Dvadeseto vanredno zasedanje , 29.01.2020.

3. dan rada

PRIVREMENE STENOGRAFSKE BELEŠKE
(neredigovane i neautorizovane)

REPUBLIKA SRBIJA
NARODNA SKUPŠTINA

Dvadeseto vanredno zasedanje

01 Broj 06-2/17-20

3. dan rada

29.01.2020

Beograd

Sednicu je otvorio: Veroljub Arsić

Sednica je trajala od 10:10 do 22:20

OBRAĆANJA

...
Srpska napredna stranka

Veroljub Arsić

Poslanička grupa Srpska napredna stranka | Predsedava
Kolega Mirčiću, nećete vi davati nikome što neko ne traži od vas.
Reč ima narodni poslanik Goran Pekarski.
Izvolite.
...
Srpska napredna stranka

Goran Pekarski

Poslanička grupa Srpska napredna stranka
Hvala, predsedavajući.

Predložio sam da se ovaj član 8. Predloga o izmeni Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju briše, iz prostog razloga, jer ako se prilikom vršenje provere propisane članom 87d stav 2. utvrdi da je taksi prevoznik prestao da ispunjava uslov u pogledu osuđivanosti vozača, a koji već propisan u članu 87d stav 2. U tom slučaju bila bi isključena mogućnost da se iz ovog razloga ukine odobrenje za taksi prevoz. Iz tih razloga sam tražio da se ovo obriše i hvala što je usvojen predlog.

Što se tiče kritika na vaš račun, gospođo ministarka, znate, kad neko počne da radi uvek se nađe neko ko će i da kritikuje, uvek se nađe neki pojedinac ili neka politička grupacija kojoj će da smeta način na koji vi radite, uvek će da se nađe neki pojedinac ili neka politička grupacija koja će biti kritički okrenuta ka personalnim rešenjima u Vladi Republike Srbije, i to ne samo prema vama, nego prema svim ministrima, prema Ani Brnabić, premijerki, pa čak i prema Aleksandru Vučiću, predsedniku države.

Sve je to razumljivo, ali niko ne bi smeo da osporava volju, niko ne bi smeo da osporava trud, a pogotovo niko ne bi smeo da osporava nešto što je postignuto u zadnjih sedam godina, a to su rezultati koje ste vi postigli. Ne vidim razloga da iko može da bude protiv 350 kilometara autoputeva ili neko da bude protiv bolnica, mostova, aerodroma, da neko bude protiv brze pruge Beograd – Budimpešta ili planova za putni pristav Lepenski Vir ili za autoput Beograd – Sarajevo, za most na Drini ili za brzu saobraćajnicu od Novog Sada ka Rumi, Inđiji, Šapcu i Loznici, da bude protiv autoputeva, odnosno puteva u Raškoj oblasti, Novi Pazar – Tutin ili Novi Pazar – Sjenica, ako tako beše.

(Predsedavajući: Zahvaljujem, kolega Pekarski.)

Ne vidim razloga da iko može da bude toliko, ne znam koju reč da upotrebim, da može sve to da osporava zato što ima nešto lično, a evidentno je da neko ima nešto lično.
...
Srpska napredna stranka

Veroljub Arsić

Poslanička grupa Srpska napredna stranka | Predsedava
Zahvaljujem.
Na član 9. amandman je podneo narodni poslanik Dubravko Bojić.
Da li neko želi reč?
Izvolite.
...
Srpska radikalna stranka

Dubravko Bojić

Poslanička grupa Srpska radikalna stranka
Hvala, gospodine predsedavajući.

Dame i gospodo narodni poslanici, sa ukupnom dužinom od 38.000 kilometara mreža puteva u Srbiji je relativno dobro razvijena, iako je njen kvalitet smanjen zbog nedostatka investicija i nedovoljnog održavanja u periodu od 1990. do 2000. godine. Na našoj teritoriji se nalazi 792 kilometra Koridora 10 sa njegovim kracima „10B“ i „C“.

Za rehabilitaciju i održavanje puteva od 2001. godine procenjuje se još oko 600 miliona evra. U saobraćajnim nesrećama u Srbiji je 2006. godine poginulo 900 ljudi, a 18.407 ih je teže ili lakše povređeno. Od 1990. godine do danas u Srbiji je poginulo više od 18.000 ljudi, a 266.000 ih je teže i lakše povređeno.

Što se tiče drumskog transporta, on čini u Srbiji oko 8% od ukupnog broja prevezenog tereta, odnosno 74% od ukupnog broja prevezenih putnika. Privredni subjekti koji obavljaju drumski transport i koji su bili u društvenoj svojini, uglavnom su privatizovani i funkcionišu u uslovima slobodne konkurencije.

Što se tiče međunarodnog drumskog saobraćaja, on funkcioniše u režimu kvota bilateralnih i multilateralnih dozvola. Upravljanje mrežom puteva dato je putevima Srbije, a mrežom opštinskih puteva i ulica upravljaju jedinice lokalne samouprave.
...
Srpska napredna stranka

Veroljub Arsić

Poslanička grupa Srpska napredna stranka | Predsedava
Zahvaljujem.
Na član 10. amandman je podneo narodni poslanik Nikola Savić.
Da li neko želi reč?
Izvolite.
...
Srpska radikalna stranka

Nikola Savić

Poslanička grupa Srpska radikalna stranka
Dame i gospodo narodni poslanici, ovim amandmanom na član 9. tražio sam da se izađe u susret prevoznicima i da se rok za ispunjavanje određenih uslova poveća sa tri na šest meseci.

Naime, svi danas znamo da su prevoznici u veoma teškoj situaciji. Sve je manji broj putnika, čak i najveći prevoznici u državi poput „Laste“ i „Niš ekspresa“, su u problemima, a da ne govorimo o onim sitnim koji imaju po nekoliko autobusa itd. glavni razlog je što je broj putnika sve manji, a cene goriva i cene putarina već znamo kakve su.

Kada je reč o ovom zakonu, mislio sam da će se ovde nešto predlagati vezano za izlazak u susret putnicima, kada su u pitanju autobuske stanice, svi znamo da se na autobuskim stanicama naplaćuju peronske karte, međutim, nigde se ne kaže i ničim nije definisano šta obuhvata i šta sve ulazi u cenu te peronske karte.

Logično bi bilo da, kada kupite peronsku kartu, uđete u neku autobusku stanicu da u sklopu te usluge imate i uslugu toaleta, onima kojima je potrebno i da imate česmu sa, ako ne pijaćom vodom, ali česmu sa vodom kada u letnjim vrućinama možete da operete ruke, da možete da se umijete itd.

Međutim, u većini autobuskih stanica toga nema, pogotovo nema u ovim većim gradovima na autobuskim stanicama, kao što nema u Beogradu, nema ni u Nišu, nego se naplate peronske karte naplaćuju se dodatno i ove druge usluge, a mislim da ne treba trostruko kažnjavati putnike nego jednostavno treba sve regulisati kroz jednu naplatu.
...
Srpska napredna stranka

Veroljub Arsić

Poslanička grupa Srpska napredna stranka | Predsedava
Zahvaljujem.
Na član 11. amandman je podneo narodni poslanik Nemanja Šarović.
Da li neko želi reč? (Ne.)
Na član 12. amandman je podneo narodni poslanik Goran Pekarski.
Predlagač Vlada i Odbor za prostorno planiranje, saobraćaj, infrastrukturu i telekomunikacije prihvatili su amandman.
Odbor za ustavna pitanja i zakonodavstvo smatra da je amandman u skladu sa Ustavom i pravnim sistem Republike Srbije.
Konstatujem da je ovaj amandman postao sastavni deo predloga zakona.
Da li neko želi reč? (Da.)
Reč ima narodni poslanik Goran Pekarski.
Izvolite.
...
Srpska napredna stranka

Goran Pekarski

Poslanička grupa Srpska napredna stranka
Hvala predsedavajući.

Predložio sam da se briše ovaj član 12. zato što je to logični sled. Kada smo obrisali član 3. onda je prestala i potreba za brisanje odnosno izmena člana 169. stav 1. tačka 13), tako da ovde nema šta posebno da se doda. Ovo je samo logičan sled. Hvala.
...
Srpska napredna stranka

Veroljub Arsić

Poslanička grupa Srpska napredna stranka | Predsedava
Zahvaljujem.
Na član 12. amandman je podneo narodni poslanik Vjerica Radeta.
Da li neko želi reč? (Da.)
...
Srpska radikalna stranka

Vjerica Radeta

Poslanička grupa Srpska radikalna stranka
Baš se iznenadih da čujem malopre da kolege iz vlasti predlažu amandman – briše se. Kako sada razumeju šta to znači?

Pre nego što kažem nešto o ovom amandmanu, moram da vam kažem da svi možete da pogledate na „ju tjubu“ klip - radikali uručili poklon Zorani Mihajlović. Na tri minuta i 54 sekunde se precizno vidi da će ona nama mamicu, videćemo. Dakle, precizno se vidi. Naravno, punu psovku je ona izgovorila.

Kada je u pitanju ovaj član konkretno koji govori i izricanju kazni, ovde imamo jedan principijelan stav kada je u pitanju raspon kazni. Šta god da je u pitanju, ovakav raspon kazni uvek je izvor korupcije. Čak i da ministar nije neko ko je sklon korupciji, da je neki pošten čovek, ministar i njegovi službenici bi mogli doći u iskušenje da zloupotrebe funkciju zato što raspon kazne od 300 hiljada do milion dinara je jednostavno neprihvatljiv.

Šta to znači? Ko je taj na osnovu čega će proceniti da je neko za isti prekršaj, ne znam, kaže – ako obavlja javni prevoz koji je ovim zakonom zabranjen, ko će proceniti da treba da se kazni sa 300 hiljada ili sa milion dinara? Neko ko će dobiti pola tih para u džep, da bi izrekao manju kaznu, a da bi onda i ovom ko treba da plati kaznu, ostao dobar deo sredstava koje neće platiti kroz kaznu.

U ovo niko ne može da nas ubedi, kada god imamo ovakav predlog, ovakav raspon kazni, niko ne može da nas ubedi da to nije osnov za korupciju. Kada su u pitanju ova poprilično visoka sredstva, odmah se setimo ovog Miroljuba Jeftića i pitamo se, onaj ko bude uzimao ove pare, koliko će dati Zorani? Hvala.