Dame i gospodo narodni poslanici, poštovana predsednice Narodne skupštine, gospođo Gojković, poštovana gospođo Udovički i poštovani gosti iz različitih ministarstava pretpostavljam i iz Narodne banke Srbije, narodni poslanik Zoran Živković i ja podneli smo amandman na član 1. Predloga zakona o dopuni Zakona o ministarstvima i budući da je ovo prvi predlog zakona u objedinjenoj raspravi koju smo imali o sedam predloga zakona, a da je guvernerka NBS ovde argumentovala da ova rešenja koja sadrže svi predlozi zakona predstavljaju jedan paket, pokušaću u obrazloženju za naš prvi amandman da se osvrnem i na ta rešenja kako bih pokušao da ubedim narodne poslanike da ove predloge zakona treba da odbijemo, odnosno da odložimo usvajanje moguće nekih odredaba predloženih izmena za trenutak kada se stvori prilika za to. Poštovana predsednice, ja ću iskoristiti vreme po amandmanu koje imam da bih obrazložio ovaj amandman.
Najpre, želim da narodne poslanike, pre svega ovde, informišem, da mi jesmo podneli, i to je tačno, 186 amandmana uključujući ovaj koji glasi – briše se. Ali, moram da obavestim narodne poslanike ovde da su dva od 186 amandmana koji glase – briše se, prihvaćena, poštovana gospodo. Molim vas, to samo znači da i amandman – briše se, i te kako može da ima smisla, da tom sadržinom može da se popravi nešto što je loše i čim je Vlada to usvojila, to znači da je bilo neodgodno da se makar i na dva mesta, čak i u pristupu Vlade, koriguje nešto amandmanima – briše se.
Sada ću se usmeriti konkretno na ovaj član 1. Predloga zakona o dopuni Zakona o ministarstvima. Evo, u tom članu 1. kaže se, u Zakonu o ministarstvima, u članu 3, stav 1. posle reči – osiguranje imovine i lica, dodaju se reči – učestvovanje u upravljanju bankama, društvima za osiguranje i drugim finansijskim institucijama, čiji je akcionar Republika Srbija, kao i organizovanje i sprovođenje postupka prodaje akcija u istim.
Mi smo smatrali, poštovana gospodo, da nije primereno da se za manje od godinu dana menja jedan zakon koji smo mi ovde upisivali ovde kao utemeljujući zakon za ovu Vladu. Krajem aprila smo, i gospođa Udovički je ovde bila prisutna, usvojili Zakon o ministarstvima. Narodni poslanik Zoran Živković i ja smo još tada sugerisali da se menjaju članovi tog zakona. Predložili smo, ja mislim, jednu mnogo bolju strukturu koju, da smo tada usvojili, verovatno ne bi bilo razloga za ove dopune sada. Naš predlog je bio da, umesto Vlade sa 16 ministarstava imamo Vladu koju čini devet ministarstava i predsednik Vlade. To je ovde odbačeno, a sada imamo Predlog dopune Zakona o ministarstvima koji za nas, po našem sudu, predstavlja jednu sliku klimavosti jedne vlade.
Zamislite poštovana gospodo, kada za manje od godinu dana menjamo utemeljujući zakon, to je znak jedne vrste klimavosti, dezorijentacije i mislim, nestabilnosti. Zato smatram da treba dobro da razmislimo o svim predlozima dopuna i izmena koje šalje ova vlada. Čak mislim, poštovana gospodo da, ovaj predlog koji je poslat ovde znači i uput na jednu vrstu paradoksa u kome se nalazimo.
Imamo ovde vladajuću većinu. Imamo stranku koja je na izborima osvojila zaista podršku građana, i zamislite tu sliku jedne Vlade koja ima takvu većinu, ima 136 poslanika, a na manje od godinu dana mora da menja, evo u dva člana sada ovde, utemeljujući svoj zakon, a to je Zakon o ministarstvima. Ako tome dodamo, poštovana gospodo, i onu informaciju, da su se za manje od godinu dana čak i menjali neki ljudi na nekim mestima u toj Vladi, npr. evo gospodin Vujović, koji nam je pre tri dana ovde obrazlagao da je zaista neophodna ova dopuna člana 1, a on čovek, gospodin Vujović, je, kada je Vlada formirana, ovde zauzimao jedno mesto u Vladi, sada zauzima drugo mesto.
Meni ne preostaje ništa drugo nego samo da, i narodnim poslanicima, i predsednici Narodne skupštine posebno, a i gostima iz Vlade Srbije, iz Narodne banke Srbije, samo sugerišem, da se malo zamislimo oko te slike koja počiva na dve stvari koje su meni zaista ovako za jedan alarm.
Jedno je, menjam utemeljujući zakon, a uporedo sa tim, neki ljudi se menjaju na mestima u toj Vladi. Očekivao bih, poštovana gospodo, da jedna politička formacija koja obezbedi ovakvu podršku na izborima zapravo obezbedi jednu vrstu stabilnosti za svoje delanje. Stabilnosti u smislu strukture Vlade, delokruga ministara koji se nalaze na pozicijama koje smo predvideli Zakonom o ministarstvima, ali stabilnost u kadrovskom smislu, a da nemamo svako malo neku vrstu izmena, što se tiče strukture ministarstava, da nemamo vrstu izmena kada se tiče kadrovskih rešenja. A, pazite poštovana gospodo, to nije dovoljno, nego nam se sada najavljuje i nova izmena da ćemo tu negde za godišnjicu Vlade, možda za dva meseca ili tri, možda pristupiti novoj rekonstrukciji Vlade.
Poštovana gospodo narodni poslanici, molim vas samo još jednom da razmislimo o tome sa kakvom Vladom imamo posla u pogledu njenog delanja i slanja predloga u ovu Narodnu skupštinu. Moj je sud da predlog izmena člana 1. u nekom drugom kontekstu može da ima smisla, ali u kom kontekstu, poštovana gospodo. U kontekstu koji podrazumeva da Vlada dođe ovde, da neko u ime te Vlade dođe ovde, pa da kaže – pogrešili smo pre osam meseci, odnosno devet meseci. Nismo dobro planirali, nismo dobro predvideli, poštovana gospodo. Uvažite tu grešku, pa hajde sada nakon što uvažite tu grešku da delamo tako da se greška ispravlja. Umesto toga Vlada ovde dolazi bez priznanja da je pogrešila i sa jednom sigurnošću to da je ovo najbolji način. Nije, zato predlažem da se razmisli o tome da se prihvati i ovaj naš amandmana, poštovana gospodo narodni poslanici.