Poštovana poslanice, hvala na pitanju. Prvo da vam kažem kako izgledaju uopšte projekti i koja je vrednost projekata na teritoriji Vojvodine. Mislim da je to važno. Naravno, sa vrlo jasnim odgovorima koji su vezani za Fruškogorski koridor.
Vrednost projekata u infrastrukturi, putnoj, železničkoj infrastrukturi je dve milijarde evra na teritoriji Vojvodine. Vi znate da upravo kroz teritoriju Vojvodine prolazi trenutno najvažniji projekat, odnosno radi se najvažniji projekat, a to je brza pruga Beograd-Budimpešta. Počeli su radovi na dve deonice.
Prva deonica se finansira iz kineskog kredita, a za šta smo mi potpisali ugovor o finansiranju i, naravno, druga deonica koja se finansira iz ruskog kredita, koja je izuzetno teška i sutra, između ostalog, imamo sastanak sa ruskim železnicama i nastavljamo i dalje sa njima da radimo i sutra potpisujemo jedan protokol vezan za dalje održavanje pruga. Treća deonica koja je takođe značajna, informacija je važna, a to je da nastavljamo pregovore o vrednosti, odnosno komercijalnom ugovoru koji se tiče deonice između Novog Sada i Subotice, odnosno Novog Sada i granice sa Mađarskom.
To će biti inače prva brza pruga na ovoj teritoriji zemalja zapadnog Balkana ili jugoistočne Evrope. Mislim da je to važno zato što nas to povezuje sa koridorima i važno je za Srbiju koja ima jednu poziciju, a to je da se nalazi na jednom odličnom mestu.
Dakle, vezano za železnički saobraćaj. Fruškogorski koridor je između ostalog projekat o kojem se takođe pričalo decenijama i ja sam nekoliko puta rekla, gde god sam se pojavila i šta god smo počinjali od rekonstrukcije ili projekata, svaki put sam svoj govor počinjala – ovde se nije ulagalo 30 godina ili ovde se nešto nije radilo 20, 30 godina. Tako i priča o Fruškogorskom koridoru traje decenijama, ali ono što je upravo Vlada, Vučićeva Vlada, prethodna pokrenula jeste izrada projektno-tehničke dokumentacije za Fruškogorski koridor. Ta dokumentacija radi se iz sredstava, odnosno završava iz sredstava Ministarstva saobraćaja, Puteva Srbije i Uprave za kapitalna ulaganja pokrajine, znači, Vojvodine.
Ono što vi treba da znate jeste da je dokumentacija završena. Imali smo dosta problema oko preparcelizacije. To smo završili. Završava se projekat eksproprijacije. Potpisali smo memorandum sa kineskom kompanijom „Sirbisi“ još prošle godine, a vezano za izgradnju ovog koridora.
Formirana je prošle nedelje, mislim, na sednici Vlade Republike Srbije zaključkom radna grupa koja počinje pregovore, a sa ovom kompanijom u kojoj se nalaze predstavnici Pokrajine Novog Sada, opština, „Puteva Srbije“, koridora, Ministarstva saobraćaja, Ministarstva finansija, Kabineta predsednice Vlade i krećemo dalje u razgovore, dakle u zaključivanje komercijalnog ugovora i iznalaženja načina izvora finansiranja.
Takođe, treba da znate da smo mi spremni kao Vlada da idemo na razmišljanje o različitim oblicima finansiranja. To znači da pored naravno uvek onog prvog kreditnog zaduženja koje često i uglavnom imamo u infrastrukturi, ovog puta mi možemo da razmišljamo i o drugim oblicima finansiranja.
Takođe, Fruškogorski koridor se dalje nastavlja, od Rume ka Šapcu, od Šapca ka Loznici. Tu se takođe završava dokumentacija ove godine, sledeće godine nadamo se počinje izgradnja. Dakle, sama izgradnja Fruškogorskog koridora ne zato što Vlada Srbije nije nešto uradila, nego zbog toga što se dugo radilo, projektno-tehnička dokumentacija i idejni projekat. mi očekujemo pošto to ove godine ne verujem da ćemo biti u stanju da počnemo radove, kao radove, ali bi morali početi već sledeće godine. Hvala.