nalog da se ovaj put pod hitno dovede u neko normalno stanje.

Postavljam takođe pitanje da li su predstavnici lokalne samouprave dali obećanje građanima na osnovu nekog dokumenta koje su dobili od resornog ministarstva i ako jesu, da mi se dostavi, a ako nisu, takođe da se dostavi informacija, pošto je obećanje bilo da će se uraditi 120 km regularnih puteva a kad saberemo sve ove puteve, vidimo da je 62 km puta, od čega je urađeno samo 20 km. Takođe pitam nadležno ministarstvo – da li su zaista u planu rekonstrukcije navedenih putnih pravaca?

Sledeće pitanje je takođe za Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, a tiče se luke u Smederevu. Stara luka u Smederevu je tik pored pešačke zone, kranovi su takođe iznad pešačke zone, pored dečjeg igrališta. Ta luka radi 24 sata dnevno i buka i prašina koje se šire samim centrom grada ugrožavaju kvalitet građana Smedereva.

Pored toga što ugrožava životnu sredinu, takođe je i veoma opasna, imajući u vidu da se vrlo često prevozi i tečni naftni gas i grad Smederevo je tražio simulaciju od MUP-a, Sektora za vanredne situacije, šta bi se dogodilo u slučaju eksplozije. U slučaju eksplozije samo tri cisterne došlo bi do pogibije 15 ljudi, 75 povređenih, oštećeni brojni objekti kao što su muzej, tvrđava i drugi objekti u okolini.

Podsetiću da grad Smederevo ima novu luku koja je samo na tri kilometra odatle i nalazi se u industrijskoj zoni, znači na adekvatnom mestu. Izvršena je prva faza, druga faza nije izvršena. Pitam nadležno ministarstvo – kada će biti izvršena druga faza, odnosno izgradnja industrijskog koloseka, kako bi se ova luka stavila u pun kapacitet za korišćenje, a stara luka ugasila, koja izuzetno utiče na kvalitet života građana grada Smedereva, a sa druge strane sprečava razvojne šanse Smedereva. Gašenjem stare luke dobili smo marinu, turističku luku i uticali smo na to da se turizam u gradu Smederevu, a i sam razvoj Smedereva poboljša.

Sledeće pitanje postavljam Ministarstvu kulture i Ministarstvu za javna ulaganja – da li Karađorđev dom u Rači treba da izgleda ovako? Karađorđev dom u Rači se nalazi u devastiranom stanju u potpunosti. To je objekat koji je izgrađen 1932. godine. Pitam – kada će i da li će biti obnovljen Karađorđev dom, koji je izuzetno značajan kako za razvoj turizma u Rači, tako i za razvoj turizma u celom regionu Šumadije?

Whoops, looks like something went wrong.