Zahvaljujem, predsedavajući.
Jako mi je žao što je ovaj Zakon o železnici prošao onako, kako bih rekla, u senci prethodnog zakona. Nismo o njemu mnogo razgovarali, nismo uopšte imali neku konverzaciju vezano za ovaj zakon. On je i na Odboru prošao tako kako je prošao, bez toga da smo ušli u neku polemiku iz razloga što su sve tačke bile objedinjene na Odboru i zato što je neka tačka i Izveštaj Ministarstva bio mnogo interesantniji nego da se priča o ovom zakonu.
Jako mi je žao zbog toga zato što ovaj zakon i nije tako loš, za razliku od onog prethodnog za koji smatramo da nije ustavan, da je protivzakonit i sve što smo pričali, evo neću ponavljati, ali za ovaj zakon zaista se vidi da je Ministarstvo imalo neku dobru nameru da ga poboljša. Međutim, Narodna stranka smatra da je to moglo i malo bolje. Predložili smo 10 amandmana, nijedan nije usvojen. Tako je sa opozicionim amandmanima, i to je zapravo u redu.
Evo, ovaj prvi amandman koji smo podneli kaže da, on je zapravo amandman gde treba da se briše ova tačka 1, ali smatramo da treba da se briše ne na način da se obriše kompletna tačka 1, nego da ono što je predloženo treba da obrišemo, odnosno ono što je ovom tačkom obrisano iz prethodnog da treba zapravo da se vrati.
Smatramo da je jako loše kada se termini u železnici menjaju jer, znate, studente Saobraćajnog fakulteta, železnički smer, oni uče te termine i onda ako te termine menjamo ovako u zakonu, onda kod njih nastaje malo konfuzija, pa možda su neki učili šta to znači po jednom zakonu, sada radimo drugi, a to su vrlo slične stvari.
Ali ono što je meni posebno zasmetalo u ovoj tački 1, što kaže – zona preglednosti. Znači – zona potrebne preglednosti je trodimenzionalni prostor preglednosti. Znači, nepoznatu reč objašnjavamo nepoznatom rečju, što nije dobro, a drugo, vrlo interesantno – trodimenzionalni prostor. Vidite, prostor ne može da bude dvodimenzionalan, jer onda pričamo o ravni. Znači, kada pričamo prostor, može jedino da bude trodimenzionalan. Hvala.